Basamaklandırılmış Yöntem

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Resimlerin Kullanımı.
Advertisements

EŞİTLİK VE DENKLEMLER.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
ÖĞRENCİLERE ÖNCELİKLE KONU GİRİŞİNDE VERİLEN ANAHTAR KAVRAMLARLA İLGİLİ BİLDİKLERİ SORULUR.ANCAK YANLIŞ YA DA EKSİK İFADELER DÜZELTİLMEZ.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
özel eğitim semineri-istanbul2008
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SABİT BEKLEME SÜRELİ ÖĞRETİM
DENKLEMLER. DENKLEMLER ÜNİTE BAŞLIĞI X kimdir neye denir,neden gereksinim duyulmuştur.Bilinmeyeni denklem kurmada kullanırız.Bilinmeyen problemlerde.
1. Sınıf Doğal Sayılar Sunusu
Öğretim Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
KAVRAM VE BECERİ ÖĞRETİMİ
2. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MATEMATİKSEL KAVRAMLARA GİRİŞ
1. Bir zar ardı ardına iki kez atılıyor. Birinci atışta 6 ve
Kaynaştırma Ortamında Kavram Öğretimi ve Öğretimsel Uyarlamalar
HAZIRLAYAN: MURAT KULA
MATEMATİK.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
SINIF YÖNETİMİ.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
ZİHİNSEL ENGELLİ ÖĞRENCİLERE KAVRAM ÖĞRETİMİ SEVGİ ERGAN Ahmet Kutsi Tecer Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi (Okulu)
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Öğretimi Görsel Destekler
Bir kavramın uygulama düzeyinde kazandırılması ile ilgili kuralın “eğitim” kavramına uygulanması İçerik Türü: Kavram İçerik Türü: Kavram Davranış Düzeyi:
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Gündem  Eşzamanlı İpucuyla Öğretim (EİÖ)  EİÖ’de karşılaşılan olası öğrenci tepkileri  EİÖ ile öğretilebilen davranışlar  EİÖ’nün basamakları 6/2/2016.
Öğretim Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan.
Emrullah YILMAZ Özel Eğitim Kursu 06 Haziran-1 Temmuz 2016
ZİHİNSEL ENGELLİLERE MATEMATİK ÖĞRETİMİ
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
Ders 4 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
Sayıların Okunup Yazılması
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Kesirler 1/2 1/8 1/3 6/8 3/4.
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
Sayıların Basamaklarını Tanıyalım
Kaynaştırma Ortamında Kavram Öğretimi ve Öğretimsel Uyarlamalar
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
doğal sayısındaki rakamların sayı değerleri toplamı kaçtır?
UZUN -KISA.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Resimli Başlık Düzeni Alt Başlık
RESİMLİ BAŞLIK DÜZENİ alt başlık
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
Sunum transkripti:

Basamaklandırılmış Yöntem (Ekileşime Dayalı Öğretim Yöntemi)

Basamaklandırılmış Yöntem Bu yöntemin öğretim süreci “yap”, “göster”, “söyle” ve “yaz” basamaklarına ilişkin etkinlikleri içermektedir. Yap, göster, söyle ve yaz basamaklarında öğretmenin gerçekleştirdiği hareketin her biri çocuk tarafından bir karşı hareketi gerektirir.

öğretmen öğrenci yap göster söyle yaz öğretmen öğrenci göster yap söyle yaz öğretmen öğrenci söyle yap göster yaz öğretmen öğrenci yaz yap göster söyle

Çocuklar, öğretmeni beceri yaparken görürler, beceriyi açıklamasını dinlerler. Daha sonra çocuklar beceriyi kendileri yaparlar, gösterirler, ne yaptıklarını söylerler ve yazarlar. Basamaklandırılmış yöntemle öğretim yapılırken çocuktan; yaparak, göstererek, sözlü ve yazılı dil kullanarak bir tepkide bulunması beklenmektedir. Çocuk doğru tepki verdiğinde davranışı pekiştirilmekte, yanlış tepki verdiğinde ise öğretime geri dönülmektedir.

