KESİN HESAP KANUN TASARISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GENEL BÜTÇE KANUN TASARISI KESİN HESAP KANUN TASARISI
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
KONTENJANLAR Toplam Atama Sayısı Sınırları Merkezi Yönetim Bütçe Kanununda belirlenir.
Amaç, Kapsam ve Tanımlar Amaç ve kapsam Bu Kanunun amacı; kamuda hesap verme sorumluluğu ve mali saydamlık esasları çerçevesinde, kamu idarelerinin etkili,
AVANS VE YOLLUK İŞLEMLERİ Dilşad BULANIK,2014. TANIMLAR Harcama yetkilisi: Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisini,
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Proje Bütçesinin Hazırlanması - -- Proje Bütçesinin Hazırlanması -
4734 SAYILI KİK KAPSAMINDA YAPILAN İHALELERDE GÖREV YAPAN KAMU GÖREVLİLERİNİN 5018 SAYILI KMYKK AÇISINDAN SORUMLULUKLARININ TESPİTİ Araştırma Ödevi Danışman.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
İMAR PLANLARININ İNCELENMESİ Hazırlayan: A. Yakut DEMİRBAŞ Şehir Plancısı 1.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
1 KAMU İHALE KANUNU KİK YAVUZ ATEŞ MALİ HİZMETLER UZMANI.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
VERGİ DENETİM KURULU BAĞIMSIZ DENETİM İLE VERGİ DENETİMİ ARASINDAKİ GEÇİŞLER Mehmet Ali KAYA İSTANBUL ÖRTÜLÜ SERMAYE, TRANSFER FİYATLARDIRMASI VE YURTDIŞI.
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
KAMU ZARARI. Kamu zararı tanımı Türk mali sistemine köklü değişiklikler getiren “5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu” ve bu çerçevede oluşturulan.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Kadir AKTAŞ YASAMA UZMANI. Katılımda ana kurum AY-74 Başvuru hakkı, inceleme ve karar verme görevi 3071 sayılı dilekçe hakkının kullanılmasına dair kanun.
ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL 5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU SAĞLIK İŞLERİ İL MÜDÜRLÜKLERİ SORUMLU ECZACILAR TOPLANTISI.
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI 1-TANIMI VE KAPSAMI işletmelerin kuruluşu, faaliyetlerine ait belgelerin tasnifi, kayıt işlemleri, dosyalama ve arşivleme işlemleri,
DÖNEMSONU UYGULAMALARI
Köy Kanunu’na göre Nüfusu iki binden aşağı yurtlara (köy) ve nüfusu iki bin ile yirmi bin arasında olanlara (kasaba) ve yirmi binden çok nüfusu olanlara.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
HAZIRLAYANIN; ADI SOYADI; İLVE ÇEBİ NUMARA:
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Mali Hizmetler Müdürlüğü ARSA RAYİÇ ÇALIŞMALARI
YIL SONU YEDEK ÖDENEK ÖDENEĞİ E-BÜTÇE UYGULAMASI.
ÖĞRENCİ YEMEK HİZMETLERİNİN YÜRÜTÜLMESİ
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
İl Danışma Meclisi Formatı (Basına Açık Bölüm)
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
MALİ İŞLEMLERİN İZLENMESİ
Belediye Bütçesi Süreç , 5393 sayılı kanun temelinde
MUHASEBEYE GİRİŞ Muhasebenin Tanımı Muhasebenin Türleri
BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ KALKINMA BAKANLIĞI ORTA VADELİ PROGRAMI  BAKANLAR KURULU ;EYLÜL İLK HAFTA MALİYE BAKANLIĞI  ORTA VADELİ.
REHBERLİK YÖNETMELİK-5
REHBERLİK YÖNET.-6.
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
1982 Anayasası’nda Yerel Yönetimler (V. Hafta)
TEBLİGATIN İŞLEVİ Tebligatın adil yargılama hakkının sağlanması ve adaletin gerçekleştirilmesi açılarından ÖNEMLİDİR.
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Görev ve Sorumluluklar
VERİ MERKEZLERİ VE BİLGİ GÜVENLİĞİ
İDARİ DAVALARDA TEBLİGAT
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
HUKUK BAŞLANGICI ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM.
Burhan ERAY Mali Müşavir & Bağımsız Denetçi
Erkan KARAARSLAN DÖNEM BAŞI İŞLEMLERİ Erkan KARAARSLAN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
MUHASEBEDE KAYIT VE DEFTERLER
VIII. Başvuru Sonucunda Verilebilecek Kararlar
Müracaat ve Şikayetler
KONKORDATO TALEBİNE EKLENECEK BELGELER İİK
MERKEZİ VE MAHALLİ İDARELER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
9- BELEDİYELERDE TEŞKİLİ ZORUNLU GECEKONDU FONU İLE İLGİLİ TÜM İŞLEMLER :
TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ UYGULAMALARI
Muhasebe ve raporlama sistemi
(Merkezi Yönetim) Bütçenin Hazırlanması
Sunum transkripti:

