Program temel eğitimi almamış hekim sayısı: Sağlık ocağında çalışan ÇPGD Programı 2 günlük temel eğitimi almamış hekim sayısı Program temel eğitimi almamış.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Nasıl hizmet alacağım?  Aile Hekimliği hizmetlerinin sağlıklı bir şekilde ger ç ekleştirilmesi i ç in kayıt olmak esastır. Aile Hekiminize T.C. Kimlik.
Advertisements

TATVAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
İLAÇ TRANSFERİ İlaçların firmadan eczane deposuna transferi sürecinde zarar görmesi durumunda yenisiyle değiştirilmesi ibaresinin tüm ilaç teknik şartnamelerinde.
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA ASTIM RİSK FAKTÖRLERİ Dr.Mehmet Seyhan A Acta Pædiatrica , 1606–1610.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
HAZIRLANMASI GEREKEN BELGELER BİRİNCİ BÖLÜM.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
TEMEL SAĞLIK HİZMETLERİ YOLUYLA ÇOCUĞUN PSİKOSOSYAL GELİŞİMİNİ DESTEKLEME PROGRAMI YÖNTEM VE BULGULAR Dr. Osman AYYILDIZ Bursa İl Sağlık Müdürü.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
KAMUDA İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARI DERNEĞİ BİLİM KURULU (KİGUDER)
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
ODUNPAZARI ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
Konum ve Dağılım Ölçüleri BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
YÖNLENDİRME. Yönlendirme ● Statik ● Dinamik ● Kaynakta yönlendirme ● Hop by hop yönlendirme.
TBS’De görev tanımları
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Zehra ASLAN AYDOĞDU KTÜ Aile Hekimliği AD
Yrd. Doç. Dr. Burcu Ilgaz Yıldırım Arş. Gör. Dr. Özlem Sökmen Gürçam
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
Doğum Öncesi Nedenler Annenin doğum öncesinde geçirmiş olduğu hastalıklar (özellikle hamileliğin ilk üç ayında geçirilen kızamıkçık, frengi, toksoplazma.
It’s My Life It’s My Choice
TABLO ve GRAFİK YAPIM YÖNTEMİ
Dışa Atım Bozuklukları
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
MEDİKOSOSYAL MERKEZİ.
Bebek, çocuk, ERGEN İzlemlerİ
MADDE BAĞIMLILIĞI VE AİLE
AHMET HAKİ TÜRKDEMİR, ALTUĞ AYSUN
Olgu Yönetimi Standartları
MASTİTİSLERİN TEDAVİSİ
Drama etkinlikleri planlanırken;
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
ÇOCUK İSTİSMARI İLE MÜCADELEDE BİRİNCİ BASAMAK YAKLAŞIMI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
EMPATİK İLETİŞİM 1.
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
Bölüm 8. Hedef Pazar Seçimi
Yazarkasa Ökc Günlük Mali Bilgilerin GİB’e Gönderilmesi Sorumluluğu
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
Gelişim ve Temel Kavramlar
S1. Aşağıda Form dizaynı Şekil 1’de verilen Visual Basic projesinde;
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
5.6 İKS Dokümantasyonu Her çiftçi için belli dokümanlar ve İKS seviyesinde tutulmalıdır. ( İKS Rehberi 5.6’da belirtildiği gibi) Bu kayıtlar hem iç hem.
3 sayısı,2 sayısından…….fazladır.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Sunum transkripti:

Program temel eğitimi almamış hekim sayısı: Sağlık ocağında çalışan ÇPGD Programı 2 günlük temel eğitimi almamış hekim sayısı Program temel eğitimi almamış ebe/hemşire sayısı: Sağlık ocağında çalışan ÇPGD Programı 2 günlük temel eğitimi almamış ebe/hemşirelerin sayısı

Psikososyal izlem Görüşme formunun psikososyal izleme bölümüyle yapılan gebe/bebek/çocuk/baba izlemleri kastedilmektedir 1 görüşme=1 psikososyal izlem

