VIII. SINIF - II. ÜNİTE KÜLTÜRÜMÜZ VE DİN. HAZIRLAYANLAR 118 ALİ KALLİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
Advertisements

GELENEK VE MODERNLİK ARASINDA GENÇLİK Giriş Araştırma Yüz yüze anket yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacı, Gelenek ve Modernlik.
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
İnsanlar; duygu, düşünce ve isteklerini cümlelerle dile getirir. Cümleler ise sözcüklerden oluştuğu için sözcükler, dilin en önemli öğesidir. Sözcükler,
Dosya Yönetimi Dosya, Klasör ve Sürücüler HÜSEYİN ALİOSMANOĞLU.
Ders IV Bölüm 4 Tutumlar s Bölüm 5 Tutum Değişimine Kuramsal Yaklaşımlar : Tutarlılık kuramları s PDR Dr. Hüseyin Bayraktaroğlu.
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
1. GRUP PUANI 2. GRUP PUANI SORUYU GÖR SORUYU GÖR.
1 ZAMİRLER Dil, kısa, öz anlatımı sever. Konuşurken, yazarken gereksiz, sevimsiz tekrarlardan kaçınmak için, daha önce anılan bir ismin yerine, onu karşılayacak.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Öğretmeye bağlı, gerçekçi anlatım türlerinden biri olan günlükler, bir kişinin önemli ve kayda değer bulduğu olayları, gözlem, izlenim,duygu-düşünce.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
GÜNLÜK HAYATTA HZ. MUHAMMED 2. ÜNİTE: GİYİM KUŞAM 1
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KURBAN “Rabbin için namaz kıl ve kurban kes.” (Kevser Suresi /2)
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir?
KONUŞMA VE BİZ Emin ÖZDEMİR. Bizi biz kılan konuşma gücümüzdür.Bu gücü yitirdiğimizde, dilsizleştiğimizi düşünelim. Suskunun dayanılmaz köleliğine düşeriz.Dış.
ARDA KIRTASİYE. İ nsano ğ lunun ilk hesap makinesi abaküsdür ve abaküse benzeyen ilk araçlar bundan 3,000 sene önce kullanılmı ş tır. Otomatik hareketlerden.
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Bayramlarımız Hikmet SIRMA.
Hikmet SIRMA.
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
Metinlerin Sınıflandırması
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
KONU Dilimizdeki dini motifler Edebiyatımızdaki dini motifler
FİİLLERDE ÇATI.
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
HİN 304- PURANALAR Konu: Bhāgavata Purāṇa’dan Örnek Efsaneler I
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Bireysel Konularda İstişare
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
TUTUM VE ALGILAR.
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Bugün neler öğreneceğiz?
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Aşağıda verilen bilgileri (dönem / ulus – destan) eşleştiriniz.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
ÖĞRENME STİLLERİ.
Yazı Sistemleri.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
SOSYAL PSİKOLOJİ 1. DERS.
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
3. Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (a.s.)
Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (a. s.)
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Annesini Arayan Kardan Adam
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

VIII. SINIF - II. ÜNİTE KÜLTÜRÜMÜZ VE DİN

HAZIRLAYANLAR 118 ALİ KALLİ

KONU DİNİN KÜLTÜRÜMÜZ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Dilimizdeki dini motifler Edebiyatımızdaki dini motifler Örf adetlerimizdeki dini motifler Musikimizdeki dini motifler Mimarimizdeki dini motifler

Edebiyatımızdaki dini motifler DİNİN KÜLTÜRÜMÜZ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Dilimizdeki dini motifler Örf ve adetlerimizdeki dini motifler Musikimizdeki dini motifler Mimarimizdeki dini motifler

Dilimizdeki dini motifler Dil; insanların birbirleriyle iletişimini sağlayan, onların oluşturduğu kültür ve medeniyeti sonraki kuşaklara aktarmasını sağlayan araçtır. Dili oluşturan en önemli unsurlardan birisi de toplumun inanmış olduğu dindir.

Dilimizde de kullandığımız, kaynağını dinimizden alan bir çok kavram bulunmaktadır Günlük yaşantımızda sıkça kullandığımız dini kavramlara örnek veriniz ???