KESİN HESAP KANUN TASARISI

Kesin Hesap Kanunu Nedir? Belirli bir malî yıla ait bütçe uygulamasının dönem sonunda T.B.M.M. tarafından kontrolü sonucunda kabul edilen ve o bütçe yılında gerçekleşen gelir ve gider tutarını gösteren bir kanundur

Kesin Hesap Hazırlama Süreci Genel Bilgi • Özel kesimde olduğu gibi kamu kesiminde de bir harcamanın yapılabilmesi için kaynağa ihtiyaç vardır. Kamu harcamalarının kaynağı ise bütçe kanunu ile verilen ödeneklerdir. • Bütçe kanunu, merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin gelir ve gider tahminlerini gösteren, bunların uygulanmasına ve yürütülmesine yetki ve izin veren kanundur. • Kesin hesap sürecinin ilk aşaması ise, Bütçe kanunu ile verilen ödeneklerin Bütçe ve Mali Kontrol Gen.Müd. tarafından serbest bırakılması ile başlar.

Anayasanın Mali ve Ekonomik hükümlerini düzenleyen dördüncü kısmına bakıldığında Kesin hesaba ilişkin hükümler 164. maddede belirtilmiştir. İlgili maddeye göre; Kesin hesap, kanunda daha kısa bir süre kabul edilmemiş ise, ilgili oldukları malî yılın sonundan başlayarak, en geç yedi ay sonra, Bakanlar Kurulunca TBMM’ne sunulur. Sayıştay, genel uygunluk bildirimini Kesin hesabın verilmesinden sonra en geç yetmiş beş gün içinde TBMM’ne sunar. Kesin hesap, yeni yıl bütçe kanunu tasarısıyla birlikte Bütçe Komisyonu gündemine alınır. Bütçe Komisyonu, bütçe kanunu tasarısıyla kesin hesap kanunu tasarısını Genel Kurula birlikte sunar, Genel Kurul, kesin hesap kanunu tasarısını, yeni yıl bütçe kanunu tasarısıyla beraber görüşerek karara bağlar. Kesin hesabın ve genel uygunluk bildiriminin TBMM’ne verilmiş olması, ilgili yıla ait Sayıştay ca sonuçlandırılamamış denetim ve hesap yargılamasını önlemez ve bunların karara bağlandığı anlamına gelmez.

5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununda Kesin Hesap 5018 Sayılı kanunun 42. maddesinde, Kesin hesaba ilişkin hususlar şu şekilde özetlenebilir; • TBMM, merkezi yönetim bütçe kanununun uygulama sonuçlarını onama yetkisini kesin hesap kanunuyla kullanır. • Kesin hesap kanunu tasarısı, muhasebe kayıtları dikkate alınarak, merkezi yönetim bütçe kanununun şekline uygun olarak Maliye Bakanlığınca hazırlanır. Bu tasarı izleyen mali yılın Haziran ayı sonuna kadar Bakanlar Kurulunca TBMM’ne sunulur ve bir örneği Sayıştay’a gönderilir

Kanunda Bahsi Geçen Diğer Hususlar • Kapsamdaki kamu idareleri için Kesin hesaba ilişkin usul ve esasları belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir. • İdarelerin faaliyet raporları, genel faaliyet raporu, dış denetim genel değerlendirme raporu ve kesin hesap kanunu tasarısı ile bütçe kanunu tasarısı birlikte görüşülür. Ancak, bu raporlar ile genel uygunluk bildirimi TBMM komisyonlarında öncelikle görüşülür. • Mahalli idare bütçelerinin ve sosyal güvenlik kurumlarının kesin hesaplarının hazırlanması, ilgili kanunlarındaki hükümlere göre yapılır.

