Ahlak gelişimi Barış Uzun b Burak Aktaş b

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AHLÂK GELİŞİM KURAMLARI
Advertisements

MUSTAFA YEŞİLADA
 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
Olumlu Disiplin Yöntemleri
Suç kötü doğru yanlış yasak Bölüm 6 Ahlak Gelişimi.
PARÇADA ANLAM.
Uzaktan Eğitim Kuramları
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
AHLAK GELİŞİMİ RPDA 213 Yonca Aybay.
AHLAK GELİŞİMİ.
ANA BABA TUTUMLARI. Tuncay DEMİRTAŞ.
AHLAK GELİŞİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLER
AHLAK GELİŞİMİ.
Öğr.Gör.Dr. Diğdem Müge Siyez
Ahlak Gelişimi.
“Öfke”.
ÇOCUKLARIMIZ VE SINAV. SINAV KAYGISI Daha önce öğrenilen bilgi Başarısızlık korkusu Sınav anı SINAV KAYGISI.
Ahlak Gelişimi.
 Yakın bir geçmişe kadar Avrupa’da okulların üç hatlı dikey kurulmuş sistemi, “kabiliyetlerin trinite psikolojisi” görüşüne dayandırılmaktaydı. Eski.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
MEHMET SİNAN DERELİ ORTAOKULU
Bili ş sel Geli ş im ve Dil Geli ş imi.  Giri ş  Büyüme ve Geli ş im  Geli ş im Dönemleri ve Geli ş imin Temel İ lkeleri  Geli ş im Alanları  Erken.
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
YOKSULLUK, REFAH DEVLETİ VE TOPLUMSAL DIŞLANMA
MEDYA.
ÜRET İ M VE ÜRET İ M YÖNET İ M İ KAVRAMLARI.  Üretim:" İ nsan ihtiyaçlarını kar ş ılamak amacıyla mal veya hizmetlerin meydana getirilmesi i ş lemidir."
AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç.Dr. İhsan SARI.
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
(Piaget, Kolberg ve Gilligan)
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
TÖREL- AHLAK GELİŞİMİ AHLAK; Bir toplumda bireylerin tümü için geçerli ve uyulması gereken davranışlar, kurallar bütünlüğüdür. AHLAKLI OLMA; Toplumun gelenek,
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
AHLAK GELİŞİMİ YRD.DOÇ.DR.MUSTAFA TOPRAK. Ahlak  1. Doğruyu yanlıştan ayırt etmek,  2. Bu ayrıma göre davranmak,  3. Erdemli davranışlarla onur duygusunu.
Yöneti ş im(governance),küresel le ş menin etkisi ile ortaya çıkmı ş ve birçok ülkede son yılların moda kavramı haline gelmi ş tir.
AHLAK GELİŞİMİ Öğr. Gör. İdris KARA.
Program Geliştirme Modelleri
Sevda GÜL 1450Y  EEG nedir?  EEG Nasıl Ölçülür?  İ nsan beyninin yaydı ğ ı dalgalar nelerdir?  Epilepsi nedir?  Epilepsi verilenin YSA ile.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
AHLAK GEL İ Ş İ M İ. Ahlak gelişimi, bireyin toplumun de ğ er yargılarını benimseyerek içinde bulundu ğ u çevreye uyumunu ve kendi ilke ve de ğ er yargılarını.
Serhat Bahadır KERT. Uluslararası Medikal Bilişim Birliği 1.Profesyonellerin kendilerine etik rehberlik sağlamak, 2.Mesleğin yerine getirilmesinde ölçüt.
Ahlaki(Moral) Gelişim 1
AHLAK : Bir toplumun belli bir dönem de bireysel ve sosyal davlanışlarını düzenleyen kuralların bütünüdür. AHLAK GELİŞİMİ: Toplumun tüm değerlerine kayıtsız.
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 4.HAFTA
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Bütünleştirme uygulamaları
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretim Görevlisi Emel ALTINTAŞ
Ahlak Gelişimi.
Bilişsel Gelişim.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Ahlak Gelişimi Lawrence Kohlberg Carol Gilligan
AHLAK GELİŞİMİ L. KOHBERG.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Ahlak Gelişimi J. Piaget
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
DİNİ GELİŞİM PROF. DR. CEMAL TOSUN ANKARA ÜNİVERSİTESİ
8. HAFTA KİŞİLİK ve KENDİLİK.
Arş. Gör. Dr. Gökçe Karaman Benli Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II
Ahlak Gelişimi - Kohlberg
Öğretmenlik Meslek Etiği
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM YAŞ
AHLAK GELİŞİMİ Öğr. Gör. İdris KARA.
Sunum transkripti:

Ahlak gelişimi Barış Uzun b141000024 Burak Aktaş b131900353 Kübra Fazlıoğlu b141000007 Muharrem Demirci b141000061

AHLAK- AHLAK GELIŞIMI? Ahlak, bireyin doğru ile yanlışı ayırt edebilmesini sağlayan ilkeler ve değerler bütünüdür. Doğru ile yanlışı ayırt edebilmesinde yardımcı olan ilkeler ve değerler sistemini oluşturma sürecidir.

