Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
Advertisements

İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Mastarlar.
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÖĞRENCİLERE KAVRAM ÖĞRETİMİ SEVGİ ERGAN Ahmet Kutsi Tecer Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi (Okulu)
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
Karakalem Tekniği ve Özellikleri
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
FAKÜLTEMİZ ÇOKTAN SEÇMELİ SINAVLARINDA YAPILAN ANALİZLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ölçme-Değerlendirme Kurulu Ve Sınav Merkezi.
Uygarlığın Gelişimindeki Matematik
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
DİYARBAKIR 2008.
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ İNM 109 TEKNİK RESİM
ÖZEL E Ğİ T İ MDE ETK İ L İ Ö Ğ RET İ M YÖNTEMLER İ KONU Ö ğ renmenin Aşamaları (Yanlışsız Ö ğ retim Yöntemleri) HAZIRLAYANLAR.
OLASILIK TEOREMLERİ Permütasyon
Program Tasarım Modelleri
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ ve
EQUIZSHOW.
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
SAYILAR ve RAKAMLAR.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Ders 14 Matematik becerileri
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
DERS 9: Değerlendirmede Tekli ve Çoklu Fırsat Yaklaşımları
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Another graphic or chart
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Uçak Bileti Değiştirme
Eğitim Siteleri
BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket. BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
ŞEKİLLER.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÜRETEÇLERİN BAĞLANMASI VE KIRCHOFF KANUNLARI
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME STİLLERİ.
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Prof. Dr. Eşref ADALI Doç. Dr. Şule Gündüz Öğüdücü Sürüm-B
Öğrt. Grv. Dr. Serpil ALPTEKİN
Maç Sonucunun Belirlenmesi
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
ZAMİRLER(ADILLAR) 6.SINIF.
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
OLASILIK Uygulamada karşılaşılan olayların birçoğu kesin olmayan diğer bir ifadeyle belirsizlik içeren bir yapıya sahiptir. Olasılık kavramı kesin olmayan.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
Sunum transkripti:

Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre) Her aşamada dört farklı araç seti bulunur ve sırayla bu setler kullanılır. Çocuk 4 setten oluşan sunumlardan 3 doğru tepki verirse ölçüt karşılanmış olur ve bir sonraki aşamaya geçilir.

Tane kavramının ön koşulları şunlardır 1.      Dokunarak sayabilme 1.      Ritmik sayabilme 3.      Azlık-çokluk kavramlarını ayırt edebilme 4.      Say, al, ver, göster, işaret et, söyle vb basit yönergelere uyabilme

TANE KAVRAMININ ÖĞRETİM PLANI Tane kavramını öğretmede kullanılan materyallerin isimleri çocuk tarafından çok iyi bilinmelidir.  Yap-göster-söyle basamaklarından oluşan yöntemde öğretim toplam 9 aşamada tamamlanır. Gerekli görülürse “yaz” basamağı da eklenir. (Her oturumda başlama ve bitirme tarihleri, oturum süresi belirtilir ve oturum sonunda değerlendirme yapılır. Ayrıca kullanılacak pekiştireçler yazılır.)

Önce Kavram Analizi Yapalım KAVRAM: 1 Tane İlişkili (Ayırıcı) Nitelik: Sayılan, görülen nesnenin bir tane olması İlişkisiz (Ayırıcı Olmayan) Nitelik: Farklı yerlerde, farklı şekillerle, farklı renklerle, farklı büyüklüklerde vb. 1 tane olan nesneler ve yazılmış bir rakamı (Yazıyla yazılması, romen rakamıyla yazılması, kırmızı kalemle yazılması, küçük yazılması)

UZUN DÖNEMLİ AMAÇ (UDA) Önce “1 tane” kavramı için bir uzun dönemli amaç yazmamız, bu uzun dönemli amacımıza ulaşabilmemiz için de gerekli olan kısa dönemli amaçları yazmamız gerekmektedir. Uzun Dönemli Amaç (UDA) Öğrenci kendisine gösterilen gerçek nesne/nesne resimleri arasından, 1 tane olan gerçek nesne/nesne resmini 3/4 oranında doğru olarak alır/gösterir/söyler.

