SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
ANTRENMAN Bedensel ve psikolojik gücün, teknik ve taktik becerilerin, fizyolojik ve psikolojik yüklenmelerle düzeltilmesi ve en üst düzeye getirilmesi.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 4
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
AKRAN İLİŞKİLERİNDE SOSYAL STATÜ
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
EĞİTİMDE DRAMA.
SAYILAR ve RAKAMLAR.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
It’s My Life It’s My Choice
Kuvvet Antrenmanları Genel Prensipler
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
Öğretimin Uyarlanması
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
Öğrenme Aşamaları YRD. DOÇ. DR. İHSAN SARI.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Eğitsel Rehberlik.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GELİŞİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Oyun İçine Gömülü Öğretim
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
KALITIM VE ÇEVRE I. Kalıtım II. Çevre
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Spor hareketleri dönemi
TOPLUMSAL TABAKA ve SINIFLAR
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
CANLILARDA ÜREME, BÜYÜME VE GELİŞME
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş) Furkan Berk YAVUZ b141000062 Hakan SOFUOĞLU b141000068 Doğan ATEŞ b141000067

SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12yaş) Bu dönem, genelde 7 yaş yukarısını kapsar. İlkokul çocukları, yeni beceriler kazanmaktan çok daha önce kazandıkları temel becerileri daha akıcı ve doğru olarak ortaya koyarlar. Burada ’spor’ terimi geniş anlamıyla kullanılmıştır. Yani yalnız yarışma değil; aynı zamanda eğlence ve spor etkinlikleri açısından gönüllü katıldıkları faaliyetler; oyun, dans gibi aktiviteleri de kapsayan bir araç olarak benimsenmiştir. Bu dönemdeki gelişim hızı psikomotor olgunluğa ve duygusal etkinliklere bağlıdır.

Yedi yaşından on yaşına kadar olgunlaşmış olan çocuk temel becerilerini birleştirerek sporla ilgili becerileri de kullanmaya başlar. Kuvvet, dayanıklılık, hız, denge gibi özelliklerin gelişmesiyle performans artar. Değişik hızlarda ip atlama, taş sektirme ve top fırlatma gibi harekeler bu evrimin tipik geçiş hareketleridir. Hareketler giderek daha karmaşık ve spor türüne özgü seçilmeye başlanır. 11 yaşından sonra beceri gelişmesinde bireysel farklılıklar ve bir branşa (statüye bağlı olarak) yönelme ortaya çıkar. Kapsamlı alıştırma ile yeni birçok hareket öğrenilmiş ve pekiştirilmiş olur. Daha sonraki yaşlarda ise spor dalına özgü hareketler ve becerilerle yaşlara göre spor dalları söz konusu olur.

İleri çocukluk döneminde (7-12 yaş) cinsiyet farklılığın motor beceri ve performansı üzerindeki etkisi artar. Sürat, sıçrama, fırlatma ve denge ile ilgili hareketlerde erkekler daha iyiyken, esneklik ve küçük kas gruplarının koordinasyonunu gerektiren hareketlerde kızlar daha iyidir. Yapılan araştırmalar, kızların 14 yaş dolaylarında performansın doruk noktasına ulaştıklarını erkeklerin ise, ergenlik döneminde performanslarını artırmaya devam ettiklerini göstermektedir.

Sporla ilişkili hareketler dönemi, Spor becerilerine geçiş evresi, Spor becerilerini uygulama evresi ve Yaşam boyu spor aktivitelerine katılım evresi olmak üzere üç evreye ayrılır. SPOR BECERİLERİNE GEÇİŞ EVRESİ Çocuklar 7 ve 8 yaşlarında genel olarak hareket becerisinde geçiş evresine girerler. Bu evrede çocuklar temel hareket becerilerini birleştirmeye, rekreasyonel ortamlarda ve sporda özelleşmiş beceri performansında uygulamaya başlarlar (ip köprü üzerinde yürüme, ip atlama ve futbol oynama geçiş becerilerine örnektir) . .Bu evrede temel hareket becerileri daha kompleks ve özel formlara dönüştürülür. Çocuklar çeşitli hareket örüntülerini keşfederler, birleştirirler ve gelişen hareket becerileri ile gurur duyarlar ve tüm spor branşları ile ilgilenirler. Kendini fizyolojik, anatomik ve çevresel faktörler tarafından sınırlandırılmış hissetmez. Temel hareket yeteneklerinde doğruluk ve beceri önem kazanmaya başlar

SPOR BECERİLERİNİ UYGULAMA EVRESİ Çocuğun beceri gelişiminde 11 den 13 yaşa kadar ilginç değişmeler yer alır. Çocuk bu dönemde fiziksel kapasitesinin ve sınırlılıklarını farkına varmaya başlar. Artan zihinsel yetenekleri ve deneyimlerle pek çok branş yerine sevdikleri ve başarabildikleri bir branşa yönelirler. Belli etkinliklere katılma ya da belli etkinliklerden kaçınma eğilimi gösterirler. Bu kararları alırken spor becerisinin türü, bireysel ve çevresel faktörler rol oynar (ör: Takım sporunu seven koordinasyonu ve çevikliği iyi olan 12 yaşında 179 cm boyunda olan çocuk basketbol oynamak isteyebilir).

YAŞAM BOYU SPOR AKTİVİTELERİNE KATILIM EVRESİ 14 yaşında başlayan ve yaşam boyu devam eden bu evrenin en önemli özelliği bireyin kazanmış olduğu hareket becerilerini yaşam boyu kullanmasıdır. Bir önceki evrede yapılan seçimler, ilgiler ve yeterlilikler mükemmelleştirilir günlük yaşama, rekreatif etkinliklere ve sporla ilişkili hareketlere uygulanır. Bu evre bundan önceki dönem ve evrelerin zirvesini oluşturur. Bir önceki evrede beliren ilgiler,yetenekler ve seçimler bu evrede daha da sınırlandırılır. Zaman, para, tesis ve malzeme gibi etmenler spora katılımı etkiler. Etkinliğe katılım düzeyi bireyin yeteneklerine, olanaklarına, fiziksel özelliklerine, motivasyonuna ve deneyimlerine göre değişir.

SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİNİN ÖNEMLİ ÖZELLİKLERİ  Çocuğun performans düzeyi ergenlik öncesinde güçlü bir artış gösterir.  Temel hareket yeteneklerinin kusursuz olarak gelişmesi spor becerilerini kazanmanın ön gereğidir.  Temel hareket yeteneklerinin temelinin kusursuz olması, motor gelişimin daha yüksek beceri düzeyine ulaşması için önemlidir.  Öğretmen, öğrencilerin gelişimsel gereksinmeleri ve kapasitelerine uygun olarak gerekli aktiviteleri belirlemeli ve gerektiğinde bu aktiviteleri değiştirmelidir.

KAYNAKÇA http://pedagojidernegi KAYNAKÇA http://pedagojidernegi.com/wp- content/uploads/2012/06/cocugun-psikomotor- gelisimi.pdf http://www.mt06gsim.com/files/pdf/Motor_Gelisi mi_10_yas.pdf