1 David Debold Gibson Dunn Ankara, Türkiye – Nisan 2016.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BETİMLEYİCİ ANLATIM Bu tekniği uygulayan yazarın amacı, okuyucunun görmediği bir görüntüyü, olayı, yeri, okuyucunun kafasında canlandırmaktır. Yazar.
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
TIBET KİŞİLİK TESTİ Çvr:
2/A SINIFI 2.VELİ TOPLANTISI.
İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
GELECEĞİN SUÇLUSUNU YETİŞTİRMENİN EN BASİT KURALLARI…
Araştırma ve Değerlendirme Formu
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
- Bilgi Taassubu Önler BİLGİ TAASSUBU ÖNLER.
ÇOCUK EĞİTiMİ.
Zor insanla başa çıkma yolları
Araştırma ve Değerlendirme Formu
KABUL EDEMEM.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
Etkili İletişime Giriş
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
ÖNYARGI Hazırlayan : F.Büşra ÖZGÜN Değerler Eğitimi Merkezi.
SINAV ÖNCESİ TAVSİYELER
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
CÜMLEDE ANLAM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Sınav Kaygısı Seminerine hepiniz hoşgeldiniz
ÇOCUĞUNUZ BİR HATA YAPTIĞINDA UYGULAMANIZ GEREKEN 8 ŞEY.
BAŞARILI İNSANLARIN KURALLARI
Sınır koymak nedir?.
ENGELSİZMİSİNİZ?.
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
BAŞARININ ON ÜÇ KURALI: ÖĞRENCİLERE BİR MESAJ Düşüncelerimi, başarıya ilişkin “on üç kural” olarak berraklaştırmaya çalıştım. Bunların hiçbiri kesin değil:
ANNE- - BABA OLMANIN ALTIN KURALLARI
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
MUHSİN Asla Sen Yapmazsın Demeyin.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
Az sonraki resme 5 saniye boyunca bakın
Hazırlayan Hatice PAKSOY
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
Eğlenceyi çok seven bir ağustos böceği varmış.
Deyimler Testi.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUĞUNUZA İSTEDİĞİNİZ DAVRANIŞI ÖĞRETİN Eğer yaptıkları bir davranış için ödüllendirilirlerse çocuklar o davranışı tekrarlarlar. Bu yüzden istediğiniz.
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
GÜRKAN’IN YALANI Elif Emine BALCI. Gürkan ve Semih adında birbirlerine çok yakın iki arkadaş vardı. İkisi de sekiz yaşında ve aynı sınıftalardı. Bir hafta.
PRATİK ÇÖZÜMÜ
GÜVENLİ GEÇİŞ YERLERİ.
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
BAŞARILI İNSANLARIN KURALLARI
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM. BEN UYUYORUM Bir gün Nasreddin Hoca şehire gelip, bir arkadaşıyla birlikte handa kalmış. Gece yarısı arkadaşı sormuş : -Hocam,
ZORBA MISIN?.
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
Sunum transkripti:

1 David Debold Gibson Dunn Ankara, Türkiye – Nisan 2016

● Davanızı çapraz sorguyla kazanmayı beklemeyin~ Neredeyse hiçbir zaman ani dramatik itiraflarla sonuçlanmaz ● Çapraz sorgu sırasında tanık üzerinde daha az kontrolünüz olduğunu unutmayın 2

 Amaç~ Çapraz sorgu ile ne başarmayı amaçlıyorsunuz?  Teknikler~ Nasıl yapacaksınız? 3

● Davanızı destekleyen tanıklıkları almak ● Davanızı desteklemeyen tanıklıkları etkisiz hale getirmek ● Bu amaçlara ulaşılamayacaksa, çapraz sorgu gerçekleştirmeyin 4

 Tip 1: Hakim, tanığın her söylediğine inanabilir  Tip 2: Tanık, dürüst ama yanılgı içerisinde  Tip 3: Tanık, yalan söylüyor 5

 İtiraf alın  Tanığın hafızasının ve algılamasının sınırlarını ortaya koyun.  Tutarsızlıkları ve inandırıcı olmayan noktaları ortaya çıkarın.  Peşin hükümleri ortaya koyun.  Sizin tarafınızdan hikayeyi anlatın. 6

● Doğrudan sorgu~ bir soru sorun ve cevaben bilgi alın ● Sanığın elinde herhangi bir şey var mıydı? ● Evet, siyah yarı otomatik bir tabanca vardı ● Çapraz sorgu~ bilgi verin ve cevaben onay alın ● O gece silahın vardı, değil mi? ● Siyah yarı otomatik bir tabancaydı, değil mi? 7 BASİT ÖNCÜL SORULAR SORUN

 Her seferinde küçük bir adım  Soruları kısa tutun  Cevabı evet veya hayır olan sorular sormaya çalışın  Tanığın anlattığına inanıyorsanız soru ile işaret edin 8

