FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
Advertisements

KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
4734 SAYILI KİK KAPSAMINDA YAPILAN İHALELERDE GÖREV YAPAN KAMU GÖREVLİLERİNİN 5018 SAYILI KMYKK AÇISINDAN SORUMLULUKLARININ TESPİTİ Araştırma Ödevi Danışman.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
KAMUDA EĞİTİM İHTİYAÇ ANALİZİ. KAMUDA HİZMET İÇİ EĞİTİM SORUNU -1  Eğitim konularının belirlenmesinde standartlar olmaması,  Eğitilecek personel veya.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
KAMU KESİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ
ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL 5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU SAĞLIK İŞLERİ İL MÜDÜRLÜKLERİ SORUMLU ECZACILAR TOPLANTISI.
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
İFM – Vergi Tekniği Alt Çalışma Grubu Ön raporu Genel stratejik ilkeler 18 Mart 2009 Osman Özen, Umurcan Gago, Berna Bayındır, Ateş Konca.
Bilim ve Teknoloji Genel Müdürlüğü
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
YIL SONU YEDEK ÖDENEK ÖDENEĞİ E-BÜTÇE UYGULAMASI.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Nakit Yönetimi Projesi
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Belediye Bütçesi Süreç , 5393 sayılı kanun temelinde
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ARALIK, 2017 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı E-posta Web :
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
İK MAKALESİ.
Sivil Toplum Kuruluşlarının Kanun Yapım Sürecindeki Rolü
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Görev ve Sorumluluklar
ÇEVRE DENETİMİ T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA REHBERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
ARALIK, 2018 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı E-posta Web :
KİMLİK YÖNETİM SİSTEMİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ UYGULAMALARI
Muhasebe ve raporlama sistemi
(Merkezi Yönetim) Bütçenin Hazırlanması
Sunum transkripti:

FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007

MALİ ALANDA YAPILAN DÜZENLEMELER İLE, Mali yönetimde şeffaflığın ve mali saydamlığın sağlanması, Sağlıklı bir hesap verme mekanizmasının kurulması, Kamu kaynaklarının elde edilmesi ve kullanılması sırasında gerekli bilginin gerekli zamanda verilmesi suretiyle kamuoyu denetiminin sağlanması, Kamu hesaplarının uluslararası standartlara uygun bir muhasebe düzenine göre tutulması temin edilmeye çalışılmaktadır. STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Mali yönetimde şeffaflığın ve mali saydamlığın sağlanabilmesi için, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 41’inci Maddesine göre; Üst yöneticiler ve bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama yetkililerince, her yıl faaliyet raporu hazırlanır. Üst yöneticiler ve bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama yetkililerince, her yıl faaliyet raporu hazırlanır. Üst yönetici ise harcama yetkilileri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını esas alarak, idaresinin faaliyet sonuçlarını gösteren idare faaliyet raporunu düzenleyerek kamuoyuna açıklar. Üst yönetici ise harcama yetkilileri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını esas alarak, idaresinin faaliyet sonuçlarını gösteren idare faaliyet raporunu düzenleyerek kamuoyuna açıklar. Üst yöneticiler ve bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama yetkililerince, her yıl faaliyet raporu hazırlanır. Üst yöneticiler ve bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama yetkililerince, her yıl faaliyet raporu hazırlanır. Üst yönetici ise harcama yetkilileri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını esas alarak, idaresinin faaliyet sonuçlarını gösteren idare faaliyet raporunu düzenleyerek kamuoyuna açıklar. Üst yönetici ise harcama yetkilileri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını esas alarak, idaresinin faaliyet sonuçlarını gösteren idare faaliyet raporunu düzenleyerek kamuoyuna açıklar.

Kanun’un bu maddesi ile, İdare tarafından bir malî yıl içerisinde gerçekleştirilen faaliyetlerin raporlanmasını, kamuoyuna açıklanmasını ve yasama organına sunulmasını öngörmekte, böylece, Kamu hizmetlerini yürütenlerin daha fazla sorumluluk üstlenmeleri, Kamu idarelerinin performanslarının artması, Yasama denetiminin daha etkin yerine getirilmesi hedeflenmiştir. STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

FAALİYET RAPORLARI BİRİM FAALİYET RAPORU İDARE FAALİYET RAPORU GENEL FAALİYET RAPORU MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI

BİRİM FAALİYET RAPORU HARCAMA YETKİLİLERİ TARAFINDAN HAZIRLANIR. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI İZLEYEN MALİ YILIN EN GEÇ MART AYI SONUNA KADAR ÜST YÖNETİCİYE SUNULUR. STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI Birim Faaliyet Raporunu hazırlayan harcama yetkilileri, raporun içeriğinden ve raporda yer alan bilgilerin doğruluğundan üst yöneticiye karşı sorumludur.