Günlük yaşantımızda kullandığımız bazı dini kavramlar şunlardır: Allah’a ısmarladık Elhamdülillah İnşallah Allah razı olsun Selamün aleyküm - Aleyküm selam Allah’a şükür Allah belanı versin vs…

Hat sanatıyla yazılmış levhalar da dilimizdeki dini motiflerdendir Ayetel kürsi yazılı bir hat

Edebiyatımızdaki dini motifler Edebiyatımızdaki dini motifler Edebiyat;olay,düşünce ve duyguları dil aracılığıyla biçimlendirme sanatıdır. Edebiyat kültürün ayrılmaz bir parçasıdır. Edebiyat;olay,düşünce ve duyguları dil aracılığıyla biçimlendirme sanatıdır. Edebiyat kültürün ayrılmaz bir parçasıdır. Her alanda olduğu gibi din, edebiyatımızı da etkilemiştir. Her alanda olduğu gibi din, edebiyatımızı da etkilemiştir.

 Mevlana’dan: “Gene gel, gene gel, ne olursan ol gene gel, Kafir, zerdüşti, putperest olsan da gene gel. Kafir, zerdüşti, putperest olsan da gene gel. Bizim bu dergahımız umutsuzluk dergahı değildir, Bizim bu dergahımız umutsuzluk dergahı değildir, Yüz defa tevbeni bozmuş olsan da gene gel.” Yüz defa tevbeni bozmuş olsan da gene gel.”

Şiir dinletisi: Mehmet Akif ERSOY’ un Çanakkale Şehitlerine şiirini görüntüler eşliğinde dinliyoruz…

Vatan, üzerinde yaşadığımız toprak parçasıdır. Millet ise insanların aynı vatan üzerinde oluşturduğu topluluklardır. Vatanımızı ve milletimizi çok severiz. Çünkü biz onların içerisinde kültürümüzü öğrenir ve topumla beraber yaşarız.

Vatanımızı ve milletimizi iç ve dış tehlikelere karşı korumak bizim hem vatandaşlık hem de dini görevlerimizdendir. Onların devamı için ölmeyi ve yaralanmayı dinimiz ve geleneklerimiz yüceltmiş, onlara şehit ve gazi unvanlarını vermiştir.

Örf ve Adetlerimizdeki dini motifler Diğer kültür öğelerinde olduğu gibi örf ve adetlerimizde de bir çok dini motif bulunmaktadır. Diğer kültür öğelerinde olduğu gibi örf ve adetlerimizde de bir çok dini motif bulunmaktadır.

??????????????? Örf ve adetlerimizdeki dini motiflere, günlük hayatımızda çevremizde karşılaştığınız olaylardan örnekler veriniz???

Dini içerikli örf ve adetlerimiz : Sünnet,nişan ve düğün törenleri Hasta ve mezarlık ziyaretleri Bayramlaşma Misafirperverlik, yardımseverlik, hoşgörü Asker uğurlama Davete gitme Hediyeleşme vs…

BAKALIM HACİVAT VE KARAGÖZ NELER KONUŞUYOR? HEM OKUYALIM HEM OYNAYALIM HEM DE ÖĞRENELİM

HACİVAT:Merhaba Karagözüm,ay yüzlüm KARAGÖZ:Ne ayı ne gözü hacı cavcav HACİVAT:Hayrola Karagözüm,oruç başına mı çarptı? KARAGÖZ:Ne bildin bana bir adamın çarptığını? HACİVAT:Ne adamı yahu oruç mu çarptı diyorum. KARAGÖZ:Haaaa...Ben de diyorum ki Hacivat bana çarpan adamı nereden bildi, nasıl duydu. HACİVAT:Sana adam mı çarptı?Nasıl oldu bu iş anlat bakalım. KARAGÖZ:Hiç sorma hacı cavcav alışverişten dönüyorum,komşunun biri geldi bana çarptı.Kocaman Karagözü görmedi.bu çarpmanın şiddetiyle elimdekiler düşmesin mi yere!Domatesler, meyveler hepsi dağıldı.İftar vakti bir de bunları toplamakla uğraştım.Çarpan adama bir kızdım bir kızdım ki hiç sorma.Verdim veriştirdim.Şu oruçlu halimle bana iş çıkartıyorsun,hem de iftar vakti diye çok kızdım bağırdım. HACİVAT:Kızdın mı bağırdın mı? KARAGÖZ:Ne kızı, ne parmağı Hacivatım.Çarpan bir adam dediydim ya...

