Kalite Güvencesi ve ECTS G.Ü.ADEK Eğitim Komisyonu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

BOLOGNA SÜRECİ KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON
ÇOMÜ BOLOGNA ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİRME TOPLANTISI
DE NASIL VERİLİR ? DİPLOMA EKİ ÇALIŞTAYI
BOLOGNA SÜRECİ UYUM ÇALIŞMALARI Prof. Dr. Süheyda ATALAY 5-6 Mayıs 2010 İzmir.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
Bilgi Paketi Çalışmaları
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM ve GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ Şubat 2007.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
BOLOGNA UZMANLARI TOPLANTISI 07 Temmuz KAPSAM  Akademik Tanıma  Tanıma Araçları  Hayatboyu Öğrenme  Sorunlar  Yapılması Önerilenler.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Mustafa Kemal Üniversitesi
European Credit Transfer System (ECTS)
Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
AKTS (ECTS): Avrupa Kredi Transfer Sistemi
AVRUPA KREDİ TRANSFER VE TOPLAMA SİSTEMİ (AKTS)
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ECTS /DS ÇALIŞMALARI 2006 – 2007 ÖĞRETİM YILI.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
ÖĞRENME ÇIKTISI (LEARNING OUTCOME)
ERASMUS ÖĞRENİM&STAJ HAREKETLİLİĞİ “TANINMA” DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Tuba Alkanat Akman 9 Haziran 2010.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
AB Erasmus Eğitim Programı Öğrenci-Öğretim Üyesi Değişimi
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
AKTS ve DE Etiketleri Müracaatları için Program Bazında Yapılacak Çalışmalar Hazırlayanlar:Dr. Ali Osman KURT Dr. Nesrin KENAR Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Tanınma. Erasmus Öğrencisinin gitmeden önce yapması gerekenler – “Öğrenim sözleşmesi/anlaşması” (Learning Agreement) DİKKAT: Öğrenim Sözleşmesi karşı.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Bologna Sürecinde Marmara Üniversitesi
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz: Sakarya Üniversitesi Prof. Dr. Muzaffer ELMAS İstanbul – Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz:
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
ERASMUS HAZIRLIK VE DESTEK PROGRAMI MART 2017
AKTS Hesaplaması.
Öğretimin Planlanması
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Sunum transkripti:

Kalite Güvencesi ve ECTS G.Ü.ADEK Eğitim Komisyonu

BOLOGNA BİLDİRİSİ Haziran1999’da; 29 ülke eğitim bakanları, 2010 yılında Avrupa eğitim sistemi ve eğitim kalitesi ile dünya lideri olmalıdır. Yüksek Öğretim Alanı için ortak hedefler belirlendi Ana Alanlar  Kolay değerlendirilebilir ve karşılaştırılabilir derecelerin oluşturulması  Diploma eki  3 Kademeli Yüksek Öğretim  ECTS  Hareketlilik  Kalite güvencesi konusunda işbirliği

Graz Deklarasyonu 2003 Üniversiteler Bologna Sürecini ilerletmek için gereken uygulamaları gerçekleştirmelidir. Yaşam boyu öğrenim dahil öğrenci merkezli ve esnek öğrenim yolları oluşturmak Programı yeniden yapılandırmak ve geliştirmek için ECTS yi uygulamak İstihdam edilebilirliği arttırmak için Diploma Eki’ni(DS) daha geniş çapta tanıtmak Hareketliliğin teşvik edilmesi (ECTS ve DS’nin tam kullanımının sağlanması

ECTS nedir? Programın amaçlarına göre belirlenmiş öğrenim çıktılarına ulaşmak için gerekli öğrenci iş yüküne dayalı bir sistem Girdi temelinden çok çıktı temelli Öğretme zamanından çok öğrencinin öğrenme zamanına dayalı Öğretim üyesinin girdilerine değil istenilen öğrenim kazanımlarına dayalı Çıktı yaklaşımı=Bilgi + anlama+beceriler

Bologna Sürecinde ECTS Yüksek öğretimde Bologna kavramlarından 5 temel öğeyi sağlar Hareketlilik Kalite Karşılaştırılabilirlik Şeffaflık iyileştirme

Kalite Güvencesi Açısından ECTS Programlardaki akademik standartların uygunluğu; Müfredatın programın öğrenim kazanımlarının sağlamadaki uygunluğu; İstenen öğrenim çıktılarına ulaşılıp ulaşılmadığının saptanmasındaki etkinlik; Öğrenciler tarafından istenen standartlara ve öğrenim çıktılarına ne kadar ulaşıldığı; Öğrencilere sağlanan öğrenim olanaklarının kalitesi

