Gündem  Eşzamanlı İpucuyla Öğretim (EİÖ)  EİÖ’de karşılaşılan olası öğrenci tepkileri  EİÖ ile öğretilebilen davranışlar  EİÖ’nün basamakları 6/2/2016.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
Advertisements

İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Öğretim İhtiyacını Belirleme
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ & BİLGİ TOPLUMU
1 MarmarisCard Marmaris Turizm Geliştirme Projesi.
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
özel eğitim semineri-istanbul2008
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Özel Öğretim Yöntemleri
ZİHİNSEL ENGELLİLERE MATEMATİK ÖĞRETİMİ
ALIŞTIRMA-UYGULAMA YAZILIMLARI
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Problem Çözme Becerileri
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
ZİHİNSEL ENGELLİ ÖĞRENCİLERE KAVRAM ÖĞRETİMİ
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SABİT BEKLEME SÜRELİ ÖĞRETİM
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Öğretim Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
7. 8 ve 9 Basamaklı Doğal Sayıların Basamak Değerleri
Akran destekli öğrenme
KISA DÖNEMLİ HEDEFLER.
MATEMATİKSEL KAVRAMLARA GİRİŞ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ZİHİN ENGELLİ BİREYLERLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MODEL VE YÖNTEMLER
MESLEK ANALİZİ İLE İLGİLİ BAZI HATIRLATMALAR Görev Meslek elemanın tarafından icra edilen işin en büyük / ana bölümüdür. Bir sorumluluk alanı altındaki.
Öğretim Görevlisi Özge ELİÇİN Uludağ Üniversitesi Üniversitesi
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ORTAÖĞRETİM KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE YANLIŞSIZ ÖĞRETİM TEKNİKLERİNDE EŞZAMANLI İPUCUYLA SUNULAN.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İPUCU TÜRLERİ VE KULLANIMI
Beceri Analizi Hazırlama Yaklaşımları
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
Sayı değeri
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Öğretimi Görsel Destekler
PERSONEL GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI.
Basamaklandırılmış Yöntem
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ 12. HAFTA: İPUCUNUN GİDEREK ARTTRILMASIYLA ÖĞRETİM.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
Öğretim Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan.
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
YAKUTİYE REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Ders 6 Doğrudan öğretim yöntemi
Ders 10 Kavram Öğretiminin Planlanması ve Uygulanması
Ders 4 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
KAVRAM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÖĞRENMENİN AŞAMALARI Sezgin Kartal
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
Kaynaştırma Ortamında Kavram Öğretimi ve Öğretimsel Uyarlamalar
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
Eşleme becerilerinin özellikleri ve önemi
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Gündem  Eşzamanlı İpucuyla Öğretim (EİÖ)  EİÖ’de karşılaşılan olası öğrenci tepkileri  EİÖ ile öğretilebilen davranışlar  EİÖ’nün basamakları 6/2/2016

Eşzamanlı İpucuyla Öğretim  Eşzamanlı ipucuyla öğretimde hedef uyaranın (örn., “Bu işaretin anlamı ne?”) hemen ardından kontrol edici ipucu (örn., “Hastane”) sunulur ve bireyin kontrol edici ipucunu model alması amaçlanır.  Eşzamanlı ipucuyla öğretimde bireye her denemede kontrol edici ipucu sunulur; dolayısıyla bireye öğretim sırasında bağımsız tepkide bulunma şansı verilmez. 6/2/2016

Eşzamanlı İpucuyla Öğretim (devam)  Dolayısıyla, uyaran kontrolünün gerçekleşip gerçekleşmediğini sınamak üzere yoklama oturumları sınanır.  Dünya alanyazınında eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiğini değişik özür gruplarında gelen çocuk (çoğunlukla) ve yetişkinlere tek- basamaklı ve zincirleme davranışların öğretimini hedefleyen 19 yayınlanmış çalışma vardır (bu araştırmaların dört tanesi Türkiye’den). 6/2/2016

EİÖ’de Olası Öğrenci Tepkileri EİÖ’de karşılaşılabilen olası öğrenci tepkilerini üç grupta toplamak mümkündür:  Doğru tepkiler,  Yanlış tepkiler,  Tepkide bulunmama. 6/2/2016