● KONTROL SİZDE OLMALI ● Vurgulanacak bilgileri seçerek hikayeyi siz belirliyor ve kontrol ediyorsunuz. ● “Neden” soruları yok. ● Açık uçlu sorular yok. ● Tanığa açıklama yapma şansı vermeyin. ● Tanığın sorunuzu cevaplamasını sağlayın. 9

 Tanık az önce ne söyledi  Tanık duruşma öncesi ne söyledi  Diğer tanıklar tutarlı şekilde ne söyledi  Şüpheye yer bırakmayacak şekilde diğer kanıtlar neyi gösteriyor  En akla uygun olan nedir 10

● Zemin yaratmak: ▸ Suçlama yapılacak ifadeyi doğrulayın ▸ İlk ifadesine itibar edin ▸ Sanığı önceki tutarsız ifadesiyle detaylı şekilde yüzleştirin ● Önceki ifadeleri işaretlenmiş olarak hazır tutun ● Saldrgan bir tanıktan tutarsızlığı açıklamasını istemeyin 11

● Önceki sabıkalar ● Önceki kötü eylemler ● Önceki tutarsız ifadeler ● Taraflılık, çıkar, beceri ve gerekçe ● Algılama, hafıza, iletişim 12

 Öncelikle ne olduğuna dair tanığın anlatımının üstünden geçerek uygun şekilde ortaya koyun  Sunumunuzda yaratıcı olun~ “havlamayan köpek” örneklerini düşünün 13

 Mağdurun dairesine gittin  Akşam 9’da oradaydın  Mağdurla birlikteydin  Eroin satın aldın  Mağdura borçlandın  Tartışma yaşadın  Bıçağın vardı  Bu bıçaktı  Bu bıçağı cebinden çıkardın 14 Ana Bilgi: Kaçış meşru müdafaa ile tutarsız

 Mağduru göğsünden bıçakladın  Mağduru dairesinde bıraktın  Mağdurun kanaması vardı  Mağdur inliyordu  Polisi aramadın  Komşularla iletişime geçmedin  Arabaya bindin, anahtarları kontağa taktın, çalıştırdın ve sürdün 15

 Yolda durmadın; polise gitmedin  Dairene gittin  Girdin  Kapattın ve kapıyı kilitledin  Sonrasında da polisi aramadın  Yatağa girdin  BİTTİ 16

 Ana bilgi:  Tanık, sanık veya mağdurla arkadaşlığından dolayı yalan söylüyor  Başvuru Noktaları  Birbirlerini 10 yıldır tanıyorlar  Her hafta birlikte basketbol oynuyorlar  Birbirlerine yakın oturuyorlar  Okula birlikte gittiler  Sanığı hapishanede ziyaret etti/ Mağduru hastanede ziyaret etti  En yakın arkadaşlarından biri olduğuna katılır mısın?  Onun için iyi bir arkadaş olmaya çalışıyorsun  Ona zarar gelsin istemiyorsun  Onun hapishaneye girmesini istemiyorsun  “ Siz sanıkla/mağdurla arkadaşsınız,  değil mi?” demekten daha iyidir. 17

● Soruyu tekrar et ● Tanığın soruyu anlayıp anlamadığını sor ● Tanığa soruyu cevaplamasına engel bir durum olup olmadığını sor ● Mahkemeden tanığın soruyu cevaplamasını istemesini talep et ● Tanığı görmezden gel, konuşmayı bitirdiğinde “Bitirdiniz mi? Şimdi lütfen benim sorumu cevaplayın” deyin 18

 Bu herhangi bir uyarı olmadan olabilir  Özellikle tehlikeli bir bölgedeyseniz, aklınızda bir plan olsun  Takip eden sorularla daha da kötü hale getirmeyin  Donup kalmayın  Cevapla zarar gördüğünüzü hissettirmeyin 19

 Öfkelenmeniz için yapılan ayartmalara direnin  Hakim sizin kontrolünüzü kaybettiğinizi, huysuz ve ya kindar olduğunuzu düşünebilir.  Tanık, saldırgan olmadan itirafları alın  Tanığın, söylediklerinden korktuğunuzu belli etmeyin  Doğru olanı yapmak, güvenilirliğinizi arttırır 20

● Kendinizi tanıyın ● Kendinize uygun bir çapraz sorgu tarzı bulun ● Hazırlanın, hazırlanın, hazırlanın 21

Aşağıdakilerden hangileri uygun çapraz sorgu tekniklerindendir: Öncül sorular Karışık, çok bölümlü sorular Tanığın sözünü kesmek Sorunuza cevap almakta ısrar etmek Tanıktan bir şeyi açıklamasını istemek Tanığı kötülemek Tanığın ifadesinin açıklığa kavuşturulmasını istemek Tanığı yanlış yönlendirmek Hileli sorular sormak 22