Kalite ve Akreditasyonda ECTS Avantajı Zamanında tamamlanacak bir program oluşturulması Mezunların iş hayatında kullanabileceği ve sürekli geliştirebileceği yetiler üzerinde etkin olması Öğrenim ve öğretme yöntemleri üzerinde etkin olması Öğretim üyesi ve öğrenci tarafından kabul görmesi ve değerlendirilecek bir sistem olması(sürekli iyileştirme)

ECTS Kredisi Nasıl Belirlenir? ECTS etiketi için iş yükü; dersi başarı ile tamamlamak için gerekli olan çıktıları elde etmek üzere uygulanan öğretme yöntemlerinin saatlendirilmesi ile belirlenir.Bu saate karşılık gelen kredi ECTS kredisidir.  Bunun için öncelikle dersi başarmak için gerekli kazanımların belirlenmesi  Bu kazanımlara ulaşmak için öğretme yöntemlerinin belirlenmesi  Bu öğretme yöntemlerinin uygulamasında kullanılan zamanın krediye yansıması

Ne yapacağız Her bölüm veya her ders için öğrenim kazanımlarını, yani Dersin Amacı (Dersin sonunda elde edilmesi muhtemel kazanımlar ve yetiler) (Bilgi,anlama davranış ve çözme), yazmak ve bunları ECTS kredileri ile ilişkilendirmek ECTS iş yükü tanımlarımızı öğrenim kazanımları türünden yeniden tasarlamak

Kredilendirme Krediler belli ancak öğrenim kazanımları sağlamaya yönelik öğrenci iş yüküne dayalı kredilendirme sisteminin oturtulması gerekli Yaşam boyu öğrenimin kredilendirilmesi gerekli Öğrenim kazanımları belirlenmeli Öğrenim kazanımları öğretme yöntemleri(aktiviteler) ile ilişkilendirilmeli Öğrenim kazanımları değerlendirme ölçütleri ile değerlendirilmeli

BİR PROGRAM NASIL SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLİR ? (PROGRAM/DERS HEDEFLERİ VE ÇIKTILARI İLİŞKİSİ) Program Hedefleri (Program Objectives) Ders 1 Hedefi Ders 2 Hedefi Ders 3 Hedefi Ders 4 Hedefi Program Çıktıları (Program Outcomes, Learning Outcomes) (derslere özel Kazanımlar genel çıktılar) Ders 1 Çıktısı Ders 2 Çıktısı Ders 3 Çıktısı Ders 4 Çıktısı SÜREKLİ İYİLEŞTİRME UYGULAMA VERİ TOPL. ANALİZ TANIMLAMA DEĞERLENDİRME

ÖZ DEĞERLENDİRME Program Mezuniyet öncesi ve sonrası program amaçlarının değerlendirilmesinde: Öğrenim kazanımlarının, derslerin ve eğitim programının düzenli olarak gözden geçirilmesinde izlenen yaklaşımların belirtilmesi, Beklenen öğrenim kazanımlarının düzenli olarak nasıl değerlendirildiğinin ve yeni düzenlemelerin nasıl yapıldığının açıklanmasında birer KALİTE ÖLÇÜTÜ olarak karşımıza çıkmaktadır.

Tanımlama Bölümün/programın Misyon ve amaçlarına uygun hedeflerini koyması gerekir. Ölçütlerinin olması gerekir.(Bu çalışma dış değerlendiricilerle yapılırsa daha kolay olur) Nasıl bir mezun ? Nasıl bir işgücü ? Nasıl bir insan ? YÜKSEKÖĞRENİM

Tanımlama Program Amaçları Derslerin Hedefleri Her bir ders için hedefler belirlenmeli bu hedefler ile program hedefleri ilişkilendirilmelidir. Bu hedefler aynı zamanda dönem sonundaki kazanımlarla uyumlu olmalıdır. (her ders bütün program kazanımlarını karşılamak zorunda değildir. Bir kısmını üstlenebilir) TANIMLAMA

Uygulama Dersin HedefleriDersin Kazanımları Dersin hedefleri ile dersin kazanımlarının örtüşmesi gerekir. Hedefleri biz koyuyoruz ve ne kazandıracağımızı baştan söylüyoruz. Bu kazanımları sağlamak için bir öğretim yöntemi ve eğitsel aktivite belirlemek gerekir

Uygulama Bu aktiviteler: Ders Uygulama Laboratuvar Proje Saha çalışması Okuma kütüphane çalışması gibi bağımsız çalışmalar ile detaylandırılabilir. İşte bu tür aktiviteler ECTS için can damarıdır.