KISA DÖNEMLİ AMAÇLAR 1. Öğrenci, önüne konulan gerçek nesne kümesi içinden, öğretmenin aldığı ve o sırada söylediği 1 tane nesneyi alır.  2. . Öğrenci, öğretmenin gerçek nesne kümesi içinden aldığı 1 tane nesneyi, önündeki resimli kartlar dizisi içinden aynı sayıda ve türde 1 tane resim olan kartı gösterir.  3. Öğrenci öğretmenin gerçek nesne kümesi içinden aldığı nesnenin 1 tane nesne olduğunu söyler.  4. Öğrenci, önüne konulan gerçek nesne kümesi içinden, öğretmenin gösterdiği resimli karttaki kadar (1 tane) nesneyi alır.  5. Öğrenci, önüne konulan gerçek nesne resimleri içerisinden, öğretmenin o sırada gösterdiği aynı türdeki kartta bulunan 1 tane resim olan kartı gösterir.  6. Öğrenci öğretmenin gösterdiği karttaki resimlerin 1 tane nesne resmi olduğunu söyler. 7. Öğrenci önüne konulan gerçek nesne kümesi içinden öğretmenin istediği 1 tane nesneyi alır.  8. Öğrenci önüne konulan gerçek nesne resimleri içerisinden öğretmenin istediği 1 tane nesne resmi olan kartı gösterir. 9. Öğrenci önüne konulan resimli kart dizisi içinden öğretmenin yazılı (rakam) olarak gösterdiği ve söylediği 1 tane nesne resmi olan kartı gösterir. 

KAVRAM: 1 tane 1.aşama: Yap-yap Kısa Dönemli Amaç (KDA) 1- Öğrenci, önüne konulan gerçek nesne kümesi içinden, öğretmenin aldığı ve o sırada söylediği 1 tane nesneyi alır.  Hedef Uyaran Önüne konulan nesne kümesi içinden, 1 tane alınıp “sen de 1 tane … al,” denildiğinde, istenilen miktardaki nesneyi alır.

Materyaller: 1.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet boncuk…  1.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet düğme… 3.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet silgi… 4.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet kapak…

Uygulama:  Çocukla masada karşılıklı oturulur. Materyal setleri eğitimcinin kolaylıkla ulaşabileceği ve çocuğun göremeyeceği bir yere bırakılar. Boncukların olduğu tabaklardan biri eğitimcinin, diğeri de çocuğun önüne konur. Çocuğa gösterilerek, “Bunlar ne?” diye sorulur. Çocuk doğru tepki verirse, öğretime başlanır. Tabaktan boncuk alınarak, “Ben 1 tane boncuk aldım, sen de 1 tane boncuk al,” diye yönerge verilir. Çocuk tepkisiz kalırsa veya yanlış tepkide bulunursa, sunum yeniden yapılır. Art arda yapılan üç denemede çocuk istendik tepkiyi vermezse, ipuçları kullanılır. Fiziksel yardımla eli tabağa doğru götürülür ve 1 boncuk alması sağlanır. Çocuk bağımsız tepki verinceye kadar aynı setle çalışmaya devam edilir. Çocuğun doğru tepkileri ödüllendirilir. Ölçüt, bağımsız olarak karşılandığında diğer setlerle aynı yöntem kullanılarak çalışılır.

1.aşama: Yap-göster KDA 2. . Öğrenci, öğretmenin gerçek nesne kümesi içinden aldığı 1 tane nesneyi, önündeki resimli kartlar dizisi içinden aynı sayıda ve türde 1 tane resim olan kartı gösterir.  Hedef Uyaran: Nesne kümesi içinden, 1 tane alındığında, çocuğun önünde bulunan resimli kartlar işaret edilerek “Ben 1 tane … aldım, sen de kartlar içinde 1 tane … resmi olan kartı göster,” denildiğinde gösterir.

Materyal: 1.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet boncuk. 1 adet, 2 adet, 3 adet, 4 adet boncuk resmi olan 4 ayrı kart. 2.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet düğme. 1 adet, 2 adet, 3 adet, 4 adet düğme resmi olan 4 ayrı kart. 3.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet silgi.  1 adet, 2 adet, 3 adet, 4 adet silgi resmi olan 4 ayrı kart. 4.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet kapak.  1 adet, 2 adet, 3 adet, 4 adet kapak resmi olan 4 ayrı kart.

