KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
“KALİTE STANDARTLARI VE SİSTEM BELGELENDİRME SEMİNERİ”
MODÜL 4 Organizasyon.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
SAÜ' de KYS Çalışmaları
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Tetkik Aşamaları Vildan MEVSİM.
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2008 KAL İ TE YÖNET İ M S İ STEM İ Kalite Yönetim Sistemi nedir? Kalite Yönetim Sistemi, bir kuruluşu kalite bakımından idare ve kontrol için.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Uluslararası Standartlar Örgütü (ISO)
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Toplam Kalite Yönetimi
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
Toplam Kalite Yönetimi
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
TKY UYGULAMASI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TS EN ISO 9001:2008 Şartları.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Sunum transkripti:

KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI

TS-EN-ISO 9001 :2008 STANDARDI ŞARTLARI TS-EN-ISO 9004:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ TS-EN-ISO 19011:2000 KALİTE VE ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMLERİ TS-EN-ISO 9000 STANDARTLARININ UYGULANMASI VE BELGELENDİRİLMESİ AŞAMALARI

ISO'NUN TANIMI ISO International Organization for standardizasyon' un kısa yazılışıdır, yani uluslararası standardizasyon örgütünün oluşturduğu bir kalite yönetim standardıdır. ISO 9001 Belgesi ise ilgili kuruluşun ürün veya hizmetlerinin uluslararası kabul görmüş bir yönetim sistemine uygun olarak sevk ve idare edilen bir yönetim anlayışının sonucunda ortaya konduğu ve dolayısı ile kuruluşun ürün ve hizmet kalitesinin sürekliliğinin sağlanabileceğinin bir güvencesini belirler.

ISO 9001 NEDİR? Kalite Yönetim Sistemlerinin kurulması esnasında uygulanması gereken şartların tanımlandığı ve belgelendirme denetimine tabi olan standarttır. Verilen belgenin adıdır.

ISO 9001:2008 NEDİR? ISO 9001 standardı, her 5 yılda bir ISO tarafından gözden geçirilmekte ve uygulayıcıların görüşleri ve ihtiyaçlar doğrultusunda gerekli revizyonlar yapılarak yeniden yayınlanmaktadır. 2008 rakamı, bu revizyonun 2009 yılında yapılıp, yayınlandığını gösterir versiyon tarihidir

ISO 9001:2008 standardının 4. maddesi kalite yönetim şartları atında genel olarak dökümantasyon yapısı ve sistemin temel prensibini açıklamaktadır.

YÖNETİM SORUMLULUĞU Yönetimin taahhüdü, müşteri odaklı, kalite politikası, planlama, sorumluluk-yetki-iletişim, yönetim gözden geçirmesi

KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması, insan kaynakları, alt yapı, iş ortamı

ÜRÜN GERÇEKLEŞTİRME Ürünün gerçekleştirilmesinin planlanması müşteri ile ilgili prosesler, tasarı ve geliştirme satın alma, üretim ve hizmetin sağlanması, izleme ve ölçme cihazlarının kontrolü

ÖLÇÜM, ANALİZ VE İYİLEŞTİRME Planlama, izleme ve ölçüm, uygun olmayan ürünün kontrol verilerin analizi ve iyileştirme

Bu şekil iyileştirme süreci için ISO 9001 standardının proses modele dayalı yeni yapısını göstermektedir. Her maddenin içerisinde yer alan maddeler detaylı olarak proses yapısını ortaya koyar

STANDARDIN YENİ YAPISININ İŞARET ETTİĞİ NOKTALAR Sürekli iyileştirme yapılması Ürün gerçekleştirme prosesi girdilerin tanımlanması Müşteri ve ilgili tarafların tatminini ölçüp müşteri şartlarının başarılı olup olunmadığının değerlendirilmesi

Yeni standard ürün özellikleri konusunda kalite güvencesi sağlamanın yanı sıra kuruluşun müşteri tatminin sağlama yeteneğinin gösterimini şart koşar. Müşterinin ihtiyaç ve beklentilerini değişir bu nedenle kuruluş, ürün proseslerini sürekli iyileştirmeye yönlenmelidir.

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ YAKLAŞIMI Müşteri şartlarının analiz edilmesi Müşterinin kabul edebileceği ürün sağlayacak proseslerin tanımlanması Belirlenen proseslerin kontrol altında tutulması yoluyla müşteri tatmininin sürekli iyileştirilmesi görevi görür

TEMEL ALINAN 8 KALİTE PRENSİBİ

MÜŞTERİ ODAKLILIK Kuruluşlar, müşterilerine bağımlıdır bu yüzden müşterilerinin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını anlamalı, müşteri şartlarına uymalı ve müşteri beklentilerinin üzerine çıkmak için çaba harcamalıdır

LİDERLİK Liderler organize ederler, yön ve amaç birliğini belirlerler. Lider firma içerisinde öyle bir ortam kurmalı ve devam ettirmelidir ki insanlar kuruluşun hedeflerinin başarılmasında tam olarak katılabilmelidirler.