Bu slaydı anlatırken görüşme formu üzerinden gebelik döneminde 2, bebeklik( 0-1 yaş) döneminde 3, çocukluk (12-59 ay) döneminde 3 ve baba formunda da 3 kez psikososyal izlem yapılma dönemi olduğu hatırlatılmalıdır/söylenmelidir. Gebe, bebek, çocuk, babaların 1.psikososyal izlemleri 1.a satırında, 2.psikososyal izlemleri 1.b satırında, 3. psikososyal izlemleri ise 1.c satırında gösterilir Çocuk psikososyal izlem Çocuk kaç yaşında olursa olsun ilk kez psikososyal izlemi yapıldıysa 1.a bölümüne 1.psikososyal izlem olarak işaretlenir (Örneğin 36 aylık bölgemize yeni taşınan bir çocuğun ilk görüşmesi yapıldıysa 1.a bölümüne 1.psikososyal izlem olarak gösterilir.) Bebeklik döneminde psikososyal izlemi yapılmış ve şu anda 12 ayını doldurarak çocukluk dönemine geçmiş olan çocukların, bu dönemde yapılan ilk psikososyal izlemleri 1.a bölümünde 1.psikososyal izlem olarak gösterilir çocukluk döneminde yapılan diğer izlemler, kaçıncı psikososyal izlem ise o satırda ( 2. izlem veya 3. izlem satırlarında) gösterilir

X Nolu sağlık ocağının form 023 e göre ay sonu toplam gebesi 30, bebeği 60, çocuğu 160’tır (1.d satırında). Bu ay gebelerden 6’sıyla ilk kez görüşülerek 1. psikososyal izlem, 5’iyle 2. kez görüşülerek 2. psikososyal izlem yapılmıştır. Bu ay içinde 60 bebekten 8’iyle1., 6’ıyla 2., 4’üyle 3. psikososyal izlem yapılmıştır. 160 çocuktan 10’uyla 1.,8’iyle 2.,4’üyle 3. psikososyal izlem yapılmıştır. 5 babayla ilk kez görüşülerek 1., 6 babayla 2.ve 1 babayla da 3. psikososyal izlem yapılmıştır.

Tespit edilen risk faktörleri Çocuğun psikososyal gelişiminde risk oluşturabilecek tanı sayılarının yazıldığı bölüm Hekim tarafından tanı konmuş olgular yazılacaktır Taralı alanlar doldurulmayacaktır

2. bölüm çocuğun psikososyal gelişiminde risk oluşturabilecek tanıların yazıldığı bölüm. 2 a-b-c-d-e tanıları, gebede-annede-babada bulunuyorsa ilgili bölüme sayıları yazılacak Kadına yönelik şiddet 2 f bölümünde Çocuk ihmal/istismarı 2g bölümünde gösterilecek

2 h : Gelişim Bilgileri Tablosuna göre gelişimsel gecikme bulunması Psikososyal İzleme Formunda çocukluk dönemi görüşmeleri bölümünde “Gelişim Bilgileri Tablosu”na göre .. Sorulan aktiviteyi ayına göre yerine getiremeyen olgu sayısı .. Gelişim geriliği şüphesi 2 ı : Hekim tarafından gelişim geriliği tanısı konmuş olgu sayısı Bu bölümü anlatmaya başlamadan önce elinize Psikososyal İzleme Formu alın ve gelişim bilgileri tablosunu göstererek açıklama yapın. 2 h : Gelişim geriliği şüphesini gösterir. 0-6 yaş çocukluk dönemi görüşmeleri bölümünde yer alan gelişim bilgileri tablosunda sorulan aktiviteyi ayına göre yerine getiremeyen ( gelişim basamaklarını ayına uygun gerçekleştiremeyen ) olgu sayısı bu bölüme yazılacaktır. 2 ı : Hekim tarafından gelişim geriliği tanısı konmuş olgu sayısını gösterir

2 j: Aile hekimliği bölgesinde bu ay beslenme yetersizliği tanısı konulan bütün gebe ve 0-6 yaş çocuklar istenmektedir 2 k: Aile hekimliği bölgesinde hem Psikososyal İzleme Formu Giriş Bölümünde bulunan "Ailenizin yiyecek, giyecek, yakacak gibi ihtiyaçlarını karşılayabiliyor musunuz?" sorusuna hayır cevabı vermiş, hem de beslenme yetersizliği tanısı konmuş gebe ve 0-6 yaş çocuklar istenmektedir 2.k satırında bulunan beslenme yetersizliği sayısı, 2.j satırındaki sayının da içinde bulunmalıdır 2k hiçbir zaman 2j’den büyük olamaz. 2k küçük veya eşit 2j olabilir.

