ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Advertisements

Korelasyonel AraştIrma Nedir?
Çalışmada kullanılacak örneklemin seçimi
İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI Gül Nur AKMAN
Nicel-Nitel Araştırma Yöntemleri
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
İstatistikte Temel Kavramlar
Araştırma Yöntemleri.
Psikiyatrik Araştırmalar
PSİKOLOJİNİN ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
İŞ ANALİZİ – İŞ TANIMLARI İŞ GEREKLERİ
PROGRAM TASARIMI
Veri tabani nedir? Veritabanı basit olarak bilgi depolayan bir yazılımdır. Bir çok yazılım bilgi depolayabilir ama aradaki fark, veritabanın bu bilgiyi.
BİYOİSTATİSTİK TANIMLAR Dr.A.Tevfik SÜNTER
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
Örnekleme Yöntemleri Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
Tarama araştırmaları (TA)
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ARAŞTIRMA ARAŞTIRMA TÜRLERİ ARAŞTIRMADA NİTELİKLER VE TUTUMLAR.
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
EPİDEMİYOLOJİK ARAŞTIRMA PLANLANMASI
Bilim Adamının Özellikleri:
TEKRAR DERSİ Öğr.Gör. Türkan ÖZBAY.
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
DEĞİŞKEN TİPLERİ ve SPSS’ de VERİTABANI HAZIRLANMASI.
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
Herhangi bir konuyu incelemek amacıyla çalışmanın/araştırmaların planlanmasını, verilerin toplanmasını, değerlendirilmesini ve bir karara varılmasını sağlayan.
NİTEL ARAŞTIRMADA VERİ TOPLAMA ARAÇLARI-II
MUHASEBE DENETİMİ 6. HAFTA.
Nitel Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme.
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
ANKET SÜREÇLERİ VE ANKET UYGULAMASI
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Temel Araştırmalar: Olaylar arasındaki ilişkileri keşfetmek ve teori geliştirmek amacıyla yapılan çalışmalardır. Bunlar daha çok bilim.
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretimin Planlanması
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Bilimsel araştırma türleri
Anket ve Likert Ölçekler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
…………………………………………………………………………………………………
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ 4. HAFTA

4. ARAŞTIRMA SONUÇLARINI DEĞERLENDİRME Verilerin Toplanması Veri, bir gerçeği ortaya çıkarabilmek ya da bir olayı aydınlatmak için gerekli olan ve bir karara varmamızı sağlayan ya da üzerinde inceleme yapılabilecek materyal (bilgi, belge, madde, vb.)dir. Araştırma; problemlere güvenilir çözümler aramak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi (analizi), yorumlanarak değerlendirilmesi ve rapor edilmesi anlamında olgular hakkında gözlemde bulunmaktır. Bundan dolayıdır ki veriler araştırmanın temelini oluşturur. Araştırmada kullanılacak veri toplama yöntem ve teknikleri araştırmanın başında belirlenir. Bu yöntem ve teknikler, araştırmanın konusuna, amacına, araştırmacının bilgi ve deneyimine, maddi olanaklarına bağlıdır.

4. ARAŞTIRMA SONUÇLARINI DEĞERLENDİRME Verilerin Toplamada Genel İlkeler Veri toplamada, amaç saptanmalıdır Hangi verilerin toplanacağı saptanmalıdır Veri toplama tekniği saptanmalıdır Değerlendirmenin nasıl ve kim tarafından yapılacağı saptanmalıdır Toplanan verilerin nasıl saklanacağı ve kullanıcıların nasıl yararlanacağı saptanmalıdır

4. ARAŞTIRMA SONUÇLARINI DEĞERLENDİRME Verinin Taşıması Gereken Özellikler Veri doğru olmalıdır Veri güvenilir olmalıdır Veri kullanılabilir olmalıdır Veri yararlı olmalıdır Veri tam olmalıdır