ÇALIŞANLARIN KATILIMI Her seviyedeki insanlar kuruluşun birer değeridir ve tam olarak katılımları ile kabiliyetleri kuruluşun çıkarları için kullanılabilir.

PROSES YAKLAŞIMI Faaliyetler ve ilişkili kaynaklar bir proses olarak yönetildikleri zaman başarılı sonuçlar çok daha etkin olarak gerçekleştirilebilir. P Planla .. Hedefleri & Prosesleri Belirle U Uygula.. Prosesleri Uygula K Kontrol Et.. İzle & Ölç İ İyileştir.. Sürekli İyileşme Sağla

YÖNETİME SİSTEM YAKLAŞIMI Birbirleri ile ilişkili proseslerin Sistem olarak belirlenmesi, anlaşılması ve yönetilmesi kuruluşları etkinliklerini sağlar ve hedeflerin gerçekleştirilmesinde verimlilik getirir.

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME Kuruluşun bütün performansının sürekli iyileştirilmesi kurumun kalıcı bir hedefi olmalıdır.

İYİLEŞME ürünün özellik ve karakteristiklerinin artırılması ve/veya bunları üretmek ve dağıtmak için kullanılan proseslerin etkinliğinin ve verimliliğinin artırılması demektir.

KARAR VERMEDE GERÇEKÇİ YAKLAŞIM Etkili kararlar veri ve bilginin analizine dayanır.

KARŞILIKLI ÇIKARA DAYALI TEDARİKÇİ İLİŞKİLERİ Bir kuruluş ve tedarikçisi birbirine bağımlıdır ve bir değer oluşturma konusunda kabiliyetleri artırmak için karşılıklı çıkarları vardır.

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ STANDARTLARININ 2008 REVİZYONU AMACI ISO’ya göre standardın revizyon amacı standard şartlarında ciddi ve büyük değişikliklerden ziyade edilen standardın önceki 8 yıllık kullanım sürecinden elde edilen tecrübelerin standarda yansıtılmasıdır.

TS-EN-ISO 9001:2008 STANDARDI ŞARTLARI müşteri istekleri ve geçerli yasal şartları karşılayacak ürün sağlama kabiliyetini göstermesi Sistemin sürekli iyileşmesi için süreçler ve müşteri isteklerine veya yasal şartlara uygunluğun güvencesi dahil, sistemin etkin uygulanması ve müşteri memnuniyetini sağlanması için kalite yönetim sistem şartlarını tanımlar

TS-EN-ISO-9004 TS-EN-ISO 9004 standardı 9001 standardı ile birlikte ya da tek başına kullanılabilecek dökümanlardır. Belgelendirme TS-EN-ISO 9001’e göre yapılırken, 9004 standardı kuruluşlara rehberlik sağlar ve kalite yönetim sistemlerinin olgunluk durumlarını tespit etmeleri için bir öz değerlendirme durumu içerir.

TS-EN-ISO 19011:2000 KALİTE VE ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMLERİ Yönetim sistemin bir parçası olarak tetkik yapmak isteyen bir kuruluş tetkikler için bir sisteme ihtiyaç duyar. Bu sistem planlama, uygulama rapor hazırlama, izleme gibi gerekli prosedürleri tanımlar.

BU TETKİK KLAVUZU İLE ALAKALI AŞAĞIDAKİ MADDELER VURGULANMAKTADIR Tetkik yazılı prosedürlere göre yapılır Tetkik planı öndecen belirlenir ve ilgililere duyurulur Yönetimin tüm seviyelerinde uygulanır Tetkikçi gerekli niteliklere sahip olmalıdır Tetkikçi bağımsız olmalıdır Tetkik örnekleme yöntemi ile yapılmalıdır.

Tetkik sırasında kayıtlar incelenip, beyanlar ve gözemler dikkate alınır. Bulgular objektif delile dayandırılır. Tetkik sonuçları raporlandırılarak kayıt altına alınmalıdır. Tespit edilen uygunsuzlukların takibi yapılmalıdır

TS-EN-ISO 9000 STANDARTLARININ UYGULANMASI VE BELGELENDİRİLMESİ AŞAMALARI Standartların elde edilmesi Politika ve hedeflerin belirlenmesi Çekirdek ekip oluşturulması Eğitim ve bilinçlendirilme çalışmalarının yaygınlaştırılması Kalite el kitabı ve dokümanların hazırlanması Klavuz standardlarının incelenmesi Eksikliklerin giderilmesi

Değişikliklerin uygulanması İç kalite tetkiklerinin yapılması Aksaklıklarının gderilmesi Belgelendirme kuruluşuna müracaat Ön müracaat Tetkik programının yapılması Takip tetkiki (gerekiyorsa) Belgelendirme Gözetim tetkikleri

MİREL ADIGÜZEL