Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
Advertisements

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Öğrendiklerinizin aktif bir seçicisi olmak.
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training 21. Yüz Yılda Öğrenme Developed with the.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Learning to learn network for low skilled senior learners HAYAT BOYU ÖĞRENME TOPLUMU Learning to Learn Training ÖGRENME KÜLTÜRÜ Developed with the support.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Bir Fırsat Olarak Öğrenme Developed with.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
İŞİ KAYBETMEME İşte Kalabilirlik Becerileri. İşverenler Ne İster? American Society For Training and Development ( ASTD) İşyeri Esasları 1. Nasıl Öğreneceğini.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Bilinçsiz zihnimiz Developed with the support.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Profesyonel bir Çevirmen Olmak İster misiniz? Öyleyse bu yazıyı mutlaka okuyun.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Ne kazanıyoruz? Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve uyum Learning to Learn Training Motivasyon nedir ve neden ona ihtiyaç duyariz? Developed with the support of the.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Farklılaştırılmış Öğretim
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
YAŞLILIKTA DEMANS (BUNAMA)
TUTUM VE ALGILAR.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Dersin sonunda öğreneceğiniz şeyler… Öğrenmede motivasyonu artırmak için anlam ve yetenek önemli faktörlerdir Öğrenmede değer verdiğiniz şeyler motivasyonun artmasında önemli etkenlerdir

Kavram Amaç yetişkinlerin öğrenmesinde önemli bir etkendir Bu gerçek konularda ve çekici olaylarda itici unsurdur. Güçlü amaçlar öğrenmeyi artırıcı hırs duygusu sağlar. Amacı kurmak anlamak ve değiştirmek sosyo – kültürel ortamda yer alan gelişimi devamı için önemlidir. Amaç

Kavram Uygun bir konuda cazip durumdaki hırslı öğrenme durumları son derece motive edicidir çünkü bu öğrenciler için önemli hedefleri ve bilinçli bağlantıları artırır. Destekleyici öğrenme deneyimleri

Kavram Profesyonel temel öğrenmenin büyük kısmı durağan bilgidir. Kolaylıkla sıkıcı bir durum olabilir. Bu bilgileri bir amaçta,ilgide ya da problemde yeniden şekillendirerek, güçlü amaçlar için ilham alabiliriz. Başka deyişle, günlük problemler ve sorunlarda nasıl öğreniriz? Durağan bilgi

Örnek İnsanlar doğal olarak etkili iletişime ihtiyaç duyarlar.biz araştırmaya, hissetmeye, düşünmeye ve iş yapmaya ve çevremizle etkili iletişim kurmaya programlanmışız. Dünyada neyin önemli olduğu gerçekliğini öğrenmeyle desteklenirsek, daha kuvvetli duygular ediniriz.öğrenme durumunu daha içselleştirirsiniz. Çevremizle etkili iletişim

Örnek Hayatınızda bir anı öğrenmeyi çok istediğiniz(belki bir şeyi kullanmayı ya da bir şeyi aradığınız ) bir anı düşünün. Gerçekten hırslandığımız zaman öğrenmeye ve odaklanmaya çok çaba harcarız. Önemli şeyler gerçek hisler doğurur.

Kavram Yetenek değer verdiğimiz şeylere karşı aktif olmamızı sağlar. Yeni gelişmekte olan yetenekleri uygulama ve destekleyici parçaları öğrenme olumlu duygular geliştirir: erken bebeklik döneminin kanıtı yaralılık duygusu. Doğuştan gelen bir elemen olma eğilimi öyle güçlüdür ki tehlikeyi göze alırız ve çevremizle iyi ilişkiler kurmayı başarmak için acı çekeriz.bu yaşamımızı şekillendirme aşamalarından biridir. Yeterlilik güven getirir.

Örnek Pek çok meslek sağlığımız açısından yüksek tehlikeler içerir. Birkaçını düşünür müsünüz? İş riskler taşır.

Örnek Eğitim programına gerçek hayatta öğrendiklerinizle karalı bir şekilde başladığınız için sürekli olarak daha etkili öğrenmeniz konusunda özenli olacaksınız.bu yüzden yetenekleriniz her durumda gerçek hayata uyumlu olursa daha motive olusunuz. Yaşam için işe yarar

Kavram Kişi öğrendiği şeyi uygulama ya da pratik etme şansı bulduğu zaman yeterlilik duygusu kazanır.geri dönüt olarak kendinize’’ben bunu biliyorum ‘’ ya da ‘’ bunu kolaylıkla yapabiliyorum’’ dediğinizde üzerinizde olumlu etkisini hissedeceksiniz. Yeterlilik duygusu hissedip ve motive olacaksınız çünkü değer verdiğiniz bir amaca yönelik gerçekleştiriyorsunuz. Yeterliliklerini sınamak

Kavram Kişi ilgilendiği konu hakkında bilgi sahibi ise kendini daha güvende hisseder.bu güven duygusu yeterli olma yolunda ilerlemekten gelir. Beceri

Örnek Uzmanlık alanınızı keşfedin. Aileniz, arkadaşlarınız yada iş çevreniz tarafından hatırlanan bir uzmanlık alanınız olmalı. Herkes herhangi bir işte uzmandır.

kavram Yeterlilik sizi yeni şeyler öğrenmeye iten güven duygusu aşılar. yeni şeyler öğrenmedeki başarınız diğerleri için de size yeni güven ve yeterlilik duyguları aşılar.bu gittikçe büyüyen yeterlilik ve güvenin birbirini takip ettiği dinamik bir süreç halini alır. Yeterlilik ve güven duygusunun bağıntısı

Örnek Daima en kolay olandan zor olana doğru öğrenme gerçekleştirerek güven ve yeterlilik duygusu kazanırız.şimdi çok iyi yaptığınız işlerin büyük kısmını bu şekilde öğrenmişsinizdir, değil mi? Her zaman en basitten karmaşığa doğru.

sonuç! Kendimizi etkili ve yeterli hissetmeliyiz. değerlerimizi ve özgüven duygusunu kazanmak için uğraşmalıyız.bu herkesin hayatının en temel parçasıdır ve etkin öğrenmeyele başarılabilir. Öğrenmeyle yeterlilik ve özgüven kazanırız. Tebrikler!

Çıkarılan ders Etkin bir öğrenci olma yolunda motivasyonu arttırmak için bizi hırslandıran duygular önemlidir.herkesin mutlaka bir konuda bir yeteneği vardır ve bunlar geliştirilebilir. Yeterlilik ve uzmanlık en basitten karmaşığa uzanan bir piramit sonunda kazanılır. Değer verdiğimiz şeyler için daha etkin çalışırız.