GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Advertisements

NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PLANLAMA.
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
STRATEJİK YÖNLENDİRME
İŞLETMELERDE STRATEJİK KARARLAR
İŞLETMELER VE ÖZELLİKLERİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Fayda, Maliyet, İş Planlama, Raporlama, İş Tatmini
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
ERK İSG&İK – –
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Pazarlama Yönetimi Süreci
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
VİZYONER LİDERLİK.
İşletmeyi neden kurarız ?
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
HAZIRLAYAN SEVDA DEMEZ.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7.
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
KARİYER GELİŞTİRME.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Oğuz Engiz Zincir Hastanelerde Gelinen Nokta ve Gelecek Vizyonu
YÖNETİM FONKSİYONLARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Performans ve Kariyer Yönetimi
YÖNETİM FONKSİYONU Giriş
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HEDEF PAZAR.
Şirket Adı İş Planı.
Şirket Adı İş Planı Sunusu.
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Eşgüdümleme ve Kontrol
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ GÖLBAŞI MESLEK YÜKSEKOKULU Öğr. Gör. Arif YILDIZ

Bölüm 2 İŞLETMENİN AMAÇLARI

2. İŞLETMENİN AMAÇLARI 2.1. AMACIN ANLAMI 2.1.1. Amaçların Özellikleri 2.1.2. Amaçların Fonksiyonları 2.2. İŞLETMELERİN AMAÇLARI 2.2.1. İşletmelerin Genel Amaçları 2.2.2. İşletmelerin Özel Amaçları

2.1. AMACIN ANLAMI Amaç, işletmenin hangi yönde gideceğini gösterir. Amaçlar, yönetimi yönlendiren, organizasyonun ulaşmak ve gerçekleştirmek istediği sonuçlardır. Stratejiler, planlar, çeşitli öncelikler, kaynakların dağılımındaki temeller, amaçlara göre belirlenir.

Amaçlar yalnız planlamanın değil, tüm yönetim faaliyetlerinin bitiş noktalarıdır. Başarıya ulaşmak için işletmenin bağlı bölüm ve birimlerinin amaçlarının açık seçik belirlenmiş olması ve işlerinin yürütülmesinde amaçların göz önünde tutulması gerekmektedir.

Amaç; bir işletmenin başarmak istediği ve belirli bir süre içinde yerine getirmeyi istediği bir görevdir. İşletme yönetimi açısından amaç, işletmenin kuruluş ve varoluş nedenidir. İşletmenin amaçları, işletmenin gelecekte ulaşmak istediği yeri gösterir. Amaçlar, işletmelerin plan, proje ve stratejilerine yol gösterir.

Her işletme kurma fikrinin altında mutlaka bir amaç vardır Her işletme kurma fikrinin altında mutlaka bir amaç vardır. Bu amaçlar kişi veya kişilerde kâr olabileceği gibi devlet için sosyal kâr ve sorumluluk olabilir. Bu açıdan bakıldığına işletmenin amaçları; işletmenin yapısına, kuruluş nedenine, işletmenin faaliyet göstereceği ekonomik sistem ve yapıya, yönetim anlayışlarına ve diğer etkenlere bağlı olarak farklılık gösterebilir.

Amaçlar, örgütün tümüne ilişkin olabileceği gibi, bölümlere ve kısımlara ilişkin de olabilir. Amaçlar, yönetimin fonksiyonlarından ilki olan planlamanın temelini oluşturur. İşletmelerde başarının birinci koşulu, ulaşılmak istenen hedeflerin ve güdülen amacın ne olduğunun açıkça belirlenmesidir.

Gideceği Limanı bilmeyene, Hiçbir rüzgar ' Hayır ' demez.. Gayesiz ve amaçsız bir işletme, rüzgarın önüne katılmış kuru yaprağa benzer. İşletmenin her düzeyindeki yöneticiler, işlerini hangi gayeyle yaptıklarını ve bu çabalar ile ulaşılmak istenen amacın ne olduğunu iyice bilmelidirler. Gideceği Limanı bilmeyene, Hiçbir rüzgar ' Hayır ' demez..

