Cafer Tayyar Doymaz ETKİLİ İLETİŞİM. Etkileme ve etkilenme süreci... Duygu, düşünce veya bilgi transferi... Kişiler arası ilişkilerde zaten mevcut...

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SANAT SANAT İÇİN MİDİR? SANAT TOPLUM İÇİN MİDİR? YOKSA SANATKAR İÇİN MİDİR?
Advertisements

EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Determinant Bir kare matrisin tersinir olup olmadığına dair bilgi veriyor n- boyutlu uzayda matrisin satırlarından oluşmuş bir paralel kenarın hacmine.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ. İletişim nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme,
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
1 ZAMİRLER Dil, kısa, öz anlatımı sever. Konuşurken, yazarken gereksiz, sevimsiz tekrarlardan kaçınmak için, daha önce anılan bir ismin yerine, onu karşılayacak.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
NEURON İL SAĞLIK SİSTEMİ Neuron City Health Information System Uludağ Bilişim.
O R T L G İ M A A Ve Problem çözme.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
FFFFiil, kök veya gövdelerinden türeyen fiile benzeyen ama artık fiil olmayan, kip ve şahıs eki almayan kelimelerdir.  Çok u uu uyumak baş ağrısı.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Acil Durum Yönetimi E ğ itimleri Galip USTA AFET PS İ KOLOJ İ S İ.
Kur’an’ın Öğrenilmesi Kolaydır Ders 6 بسم الله الرحمن الرحيم.
T.C. ERBAA KAYMAKAMLIĞI İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü Hazırlayan Fatih BAL V.H.K.İ KBS-TKYS YIL SONU İŞLEMLERİ 1.
FEEDBACK ÜZERİNE ODAKLANMA. Kendini BilenKendini Bilmeyen Başkaları Tarafından Bilinen Açık KapıKör Nokta Başkaları Tarafından Bilinmeyen Gizli KısımKendini.
ZAMIRLER(ADILLAR). ZAMİR (ADILLAR) İsimlerin yerine kullanılan sözcüklerdir. Bütün zamirler sıfatlardan farklı olarak isim çekim eki alabilir.
Pazarlama İlkeleri.
BİLMECELER.
KÜÇÜK İTFAİYECİ lütfen sesi açıp Tıklayınız..
TOPRAK ANA.
KİM LİDER?.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Metinlerin Sınıflandırması
TELEFONDA İLETİŞİMDE ADAB-I MUAŞERET.
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
GENEL SEKRETERLİK BİRİMİNE HOŞGELDİNİZ
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Öğretimin Uyarlanması
Slaytı kendi akışında ve sesli izleyiniz.
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
REHBERLİK SERVİSİ.
İLETİŞİM.
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
ESENLİ BİLAL ŞAHİN İMAM HATİP ORTAOKULU
Eğitim Bilimleri Fakültesi
VAAZ ve İRŞADDA ETKİLİ SUNUM
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
ÖZ GELİRLER.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
TDB PERFORMANS ÖDEVİ HAZIRLAYAN:MUZAFFER İKİZ 9/D 1502.
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
KAVRAM HARİTALARI.
Hıristiyanlığın Kutsal Kitapları
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Yazı Sistemleri.
Rastgele Nesneler Dersi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KRAL ve EŞLERİ Bir zamanlar, büyük ve güçlü bir ülkeyi yöneten kralın 4 eşi varmış. Kral en çok dördüncü eşini severmiş, bir dediğini iki etmez, her.
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
3. Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (a.s.)
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
sizlere süslü püslü, sırmalı ipekli dileklerim yok bu sene..
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

Cafer Tayyar Doymaz ETKİLİ İLETİŞİM

Etkileme ve etkilenme süreci... Duygu, düşünce veya bilgi transferi... Kişiler arası ilişkilerde zaten mevcut... Ama kalitesi...

FARK VAR... Gösterdim... Gördü anlamına gelmez. Söyledim... Duydu anlamına gelmez. Duydu...Doğru anladı anlamına gelmez. Anladı... Hak verdi anlamına gelmez. Hak verdi...İnandı anlamına gelmez. İnandı...Uyguladı anlamına gelmez. Uyguladı...Sürdürecek anlamına gelmez.

