İÇİNDEKİLER Kural nedir?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
Advertisements

SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
MODÜL 4 Organizasyon.
BENİM DE BİR FİKRİM VAR.
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Eğitim Öğretimde Planlama
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
BALIK KILÇIĞI.
MERHABA.
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
SINIF KURALLARI.
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
MERHABA.
5 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
MERHABA.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Soru Cevap.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
DİKKAT ARTTIRMA TEKNİKLERİ KURSU 2014
SINIFTAKİ DİSİPLİN HATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
Okul Kuralları Niçin Var? √ İnsan sosyal bir varlıktır.Kalabalık gruplar içinde yaşar. √ Toplumda düzenin sağlanması için.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Bazıları ise, bu ikisinin sentezini tercih etmektedirler.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
SINIF YÖNETİMİ.
Psikolojik Danışma Grubundaki Güven Danışanın Katılımı Danışanın Hazır Oluşu Psikolojik Danışman Psikolojik Danışma Grubundaki Güven Danışanın Katılımı.
EV KURALLARI.
Örnek olayda asıl olan yaşanmış gerçek olaylardan hareket etmektir. Öğretmen planladığı öğretim faaliyetine uygun olarak, öğrencilerin davranışlarını değiştirmek.
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
Proje Oluşturma ve Yönetimi
SINIF KURALLARI.
SINIF İÇİ KURALLAR.
Aile katılımının artırılması
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretimin Planlanması
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Doç.Dr.Yücel Gelişli Sınıfta Kural Belirleme
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
Eşgüdümleme ve Kontrol
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Yaz Kur’an Kursları İçin Sınıf Yönetimi
Sunum transkripti:

İÇİNDEKİLER Kural nedir? Kuralları belirlerken uyulması gereken hususlar? Sınıf kuralları nedir? Sınıfta kural koymanın faydaları nelerdir? Kurallar geliştirme Öğrenciler kurallara niçin uymazlar? Öğretmenin sınıf içi kuralları belirlerken dikkat etmesi gereken noktalar nelerdir? Bir kuralın etkili olabilmesi için uyulması gereken noktalar? Bir öğretmenin sınıfta disiplin problemleriyle karşılaştığında alması gereken tedbirler nelerdir? Sınıf Kurallarıyla İlgili İlkeler Nelerdir? Sınıf kuralları örneği

KURALLAR Kurallar, önceden verilmiş hazır kararlardır. Deneyimlere dayanarak, gelecekteki belirli durumlarda nelerin nasıl yapılmasını iyi olacağını nelerin beklendiğini, uyulmadığında nelerin olacağını açıklayarak yöneticinin işini kolaylaştırır.

Kendisinden nelerin beklendiğini, neleri yapmasının istenmediğini, bunların sonuçlarını önceden bilen öğrenci, davranışlarını düzenlemeye yönelecektir. Sınıftaki ilişkilerin karmaşıklığı, onları, kural koyarak düzene sokmayı gerekli kılar.

KURALLAR BELİRLENİRKEN ÜÇ TEMEL PRENSİP : Kural ifadeleri olumsuz değil olumlu olmalıdır. Kurallar nesnel ve belirli olmalıdır (yoruma açık olmamalı ). Uygulanabilir olmalıdır.

Bizim öğretmen daha ilk günden bazı kurallar üzerinde durmayı sever.

SINIF KURALLARI Öğrencilerden beklentiler. İletişim ile arkadaşça ama işe yönelik ortam. Sınıftaki davranış kurallarının belirlenmesi ve uygulanması süreçleri ile gerçekleştirilebilir.

- Öğretmenin kural belirtmesinin en uygun zamanı okulun ilk günleridir - Öğretmenin kural belirtmesinin en uygun zamanı okulun ilk günleridir. Kurallar (amaçlara dönük kararlar dizisi) belirlenirken amaca dönük olması kadar, uygulanabilir olması gerekir. - Sınıfta uyulması gereken kuralların belirlenmesinde öğretmen , öğrencilerinde görüşlerini almalıdır. Öğrenci katılımı ile belirlenen kurallara öğrencilerin uymaları gerekir.