Uygulama (Öğrenci iş yükü) Öğrencinin eğitsel aktiviteleri tamamlamak için harcadığı zaman Derse katılım, seminer veya diğer öğrenim aktivitelerinin gerçekleşmesi için yapılan öncesi ve sonrası hazırlıklar Bağımsız Çalışmalar (Gerekli dökümanları toplamak seçmek, dökümanları okumakve çalışmak, yazılı sözlü sunum veya sınavlar, laboratuvarda kendi alanında çalışmak, makale yazmak ve v.b)

Uygulama Her aktivitenin kredilendirilmesi gerek ECTS öğrenim kazanımlarına ulaşmak için öğrencinin iş yüküne dayalı bir sistem Her aktivite için öğrencinin harcayacağı zamanın (iş yükünün)belirlenmesi gerekmekte ECTS kredisinin belirlenmesi bu saatlerle yapılmalıdır.(öğrenim kazanımlarının zaman yansıması)

Veri Toplama Ölçme ve değerlendirme yapılmalı Öğrenci iş yükü açısından Aktiviteler açısından Kazanımlara ulaşılıp ulaşılmadığı Kazanımların program kazanımları ile tutarlılığı açısından Aktiviteler değerlendirme ölçütleri ile değerlendirilmeli ve öğrenim kazanımlarının ne ölçüde başarıldığı belirlenmelidir. Değerlendirmede dersin hedeflerine ulaşıp ulaşmadığı sorgulanmalıdır.

Değerlendirme Bu veriler bize eğitim programı ile hedeflere ne ölçüde ulaştığımızı gösterecektir Program hedeflerimizi yeniden gözden geçirmemizi sağlayacaktır.Hedeflerden vazgeçemiyorsak kazanımları sağlamak için eğitim aktivitelerini gözden geçirmemiz gerekecektir. Akademik tanınma çerçevesinde şeffaf olmamızı sağlayacaktır. Kalitenin her yerinde olduğu gibi, ECTS de sürekli iyileştirmeyi amaçlamaktadır.

ECTS (ders bilgi formu) ECTS anahtarlarını içeren bir formun hazırlanması Ders programlarında bu formun yer alması Her dönem dersi veren öğretim üyesi tarafından güncellenmesi Öğrenciye basılı ve/veya web de duyurulması

Ders Bilgi formu Bilgi formunun temeli şu konuları açıkça göstermektir. Dersin içeriği Ders kazanımları Aktiviteler (Öğretme ve öğrenim yöntemleri) Öğrenci iş yükü (dersin hedeflerine yönelik kazanımları verebilmek için yapılan aktivitelerin saatlendirilmesi) Değerlendirme ölçütleri Değişim programı yada etikette bu verilerin açık ölçülebilir olduğunun görülebilmesi önemlidir. Her dönem için toplam aktivite saatinde değişiklik yapmadan (ECTS kredisine dayalı) o dönem veren öğretim üyesinin kendi aktiviteleri ile güncellemesi gerekmektedir.

Kalite açısından önemli olan program kazanımlarına ve çıktılarına ulaşmak ve bunu Avrupa standartlarına taşımaktır. Bunun yolu kendimizi ve programımızı ECTS ile tanımlayabilmek ile olacaktır. ECTS artık sadece değişim programı için değil Avrupa Üniversiteler Birliğinin eğitim programındaki ortak dilidir. Kendimizi ne kadar açık anlatabilirsek o kadar kolay anlaşabileceğiz ve tanınabileceğiz

Teşekkürler G.Ü.ADEK Eğitim Komisyonu

ECTS Etiketinde Anahtar Dökümanlar Bilgi Paketi/ders kataloğu (İngilizce ve ana dilde), basılı ve web de yayınlanmış Öğrenim Antlaşması: ECTS kredilerini de içeren ve öğrencinin de kabul ettiği bir belge. Burada ders ya da herhangi bir çalışmada öğrencinin ne yapacağı nasıl yapacağı ve iş yükü belirtilmeli.Öğrenci ile bu konuda anlaşmalı. Her öğrenimin sonunda öğrenci değerlendirmesine bağlı olarak düzenlenmeli

Öğrenci iş yükü  Planlanan öğrenim aktivitelerini (ders, seminer, bağımsız çalışma, sınav, proje vb.) tamamlamak için gerekli süreyi içerir.  Krediler bir programdaki bütün eğitim bileşenlerine uygulanır.Toplam krediyi sağlamak için her bir ders uygulama laboratuvar gibi çalışmaların hepsinde iş sayısını gösterir. ECTS Notlandırma sistemi  Öğrencinin performansı ulusal notlarla gösterilir. Ancak ECTS notları da kredi transferi için eklenir.