Doğru tepkiler Bireyin belirlenen sürede davranışı gerçekleştirmek üzere girişimde bulunması ve belirli bir sürede davranışı tamamlaması.  Örn., 3 saniye içinde masayı silmek üzere eline bezi alarak 20 saniyede masayı silmesi… 6/2/2016

Yanlış tepkiler Bireyin belirlenen sürede davranışı gerçekleştirmek üzere girişimde bulunmaması, davranışı belirli bir sürede davranışı tamamlamaması ya da yanlış bir davranış sergilemesi.  Örnek??? 6/2/2016

Tepkide bulunmama  Bireyin hiçbir hiçimde sunulan yönergeye tepkide bulunmamasıdır.  Tepkide bulunmama yanlış tepki olarak kabul edilmelidir. 6/2/2016

Eşzamanlı ipucuyla öğretimin aşamaları  Bireye tepkide bulunması için sunulacak uyaranı belirleme,  Kontrol edici ipucunu belirleme,  Eşzamanlı ipucuyla öğretim deneme oturumlarını planlama,  Yoklama oturumlarını planlama,  Yanıt aralığı süresini belirleme, 6/2/2016

EİÖ’nün aşamaları (devam)  Bireyin tepkilerine ne şekilde tepkide bulunulacağını belirleme,  Veri kayıt yöntemini belirleme,  Uygulama kayıt tutma ve bireyin gösterdiği performansa göre gerektiğinde değişiklikler yapma. 6/2/2016

Bireye tepkide bulunması için sunulacak uyaranı belirleme Bireye tepkide bulunmasını anımsatmak üzere beceri yönergesi, çevre düzenlemesi ya da doğal olarak oluşan olaylardan bir tanesi ya da birkaçı birleştirilerek ayırdedici uyaran sunulur. Örneğin, resimli kart gösterilerek karttaki resmin ne resmi olduğu sorulabilir. 6/2/2016

Kontrol edici ipucunu belirleme Bireye doğru tepkide bulunması için gerekli ve yeterli olan ipucu belirlenir. Örneğin, “Ördek resmi var.” 6/2/2016

Eşzamanlı ipucuyla öğretim deneme oturumlarını planlama Hedef uyaranın hemen ardından kontrol edici ipucunun sunulmasıdır. Bu aşamada bir öğretim oturumunda kaç deneme yer alacağına karar verilir. Bir oturumda kaç denemenin yer alacağına ilişkin genel geçer bir kural yoktur. Birey ve öğretilen davranışın özelliklerine göre belirlenir. 6/2/2016

Yoklama oturumlarını planlama Uyaran kontrolü transferinin -ipucundan ayırdedici uyarana- gerçekleşip gerçekleşmediği yoklama oturumları düzenlenerek sınanır. Bu oturumlarda hiçbir biçimde ipucu sunulmaz. Bir yoklama oturumunda her bir hedef davranışa ilişkin kaç deneme gerçekleştirileceğine karar verilir. 6/2/2016

Yanıt aralığı süresini belirleme Hedef uyaran ve kontrol edici ipucu sunulduktan sonra 3- 5 sn. gibi bir süreliğine bireyin yanıt vermesi beklenir. Bu süre birey ve öğretilecek davranışa göre değişiklik gösterir. 6/2/2016

Bireyin tepkilerine ne şekilde tepkide bulunulacağını belirleme Eşzamanlı ipucuyla öğretimde üç tür olası tepki vardır:  Doğru tepkiler  Yanlış tepkiler  Tepkide bulunmama Doğru tepkilerin tümü pekiştirilirken yanlış tepkiler ya da tepkide bulunmama için görmezden gelme, hata düzeltmesi gibi çeşitli davranış sonrası uyaranlar sunulur. 6/2/2016

Veri kayıt yöntemini belirleme Uygulama sırasında kullanılacak olan veri kayıt tekniğine karar verilmelidir. Veri kayıt tekniği hedef davranışın özelliklerine göre belirlenir. 6/2/2016

Uygulama kayıt tutma ve bireyin performansına göre değişiklikler yapma Yoklama ve uygulama oturumlarında elde edilen veriler grafiğe işlenerek uygun kararlar alınır. 6/2/2016 BD Uygulama Yoklama oturumları verisi Öğretim oturumları verisi

Uygulama kayıt tutma ve bireyin performansına göre değişiklikler yapma 6/2/2016 BD Uygulama Yoklam a verisi Öğretim verisi