1.İLETİŞİMİN REHBERİ

2. İLETİŞİMİN KAPISI Merhaba Günaydın İyi Akşamlar Çüüzzz Hello How are you? Hayırlı Sabahlar Bonjour Guten Morgen

Selamet ve Emniyet… Merhaba geleneği… Danimarka… DEĞER VEREN DEĞER BULUR اَلسَّلَامُ قَبْلَ الْكَلَامِ لا تدخلون الجنة حتى تؤمنوا ولا تؤمنوا حتى تحابوا أولا أدلكم على شيء إذا فعلتموه تحاببتم ؟ أفشوا السلام بينكم (مسلم, ايمان, 93)

كمالك تحت كلامك فقولا له قولا لينا... فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ... خدمت النبي صلى الله عليه و سلم عشر سنين فما قال لي أف ولا لم صنعت؟ ولا ألا صنعت؟ بخاري, ادب, 36 3.İLETİŞİMİN DİLİ ve ÜSLÛBU (Üslûbu Hakîm)

4.İLETİŞİMİN ESASI (Dinlemek)... كأن على رؤوسهم الطير... ( بخاري, جهاد, 37) وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ ( الأعراف, 204) Kıraatçi olmak...

5.İLETİŞİMİN GÖSTERGESİ (Tebessüm) ما رأيت أحدا أكثر تبسما من رسول الله صلى الله عليه و سلم ( ترمذي, مناقب, 10) الْمُؤْمِنُ مَأْلَفَةٌ وَلَا خَيْرَ فِيمَنْ لَا يَأْلَفُ وَلَا يُؤْلَفُ ( احمد بن حنبل, مسند,22840) Denize düşse boğulmaz... Danimarka...

Maskesiz, temiz bir niyetle... Dinin özü samimiyet… 6. İLETİŞİMİ ZORLAŞTIRAN SEBEPLER

Haset, riya, kibir vb... Rehber öğretici... Edep ya hû Papağan

أتى النبي صلى الله عليه وسلم رجل. فكلمه. فجعل ترعد فرائصه. فقال له : هون عليك. فإني لست بملك. إنما أنا ابن امرأة تأكل القديد. ( ابن ماجه, اطعمة, 30) 7. İLETİŞİMİN REFERANSLARI (Doğallık)

MUHATABI TANIMAK İnsan faktörü... Hz. Ebûbekir... Hz. Ömer... Hz. Osman... İnsan onuru... İşitiyorum ki...

8. İLETİŞİMİN RUHU (Empati ve Sempati) Onun gözüyle bakmak… A. Bardakoğlu...

Empatiyi Sempatiyle birleştirmek... Subay ve Hanımı...

9. İLETİŞİMİN VASITALARI (Söz, Göz ve Öz Üçlüsü) SÖZ Alt İdeal Üst (Tecrîd...) (İcazetli talebe...) (Temel-Dursun)

TAM VE ANLAŞILIR... “Kelime veya cümlelerden bir kısmını tekrarlamayı acizlik sayan hiçbir hatip bilmiyorum.” (Cahız) Tane tane... 3 kez... Hatta namazda...

AÇIK VE NET... (Sedat... Size darılmıştım aslında...) (Menemen’de ineceğim...) (Baba 5 lira verir misin?) (Mikroskoptaki bacak...) (Ekmek = Açlık)

Açık ve Net Olmazsak...

Ne söylediğimizden çok nasıl söylediğimiz önemlidir. Kralın rüyası... Aslan, koyun, kurt ve tilki... DOĞRU İFADE TARZI

Tek kişi... Sürekli...Kıbrıs... SÖZE GÖZ DESTEĞİ...

BAKMAMAK... BAKMAK AMA GÖRMEMEK...

ÖZE DOKUNUŞ SÖZ % 7 SES % 38 BEDEN DİLİ % 55

كن في الدنيا كأنك غريب أو عابر سبيل ( بخاري, رقاق, 3) ضمني رسول الله صلى الله عليه و سلم وقال : اللهم علمه الكتاب ( بخاري, علم, 17)

Dokunmak anlamaktır... Avustralya’daki yaşlı teyze...

İletişim ve Eğitim... Vaize silah teslimi... Öğretmen tahtaya yazar... Edeple gelen lütufla gider... Küresel ısınma... 3G İLETİŞİMİN MEYVESİ (Anlaşılmak)

TEŞEKKÜRLER…

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI EĞİTİM HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Program Geliştirme Daire Başkanı CAFER TAYYAR DOYMAZ