RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI
İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr EĞİTİM PROGRAMI YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI
EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Programların amaçlarının gerçekleşmesi ve hedeflerine ulaşabilmesi ; Öğrenme-öğretme süreci, Öğrenme ortamı Öğretim stratejileri hakkında yeni anlayışlar ve yaklaşımlar gereklidir. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI
EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı Ders programlarının hazırlanmasında yapılandırıcı öğrenme yaklaşımına ağırlık vermiştir. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİ YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI
EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı Öğretim Programları diğer öğrenme kuramlarını reddetmemekle beraber, yapılandırıcı öğrenme yaklaşımına ağırlık vermiştir. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI
EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Öğrencilerin programda belirlenen kazanımları edinebilmesi için kullanılacak öğrenme –öğretme stratejileri ve öğrenme ortamları mümkün olan her durumda yapılandırıcı öğrenme yaklaşımıyla yönlendirilmelidir. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI
EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı Bilginin doğasına ilişkin temel kabullerdeki değişime paralel olarak öğrenme yaklaşımlarında da değişimler olmuştur. Öğrenme yaklaşımları öğrenme ve öğretme sürecini etkilemiştir. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI
EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Öğrenme Yaklaşımları Tarihsel sırasına göre Davranışçı, Bilişselci, Yapılandırıcı öğrenme yaklaşımı, öğrenme ve öğretme sürecini etkilemiştir. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI
EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı, bilginin öğretmenden öğrenciye doğrudan ve olduğu gibi aktarılamayacağı öğrencinin kendisi tarafından etkin bir şekilde yeniden yapılandırılıp yeni bir formata dönüştürüldüğünü ileri sürer. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI
EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı öğrenme ile ilgili kabullenişleri; Öğretme ve öğrenme arasındaki ilişki her zaman doğrusal ve birebir değildir. Öğrencilerin, öğrenme süreci öncesinde edinilmiş kişisel bilgi, görüş, inanç, tutum ve amaçları (önbilgileri) öğrenmeyi etkiler. Farklı öğrenme ihtiyacı olan öğrenciler vardır. Farklı, öğrenme ihtiyaçları farklı metotlarla karşılanabilir. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI
EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı öğrenme ile ilgili kabullenişleri; Öğrenme pasif bir süreç değil, öğrencinin öğrenme sürecine katılımını gerektiren etkin, sürekli ve gelişimsel bir süreçtir. Bilgi ve anlayışlar her birey tarafından kişisel ve sosyal olarak yapılandırılır. Öğrenciler, öğrenmeyi anlamlandırmaya çalışırken yapılandırdıkları yeni bilgileri değerlendirerek özümler, düzenler veya reddedebilirler. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı YAPILANDIRICI ÖĞRENME YAKLAŞIMI
EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Yapılandırmacı Öğrenme yaklaşımı Öğrenmede bireysel farklılıkları dikkate alır. Bireyin kendine özgü özelliklerini ön plâna çıkarır. Yeni bilgiler, ön bilgiye göre yapılandırılır. Öğretim yöntem ve tekniklerinin mümkün olduğunca çeşitlendirilmesi gerekir. Değerlendirme Süreci ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Yapılandırmacı Değerlendirme yaklaşımı öğrencilere bilgi, beceri ve tutumlarını sergileyebilecekleri çoklu değerlendirme fırsatları sunulmalıdır.
EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Değerlendirme Süreci ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemleri Yerine Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleri Öğretme ve öğrenmeden bağımsız bir değerlendirme Yerine Öğretme ve öğrenmenin bir parçası olan değerlendirme Ezbere, kolay öğrenilen bilgileri değerlendirme Yerine Anlamlı ve derin öğrenilen bilgileri değerlendirme Birbirinden bağımsız parçalı bilgileri değerlendirme Yerine Birbirine bağlı, iyi yapılanmış bir bilgi ağını değerlendirme
EĞİTİM PROGRAMI İbrahim GÜMÜŞ radardanismanlik.com.tr Değerlendirme Süreci ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Donem sonu değerlendirme Yerine Dönem boyunca devam eden değerlendirme Sadece öğretmen tarafından yapılan değerlendirme Yerine Öğretmenle beraber grup değerlendirmesi ve kendi kendini değerlendirme Bilimsel bilgiyi değerlendirme Yerine Bilimsel anlamayı ve bilimsel mantığı değerlendirme Öğrencinin bilmediğini öğrenmek için değerlendirme Yerine Öğrencinin ne anladığını öğrenmek amacı ile değerlendirme