OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Advertisements

OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Pilot Uygulamanın Amacı; a. İlköğretim Kurumu Standartlarının, öz değerlendirme aracı olarak;  Anlaşılırlığını,  Geçerliğini,  Uygulanabilirliğini,
T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA BELGELERİ Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.
Bilgi İşlem Merkezi Bağımsız Her türlü etkiden (baskıdan) uzak Kararları uygulatma ve yaptırım gücüne sahip Bilgi sistemlerinin standartlarını koyan Ve.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
TANIŞMA ETKİNLİĞİ 1-Adınız ve Soyadınız 2-Görev Yeriniz 3-En son okuduğunuz kitap 4-En sevdiğiniz dizi 5-Kendinizi ifade eden bir kelime.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
OKUL GELİŞİM MODELİ Anlatacağımız Okul Gelişim Modeli; siz eğitimci arkadaşlarımın, büyük bir bölümünü okullarımızda uygulaya geldiğiniz bir modeldir.
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
OGYE PLANLI OKUL GELİŞİMİ OKUL GELİŞİM SÜRECİNDE YER ALAN VARSAYIMLAR 1-OKUL; GELİŞİM SÜRECİ SONUNDA DAHA ETKİN BİR EĞİTİM KURUMU OLACAKTIR. 2-ÇALIŞMALARDA.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
U Ş AK FAT İ H ORTAOKULU MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K KURULU.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
KALİTE İZLEME VE DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE OKUL MÜDÜRÜ KALİTE BİRİM SORUMLUSU MÜNFERİT BİRİMLERİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Ardahan İl Milli Eğitim Müdürlüğü
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
HAZİRAN – ARALIK ÇALIŞMA RAPORU
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE)

PLANLI OKUL GELİŞİMİ Planlı Okul gelişiminde Okul Gelişim Süreci basamaklarının uygulanması esastır. Okul Gelişim süreci basamakları, okulun fiziki kaynaklarını ve insan kaynaklarını geliştirerek eğitimin niteliğini ve öğrenci başarısını arttırmayı amaçlayan sistematik bir süreçtir. Bu süreç, okulda iyi bir planlama ve koordinasyonun kurulup gerçekleşmesi ve yerleşmesi ile olacaktır.

Okul Gelişim Süreci Basamakları: Okul Yönetim Gelişim Ekibinin Kuruluşu II.BASAMAK Mevcut Durum Analizi (Özdeğerlendirme) III.BASAMAK Stratejik Planlama ve Okul Gelişim Hedeflerinin Belirlenmesi

Okul Gelişim Süreci Basamakları IV.BASAMAK Önceliklerin Belirlenmesi ve İyileştirme Ekiplerinin Kurulması V.BASAMAK Çalışma Planlarını Hazırlama VI.BASAMAK Okul Gelişim Planı Hazırlama

Okul Gelişim Süreci Basamakları VII.BASAMAK Okul Gelişim Planı’nın Uygulanması VIII.BASAMAK Biçimlendirici Değerlendirme IX.BASAMAK Düzeltilmiş Okul Gelişim Planı’nın Uygulanması X.BASAMAK Son Değerlendirme ve Rapor Yazımı

I.BASAMAK OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİNİN KURULMASI: 10-31 MART TARİHLERİ ARASI Okul Gelişim Yönetim Ekibi her yıl 10 Mart - 31 Mart tarihleri arasında yeniden kurulur.Okul kapanıncaya kadar Planlı Okul Gelişimi çalışma takvimini hazırlar ve yeni öğretim yılı başında uygulamaya başlar.

OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ ÜYELERİ 1. Okul Müdürü 2. Sorumlu Müdür Yardımcısı 3. Öğretmen( İkiden az olmamak üzere öğretmen sayısına göre ) 4.Rehber Öğretmen(Birden fazla ise koordinatör öğretmen) 5. En az bir Destek Personeli 6. Veli (İkiden az olmamak üzere) 7. Öğrenci (İkiden az olmamak üzere) 8. Bir Okul Aile Birliği Temsilcisi 9. Okul Aile Birliği Sınıflar Temsilcisi 10. Sivil Toplum Örgütlerinden seçilen bir temsilci(Okul çalışmalarının etkililiğini arttıracağı düşünülen sendikalar,dernek,vakıf,sanayi ve ticaret odalarından çalışmaların belirli bölümlerine katılmak üzere) 11. Muhtar (Çalışmaların belirli bölümlerine katılmak üzere)

OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ ÜYELERİNİN GÖREVLERİ 1 OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ ÜYELERİNİN GÖREVLERİ 1. Okul Müdürü: - Okul geliştirme çalışmalarına liderlik yapar,okul gelişiminin sürekliliğinden sorumludur. -OGYE toplantılarına başkanlık eder. -Okul ve toplum arasındaki ilişkileri düzenler. -OGYE’nin okul ve çalışanlarla ilgili gerekli bilgiye ulaşabilmesini sağlar. -Okulda bilgi yönetimi ve okul geliştirme çalışmalarının raporlaştırılması sürecini yönetir.