Uygulama:  Çocukla masada karşılıklı oturulur. Materyal setleri eğitimcinin kolaylıkla ulaşabileceği ve çocuğun göremeyeceği bir yere bırakılar. Boncukların içinde olduğu tabak masanın üzerine konur. Çocuğun dikkati tabağa çekilir. Boncuklar gösterilerek, ‘Bunlar ne?’ diye sorulur. Çocuk “Boncuk” derse, boncuk resimleri alınıp sırayla çocuğun önüne konur. “Bak bunlar da boncuk resimleri,” denir. Çocuğun kartları eline almasına 1-4 saniye izin verilir ve ardından kartlar çocuğun elinden alınıp önüne konulur. Tabaktaki boncuklardan 1 tane alınır. Alınan boncuk ve çocuğun önündeki kartlar gösterilerek, “Ben 1 tane boncuk aldım, sen de bu kartlardan 1 tane boncuk resmi olan kartı göster,” diye yönerge verilir. Çocuk doğru tepki verirse ödüllendirilir, tepkisiz kalırsa veya yanlış tepkide bulunursa, sunum yeniden yapılır. Art arda yapılan üç denemede çocuk istendik tepkiyi vermezse, ipuçları kullanılır. Çocuk bağımsız tepki verinceye kadar aynı setle çalışmaya devam edilir. Çocuğun doğru tepkileri ödüllendirilir. Ölçüt, bağımsız olarak karşılandığında diğer setlerle aynı yöntem kullanılarak çalışılır.

3.aşama: Yap-söyle KDA 3. Öğrenci öğretmenin gerçek nesne kümesi içinden aldığı nesnenin 1 tane nesne olduğunu söyler.  Hedef Uyaran: Önüne konulan nesne kümesi içinden, 1 tane alınıp “Elimde kaç tane … var?” diye sorulduğunda, “1” veya “1 tane …” diye yanıt verir.

Materyal: 1.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet boncuk.  1.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet düğme.  3.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet silgi.  4.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet kapak.

Uygulama:  Çocukla masada karşılıklı oturulur. Materyal setleri eğitimcinin kolaylıkla ulaşabileceği ve çocuğun göremeyeceği bir yere bırakılar. Boncukların içinde olduğu tabak eğitimcinin önünde olacak şekilde masanın üzerine konur. Çocuğa boncuklar gösterilerek, “Bunlar ne?” diye sorulur. Çocuk “Boncuk” diye yanıtlar. Tabaktan 1 tane boncuk alınarak “Elimde kaç tane boncuk var?” diye sorulur. Çocuk “1”, “1 tane” veya “1 boncuk” diye cevaplarsa ödüllendirilir, tepkisiz kalırsa veya yanlış tepkide bulunursa, sunum yeniden yapılır. Art arda yapılan üç denemede çocuk istendik tepkiyi vermezse, ipuçları kullanılır. Çocuk bağımsız tepki verinceye kadar aynı setle çalışmaya devam edilir. Çocuğun doğru tepkileri ödüllendirilir. Ölçüt, bağımsız olarak karşılandığında diğer setlerle aynı yöntem kullanılarak çalışılır.

4.aşama: Göster-yap KDA 4. Öğrenci, önüne konulan gerçek nesne kümesi içinden, öğretmenin gösterdiği resimli karttaki kadar (1 tane) nesneyi alır.  Hedef Uyaran: 1 adet nesnenin olduğu kart çocuğa gösterilip, “Bu kartta bulunan… sayısı kadar tabaktan… al” denildiğinde önündeki tabakta bulunan nesnelerden bir adet alır.

Materyal: 1.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet boncuk. 1 adet boncuk resmi olan kart. 2.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet düğme. 1 adet düğme resmi olan kart. 3.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet silgi. 1 adet silgi resmi olan kart. 4.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet kapak.  1 adet kapak resmi olan kart.

Uygulama:  Çocukla masada karşılıklı oturulur. Materyal setleri eğitimcinin kolaylıkla ulaşabileceği ve çocuğun göremeyeceği bir yere bırakılar. Boncukların içinde olduğu tabak çocuğun önüne konur. Çocuğun dikkati tabağa çekilir. Boncuklar gösterilerek, “Bunlar ne?” diye sorulur. Çocuk “Boncuk” der.1 tane boncuk resminin olduğu kart çocuğa gösterilerek “Bu kartta bulunan boncuk sayısı kadar tabaktan boncuk al,” diye yönerge verilir. Çocuk doğru tepki verirse ödüllendirilir, tepkisiz kalırsa veya yanlış tepkide bulunursa, sunum yeniden yapılır. Art arda yapılan üç denemede çocuk istendik tepkiyi vermezse, ipuçları kullanılır. Çocuk bağımsız tepki verinceye kadar aynı setle çalışmaya devam edilir. Çocuğun doğru tepkileri ödüllendirilir. Ölçüt, bağımsız olarak karşılandığında diğer setlerle aynı yöntem kullanılarak çalışılır.