ÜST YÖNETİCİ tarafından, Birim faaliyet raporları esas alınarak, idarenin faaliyet sonuçlarını gösterecek şekilde, En geç NİSAN ayı sonuna kadar hazırlanarak kamuoyuna açıklanır ve aynı sürede Maliye Bakanlığına ve Sayıştay Başkanlığına gönderilir. Üst Yöneticiler İdare Faaliyet Raporlarının içeriğinden ve yer alan bilgilerin doğruluğundan BAKAN’a karşı sorumludur. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İDARE FAALİYET RAPORU

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI Merkezi yönetim kapsamındaki idarelerin bir mali yıldaki faaliyet sonuçlarını gösterecek şekilde, MALİYE BAKANLIĞI TARAFINDAN HAZIRLANIR. İzleyen mali yılın HAZİRAN ayı sonuna kadar kamuoyuna açıklanır ve aynı süre içerisinde Sayıştay Başkanlığına gönderilir. GENEL FAALİYET RAPORU

İDARE ve ve BİRİM BİRİM Faaliyet FaaliyetRaporlarının Kapsamı ve Kapsamı veHazırlanması BİRİM İDARE MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI I- GENEL BİLGİLER A- Misyon ve Vizyon A- Misyon ve Vizyon B- Yetki, Görev ve Sorumluluklar B- Yetki, Görev ve Sorumluluklar C- İdareye ilişkin bilgiler C- İdareye ilişkin bilgiler 1- Fiziksel Yapı 1- Fiziksel Yapı 2- Örgüt Yapısı 3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar 4- İnsan Kaynakları 5- Sunulan Hizmetler 6- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi D- Diğer Hususlar D- Diğer Hususlar KAPSAM RAPOR

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI II- AMAÇ ve HEDEFLER A - İdarenin Amaç ve Hedefleri B - Temel Politikalar ve Öncelikler C - Diğer Hususlar RAPOR

III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER A- Mali Bilgiler 1- Bütçe Uygulama Sonuçları 2- Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar 2- Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar 3- Mali Denetim Sonuçları 3- Mali Denetim Sonuçları 4- Diğer Hususlar 4- Diğer Hususlar B- Performans Bilgileri 1- Faaliyet ve Proje Bilgileri 2- Performans Sonuçları Tablosu 3- Performans Sonuçlarının Değerlendirilmesi 3- Performans Sonuçlarının Değerlendirilmesi 4- Performans Bilgi Sisteminin Değerlendirilmesi 5- Diğer Hususlar MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI RAPOR

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ A- Üstünlükler B- Zayıflıklar C- Değerlendirme V- ÖNERİ VE TEDBİRLER V- ÖNERİ VE TEDBİRLER

Faaliyet raporlarının hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken ilkeler, Faaliyet raporları malî saydamlık ve hesap verme sorumluluğunu sağlayacak şekilde hazırlanır. Faaliyet raporlarında yer alan bilgilerin doğru, güvenilir, önyargısız ve tarafsız olması zorunludur. STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI FAALİYET RAPORLARININ HAZIRLANMASI

Faaliyet raporları, ilgili tarafların ve kamuoyunun bilgi sahibi olmasını sağlamak üzere açık, anlaşılır ve sade bir dil kullanılarak hazırlanır. Raporlarda teknik terim ve kısaltmaların kullanılması durumunda bunlar ayrıca tanımlanır. Faaliyet raporlarında yer alan bilgilerin eksiksiz olması, faaliyet sonuçlarını tüm yönleriyle açıklaması gerekir. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI

İdarenin faaliyetleriyle ilgisi olmayan hususlara faaliyet raporlarında yer verilmez. Faaliyet sonuçlarının gösterilmesi ve değerlen dirilmesinde aynı yöntemler kullanılır. Yöntem değişiklikleri olması durumunda, bu değişiklikler raporda açıklanır. Faaliyet raporları yıllar itibarıyla karşılaştırmaya imkân verecek biçimde hazırlanır. Faaliyet raporları, bir malî yılın faaliyet sonuçlarını gösterecek şekilde hazırlanır. STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