Yap Basamağı: “Yap” basamağında öğretmen, gerçek nesneleri kullanır ve çocuk da yanıtlarını gerçek nesneler kullanarak verir. “Yap” basamağı, çocukların birbirleriyle ve öğretmenle aralarında yakınlık kurmalarına yardımcı olur. Çocuğun gruba katılımını sağlamak için kullanılan etkili bir öğretim yoludur. öğretmen öğrenci yap göster söyle yaz

Göster Basamağı: “Göster” basamağında öğretmen, çocuğa görsel bir uyaran verir ve çocuktan doğru tepki vermesi beklenir. Öğretmen, uyarıcıları çocuğun görebileceği şekilde sunar. öğretmen öğrenci göster yap söyle yaz

Söyle Basamağı: “Söyle” basamağında öğretmen, çocuğa sembolik uyaranı sözlü olarak verir ve çocuktan da doğru tepki vermesini bekler. öğretmen öğrenci söyle yap göster yaz

Yaz Basamağı: öğretmen öğrenci yaz yap göster söyle “Yaz” basamağında öğretmen, çocuğa sembolik uyaranı yazılı olarak verir ve çocuktan da doğru tepki vermesi beklenir.

Basamaklandırılmış yönteme göre oluşturulmuş toplama işlemiyle ilgili örnek: (yap-yap) Öğretmenin birinci kümeye ... tane, ikinci kümeye ... tane nesne koyduğu ve söylediği kümelere bakarak, öğrenci, iki kümenin toplamı kadar nesne alır. (yap-göster) Öğretmenin birinci kümeye ... tane, ikinci kümeye ... tane nesne koyduğu ve söylediği kümelere bakarak, öğrenci, önündeki resimli kartlar arasından iki nesne kümesinin toplamını ifade eden resim kartını gösterir (yap-söyle) Öğretmenin birinci kümeye ... tane, ikinci kümeye ... tane nesne koyduğu ve söylediği kümelere bakarak, öğrenci, iki kümenin toplamının ... olduğunu söyler. (yap-yaz) Öğretmenin birinci kümeye ... tane, ikinci kümeye ... tane nesne koyduğu ve söylediği kümelere bakarak, öğrenci, iki kümedeki nesnelerin toplamını rakamla yazar.

5. (göster-yap) Öğretmenin gösterdiği ve söylediği,toplamları 5.(göster-yap) Öğretmenin gösterdiği ve söylediği,toplamları ... olan iki nesne kümesinin resimli kartına bakarak,öğrenci, resimli karttaki nesne sayısı kadar gerçek nesne alır. 6.(göster-göster) Öğretmenin gösterdiği ve söylediği,toplamları ... olan iki nesne kümesinin resimli kartına bakarak, öğrenci, önündeki resimli kartlar arasından, iki nesne kümesinin toplamını ifade eden resim kartını gösterir 7. (göster-söyle) Öğretmenin gösterdiği ve söylediği,toplamları ... olan iki nesne kümesinin resimli kartına bakarak öğrenci,iki kümenin toplamının ... olduğunu söyler. 8. (göster-yaz) Öğretmenin gösterdiği ve söylediği,toplamları ... olan iki nesne kümesinin resimli kartına bakarak öğrenci, iki kümenin toplamını rakamla yazar.

9. (söyle-yap) Öğretmenin söylediği (. daha. kaç eder 9. (söyle-yap) Öğretmenin söylediği (... daha ... kaç eder?)toplama işleminin sonucu kadar gerçek nesne alır. 10. (söyle göster) Öğretmenin söylediği (... daha ... kaç eder?)toplama işleminin sonucunu önündeki resimli kartlar arasından gösterir. 11. (söyle-söyle) Öğretmenin söylediği (... daha ... kaç eder?) toplama işleminin sonucunun ... olduğunu söyler. 12. (söyle–yaz) Öğretmenin söylediği (... daha ... kaç eder?) toplama işleminin sonucunu  rakamla yazar.

13. (yaz-yap) Öğretmenin yazdığı toplama işlemine bakarak, toplama işleminin sonucu kadar gerçek nesne alır. 14. (yaz-göster) Öğretmenin yazdığı toplama işlemine bakarak öğrenci, önündeki resimli kartlar arasından, toplama işleminin sonucunu ifade eden resim kartını gösterir. 15. (yaz-söyle) Öğretmenin yazdığı toplama işlemine bakarak öğrenci, toplama işleminin sonucunun ... olduğunu söyler. 16. (yaz-yaz) Öğretmenin yazdığı toplama işlemine bakarak öğrenci, toplama işleminin sonucunu rakamla yazar

TEŞEKKÜRLER