4. ARAŞTIRMA SONUÇLARINI DEĞERLENDİRME Verinin Özelliklerini Etkileyebilecek Etkenler Veri Kaynağı ile İlgili Etkenler Veri kayıtlardan toplanacaksa, yararlanılacak kayıtların düzenli ve doğru olmaması ve gerekli tüm bilgileri içermemesi, Veri anket tekniği ile toplanıyorsa; soruların ve soru kağıtlarının gerektiği gibi düzenlenememesi, görüşme ortamının uygun olmaması, deneklerin çeşitli nedenlerle samimi ve dürüst olmayan yanıtlar vermesi, Veri gözlem ya da ölçüm tekniği ile toplanıyorsa; gözlemi ya da ölçümü yapan kişinin yan tutması, gözlem ya da ölçümde yanılması ve gerektiğinde farkına vardırmama ilkesini uygulayamaması, gözlem ortamının ve zamanın uygun saptanamaması, Veri deney yöntemi ile toplanacaksa; deney ortamının uygun olmaması, deneyin iyi düzenlenememesi.

4. ARAŞTIRMA SONUÇLARINI DEĞERLENDİRME Veri Toplama Formlarıyla İlgili Etkenler Bu formların istenilen bilgileri verebilecek, görevli kişilerce kolayca kullanılabilecek ve kolay değerlendirilebilecek biçimde hazırlanmış olması gerekir. Veriler kayıtlardan toplanacaksa; veri toplama formu kayıt sistemine uygun olmalı, veriler soru-yanıt biçiminde toplanacak; sorular kolay anlaşılır biçimde düzenlenmeli ve sözcükler dikkatle seçilmelidir. Veri Toplayan Kişilerle İlgili Etkenler Veri toplayıcının taşıması gereken özellikle: Veri toplayıcı her şeyden önce dürüst olmalı ve yan tutmamalıdır. Aynı zamanda titiz, sabırlı ve gayretli olmalıdır. Özellikle anket tekniğinde hoş görünümlü olmak önemlidir. Veri toplayıcının eğitimi Üst Makam Tarafından Soruşturma Açılma Korkusu Denetim

4. ARAŞTIRMA SONUÇLARINI DEĞERLENDİRME Verilerin toplanması bir süreci gerektirir. Bu süreç içerisinde bazı işlemlerin yapılması gereklidir. Hem nitel hem de nicel verilerin toplanmasında ortak olan işlemler şu şekilde sıralanabilir: Araştırmanın amaçlarına uygun veri toplama araçlarını belirleme Veri toplama araçlarının geliştirilmesi Verilerin toplanması Verilerin işlenmesi ve analize hazır hale getirilmesi

4. ARAŞTIRMA SONUÇLARINI DEĞERLENDİRME Verilerin Nasıl İşlenip Analiz Edileceğinin Belirlenmesi Araştırmanın veri toplama aşamasının bitiminde yapılacak analizlerin araştırmanın planlanması aşamasında belirlenmesi gerekir. Böylece hem sonradan yapılabilecek hatalar önlenmiş olur hem de verilerin tablo haline getirilmesi ve analizi için harcanacak zamandan ve masraftan tasarruf yapılabilir. Uygun istatistiksel test seçimi için geçerli olan bir sınıflama, değişkenlerin ölçülebilen, gözlenebilen değerinin matematiksel duyarlılığına göre yapılır. Buna göre değişkenler üç grupta toplanı; Nominal değişken; çok basit bir biçimde sınıflandırılan, değişkenin sayısal değerindeki artma ya da azalmaların dikkate alınmadığı değişkendir. Örneğin; var-yok, içiyor-içmiyor. Ordinal değişken; burada değişken biraz daha ayrıntılı sınıflandırılmıştır. Farklı gruplar belirli özelliklere göre sıralanır. Bu sınıflar azdan çoğa, hafiften şiddetliye gibi sıra izler. İnterval değişen; standart ya da geçerliliği kabul edilmiş herhangi bir ölçümü olan değişkendir. Burada değişkenin sayısal değerleri ve bu değerler arasında kaç birim olduğu bilinir. Örneğin; boy, ağırlık, kan basıncı gibi değişkenler bu tiptedir. Genellikle sürekli değişkenler interval tiptedir.

5. ARAŞTIRMA SONUÇLARINI DEĞERLENDİRME DERS BİTMİŞTİR DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER! GÖRDÜĞÜNÜZ BU DERS SUNUMUNA www.yunusemreaytekin.com internet adresinden ulaşabilirsiniz.