POLİKLİNİKTE EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 01.12.2015 / 201.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
HASTA BAŞI EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Sürekli Mesleki Gelişim (SMG) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri (5. Seminer) / 211.
Cerrahi sonrası hızlandırılmış nekahat ülkemiz koşulları için uygun değildir Dr. M. Bülent Tırnaksız Genel Cerrahi Anabilim Dalı Hacettepe Üniversitesi.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Trakya Üniversitesi Deney Hayvanları Ünitesi Laboratuvarda İşletme Kavramı Prof.Dr. Hakan ERBAŞ.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
ODUNPAZARI ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Pazarlama İlkeleri.
Zehra ASLAN AYDOĞDU KTÜ Aile Hekimliği AD
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Performans Değerlendirme
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Bugün Günlerden Asistan Hekim;
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
MEDİKOSOSYAL MERKEZİ.
Aile Atölyeleri Projesi
Olgu Yönetimi Standartları
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
2. Sağlık hizmetleri.
Program Tasarım Modelleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
İSTASYON YÖNTEMİ.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
PROGRAM DEĞERLENDİRME
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

POLİKLİNİKTE EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201

GİRİŞ Ayaktan hastalarla ilgili eğitim, tıp eğitiminin en heyecan verici yanlarından biridir. Tedavide ve hizmet sunumundaki değişimler tıp eğitiminde ayaktan tedavi eğitimine doğru bir kayma oluşturmuştur. Günümüzde yatan hastaların dağılımı da oldukça değişmiştir. Hastalar artık daha ağırdır ve çokça tetkik yapılmaktadır. Tıp eğiticileri, giderek daha fazla ayaktan hasta tedavi ortamlarında eğitim arayışındadırlar. / 202

Poliklinikler Onkoloji gibi multiprofesyonel klinikler (cerrahi, radyoterapi, tıbbi onkoloji) Diğer sağlık çalışanlarının seansları (fizyoterapist, sosyal çalışmacı) Radyoloji görüntüleme servisi Endoskopi gibi araştırma birimi Hemşire kliniği Diyaliz ünitesi Çocuk tarama ünitesi Günlük cerrahi ünitesi / 203 AYAKTAN EĞİTİM ORTAMLARI

Klinik beceriler Klinik mantık yürütme Araştırma Bilgi yönetimi Gerçek ortamına yakın eğitim: – Sürekli sağlık hizmeti – Ortama uygun hizmet – Kaynak yönetimi – Hasta eğitimi – Hasta sorumluluğu – Bütüncül yaklaşım / 204 AYAKTAN TEDAVİDE NE YAPILABİLİR? Tüm öğrenim çıktıları Yansıtma Geribildirim Formatif değerlendirme

Eğitim amaçlı bir merkez oluşturulabilir. İşi sadece eğitim olan hocalarla çalışılır. Öğrenciler düzeylerine uygun hastaları görür. Gönüllü hastalardan bir “hasta bankası” oluşturulur. Zaman stresi ve hata yapma derdi olmadan öğrenciler hasta bakar. Gönüllü klinisyenlerden yardım alınır. / 205 AYAKTAN TEDAVİ EĞİTİM MERKEZİ Dent JA. Twelve tips for setting up an ambulatory care (outpatient) teaching centre

Tasarım 1.Zaman planı yap 2.Müfredat ihtiyaçlarını ve organizasyon sınırlılıklarını belirle 3.İlgili tarafları ve rollerini bir komite olarak belirle 4.Yer bul 5.Bütçe bul 6.Uygun kaynak ve malzeme bul / 206 Bir Ayaktan Tedavi Eğitim Merkezi Oluşturmak İçin İpuçları Uygulama 7.İstekli ekibi belirle ve eğit 8.Yönetici grup için bir işlev fonksiyonu belirle 9.Hasta bankası oluştur 10.Eğitimi planını uygula Değerlendirme 11.Çok bileşenli bir değerlendirme süreci geliştir 12.Yönetici grubu için bir araştırma ve geliştirme işlevi geliştir

Diğer polikliniklerden hasta yönlendirilebilir. Diğer sağlık profesyonellerinin (diyetisyen, fizyoterapist, psikolog, sosyal çalışmacı..) yönlendirdiği hastalar. Bir gönüllüler bankasındaki, farklı sistemlerle ilgili gönüllü hastalar Aile hekiminin sevk ettiği gerçek hastalar. / 207 [Hasta Bankasının Hastaları] Dent JA. Twelve tips for setting up an ambulatory care (outpatient) teaching centre