Aynı zaman da ahlak bireyin ve toplumun yaşamını düzenleyen kurallar bütünüdür. Bireyin ve toplumun yaşamını düzenleyen bu kurallar bütününün iki temel ayırt edici özelliği mevcuttur. 1.Bu kurallar toplum tarafından kendiliğinden oluşur 2.Herhangi bir ahlak kuralını birey ihlal ettiği zaman (örneğin, yalan söylemek, dedikodu yapmak, yaşlılara iyi davranmamak vb.) bunun yaptırımı vardır yani anlayacağınız bu kuralların kınama öldürmeye kadar giden yaptırım gücü vardır. Yaptırımı uygulayan da toplumun ta kendisidir.

Bireyin ahlakı nasıl edindiğini açıklayan yaklaşımlar Davranışçılık Ödül-ceza-alışkanlık bağlantısı ile açıklar. Çocuk doğru yaparsa ödül, yanlış yaparsa ceza alır. böylece doğruyu yapmak alışkanlık haline gelir. Sosyal öğrenme Birey çevresindeki kişileri model alma ve taklit yoluyla ahlak kurallarını öğrenir.

Psikanaliz Bu yaklaşıma göre ahlak kurallarını içselleştiriyoruz Psikanaliz Bu yaklaşıma göre ahlak kurallarını içselleştiriyoruz. Yani kişiliğimizin bir parçası oluyor. Daha derli toplu belirtmek gerekirse ahlak kuralları süper ego olarak içselleştiriliyor. Anlayacağınız otorite bireyin içerisindedir. Bu üç yaklaşımın ortak özelliği ahlaki davranışı açıklamalarıdır.

PIAGET’iN AHLAK GELIŞIM KURAMI Piaget, çocukların ahlak gelişimlerini anlamada, kuralları nasıl yorumladıklarını öğrenmenin önemli olduğunu düşünmüştür. Çocukların ahlak gelişim özelliklerini onların oyunlarını gözleyerek açıklamaya çalışmıştır. Çocukların bilişsel gelişimi ile ahlaki yargıları arasında ilişki olduğuna inanmaktadır.

PIAGET’NIN AHLAK GELIŞIM KURAMI 1. Dışsal Kurallara Bağlılık Dönemi(6-12 yaş): Çocuk kuralların değişmezliğine inanmaktadır, kurallara uymayanların otomatik olarak cezalandırılması gerektiğini düşünmektedir. Bu dönemde çocuğa ebeveyni ve diğer yetişkinler tarafından ne yapması ve ne yapmaması gerektiği söylenir. Yargı, sadece sınırlı olarak gözlenen gerçeklere dayalıdır ve kural ihlalinde ceza, otomatik olarak verilmelidir. Davranışın gerisindeki nedenler dikkate alınmaz.

PIAGET’IN AHLAK GELIsıM KURAMI 2. Ahlaki Özerklik Dönemi: Çocuğun sosyal dünyası giderek artan akran gruplarıyla genişlemiştir. Bu durum kurallar hakkındaki fikirlerinin değişmesine etki etmektedir. Kuralların insanlar tarafından oluşturulduğu ve gerektiğinde değiştirilebileceği bilincine ulaşır.

Ceza, kurallar ihlal edildiğinde otomatik olarak verilmez, ihlal edilme nedenleri de önemlidir. Kuralları ihlal edenlerin niyetleri ve içinde bulundukları durumlar da dikkate alınır.

KOHLBERG’IN AHLAK GELIŞIM KURAMI Kohlberg, Piaget’in ahlak gelişim kuramını yeniden incelemiş ve anlamlandırmıştır. Çocuk ve yetişkinlerin belirli durumlarda davranışlarını yöneten kuralları nasıl yorumladıklarını incelemiştir. Araştırmasını çocuklara ahlaki ikilemler vererek ve onlara bu durumlarda nasıl tepkide bulunacaklarını sorarak yapmıştır.