5.aşama: Göster-göster KDA 5. Öğrenci, önüne konulan gerçek nesne resimleri içerisinden, öğretmenin o sırada gösterdiği aynı türdeki kartta bulunan 1 tane resim olan kartı gösterir.  Hedef Uyaran: 1 adet nesne resmi olan kart çocuğa gösterilip, “Bu karttaki… sayısı kadar… resmi olan kartı göster” denildiğinde gösterir.

Materyal: 1.Set:1 adet boncuk resmi olan kart. 1 adet, 2 adet, 3 adet, 4 adet boncuk resmi olan 4 ayrı kart. 2.Set:1 adet düğme resmi olan kart. 1 adet, 2 adet, 3 adet, 4 adet düğme resmi olan 4 ayrı kart. 3.Set: 1 adet silgi resmi olan kart. 1 adet, 2 adet, 3 adet, 4 adet silgi resmi olan 4 ayrı kart. 4.Set: 1 adet kapak resmi olan kart. 1 adet, 2 adet, 3 adet, 4 adet kapak resmi olan 4 ayrı kart.

Uygulama:  Çocukla masada karşılıklı oturulur. Materyal setleri eğitimcinin kolaylıkla ulaşabileceği ve çocuğun göremeyeceği bir yere bırakılar. Farklı sayılarda boncuk resmi olan 4 ayrı kart çocuğun önüne konur. 1 adet boncuk resmi olan kart gösterilip, “Bu kartta olan boncuk sayısı kadar boncuk resmi olan kartı göster” diye yönerge verilir. Çocuk doğru tepki verirse ödüllendirilir, tepkisiz kalırsa veya yanlış tepkide bulunursa, sunum yeniden yapılır. Art arda yapılan üç denemede çocuk istendik tepkiyi vermezse, ipuçları kullanılır. Çocuk bağımsız tepki verinceye kadar aynı setle çalışmaya devam edilir. Çocuğun doğru tepkileri ödüllendirilir. Ölçüt, bağımsız olarak karşılandığında diğer setlerle aynı yöntem kullanılarak çalışılır.

6.aşama: Göster-söyle KDA 6. Öğrenci öğretmenin gösterdiği karttaki resimlerin 1 tane nesne resmi olduğunu söyler Hedef Uyaran: 1 adet nesne resmi olan kart çocuğa gösterilip, “Bu kartta kaç tane… var?” diye sorulduğunda, “1”veya “1 tane…” diye cevap verir.

Materyal: 1.Set:1 adet boncuk resmi olan kart. 2.Set:1 adet düğme resmi olan kart.  3.Set:1 adet silgi resmi olan kart. . 4.Set: 1 adet kapak resmi olan kart.

Uygulama:  Çocukla masada karşılıklı oturulur. Materyal setleri eğitimcinin kolaylıkla ulaşabileceği ve çocuğun göremeyeceği bir yere bırakılar. İçinde 1 tane boncuk olan resim çocuğa gösterilip “Bu kartta kaç boncuk var?” diye sorulur. Çocuk “1”veya “1 tane boncuk” diye cevap verirse ödüllendirilir. Tepkisiz kalırsa veya yanlış tepkide bulunursa, sunum yeniden yapılır. Art arda yapılan üç denemede çocuk istendik tepkiyi vermezse, ipuçları kullanılır. Çocuk bağımsız tepki verinceye kadar aynı setle çalışmaya devam edilir. Çocuğun doğru tepkileri ödüllendirilir. Ölçüt, bağımsız olarak karşılandığında diğer setlerle aynı yöntem kullanılarak çalışılır.

7.aşama: Söyle-yap KDA 7. Öğrenci önüne konulan gerçek nesne kümesi içinden öğretmenin istediği 1 tane nesneyi alır.  Hedef Uyaran: Önüne konulan nesne kümesi içinden, “Bir tane… al,” denildiğinde bir nesneyi alır.

Materyal: 1.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet boncuk…  2.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet düğme… 3.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet silgi… 4.Set: Bir tabakta aynı renkte, tipte ve malzemede 4 adet kapak…

Uygulama:  Çocukla masada karşılıklı oturulur. Materyal setleri eğitimcinin kolaylıkla ulaşabileceği ve çocuğun göremeyeceği bir yere bırakılar. Boncukların olduğu tabak masanın üzerine konur. Çocuğa gösterilerek, “Bunlar ne?” diye sorulur. Çocuk “Boncuk” der. Tabak işaret edilerek, “bir boncuk al” diye yönerge verilir. Çocuk doğru tepki verirse ödüllendirilir. Çocuk tepkisiz kalırsa veya yanlış tepkide bulunursa, sunum yeniden yapılır. Art arda yapılan üç denemede çocuk istendik tepkiyi vermezse, ipuçları kullanılır. Çocuk bağımsız tepki verinceye kadar aynı setle çalışmaya devam edilir. Çocuğun doğru tepkileri ödüllendirilir. Ölçüt, bağımsız olarak karşılandığında diğer setlerle aynı yöntem kullanılarak çalışılır.     