2.1.1. Amaçların Özellikleri Amaçlar Kabul edilebilir olmalıdır: Amaçlar ne kadar çok kişi tarafından ve ne kadar çok benimsenirse o kadar yararlı olacaktır. Amaçlar Ulaşılabilir (başarılablir) olmalıdır: Amaçlar belirli bir zaman dilimi içerisinde ve ne çok kolay ne de çok zor olmalıdır. Amaçlar Açıkça Tanımlanmış Olmalıdır: Amaçlar açıkça ifade edilmeli ve mümkün olduğu kadar ölçülebilir nitelik taşımalıdır. İşletme içinde çalışanlar, gerçekleştirmek zorunda oldukları amaçları ne kadar iyi bilirlerse çabalarını o kadar iyi yönlendireceklerdir.

Örneğin bir projenin bitişi ile ilgili olarak «mümkün olduğu kadar çabuk» veya «yapabileceğin en uygun zaman» yerine «Cuma günü saat 17:00’a kadar bitmiş olmalı» ifadesi, daha yönlendirici olacaktır.

Amaçlar Motive Edici Olmalıdır: Amaçlar tüm yönetici ve çalışanlara rehber olarak onları yeni başarılara yönlendirmeli ve teşvik etmelidir. Ortaklaşa paylaşılan bir değer olarak insanı harekete geçirmeli ve yapılacak faaliyetler için ortak bir çıktı sunmalıdır.

Amaçlar Birbirleriyle Uyumlu Olmalıdır: Farklı kişi ve seviyedeki değişik kişi ve örgüt amaçları, birbirleriyle uyumlu olmalıdır. Örneğin, işletmenin daha fazla üretim ve üstün kaliteye yönelik olarak tanımlamış amaçları olduğunu varsayalım.

Doğru Amaçlar Seçilmeli, Yani Amaç İşletmeye Ve Duruma Göre Özel Olmalıdır: Amaçlar alternatif durumlar arasında en uygun olanın seçilmesiyle belirginleşir. Amaçların Belirlenmesinde Fırsat Maliyetleri Göz Önüne Alınmalıdır: fırsat maliyeti, belirli bir amacın seçilmesi sebebiyle, kişi veya örgütün vazgeçtiği faydayı ifade eder.

Amaçların açık olarak belirlenmesi işletmelere aşağıdaki faydaları sağlayacaktır: Motivasyon sağlar, Planlamayı kolaylaştırır, Yetki devrini kolaylaştırır, Koordinasyona yardımcı olur, Kontrol sürecini kolaylaştırır.

Amaçların Fonksiyonları Amaçların Olumlu Fonksiyonları: İşletmeyi kendi çevresi içinde tanımlar, Çalışanların davranışlarına yön verir, Ortak hedefler oluşturur ve dolayısıyla yönetim birliği sağlar. Alınabilecek kararlara sınırlama getirir. Başarıların ölçülmesinde standartlar sağlar. Değişiklik düşüncesinin test edilmesi imkanını verir. Yönetim süreçlerine temel oluşturur.

Amaçların Olumsuz Fonksiyonları: Belirli bir amaç üzerinde yoğunlaşmak, diğer amaçların gözden kaçmasına veya ihmaline sebep olabilir. Bütün çalışanların ve örgütün davranışını veya başarılarını sadece bir kavramla değerlendirme yanlışlığına sevk eder.

2.2. İşletmenin Amaçları İşletmelerin amaçları, işletme mülkiyetini elinde bulunduran kişi ve kuruluşların ve faaliyetlerini yürüten kişilerin özelliklerine göre farklılık göstermektedir. Adıyaman Üniversitesi’nin temel amacı sosyal fayda oluşturmak iken Grand Otel’in amacı kâr elde etmektir.

2.2.1.1. İşletmelerin Genel Amaçları Kar Sağlamak, Topluma Hizmet Etmek, İşletmenin Yaşamını Sürekli Kılmak

2.2.2. İşletmenin Özel Amaçları İşletmenin büyümesini ve gelişmesini sağlamak, Tüketicilere nitelikli mal vermek, İstihdam olanağı sağlamak, Çalışanlara uygun ücret vermek, Bağımsız olmak ve prestij sağlamak, Tüketicilere hizmet etmek, Toplumsal kar sağlamak, Rekabet üstünlüğü sağlamak,

Rekabete neden olan 5 güç: Potansiyel rakipler, Tüketicilerin pazarlık gücü, Tedarikçilerin pazarlık gücü, İkame malların tehdidi, Rakipler arasındaki rekabet.

Çevrenin Korunmasını sağlamak, Sosyal sorumluluk.

…TEŞEKKÜRLER…