SINIFTA KURAL KOYMANIN FAYDALARI NELERDİR? Herkes için geçerli olduğundan yansızlığı sağlar. Kişisel isteklere ve geçiştirmelere engel olur. Kararları herkesin kabul etmesini ve yerine getirmesini sağlar. Ödül ve ceza uygulamalarına objektiflik getirir. Yönetme ve planlama işlerini kolaylaştırır.

KURALLAR GELİŞTİRME Hepimiz bir yerdeki kuralları ve bizden ne beklendiğini bildiğimizde kendimizi rahat hissederiz. Öğrenciler de… Öğrenmede güvenli ve düzenli bir ortam önemlidir.

Okuldaki ve sınıftaki bazı kuralları yasa ve yönetmelikler koymuştur. Ayrıca seviyeye, derse ve imkanlara göre öğretmen de –yasa ve yönetmeliklerle çelişmemek şartıyla- kurallar koyabilir

Öğrenciler kurallara niçin uymazlar? 1. Çünkü kuralları tam olarak bilmezler. 2. Kurallara uyma eğitimi almamışlardır. 3. Öğretmen sınıfta ne olup bittiği ile ilgilenmiyordur.

Öğretmenin Sınıf içi kuralları belirlerken dikkat etmesi gereken noktalar : Kurallar belirlenirken, öğrencilerin görüşleri alınmalıdır. Kural sayısı çok fazla olmamalıdır. Kurallar öğrencilerin anlayacağı, açık ve anlaşılır bir dille ifade edilmelidir. Öğrencilere belirlenen kuralların önemi ve yararları anlatılmalıdır. Kurallar öğrencilerin görebileceği bir yere asılmalıdır.

Bir kuralın etkili olabilmesi için: Kurallar herkesin anlayabilmesi için açık ve anlaşılır şekilde ifade edilmelidir. İfadeler kısa ve özlü olmalıdır. Kural geliştirme,tüm öğrencilerin katılımı ve tartışma ortamı yaratılarak yapılmalıdır.

Kurallar listesi uzun olmamalı,yani kurallar sayıca az tutulmalıdır. Kurallar olumsuz değil,olumlu şekilde ifade edilmelidir. Oluşturulan kurallar,çocukların gelişim düzeylerine göre,uygun harflerle yazılarak sınıfın en uygun yerine asılmalıdır.

Kurallara uyulup uyulmadığı sürekli olarak gözlenmelidir Kurallara uyulup uyulmadığı sürekli olarak gözlenmelidir.Gözlem sonucunda kurallara uyan öğrenciler ödüllendirilmeli,uymayanlara ise önceden belirlenen yaptırımlar uygulanmalıdır.

SINIF KURALLARIYLA İLGİLİ İLKELER Sınıfta düzeni sağlayan ve yönetimi kolaylaştıran önemli faktörlerden biri de "Sınıf Kuralları" dır. Sınıf kuralları, öğrencilerin sınıftaki davranışlarını düzenler ve olumlu davranış göstermelerini sağlar. Öğrenciler kendi koyduğu kuralları daha kolay benimser ve uyar. Sınıf kuralları, öğretim yılı başında bir ders konusu gibi ele alınıp öğrencilerle konuşup tartışarak belirlenir. Bunun için:

Sınıf kurallarını belirlerken aşağıdaki örnekten yararlanabilirsiniz. 1 Kuralları belirlerken sınıfta düzeni bozan olumsuz öğrenci davranışlarını dikkate alarak olumlu davranışlar üzerinde durunuz ve bu davranışları sınıf kurallarına dönüştürünüz. 2 Sınıf kurallarını öğrencilerin anlayabileceği şekilde ifade ediniz. 3 Sınıf kurallarını bir kartona yazıp sınıfta öğrencilerin görebileceği bir yere asınız. 4 Kuralların yazılı bir örneğini velilere ileterek onların da ilgilenmelerini sağlayınız.