9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI 2015-2016 TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Seytepe – Amina Majetic 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 5 Mayıs 2016 DÖNEM II Koordinatörlük Dr. Hale MARAL KIR Dr. Devrim DÜNDAR Dr. Aylin KANLI.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 MERVE BİKEM UÇAR MUHARREM KARATAŞ.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Temiz su kaynakları azalıyor. Dünyanın üçte biri sularla kaplı olmasına rağmen ancak yüzde iki buçuk kullanılabilir temiz su bulunuyor. temiz su kaynakları.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
DİYARBAKIR 2008.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Açlığını Gider Detaylı Kullanım Kılavuzu
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Tayyip Özen.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Sevda DEMİRÖZ DEÜ AFET YÖNETİMİ YL 2016
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
SAĞIM Sağım, süt ineği işletmelerinin en önemli, aşırı özen gerektiren ve aynı zamanda en zor işlerinden birisidir. Günde 25 kg süt veren bir ineğin el.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KARŞILAŞTIRMA ÖLÇÜTLERİ
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Buluş nedir?.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Melisa SAT - Tuba KOYUNCU| Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Konu Başlıkları Staj başvurusunda izlenecek yol
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
2017 – 2018 Eğitim – Öğretim Yılı Mühendislik Fakültesi STAJ BİLGİLENDİRMESİ STAJ İŞLEMLERİ Burada açıklanan işlemler her staj türü (şantiye, büro, serbest.
UZEM KULLANIM KILAVUZU
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
11. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ELİF YÜKSEL FURKAN CAN ÖZMEN.
Tezin Olası Bölümleri.
2017 – 2018 Eğitim – Öğretim Yılı Mühendislik Fakültesi STAJ BİLGİLENDİRMESİ STAJ İŞLEMLERİ Burada açıklanan işlemler her staj türü (şantiye, büro, serbest.
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 3 Mayıs 2018 DÖNEM II
11.MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI 3 MAYIS 2018
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Akademik yılı MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Seytepe – Amina Majetic 1

Dönem 3 Ders Kurulları 1. Kurul: Hastalıkların Biyolojik Temelleri 2. Kurul: Dolaşım ve Solunum Sistemi Hastalıkları 3. Kurul: Sindirim ve Hematopoetik Sistem Hastalıkları 4. Kurul: Üriner Sistem Hastalıkları 5. Kurul: Endokrin ve Üreme Sistemleri 6. Kurul: Sinir Sistemi ve Psikiyatri 7. Kurul: Kas ve İskelet Sistemleri 8. Kurul: Toplum Sağlığı ve Etik 2

Ders Programı Değişiklikleri Kurullarda eğitim yılının başında duyurulan ders programının büyük bir kısmı, yıl içinde değişikliğe uğruyor. Yoğun teorik program sebebiyle ertelenen derslerden dolayı öğle aralarında dahi dersler işleniyor. Sınavlara hazırlanmamız için gereken süre olan Serbest Çalışma Saatleri ertelenen dersler için kullanılmak zorunda kalınıyor. 3

Ders Programı Değişiklikleri Nedenler: I.Hocalarımızın kongre tarihlerinin ders programlarıyla uyuşmaması II.Ders saatlerinin hasta muayene ve girişimsel işlemlerle aynı saate denk gelmesi III.Hocalarımızın derslerinin farklı dönem veya farklı bölümlerdeki ders saatleriyle aynı zamana denk gelmesi 4

Ders Programı Değişiklikleri Çözüm önerilerimiz: I.Her kuruldaki ders saatleri, kurul başında hocalarımıza etkin bir şekilde iletilmeli II.Kongre, girişimsel işlemler vs gibi durumlarda ders programı değişiklikleri yeterli süre önce öğrencilere bildirilmeli III.Ders programının düzenli bir şekilde devam edip etmediği kontrol edilmeli 5

Hatalı Sorular 100 soruluk kurul sınavlarımızda her kurul ortalama 5er soru iptal ediliyor. Dönem 3’te 8 kurul olduğunu düşündüğümüzde, sene boyunca yaklaşık 40 soru baskı hatası, hatalı soru tekniği, hatalı bilimsel bilgi içermesi gibi sebeplerle iptal ediliyor. Bu durum sınavların ölçme ve değerlendirmesini olumsuz yönde etkiliyor. Öğrenciler sınavlarda hatalı sorular sebebiyle vakit kaybına uğruyor. 6

Hatalı Sorular Çözüm önerilerimiz: I.Sınav kitapçıkları ilgili anabilim dalları tarafından basımdan sonra kontrol edilmeli II.Sınav soruları koordinatörlüğe iletilmeden önce çeşitli hatalara karşı gözden geçirilmeli 7

Ölçme Değerlendirme Kurullardaki ders saatleri I.Kurul: 92 II.Kurul: 133 III.Kurul: 109 IV.Kurul: 64 V.Kurul: 95 VI.Kurul: 74 VII.Kurul: 55 VIII.Kurul: 127 8