2-Müdür Yardımcısı: -OGYE’nin toplantılarını düzenler,üyeleri toplantıya çağırır ve toplantılarda kullanılacak her türlü dokümanı çoğaltıp dağıtımını yapar. -Okul müdürünün katılamadığı OGYE toplantılarına başkanlık eder. -İyileştirme ekiplerinin kurulması için gerekli ön hazırlık çalışmalarını yürütür ve süreç boyunca çalışma ekiplerinde görev alır,çalışmaları izler. -Okul gelişimi ile okulda kaydedilen gelişmelerden okul toplumunun haberdar edilebilmesi için gerekli düzenlemeleri yapar ve yürütür.

3- Öğretmen: - Okul gelişim süreci basamakları içinde yapılacak her türlü çalışmanın planlaması,organizasyonu ve yürütülmesinden sorumludur. -Okul çalışma ekiplerinde görev alır. -İyileştirme ekiplerinin amaca yönelik olarak etkili bir şekilde planlarını uygulamalarında onlara rehberlik ve liderlik yapar.

4-Rehber Öğretmen: - Okul-veli, okul-çevre işbirliğinin geliştirilmesi ve öğrenci başarısının arttırılması çalışmalarına rehberlik ve danışmanlık yapar. -Okul çalışma ekiplerinde görev alarak çalışma ekiplerinin etkinliğini ve verimliliğini arttırıcı uygulamaların düzenlenmesini destekler. 5- Destek Personel: - Okul çevre temizliği ve güvenliğine yönelik çalışmaları düzenler ve yürütür. -Okulun fiziki mekanlarının kullanımını düzenler. - Okul çalışma ekiplerinde görev alır.

6- Veli: - Okul-çevre ve okul-veli işbirliğini geliştirir 6- Veli: - Okul-çevre ve okul-veli işbirliğini geliştirir. - Okul çalışma ekiplerinde görev alır,diğer velilerin çalışma ekiplerinde görev almalarını destekler. -Okulun tanıtım çalışmalarını organize eder. 7- Öğrenci: - Okul gelişimine yönelik çalışmalarda öğrencileri temsil eder. -Öğrencilerin görüşlerini,isteklerini ve sorunlarını OGYE’ye iletir. 8-Okul Aile Birliği Başkanı: - Okulun parasal kaynaklarının geliştirilmesine ve bu kaynakların etkili ve verimli bir şekilde kullanılması sürecine katılır. -Velilerin desteğini sağlamak için uygun düzenlemeleri yapar. -Okulda sosyal yardımlaşma etkinliklerini düzenleyip yürütür.

OGYE’NİN GÖREV TANIMLARI 1-OGYE, okul gelişim planı sürecinin yönetiminde okul toplumunu temsil eder. 2-Sağlanacak mali kaynakları yerinde kullanarak “Okul Bütçesi”ni hazırlar ve yönetir, okul toplumunu, velileri bilgilendirir. 3-OGYE, Okul Gelişim Planı’nı hazırlar ve uygular. 4-Bu gelişim sürecinde yer alacak İyileştirme Ekiplerini belirler, kurar ve çalışmalarında rehberlik eder. 5-Okulun imkanlarını ve ihtiyaçlarını belirleyici çalışmalar yapar.

OGYE’NİN GÖREV TANIMLARI 6-Planlı okul gelişimi içerisinde yer alan diğer okulları ziyaret edip onlarla görüş alışverişinde bulunur. 7-Okul personelini, velileri ve öğrenci gruplarını bilgilendirmek amacıyla toplantı, panel ve seminerler yapar. 8-İhtiyaç analizi için anketler uygular ve değerlendirir. 9-Personel için görüşme formları düzenler, değerlendirir. 10-İyileştirme Ekiplerinin planlama ve uygulamalarını organize eder. Bu planlar ışığında Yıllık Okul Gelişim Planı’nı hazırlar. 11-Çalışma gruplarının çalışmalarını koordine eder.