RAPOR HAZIRLANIRKEN, ŞEMALAR MALİ TABLOLAR İSTATİSTİKİ BİLGİLER KARŞILAŞTIRMALARORANLAR yer verilmelidir. yer verilmelidir. STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

I- GENEL BİLGİLER A- Misyon ve Vizyon A- Misyon ve Vizyon Birimlerin strateji planlarında belirlemiş oldukları misyon ve vizyonları yazılacaktır. B- Yetki, Görev ve Sorumluluklar B- Yetki, Görev ve Sorumluluklar Teşkilat Kanunu, yönetmelik, yönerge ve diğer mevzuatla verilen görev ve sorumluluklar hakkında bilgi verilecektir. C- İdareye ilişkin bilgiler C- İdareye ilişkin bilgiler 1- Fiziksel Yapı Varlıklar, atölyeler, spor tesisleri, eğitim tesisleri, araçlar, binalar.. vb. fiziksel yapılar hakkında bilgi verilecektir. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI BÖLÜMLER

2- Örgüt Yapısı Örgüt şeması çizilerek örgüt yapısı hakkında bilgi verilecektir 3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar Bilgi ve teknolojik kaynaklar ( bilgisayarlar, projeler, internet,insan eğitimi) hakkında bilgi verilecektir. 4- İnsan Kaynakları Personel sayısı(unvan olarak dağılımı,eğitim düzeyi dağılımı), personel atamaları ve sınavlar hakkında bilgi verilecektir. 5- Sunulan Hizmetler Biriminiz tarafından sunulan hizmetler,yapılmış veya yapılacak projeler hakkında bilgi verilecektir. 6- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi Yönetim kademeleri ve iç kontrol sistemi hakkında bilgi verilecektir. D - Diğer Hususlar D - Diğer Hususlar MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI

II- AMAÇ ve HEDEFLER II- AMAÇ ve HEDEFLER A - İdarenin Amaç ve Hedefleri Stratejik amaç ve hedefler ve bu amaç ve hedeflere ulaşmak için tahsis edilen kaynaklar hakkında bilgi verilecektir. B - Temel Politikalar ve Öncelikler Biriminizin temel politikaları ve öncelikleri hakkında bilgi verilecektir. C - Diğer Hususlar MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI RAPOR

III - FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER A- Mali Bilgiler 1- Bütçe Uygulama Sonuçları Biriminizin gelir ve giderleri ile bu gelir ve giderlerin dağılımı hakkında bilgi verilecektir. 2- Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar 2- Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar 3- Mali Denetim Sonuçları 3- Mali Denetim Sonuçları 4- Diğer Hususlar RAPOR MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI

B- Performans Bilgileri B- Performans Bilgileri 1- Faaliyet ve Proje Bilgileri (Yapılan faaliyetler ve yıl içerisinde başlanmış projelere yer verilecektir.) 2- Performans Sonuçları Tablosu 3- Performans Sonuçlarının Değerlendirilmesi 3- Performans Sonuçlarının Değerlendirilmesi 4- Performans Bilgi Sisteminin Değerlendirilmesi 5- Diğer Hususlar (2, 3 ve 4’e Performans proğramı düzenlenmediğinden 2010 yılına kadar yer verilmeyecektir.) 2010 yılına kadar yer verilmeyecektir.) RAPOR MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI

RAPOR MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ A- Üstünlükler B- Zayıflıklar C- Değerlendirme V- ÖNERİ VE TEDBİRLER V- ÖNERİ VE TEDBİRLER

İÇ KONTROL GÜVENCE BEYANI Harcama yetkilisi olarak yetkim dahilinde; Harcama yetkilisi olarak yetkim dahilinde; Bu raporda yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim.Bu raporda açıklanan faaliyetler için idare bütçesinden harcama birimimize tahsis edilmiş kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanıldığını, görev ve yetki alanım çerçevesinde iç kontrol sisteminin idari ve mali kararlar ile bunlara ilişkin işlemlerin yasallık ve düzenliliği hususunda yeterli güvenceyi sağladığını ve harcama birimimizde süreç kontrolünün etkin olarak uygulandığını bildiririm. Bu güvence, harcama yetkilisi olarak sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, iç kontroller, iç denetçi raporları ile Sayıştay raporları gibi bilgim dahilindeki hususlara dayanmaktadır. Burada raporlanmayan, idarenin menfaatlerine zarar veren herhangi bir husus hakkında bilgim olmadığını beyan ederim.

TEŞEKKÜR EDERİZ