RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Öğretmen Merkezli Egitim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
İŞYERİNİN ÖNEMİ İşyerleri, emekçilerin bir araya geldikleri, üyelerin örgütlenmeyi, sendikayı hissettik-leri ilk yerlerdir. Sendikaların gücü, işyeri örgütlülüğünün.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Öğretimin Uyarlanması
TAM ÖĞRENME MODELİ.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Eğitsel Rehberlik.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
ÖĞRETİM İLKELERİ.
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
KİŞİSEL REHBERLİK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Sunum transkripti:

RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI

İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr EĞİTİM PROGRAMI YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI

EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Programların amaçlarının gerçekleşmesi ve hedeflerine ulaşabilmesi ; Öğrenme-öğretme süreci, Öğrenme ortamı Öğretim stratejileri hakkında yeni anlayışlar ve yaklaşımlar gereklidir. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI

EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı Ders programlarının hazırlanmasında yapılandırıcı öğrenme yaklaşımına ağırlık vermiştir. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİ YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI

EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı Öğretim Programları diğer öğrenme kuramlarını reddetmemekle beraber, yapılandırıcı öğrenme yaklaşımına ağırlık vermiştir. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI

EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Öğrencilerin programda belirlenen kazanımları edinebilmesi için kullanılacak öğrenme –öğretme stratejileri ve öğrenme ortamları mümkün olan her durumda yapılandırıcı öğrenme yaklaşımıyla yönlendirilmelidir. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI

EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı Bilginin doğasına ilişkin temel kabullerdeki değişime paralel olarak öğrenme yaklaşımlarında da değişimler olmuştur. Öğrenme yaklaşımları öğrenme ve öğretme sürecini etkilemiştir. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI

EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Öğrenme Yaklaşımları Tarihsel sırasına göre Davranışçı, Bilişselci, Yapılandırıcı öğrenme yaklaşımı, öğrenme ve öğretme sürecini etkilemiştir. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI

EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı, bilginin öğretmenden öğrenciye doğrudan ve olduğu gibi aktarılamayacağı öğrencinin kendisi tarafından etkin bir şekilde yeniden yapılandırılıp yeni bir formata dönüştürüldüğünü ileri sürer. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI

EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı öğrenme ile ilgili kabullenişleri; Öğretme ve öğrenme arasındaki ilişki her zaman doğrusal ve birebir değildir. Öğrencilerin, öğrenme süreci öncesinde edinilmiş kişisel bilgi, görüş, inanç, tutum ve amaçları (önbilgileri) öğrenmeyi etkiler. Farklı öğrenme ihtiyacı olan öğrenciler vardır. Farklı, öğrenme ihtiyaçları farklı metotlarla karşılanabilir. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI

EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı öğrenme ile ilgili kabullenişleri; Öğrenme pasif bir süreç değil, öğrencinin öğrenme sürecine katılımını gerektiren etkin, sürekli ve gelişimsel bir süreçtir. Bilgi ve anlayışlar her birey tarafından kişisel ve sosyal olarak yapılandırılır. Öğrenciler, öğrenmeyi anlamlandırmaya çalışırken yapılandırdıkları yeni bilgileri değerlendirerek özümler, düzenler veya reddedebilirler. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI

EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Yapılandırmacı Öğrenme yaklaşımı Öğrenmede bireysel farklılıkları dikkate alır. Bireyin kendine özgü özelliklerini ön plâna çıkarır. Yeni bilgiler, ön bilgiye göre yapılandırılır. Öğretim yöntem ve tekniklerinin mümkün olduğunca çeşitlendirilmesi gerekir. Değerlendirme Süreci ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Yapılandırmacı Değerlendirme yaklaşımı öğrencilere bilgi, beceri ve tutumlarını sergileyebilecekleri çoklu değerlendirme fırsatları sunulmalıdır.

EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Değerlendirme Süreci ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemleri Yerine Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleri Öğretme ve öğrenmeden bağımsız bir değerlendirme Yerine Öğretme ve öğrenmenin bir parçası olan değerlendirme Ezbere, kolay öğrenilen bilgileri değerlendirme Yerine Anlamlı ve derin öğrenilen bilgileri değerlendirme Birbirinden bağımsız parçalı bilgileri değerlendirme Yerine Birbirine bağlı, iyi yapılanmış bir bilgi ağını değerlendirme

EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Değerlendirme Süreci ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Donem sonu değerlendirme Yerine Dönem boyunca devam eden değerlendirme Sadece öğretmen tarafından yapılan değerlendirme Yerine Öğretmenle beraber grup değerlendirmesi ve kendi kendini değerlendirme Bilimsel bilgiyi değerlendirme Yerine Bilimsel anlamayı ve bilimsel mantığı değerlendirme Öğrencinin bilmediğini öğrenmek için değerlendirme Yerine Öğrencinin ne anladığını öğrenmek amacı ile değerlendirme