Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Uygarlığın Gelişimindeki Matematik
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
DİYARBAKIR 2008.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
 Türkiye’de Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi ile okul ortamlarının teknoloji ile bütünleşmesini sağlayacak olan.
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
İçerik Türlerinin Öğretiminde Kullanılan İçerik Ögeleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Bilginin Organizasyonu
Program Tasarım Modelleri
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Etkili Öğretmen Kimdir?
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
KAVRAM HARİTALARI.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÖĞRENME STİLLERİ.
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
Rastgele Nesneler Dersi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi ndedeoglu@sakarya.edu.tr

Ders İçeriği Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; Matematik öğretiminin tarihçesi (dünya´da ve türkiye´de); Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; İlkokul matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri; belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.); Bilgi teknolojilerini kullanma, Çocukta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); Basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri; aritmetik işlemler, İlkokul matematik dersi 1. 2. 3. Ve 4. Sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri. Geometri, çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2 ve 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimi, programda bulunan geometri kazanımlarına uygun örnek etkinlikler, Ölçme ve ölçüler, çocukta ölçme fikrinin gelişimi, boyut, alan, hacim, zaman ölçümleri, tartma, paralarımız, Programda bulunan ölçme kazanımlarına uygun örnek etkinlikler veri yönetimi, tablo ve grafikler, programda bulunan veri kazanımlarına uygun örnek etkinlikler, Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme.

Ders Kaynakları Altun, M. (2012). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları. Van de Walle, J., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2013) İlkokul ve ortaokul matematiği. Gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Ed. S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Özmantar, M. F., & Bingölbalı, E. (2009). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Ankara: Pegem Akademi. Polya, G. (1990). Nasıl çözmeli. (Çev. Feryal Halatçı). İstanbul: Sistem Yayıncılık MEB (2015). İlkokul Matematik Dersi (1-4. Sınıflar) Öğretim Programı. http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx/program2.aspx?islem=2&kno=246 MEB Ders Kitapları: http://www.eba.gov.tr/ Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu

Matematik… Etimolojik (kelime kökeni) anlamı: μάθημα-Máthema (AntikYunanca): bilim, bilgi ve öğrenme  μαθηματικός-Mathematikós: bilgiye dair Mathématique (Fransızca): matematik Matematik Öğretmek ne anlama gelir? Matematik Anlamsız kural ve hesaplamalar değildir Belli bir düzen ve mantıksal sıralamaya sahip kavram ve işlemler üzerine kurulu bir bilimdir Matematik yapmak Düzen ve intizamı bulmak, keşfetmek ve anlamlandırmak Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu

Matematik icat edilmiştir: Matematiksel Bilgi Matematik keşfedilmiştir: Doğanın dili Fibonnacci dizisi/sayıları: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34… Papatyalar, çam kozalakları, ayçiçekleri… Matematik icat edilmiştir: Düşünsel bir faaliyet, merakın ürünü ax²+bx+c=0 , Δ= b²-4ac ≥ 0 => çözüm vardır Δ<0 => ? Matematiğin konusu; sayılar, şekiller, kümeler, fonksiyonlar, uzaylar gibi soyut kavramlar ve bunların arasındaki ilişkilerdir Matematik bir soyutlama bilimidir Matematiksel bilgi, yine matematiksel bilgi yardımı ile üretilir Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu

Matematik Anlamak Anlamak, yeni bir fikrin mevcut fikirlerle olan bağlantılarının sayısının ve kalitesinin ölçümüdür. İlişkisel anlama (ne yapıldığının ve nedeninin bilinmesi) Enstrümental anlama (anlamadan yapmak) arasında değişir. Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu

Matematik anlamak: Rasyonel Sayılarda Bölme İşlemi ????????

Kavramsal/İşlemsel anlama Kavramsal anlama, bir konuya dair temel fikirlerle veya ilişkilerle alakalı bilgi (Kavramsal bilgi) İşlemsel anlama, matematiksel işlemleri yaparken kullanılan kural ve işlemlere dair bilgi (İşlemsel bilgi) Örnek: Oran kavramının anlamlandırılması: Matematiksel Bilgi Kavramsal Bilgi İşlemsel Bilgi Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu

Farklı Derecelerde Anlamlandırmayı Gösteren Çeşitli İşlem Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu

İlişkisel Anlamayı Destekleyen Matematiksel Bilginin Çoklu Temsilleri Resimler Yazılı semboller Konuşma dili Gerçek hayat durumları Somut cisimler Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu

Okul…

Okul Matematiği ve Türkiye Türkiye de genel Matematik algısı Karne günü Prestijli meslekler ..SS sınav kapsamları Matematik başarısızlığı/Program Cumhuriyet dönemi bilim adamı ihtiyacı Çocukların bilim adamı potansiyeli olarak yetiştirilmesi: Programların lise düzeyinden alta doğru yapılandırılması Yrd. Doç. Dr. Nuray Çalışkan Dedeoğlu