  8.aşama: Söyle-göster KDA 8. Öğrenci önüne konulan gerçek nesne resimleri içerisinden öğretmenin istediği 1 tane nesne resmi olan kartı gösterir.  Hedef Uyaran Önüne konulan nesne resimleri içinden, “1 adet… resmi olan kartı göster,”  diye yönerge verildiğinde gösterir.

Materyal: . 1.Set: 1 adet, 2 adet, 3 adet, 4 adet boncuk resmi olan 4 ayrı kart.  2.Set: 1 adet, 2 adet, 3 adet, 4 adet düğme resmi olan 4 ayrı kart. 3.Set: 1 adet, 2 adet, 3 adet, 4 adet silgi resmi olan 4 ayrı kart.  4.Set: 1 adet, 2 adet, 3 adet, 4 adet kapak resmi olan 4 ayrı kart.

Uygulama  Çocukla masada karşılıklı oturulur. Materyal setleri eğitimcinin kolaylıkla ulaşabileceği ve çocuğun göremeyeceği bir yere bırakılar. Boncuk resimleri olan kartlar masanın üzerine konur. Çocuğa gösterilerek, ‘Bunlar ne?’ diye sorulur. Çocuk ‘Boncuk’ der. Kartlar işaret edilerek,’bir tane boncuk resmi olan kartı göster’ diye yönerge verilir. Çocuk doğru tepki verirse ödüllendirilir. Çocuk tepkisiz kalırsa veya yanlış tepkide bulunursa, sunum yeniden yapılır. Art arda yapılan üç denemede çocuk istendik tepkiyi vermezse, ipuçları kullanılır. Çocuk bağımsız tepki verinceye kadar aynı setle çalışmaya devam edilir. Çocuğun doğru tepkileri ödüllendirilir. Ölçüt, bağımsız olarak karşılandığında diğer setlerle aynı yöntem kullanılarak çalışılır.

9.aşama: Söyle-söyle KDA 9. Öğrenci önüne konulan resimli kart dizisi içinden öğretmenin yazılı (rakam) olarak gösterdiği ve söylediği 1 tane nesne resmi olan kartın bir tane olduğunu söyler. Hedef Uyaran: Yazılı olarak (rakamla) 1 tane nesne resmi olan kart gösterilip “Burada kaç tane …. var” diye yönerge verildiğinde kaç tane nesne resmi olduğunu söyler .

Materyal 1.Set: 1 adet, 2 adet, 3 adet, 4 adet boncuk resmi olan 4 ayrı kart. “1” rakamı yazılı olan kart. 2.Set: 1 adet, 2 adet, 3 adet, 4 adet düğme resmi olan 4 ayrı kart. 3.Set: 1 adet, 2 adet, 3 adet, 4 adet silgi resmi olan 4 ayrı kart.  4.Set: 1 adet, 2 adet, 3 adet, 4 adet kapak resmi olan 4 ayrı kart.  “1” rakamı yazılı olan kart.

Uygulama Çocukla masada karşılıklı oturulur. Materyal setleri eğitimcinin kolaylıkla ulaşabileceği ve çocuğun göremeyeceği bir yere bırakılar. Boncuk resimleri olan kartlar masanın üzerine konur. Çocuğa gösterilerek, “Bunlar ne?” diye sorulur. Çocuk ‘Boncuk’ der. “1” rakamı yazılı olan kart çocuğa gösterilerek, “Bu kadar boncuk resmi olan kartı göster,” diye yönerge verilir. Daha sonra “burada kaç tane boncuk var?” diye sorulur. Çocuk doğru tepki verirse ödüllendirilir. Çocuk tepkisiz kalırsa veya yanlış tepkide bulunursa, sunum yeniden yapılır. Art arda yapılan üç denemede çocuk istendik tepkiyi vermezse, ipuçları kullanılır. Çocuk bağımsız tepki verinceye kadar aynı setle çalışmaya devam edilir. Çocuğun doğru tepkileri ödüllendirilir. Ölçüt, bağımsız olarak karşılandığında diğer setlerle aynı yöntem kullanılarak çalışılır.