/ 208

Erken klinik temas, yenilikçi müfredatların bir özelliğidir. Eğitimin her aşamasında uygulanabilir. İlk başlarda simüle hastalarda ve maketler üzerinde eğitim verilebilir. Ayaktan Tedavi Eğitim Merkezi’nin katkısı çok olacaktır. / 209 AYAKTAN HASTA EĞİTİMİ NE ZAMAN VERİLMELİ? Türkiye’de Sağlık Eğitimi ve Sağlık İnsangücü Durum Raporu 2014 (Tablo ve Tablo 3.1.8) cu.pdf Türkiye’de Hekim İnsangücü

Öğrenci karnesi (logbook) Görev temelli öğrenme Vaka çalışmaları Öğrenen merkezli yaklaşım Konferanslar ve bağımsız çalışma Mikrobeceriler / 2010 YAPILANDRILMIŞ BİR EĞİTİM OLMALI

Logbook Ne gördün? Ne yaptın? Ne öğrendin? / 2011 Etik ve iletişim Fizik muayene Araştırma ve sonuçları yorumlama Teknik işlemler Tanı seçenekleri, klinik karar Yönetim, multidisipliner ekip Bilgi yönetimi Temel ve klinik bilimler Hastayı ve kendini eğitme

Görev Temelli Öğrenme Örneğin: – Ekip üyeleriyle konsültasyona katıl – Hastadan anamnez al ve muayene et – Yeni filmleri radyologla birlikte incele / 2012

Öğrenci Merkezli Yaklaşım Hikaye ve fizik muayene bulgularını özetle Ayırıcı tanı yap İhtimalleri karşılaştırarak tanıyı analiz et Eğiticiye sorular sor Tedaviyi planla Kendi kendine öğrenmen için bir konu belirle / 2013

/ 2014

AYAKTAN HASTA EĞİTİMİNE KİM KATKI VEREBİLİR? Ekip üyeleri – Arkadaşlar – Genç ekip üyeleri – Diğer profesyoneller Hastalar – Seçilmiş hastalar – Banka hastaları Diğer öğrenciler / 2015

AYAKTAN HASTA EĞİTİMİ MODELLERİ Tek başına gözlem – Öğrenci/eğitici bire birdir. Öğrenci sadece gözlem yapar. Stajyer – Öğrenci, eğiticinin gözetiminde veya kayıt odasında hasta bakar. Raporlama – Öğrenci ve eğitici farklı odalarda hasta bakar. Öğrenci gelip hastasını danışır. Büyük grupta gözlem – Eğitici hasta bakar, tüm öğrenciler gözlemcidir. Rehber veya logbook kullanılır. Kaçırma modeli – Öğrenciler eğiticiyi hastayla görüşürken izler, sonra hastayı başka bir odaya alır. Denetleme modeli – Öğrenciler ayrı odalarda hasta bakar, eğitici sırayla gelip ne yaptığını sorar. / 2016

AYAKTAN HASTA EĞİTİMİNİN YÖNETİLMESİ / 2017 KaçırmaDenetleme

/ 2018 Raporlama

AYAKTAN HASTA EĞİTİMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Logbook değerlendirmesi Kontrol listeleri Öğrenci günlüğü Mini-CEX DOPS Öğrencinin kendini değerlendirmesi Hasta, öğrenci ve ekip üyelerinden geribildirim alarak eğitimin de değerlendirilmesi gerekir. / 2019

ÖZET Yatan hasta sayılarının giderek azalması ve daha ağır hastalardan oluşması nedeniyle yatan hasta üzerinden eğitim verilmesi giderek zorlaşmaktadır. Eğitim ortamının ayaktan hastalara kaydırılması beraberinde birçok avantajı getirecektir. Başarılı bir ayaktan hasta eğitimi için: – Eğitim ortamlarının belirlenmesi, – Yapılandırılmış bir eğitim planlama, – Eğitim polikliniği oluşturma, – Ekip üyelerinin bu yönde eğitilmesi, – Öğrencilerin logbook tutmaları. / 2020