PERSONEL GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI
PERSONEL GELİŞTİRME İHTİYAÇLARININ SAPTANMASINA TEMEL TEŞKİL EDEN VERİ KAYNAKLARI Gözlem Görüşme Anket Başarı ve Performans testleri Dökümanlar
İHTİYAÇLARIN BELİRLENMESİ Personelin eğitim ihtiyacı iki boyutta belirlenebilir. 1- Mikro Eğitim ihtiyaçları Kişisel düzeydeki eğitim ihtiyacı 2- Makro Eğitim ihtiyaçları DAHA GENİŞ GRUP için eğitim ihtiyacı
PERSONEL GELİŞTİRME SÜRECİ: Dört temel aşamadan oluşmaktadır. İhtiyaç belirleme Planlama Yürütme Değerlendirme
B- PERSONEL GELİŞTİRME PLANLARI 1- İhtiyaç Analizi 2- Amaçların Belirlenmesi 3- Etkinliklerin Seçimi 4- Kaynakların(materyal ve insan) belirlenmesi 5- Uygulamanın Planlanması 6- Değerlendirmenin planlanması 7- Kalıcılık için önlemlerin alınması
PERSONEL GELİŞTİRMEYE YÖNELİK VARSAYIMLAR 1- Okuldaki tüm personel kendini gerçekleştirmek, yeni bilgilerle donanmak ve değişikliklere ayak uydurmak için geliştirme etkinliklerine ihtiyaç duyar 2- Eğitim alanındaki gelişme kısa zamanda gerçekleşmez. 3- Geliştirme etkinlikleri kurumun işleyişine ve personelin görevlerini yerine getirmesine katkıda bulunmalıdır. 4- Okul müdürü, okuldaki geliştirme etkinlikleri konusunda liderlik yapmakla yükümlüdür.
Personel Geliştirme Yaklaşımları(takım çalışmaları) 1.Isınma 2.Takım kurma 3.Yansıtma oturumu 4.Günlük tutma 5.Okuma-paylaşma oturumları 6.Beyin Fırtınası 7.Örnek olay ve evrak sepeti 8.Güçlülük Bombardımanı 9.Akran grubu yardımlaşma tekniği 10.Ev sahibi-Konuk gruplar çalışması 11.Bilimsel araştırma ve kütüphane çalışması
PERSONEL GELİŞTİRME PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Kurum içi gelişim; kurumun kapasitesinin ve etkililiğinin ne derece değiştiğinin değerlendirilmesi. Öğrenci gelişimi; öğrenci performansında ortaya çıkan olumlu gelişmelerin değerlendirilmesi.
Başarısızlıktan korkmayın Başarısızlıktan korkmayın. Başarısızlık, hayatta yeni keşifler yapabilmenin doğal bir yoludur