MEVCUT DURUM ANALİZİ: 9 Kritere göre Özdeğerlendirme 21 NİSAN-9 MAYIS II.BASAMAK MEVCUT DURUM ANALİZİ: 9 Kritere göre Özdeğerlendirme 21 NİSAN-9 MAYIS Özdeğerlendirme anketi Bu anket şu şekilde uygulanır: Bütün çalışanlara, Rastgele seçilen velilere, Rastgele seçilen öğrencilere öğrenci Anketi uygulandıktan sonra sorulara verilen cevaplar azdan çoğalana doğru sıralanır. Bu sıralama göz önünde tutularak İyileştirme Ekipleri oluşturulur.

1-18 NİSAN TARİHLERİ ARASI III.BASAMAK STRATEJİK PLANLAMA: 1-18 NİSAN TARİHLERİ ARASI Stratejik plan içerisinde okulun ilkeleri, değerleri, yargıları, misyonu, vizyonu ve değer ölçütleri bulunacağından okul gelişiminden beklenenler stratejik plan ile açığa çıkacaktır.

IV.BASAMAK İYİLEŞTİRME EKİPLERİNİN KURULMASI 12-23 MAYIS Özdeğerlendirme anketinden çıkan sonuçlara göre iyileştirme ekipleri oluşturulur.

V.BASAMAK ÇALIŞMA PLANLARININ HAZIRLANMASI 26 MAYIS- 6 HAZİRAN İyileştirme Ekipleri (İyileştirmeye yönelik alanlardaki planlarını ) bir yıllık çalışma planlarını hazırlarlar. İyileştirme Ekipleri 6 Haziran sonunda hazırladıkları planların bir örneğini Okul Gelişim Yönetimi Ekibine verirler.

VI. BASAMAK YILLIK OKUL GELİŞİM PLANININ HAZIRLANMASI 9-30 HAZİRAN İyileştirme Ekipleri tarafından verilen çalışma planları göz önünde bulundurularak, bir yıllık okul gelişim çalışma planı hazırlanır. Matbu formu Okul Gelişim Modeli kitabının 71. Sayfasındadır.

YILLIK OKUL GELİŞİM PLANININ UYGULANMASI 15 EYLÜL - 31 ARALIK VII.BASAMAK YILLIK OKUL GELİŞİM PLANININ UYGULANMASI 15 EYLÜL - 31 ARALIK Hazırlanmış olan Okul Gelişim Planı 15 Eylül-31 Aralık tarihleri arasında okulda uygulanır. Planlı Okul gelişim çalışma takvimine işaretlenir.

BİÇİMLENDİRİCİ DEĞERLENDİRME 5 – 16 OCAK VIII.BASAMAK BİÇİMLENDİRİCİ DEĞERLENDİRME 5 – 16 OCAK 1.Dönemin sonunda Okul Gelişim Planında yapılan değişiklikler, yeni eklentiler ve yapılamayan çalışma konuları göz önünde bulundurularak İyileştirme ekipleri tarafından biçimlendirici değerlendirme formu hazırlanır, bir nüshası Okul Gelişim Yönetimi Ekibi’ne verilir. 2. Dönemin başından sonuna kadar uygulamaya konulur. Matbu form Okul Gelişim Modeli kitabının 82 nolu sayfasındadır.

IX. BASAMAK DÜZELTİLMİŞ OKUL GELİŞİM PLANININ UYGULANMASI 2.DÖNEMİN BAŞI 2.DÖNEMİN SONU. Hazırlanmış olan Düzeltilmiş Okul Gelişim Planı 2.dönemin başı 2.dönemin sonu tarihleri arasında okulda uygulanır. Planlı Okul gelişim çalışma takvimine işaretlenir.

SON DEĞERLENDİRME VE RAPOR YAZIMI 18 HAZİRAN – 3 TEMMUZ X.BASAMAK SON DEĞERLENDİRME VE RAPOR YAZIMI 18 HAZİRAN – 3 TEMMUZ İyileştirme ekipleri son değerlendirme formunu doldururlar. Bu değerlendirme formu göz önünde tutularak Okul Gelişim Yönetimi Ekibi tarafından son değerlendirme raporu yazılır. Bir nüshası da İlgili Genel Müdürlüğe gönderilir.