Farklı Kültür ve Cinsiyetler. Ortak kültür Ortak Bilgi Dil Din Sosyal değerler Ortak tarih Coğrafi konum Gelenekler Sosyal değerler Giyim Sorumluluk algısı……..

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
F İ NLAND İ YA EG İ T İ M S İ STEM İ Dünyanın en iyi eğitim sistemlerinden birine sahip Finlandiya’da özel okul yok, öğrenciler günde 4 saat ders yapıyor,
0-1 YAŞ BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
EĞİTİMDE DRAMA.
SAYILAR ve RAKAMLAR.
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
COĞRAFİ KONUM.
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Eğitsel Rehberlik.
KAVRAM HARİTALARI.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
YÜKSEKÖĞETİM KURUMLARI SINAVI (TYT-YKS) YILMAZ ZARİÇ Psikolojik Danışman 2018.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEST DIŞI TEKNİKLER.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
KİŞİSEL REHBERLİK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÖĞRENME.
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

Farklı Kültür ve Cinsiyetler

Ortak kültür Ortak Bilgi Dil Din Sosyal değerler Ortak tarih Coğrafi konum Gelenekler Sosyal değerler Giyim Sorumluluk algısı…….. En önemlisi kültür, bir kişinin kendini algılamasını ve içsel ve dışsal kontrol algısını kapsar.

1.cil önemli olan husus Aile

Zekaya ilişkin inanışlarımız değişmesine rağmen ölçme araçlarımız hala aynı… Raven -> Kültürel farklı ve ekonomik dezavantajlı öğrencileri belirlemede avantajlı Standford- binet = Anglo test (Kökeni, geçmişi veya kültürü İngiliz olan Kuzey Amerika'da yaşayan İngiliz Amerikalı.)İngilizKuzey Amerika Kültürden bağımsız test

Afrika kökenli Amerikan kültürü: – İş dünyası ve okulda sınırlı imkan – Fiziksel hareket ve deneyim fırsatı – Hayal gücü, mizah Yerli Amerikan (Kızılderili): – Kültürel değerlerinden dolayı dikkat çekmek istemezler ve başarılarının belirtilmesi onları rahatsız eder. – İletişim, görsel sanatlar Asya kökenli Amerika kültürü: – Aile, çocuk başarısında önemli destekçi Hispanik kökenli Amerikalı kültürü: – Erkek ve kızlar için beklentiler farklı – Kızlar için sınırlı roller

Çok kültürlü eğitimin amacı, kültürel farklılıkları ne olursa olsun her bireye ait değerleri tanımaktır. Küresel eğitim ile tüm ulusları etkileyen sosyal, çevresel, politik sorunları öğreniriz. Ayını zamanda her ne kadar farklı kültürlerden gelsek de tüm insanların benzer ihtiyaç ve istekleri olduğunu fark ederiz. Her kültür, diğer grubun güçlü yanlarını bünyesine dahil ederse ve bunları diğer gruptan öğrenirse ancak o zaman gelişmiş, saygın bir ülke oluruz.

Tüm kültürel grupların deneyimleri ne olursa olsun diğer gruplarla aynı sayıda üstün zekalı öğrenci yetiştireceği beklentisi gerçek dışıdır. (genetik+çevre) Üstün zekalılığın her grup için aynı oranda tanılanmasını dayatmak yerine mümkün olduğunca erken dönemlerden itibaren beyinlerinin en üst seviyede gelişmesi ve zeka gelişimleri için gerekli olan deneyimlerin onlara ulaştığından emin olmak bu çocuklar açısından adil olacaktır. (Tanılama testlerindeki yanlılık!) Peki her kültürde eşit sayıda mı üstün zekalı öğrenci vardır?

Üstün zekalılar ırksal ve etnik açıdan eşit olarak temsil edilememektedir. Çünkü: Ayrımcılık Teorisi Üstünlüğü tanıladığımız yollar dar ve bazı kültürlere doğru yanlı old. Savunur. Üstünlük her kültürde eşit fakat bizim tanılama yöntemlerimiz hatalı… Dağılım Teorisi Üstünlük farklı nüfus grupları arasında eşit dağılmaz.

İŞE YARAYABİLİR Aile Farklı özgeçmişlerden oluşan öğretmen Zengin çevre (materyal, metod) Erken tanılama

Cinsiyet ve Üstün zekalılık Anne karnında 8. haftaya kadar bütün ceninler DİŞİDİR. Testesteron atışı ile cenin erkek cinsiyet ve beyin özelliğini kazanır.

Dişi beyin: sözel yetenek, dil, 2-3 yıl erken olgunlaşma(karar alma ve akıl yürütme), konuşma ve yazmada akıcı, Erkek beyin: hareket agresiflik, görsel-uzamsal yetenek, mekanik

KADINLAR Seslere duyarlı Erken yaşta melodili şarkı söyleme Geç yaşta işitme kaybı Erken konuşma Koku ve tat almada duyarlılık Geniş kelime hazinesi El becerisi ve koordinasyon Kolay yabancı dil öğrenme Yüz ifadelerini anlama Foto daki tanıdık insanı bulma (4 aylık) Etkili okuma Eşleşen parçaları tanıma Kekemelik neredeyse tamamen erkekler arasında görülür.

ERKEKLER Daha meraklı Dokunarak, şekillendirerek öğrenme Görsel-uzamsalda iyi (üç boyutlu bir objeyi beyinlerinde katlayabilir, çevirebilirler) Trigonometri, geometri Etrafta dolaşma ihtiyacı Matematiksel mantık kullanma Bir güzergahta yol bulma Fizik, mühendislik, mimarlık

Üstün olarak belirttiğimiz öğrenciler; – Kendi beyin entegresyonlarını diğerlerine oranla daha gelişmiş old. Gösterirler – Artan uyarımdan dolayı nöral hücrelerin büyümesi biyo-kimyasal ve fiziksel olarak hızlanmıştır. – Hızlı işlem, karmaşık örüntü kurma

Eşitliğin önündeki engeller: Evde:Oynanan oyuncak Okulda: Bağımsız hareket, beğenilen olma, Toplumda: Kariyer, sınav kaygısı

Gey, Lezbiyen, Biseksüel veya Transeksüel öğrenciler Kaynak yok %9 amerika, son yıllarda artış Ötekileştirmeyen bir dilin kullanıldığı güvenli ve kucaklayıcı bir ortam gerekli