Not dökümü: ECTS kredilerini ve ECTS notlarını da içeren döküm Diploma Eki: Mezuniyet için başarı ile tamamlanmış çalışmaların durumu içeriği seviyesi ve yapısını standartlandırılmış olarak tanımlayan ve diplomaya ek olarak verilen bir döküman

ECTS anahtarları ECTS Kredileri: Bir dersi tamamlayabilmek için yapılması gereken çalışmaların tümü  Bir akademik yılda iş yükünün ölçüsü 60 kredidir.Buna karşılık iş yükü saat  Bir kredi çalışma saatine karşılık gelmektedir.  Ulaşılacak öğrenim kazanımlarının ölçütleri ve gerekli çalışmanın başarılı bir şekilde birleştirilmesi ile oluşur.  ECTS kredileri tüm zorunlu ve seçmeli derslere, tez çalışması, arazi ve proje çalışmalarına, stajlara uygulanır.

Kurum Hakkında Bilgi İsim ve Adres, Name and address Akademik Takvim. Academic calendar Akademik Yetkililer, Academic authorities Kurumun Tipi ve Statüsünü Kapsayan Tanımlanması, General description of the institution (including type and status) Sunulan derece programları, List of degree programmes offered Kabul/Başvuru İşlemleri,Admission/registration procedures Başlıca Kurallar, Main university regulations ECTS Kurum Koordinatörü,ECTS institutional co- ordinator

Yüksek Öğretim Kurumlarına Ne Sunuyor? Eğitim Planlarının Şeffaflaşması Akademisyenlere akademik tanınma kararlarını verme kolaylılığı Ders planları, öğrenci iş yükü ve öğrenme çıktıları için bir katalizör Yüksek öğretim kurumlarına, misafir öğrencilerin akademik başarıları ile ilgili tüm konularda karar verme yetkisi Kurumların mevcut ders yapılarında ve değerlendirme ölçütlerinde (bildirmek kaydı ile) bir değişiklik yapmadan aynı kuralları uygulaması

Bilgi Paketi En önemli doküman İki dilde hazırlanması Cilt halinde basılı olması Web de yer alması

Derece programları Hakkında Bilgi Genel Tanımlama, General description Edinilen Unvan, Qualification awarded Başvuru Şartları,Admission requirements Eğitimsel ve Mesleki Amaçlar, Educational and professional goals Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı,Access to further studies Dersin Kredilerini içeren Yapısal Şeması, Course structure diagram with credits (60 per year) Eğer var ise final sınavı,Final test, if any Sınav ve Değerlendirme Kuralları,Examination and assessment regulations ECTS Bölüm Koordinatörü,ECTS departmental co- ordinator

Her dersin Tanımlanması Dersin Adı, Course title Dersin Kodu, Course code Dersin Tipi,Type of course Dersin Seviyesi,Level of course Dersin Hangi Yıl Alındığı, Year of study Dersin Hangi Dönem Alındığı Semester/trimester Ayrılan Kredi Sayısı (İş Yükü Bazlı), Number of credits allocated (workload based) Öğretim Üyesinin Adı, Name of lecturer Dersin Amacı (Dersin sonunda elde edilmesi muhtemel sonuçlar ve yetiler) Objective of the course (expected learning outcomes and competences to be acquired) Önşartlar,Prerequisites Ders İçeriği, Course contents Önerilen Ders Kitapları, Recommended reading Öğretme Yöntemleri, Teaching methods Değerlendirme Yöntemleri, Assessment methods Öğrenim Dili, Language of instruction Her dönem dersi veren öğretim üyesi tarafından güncellenecek

Öğrenciler için Bilgi Yaşam Maliyeti,Cost of living Konaklama, Accommodation Yemek,Meals Sağlık Tesisleri, Medical facilities Özel İhtiyaçları olan Öğrenciler için tesisler, Facilities for special needs students Sigorta, Insurance Öğrenciler için maddi olanak,Financial support for students Öğrenci İşleri Ofisi,Student affairs office Çalışma Olanakları, Study facilities Uluslararası Programlar,International programmes Değişim Öğrencileri için pratik bilgiler, Practical information for mobile students Dil Kursları,Language courses Stajlar,Internships Spor Olanakları, Sports facilities Boş zamanlar ve hobi faaliyetleri, Extra-mural and leisure activities Öğrenci dernekleri,Student associations