Kesin Hesap Yönetmeliği Kesin hesap yönetmeliği 26/04/2006 tarihli ve 26150 sayılı Resmi Gazetede yayınlanmıştır. Yönetmelikte bahsi geçen hususlar özetle şöyle sıralanabilir; • Kesin hesaba ilişkin genel hususlara, • Kesin hesaba eklenecek cetvel ve belgelerin neler olduğuna, • İdare kesin hesaplarının kimler tarafından imza edileceğine, • Kesin hesapların hazırlanmasında nelere dikkat edileceğine, • Kesin hesapların verilme zamanına, • Kesin hesap kanunu tasarısının hazırlanmasına ilişkin açıklamalar bulunur.

Mahalli İdareler İçin Bütçe ve Kesin Hesap Yönetmeliği 1 Mahalli idareler yönetmeliği 10/03/2006 tarihli ve 26104 sayılı Resmi Gazetede yayınlanmıştır. Yönetmelikte bahsi geçen hususlar özetle şöyledir; MADDE 40 – Bütçe kesin hesabının düzenlenmesi ve görüşülmesi • Kesin hesap; mali hizmetler birimi tarafından mali yılın bitiminden itibaren hazırlanarak, üst yönetici tarafından il özel idarelerinde Mart, belediyelerde Nisan ayı içinde encümene sunulur. Encümen kesin hesabı en geç Nisan ayının sonuna kadar inceleyip, görüşü ile birlikte meclisin Mayıs ayı toplantısında görüşülmek üzere üst yöneticiye sunar. • Kesin hesabın görüşülmesi ve kesinleşmesinde, bütçeye ilişkin hükümler uygulanır. Kesin hesabın meclislerde görüşülmesine ilişkin toplantı süresi en çok beş gündür. • Kesin hesap meclisçe görüşülerek kabul edilir. Ancak kabul edilmeyen hususlar gerekçeleri belirtilmek suretiyle karara bağlanır. Konusu suç teşkil eden hususlar var ise meclis başkanlığınca yetkili mercilere iletilir. Belirtilen durumların dışında meclisçe kesin hesabın reddedilmesi halinde, durum üst yönetici tarafından 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 22’inci ve 5393 sayılı Belediye Kanunun 30. maddesine göre değerlendirmek üzere Bakanlığa bildirilir.

Mahalli İdareler İçin Bütçe ve Kesin Hesap Yönetmeliği 2 • Bağlı idarelerde ve birliklerde kendi özel mevzuat hükümleri uygulanır. • Büyükşehir ilçe ve ilk kademe belediyelerinin kesin hesapları ayrıca Büyükşehir belediye meclisinde görüşülmez. Ancak Büyükşehir Belediyesi Kanununun 14 üncü maddesine göre büyükşehir belediye başkanına gönderilir. • Kesin hesap Haziran ayının sonuna kadar Sayıştay Başkanlığına gönderilir. MADDE 41 – Kesin hesabı oluşturan cetveller; • Bütçe Giderleri Kesin Hesap Cetveli , • Bütçe Gelirleri Kesin Hesap Cetveli • Finansmanın Ekonomik Sınıflandırması Kesin Hesap Cetveli • Genel Mizan • Bilanço • Görev Yapan Muhasebe Yetkililerine Ait Liste • Gerek duyulan diğer belgeler

MİZAN Mizanın Tanımı: Mizan, muhasebede kontrol aracı olarak kullanılan, hesapların belli tarihlerde tekrar incelendikten sonra, borç ve alacak toplamlarıyla bakiyelerinin bir tabloya toplu bir şekilde yazılmasıyla oluşan özet bir tablodur. Mizan, hesapların gerçek duruma uygun olup olmadığını, kurallarına göre çalıştırılıp çalıştırılmadığını da kontrol etmemizi sağlar. Mizan çeşitleri 3 türlüdür. Bunlar aylık mizan, genel geçici mizan ve kesin mizandır. 1. Aylık Mizan: Yevmiye defteri kayıtlarını defterikebire geçirdikten sonra genellikle ay sonlarında kontrol amacı ile düzenlenen mizandır. 2. Genel Geçici Mizan: 31 aralık tarihinde düzenlenen, aylık mizanlardan farklı olmamakla beraber bütün muhasebe dönemini kapsayan mizandır. Bu mizana aralık ayı mizanı da denir. 3. Kesin Mizan: Dönem sonu işlemleri ile ilgili yevmiye ve defterikebir kayıtları yapılarak hesapların defterikebir bakiyeleri, envanter sonuçlarına göre düzeltildikten sonra yani dönem sonu ile ilgili kayıtlardan sonra düzenlenen mizandır.