Ölçme Değerlendirme Kurullardaki ders saatleri farklılık göstermesine rağmen sene sonu finale girme ve sınıf geçme-kalma değerlendirmesinde tüm kurullar eşit ağırlıkta değerlendiriliyor. Kurul notları toplamı, kurul sayısına bölünüyor. Ancak final ve bütünleme sınavlarında soru sayıları kurulların teorik ders saati oranına göre dağıtılıyor. Burada ölçme değerlendirme açısından çelişki olduğunu düşünüyoruz. 9

Ölçme Değerlendirme Çözüm önerilerimiz I.Ölçme değerlendirmede kurullar ders saatlerine göre ağırlıklandırılabilir. II.Dersler AKTS sistemine göre kredilendirilebilir. 10

Soru Barajı Kurullarda bir dersteki soru sayısının yarısından az sayıda doğru yaptığımızda dersin soru sayısının yarısından kaç soru eksik yaptıysak, doğru sayımızdan o kadar sayıda doğrumuz siliniyor. Bu sistemde kurullarda 1 tane sorusu olan derslerde yanlış yaptığımız takdirde 1,5 yanlış yapmış sayılıyoruz ve çoğu zaman yuvarlamayla 2 soruluk puanımız silinmiş oluyor. Çözüm önerimiz: I.Kurullarda tek sorusu bulunan derslerde baraj uygulamasının kaldırılması 11

Pratik Uygulamalar Dönem 3’te sadece Tıbbi Patoloji, Tıbbi Mikrobiyoloji ve Halk Sağlığı derslerinin programda pratik saatleri var. Ancak 64 ders saati bulunan Pediatri, 60 ders saati bulunan Dahiliye gibi derslerimizin maalesef pratik uygulamaları dönem 3’te mevcut değil. Diğer birçok köklü Tıp Fakültesinde klinik pratik uygulamaları dönem 3’te başlıyor. 12

Pratik Uygulamaların Çözüm önerilerimiz: I.Dahiliye, Pediatri gibi klinik derslerimizde de pratik ders saatleri olmalı II.Derslerde gerek girişimsel işlemler gerek deneyler video anlatımlarla pekiştirilmeli 13

Halk Sağlığı Pratikleri Gerek öğrenci sayısının kalabalık olması gerek maddi imkanlar gibi sebeplerle bu sene ders programında 32 saatlik yeri olan Halk Sağlığı uygulamalarını gerçekleştiremedik. Hekimlik hayatımızda önemli yeri olan Halk Sağlığı’nın, pratik uygulamalarla da pekiştirecek imkanların sağlanmasının öğrenciler açısından önemli olduğunu düşünüyoruz. 14

PDÖ Uygulamaları PDÖ uygulamaları bizlere araştırmacı bakış açısı kazandırması yönüyle çok fayda sağlıyor. Ancak uygulamalar ancak yılda 8 saat kadar yapılabiliyor. PDÖ saatleri artırılmasıyla öğrenciler daha çok araştırma, kaynaklara ulaşma becerisi kazanabilecektir. 15

Kütüphane Kütüphanemiz geçen seneki geri bildirimlerimiz doğrultusunda genişletildi. Bu konuda yardımcı olan hocalarımıza teşekkür ediyoruz. Maalesef kütüphanemizde güncel kaynak kitap yetersizliği yaşıyoruz. Var olan kitapların çoğu eski bilgileri içeriyor ve öğrenciler tarafından kullanılmıyor. 16

Kütüphane Çözüm önerimiz: I.Kaynak kitaplar öğrenci sayısına uygun olarak çoğaltılmalı ve emanet kitap olarak öğrencilere verilebilmesi düzenlenmeli. 17

Akademik Yıl Başlangıcı Tıp Fakültesi ve diğer fakültelerin eğitim yılına başlama tarihleri yaklaşık olarak 2 haftalık farklılık gösteriyor. Bu farklılıktan dolayı gerek devlet yurtlarındaki imkanlar gerek ulaşım açısından öğrenciler çeşitli sıkıntılar yaşıyor. Dönem 1-2-3’ün eğitim yılı başlangıç tarihleri diğer fakültelerle uyumlu olursa sene başındaki konaklama ve ulaşım sıkıntıları azalmış olur. 18

Yarıyıl Tatili Yarıyıl tatilinin başlangıç tarihi yoğun kar yağışının olduğu döneme denk geliyor. Kar tatilleriyle derslerin ertelenmesi programda aksaklıklara ve sınavların tarihlerinin değişmesine sebep oluyor. 19

Yarıyıl Tatili Çözüm önerimiz: I.Ders programının olası kar tatili ihtimaline karşı esnek saatlerle hazırlanması ve serbest çalışma saatlerinin artırılmasıyla programdaki aksaklıklar minimuma indirilebilir 20

TEŞEKKÜRLER 21