ÖRNEK: Hekim tarafından, 6 gebeye ,7 bebeğe ve 6 çocuğa beslenme yetersizliği tanısı konulmuş. Bunlar 2.j bölümünde gösterilmiş. Psikososyal izleme formu giriş bölümünde bulunan “Ailenizin yiyecek, giyecek, yakacak gibi ihtiyaçlarını karşılayabiliyor musunuz? Sorusuna hayır cevabı verip hekim muayenesi sonucunda beslenme yetersizliği konan 1 gebe,1 bebek ve 1 çocuk varmış. Bunlar 2.k bölümüne yazılmış. 2.k bölümünde gösterilen 1 gebe 1 bebek 1çocuk, aynı zamanda 2.j satırında da bulunuyor.

3. BÖLÜM Müdahaleler İkinci bölümde tespit edilen risklere yönelik olarak yapılan müdahaleler

3. BÖLÜM 3.a. Sık izleme alınan olgu : Bu ay içinde, Görüşme Formunun alt bölümünde yer alan değerlendirme tablosunda “sık izleme alındı” bölümü işaretli olgu sayısı buraya yazılacaktır. 3.b. İkinci basamağa yönlendirilen olgu : Bu ay içinde, hekim tarafından tanı konularak veya herhangi bir şüpheyle ikinci basamağa sevk edilen/yönlendirilen olguları kapsar 3.c. SHÇEK’e, bildirilen olgu sayılarının istendiği bölümdür. 3.d. Psikososyal izleme formunu elinize alıp çocukluk dönemi görüşmelerindeki gözlem bölümünü ve tüm izlemi değerlendirerek ihmal ve istismarı düşünerek, Cumhuriyet Savcılığı’na/Emniyet güçlerine bildirilen olgu sayılarının istendiği bölümdür. 3.e. Sosyal destek alınabilecek kurumlara yönlendirilen olgu sayısı(SYDV ları, SHÇEK, belediyeler, halk eğitim merkezleri, iş kurumu, v.b. ) 3.f. Düzenli besin desteği programına alınan olgu: Bu doğrultuda bir çalışma yoksa “Bu bölüm daha sonra kullanılması planlanan bir bölümdür” mesajını veriniz. 3.g. Milli Eğitim Müdürlüğü’ne yönlendirilen olgu : Bu doğrultuda bir çalışma yoksa “Bu bölüm daha sonra kullanılması planlanan bir bölümdür” mesajını veriniz.

Tespit edilen risk faktörü ve müdahaleler bir kez gösterilmeli Tespit edilen risk faktörü ve müdahaleler bir kez gösterilmeli. Takip eden aylarda tekrar gösterilmemelidir. Veri tekrarına yol açılmamalıdır

GEBE - BEBEK - ÇOCUK ………………SGB PSİKOSOSYAL İZLEME AYLIK BİLDİRİM FORMU SGB Nüfusu: Sağlık grup başkanlığı bölgesinin toplam nüfusu ÇPGD Programı kapsamındaki nüfus: SGB bölgesinde, ÇPGD Programı 2 günlük temel eğitiminin yapıldığı, gebe ve bebek-çocuk izlemlerinin, psikososyal izlem formu ile yapılmaya başlandığı bölgenin nüfusu. ( ÇPGD Programı 2 günlük temel eğitimi yapılan Sağlık ocaklarının nüfuslarının toplamı) Bu ay süpervizyon yapılan sağlık ocağı sayısı: SGB tarafından o ay içinde motivasyon, form kontrol, çalışmaların genel kontrolü, v.d. amaçlarla gidilerek değerlendirilen sağlık ocağı sayısını ifade eder. Program temel eğitimi almamış hekim sayısı: SGB bölgesinde ÇPGD Programı 2 günlük temel eğitimi almamış hekim sayısı (Sağlık ocaklarından gelecek aylık bildirim formlarından elde edilecektir) Program temel eğitimi almamış ebe/hemşire sayısı: SGB bölgesinde ÇPGD Programı 2 günlük temel eğitimi almamış ebe/hemşire sayısı (Sağlık ocaklarından gelecek aylık bildirim formlarından elde edilecektir)

Programa alma Yeni tespitler Mevcut gebelerin hepsi Bebek Çocuk Mevcut gebelerin hepsi Mevcut bebeklerin hepsi Gücünüze göre çocuklar Babalar Temel eğitime katılanlar, eğitimden gider gitmez artık gebe, bebek ve çocuklarını bu formlarla (Psikososyal izleme formu ile) takibe başlayacaklar. Ve ilk aydan itibaren de aylık çalışma yollamaya başlayacaklar.