HACİVAT:Kız demedim.Kızdın mı dedim.Yani ‘’Oruçlu oruçlu kavga mı ettin?’’ diyorum. KARAGÖZ:Ya öyle oldu.Adamla güzelce bağrıştık,çağrıştık. HACİVAT:Hiç oldu mu Karagözüm?Oruçlu kimse bunları yapar mı?Oruç tutmak sadece yememek içmemek değil ki.Kişi diline de,eline de vs. oruç tutturmalı.Yani dilimiz kötü söz söylemeyecek,elimi kötü işlerde kullanılmayacak.Hem PEYGAMBER EFENDİMİZ(S.A.V.) DE şöyle söylemiş: ‘’Oruçlu kimse cahillik edip kötü söz söylemesin.Oruçlu kendisiyle kavga etmek,itişip dalaşmak isteyen kişiye ‘’Ben oruçluyum,ben oruçluyum.’’desin.’’ Yine PEYGAMBERİMİZ(S.A.V.):’’Beş şey orucun sevabını ve değerini giderir 1.Yalan söylemek 2.Dedikodu yapmak 3.Koğuculuk 4.Yalan yere yemin etmek 5.Harama istekli olarak bakmak Yani oruç ibadeti diğer ibadetler gibi davranışlarımızı güzelleştirmeli.Böyle güzel ibadetleri yaparken çirkin davranışların yapılması hiç hoş olmaz değil mi?

KARAGÖZ:Çok haklısın Hacivat.Ben PEYGAMBERİMİZİN söylediği bu sözleri daha önce duymamıştım.Ama artık öğrendim.Senin sayende sağolasın.O adam da bu civardan bir komşu.Onu görürsem de bir özür dileyeyim. HACİVAT:İşte sana da yakışan bu Karagözüm.Gel seni bir öpeyim.Unutma ibadetler davranışlarımızı güzelleştirdiği takdirde gerçek kıymetini erişir. KARAGÖZ:Unutmam.Hadi hoşçakal iyi iftarlar Allah oruçlarımızı kabul etsin. HACİVAT:Amin......

ödev Ailenizle yaşadığınız bir bayram sabahını kompozisyon halinde yazınız…

Dinlence - teneffüs Manzara resimleri izliyoruz…

Musikimizdeki dini motifler: Toplumlar ve kültürler arası iletişimde musikinin önemli bir yeri vardır.Dinsel öğeler kültürümüzde yerini bulmuş, hatta dini musiki adı altında bir alan bile oluş muştur…

İstiklal marşı Mehter marşları Kahramanlık türküleri Mevlid ve kasideler Naat ve ilahiler Ezan ve sala vs… Musikimizdeki dini motiflere örnek olarak gösterilebilir…

Mimarimizdeki dini motifler Toplumlar ortaya koyduğu yapıtlara dini ve kültürel anlayışlarını yansıtırlar.

Tarihimizde camilerin, hastanelerin, aşevlerinin, hanların, hamamların, kervansarayların, yolların, çeşmelerin, sarayların kültürel yapımıza göre şekillendiğini görürüz…

TKMAMAĞKRÇ KMEMEBNDİL HHPVDREFJV ÖRFVEADETM ÜRSZBZIDAİ FMUSİKİTOM VUARYÖRFAA DIRHAKRZTR OFSŞTAVODİ Bulmacada gizli olan dinin etkilemiş olduğu kültür öğelerini bulunuz.

Değerlendirme Dinin etkilemiş olduğu kültür öğelerini yazınız? Dilimizdeki dini motifler nelerdir? Örnek veriniz. Örf ve adetlerimiz dinden nasıl etkilenmiştir? Açıklayınız. Günlük hayatımızda kullandığımız dini içerikli kavramlar nelerdir?

Ezan, mevlid, ilahi ve kasideler ………….. Dini motiflere örnek olarak gösterilebilir. ……………,………………,……………… dinimizin dilimize yansımalarındandır. Kervansaray, imarethane, hanlar ve camiler……………. Dini motiflerdendir. …………..,……………,…………… dinsel içerikli edebi ürünlerimizdendir.

Aşağıdakilerden hangisi dinin etkilemiş olduğu kültürün öğelerinden değildir? A)DilB)EdebiyatC)AhlakD)Musiki Aşağıdakilerden hangisi mimarimizdeki dini içerikli ürünlerimizdendir? A)ŞiirB)ilahiC)HanD)Dil Karagöz-Hacivat oyunları hangi alandaki dini motiflere örnek gösterilebilir? A)DilB)örf ve adetC)musiki D)edebiyat

Edebiyatımızdaki dini motifler DİNİN KÜLTÜRÜMÜZ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Dilimizdeki dini motifler Örf ve adetlerimizdeki dini motifler Musikimizdeki dini motifler Mimarimizdeki dini motifler