KOHLBERG’IN AHLAK GELIŞIM KURAMI Kohlberg’in Araştırmasında Kullandığı İkileme Örnek: Avrupa’da bir kadın, hasta ve ölmek üzeredir. Son zamanlarda hayatını kurtarabilecek ilaç, aynı kasabada oturan bir eczacı tarafından bulunmuştur. Eczacı, ilaç için 2000 dolar istemektedir. Bu fiyat, ilacın maliyetinin on katıdır. Hasta kadının kocası Heinz, borç para alabileceği herkese gider. Fakat topladığı paralar, ilaç fiyatının yarısı kadardır. Heinz, eczacıya karısının ölmek üzere olduğunu söyleyerek ya ilacı biraz ucuza satmasını ya da daha sonra ödemesine izin vermesini ister. Ancak eczacı kabul etmez. Heinz çaresiz bir durumdadır. Eczanenin camını kırarak karısı için ilacı çalar. Bu durumda hasta kadının kocası ne yapmalıydı? Niçin?

3.gelenek sonrası dönem 2.Geleneksel dönem 1.Gelenek öncesi dönem KOHLBERG’IN AHLAK GELIŞIMINDE DÜZEYLER 3.gelenek sonrası dönem 2.Geleneksel dönem 1.Gelenek öncesi dönem

KOHLBERG’IN AHLAK GELIŞIMINDE ALTI AŞAMA 1.Gelenek Öncesi Dönem 2. Geleneksel Dönem Ceza ve İtaat Eğilimi • Kişilerarası Uyum Eğilimi • Araçsal İlişkiler Eğilimi • Kanun ve Düzen Eğilimi 3. Gelenek Sonrası Dönem • Sosyal Sözleşme Eğilimi • Evrensel Ahlak İlkeleri Eğilimi

2.Aşama:Araçsal İlişkiler Eğilimi 1. GELENEK ÖNCESI DÖNEM 1. Aşama: Ceza ve İtaat Eğilimi Olayların dış görünüşüne ve meydana gelen zararın büyüklüğüne bakarak karar verirler. Kurallara cezalandırılmamak için boyun eğilir, kuralların doğruluğuna inanıldığı için değil. 2.Aşama:Araçsal İlişkiler Eğilimi Çocukların kendi ihtiyaç ve isteklerinin karşılanması önemlidir. Diğer insanların da ihtiyaçlarının farkındadırlar ancak birinci planda kendileri vardır.

2. GELENEKSEL DÖNEM 3.Aşama:Kişilerarası Uyum Eğilimi Birey dış dünyaya ve kendi dışındaki olaylara kendi dışındaki bir bakış açısından yaklaşmaya başlar. Akran gruplarıyla işbirliği gözlenir. İyi davranış başkalarına yardım etmek ya da onları mutlu etmektir. Artık yaptıklarını ceza almamak için değil; aynı zamanda başkalarını mutlu etmek için yapmaya çalışır.

2. GELENEKSEL DÖNEM 4. Aşama: Kanun ve Düzen Eğilimi Ahlaki anlayış, çevredeki önemli görülen bireylerin beklentilerine uygun davranışların doğru bulunması yerine, davranışların toplumsal sistemin yasal kurallarına ve normlarına uygun olmasını esas alır. Doğru davranış, otoriteye ve sosyal düzene uygun olarak kişinin görevini yerine getirmesidir.

3. GELENEK SONRASI DÖNEM 5. Aşama: Sosyal Sözleşme Eğilimi Genelde toplumsal normlarla değerlere uygun davranışlar sergilemekle birlikte, insani değerlerle çatışan yasal düzenlemeleri sorgulayabilir, bu kuralların değişmesi gerektiğini savunarak bunları reddedebilir. Kanunların demokratik olarak değiştirilebileceği ilkesine sahiptir.

6. Aşama: Evrensel Ahlak İlkeleri Eğilimi 3. GELENEK SONRASI DÖNEM 6. Aşama: Evrensel Ahlak İlkeleri Eğilimi Kişi ahlak ilkelerini kendisi seçip oluşturur. Bu ilkeleri ihlal eden kanunlara uyulmamalıdır. Çünkü “adalet yasanın üstündedir”. Bireyin haklarına saygı esastır.

KPSS LİSANS 2013

KPSS LİSANS 2012

KPSS LİSANS 2008

Kaynakça http://egitimbilimlerinotlari.com/tag/ahlak- gelisimi/ http://www.turkish- media.com/forum/topic/85876-ahlak-ve-ahlaki- gelisim/ http://www.sosyalbilgiler.gen.tr/kohlberg-ahlak- gelisimi-kurami/ Sitelerinden bilgiler toplanılıp bir araya getirilmiştir…

Dinlediğiniz için teşekkürler… SON…