Z İ H İ N ENGELL İ LERE OYUN VE Ş ARKI Ö Ğ RET İ M İ Oyun Türleri ve Oyun Türleri İ çin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri Çocuk Oyun Alanları Oyuncak Seçimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Advertisements

ZİHİN ENGELLİLERE OYUN VE ŞARKI ÖĞRETİMİ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
1-) Otoyollara girerken hangi şeridi kullanmak zorunludur
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Strogami (Storytelling+Origami)
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
DİYARBAKIR 2008.
FURKAN ÖZKARAN B KÜBRA AKBULUT B MAHSUN ULUSAL B ERÇİN ŞİRİN B
ÖZEL E Ğİ T İ MDE ETK İ L İ Ö Ğ RET İ M YÖNTEMLER İ KONU Ö ğ renmenin Aşamaları (Yanlışsız Ö ğ retim Yöntemleri) HAZIRLAYANLAR.
Program Tasarım Modelleri
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAK SEÇİMİNDE AİLELERE VE EĞİTİMCİLERE ÖNERİLER Doç. Dr. Ender DURUALP.
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
EĞİTİMDE DRAMA.
SAYILAR ve RAKAMLAR.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
OYUN ve OYUNCAK.
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
HIGH SCOPE.
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
B) GÖRÜNÜR İŞARETLER (PAYROTEKNİK MALZEME)
Entegre Müfredat Modeli
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ŞEKİLLER.
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
MADDEYİ TANIYALIM.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Oyun İçine Gömülü Öğretim
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
BELLEK.
Saf Madde ve Karışımlar Hazırlayan: İlayda Turgut
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Z İ H İ N ENGELL İ LERE OYUN VE Ş ARKI Ö Ğ RET İ M İ Oyun Türleri ve Oyun Türleri İ çin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri Çocuk Oyun Alanları Oyuncak Seçimi

OYUN TÜRLERİ VE OYUN TÜRLERİ İÇİN GEREKLİ OLAN MALZEMELER 1.Araştırıcı ve manipülatif oyunlar 2.Yapı ve inşa oyunları 3.Doğa malzemeleri ile oyun 4.Hayali oyunlar 5.Kurallı oyunlar Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri

1. Araştırıcı ve Manipülatif Oyunlar Manipülatif oyun; çocukların elleri ve parmaklarını kullanarak, nesneler üzerinde parmakları ile her türlü değişikliği yaptığı nesneler ile oynanan oyundur. Örneğin; inşa oyununda kullanılan blokların oynamak için raflardan alınması, oyun bittiğinde yerlerine kaldırılması birer manipülasyon işlemidir. Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri

Örneğin; su oyunu sırasında kullanılan oyuncaklar, vecilik oyunu sırasında kullanılan ayakkabılar, şapkalar, tencereler, tabaklar çocuklar tarafından sürekli ellenmekte, incelenmekte, manipmpüle edilmektedir. Böylece çocuklar küçük kaslarını kullanmaktadırlar. Çeşitli eşyaları, oyuncakları açıp kapadıkça, çevirdikçe, ipe dizdikçe ya da küçük parçaları yerlerine yerleştirdikçe, o nesne üzerindeki kontrolü arttığı gibi, el-göz koordinasyonunu geliştirmek için de fırsatlar doğmaktadır. Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 1. Araştırıcı ve Manipülatif Oyunlar

2-3 yaşındaki çocuklar nesneleri iç içe koyup çıkarmaktan hoşlanırlar. Yine bir sepet sandık ya da çekmece içinde saklama ve yarı açık durarak içindekileri çocukların görmelerine fırsat verilen bu nesneler her şey olabilir: Farklı boylarda kaplar ve kapaklar, Yün yumakları Pinpon topları Küçük tahta küpler, tahta mandallar vb. gündelik eşyalar Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 1. Araştırıcı ve Manipülatif Oyunlar

Eşleştirme oyuncakları: Şekil ya da renk eşleştirme ilkesine göre hazırlanan malzemeler düşünülebilir. Karton, süngeler, kalemler, legolar vb. Şekil, renk ya da nesne eşleştirmelerinin yapıldığı küçük ve büyü boylarda çeşitli çocuk dominoları ve diğer benzeri masa etkinliklerinde kullanılan oyuncaklar diğer gelişim alanlarını desteklediği gibi manipülatf oyunlar için de kullanılır. Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 1. Araştırıcı ve Manipülatif Oyunlar

Puzzle’lar okulöncesi kurumlarında en çok kullanılan manipülatif oyun malzemelerdendir. Çocuğun gelişim düzeyine uygun olarak kolaydan zora çok değişik düzeylerde yap-bozlar bulunabilir. Oyun hamuru, seramik çamuru, kum vb. yoğurulabilir malzemeler de araştırıcı ve manipülatif oyunlara çok uygundur. Bu tür malzemeler, çocuğa pek çok davranışı yapmasına fırsat verir. Örneğin, oyun hamurunu ezme, parmakları arasında sıkıştırma, üstünde iz yapma gibi davranışlar küçük ve büyük kas gelişimini destekler. Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 1. Araştırıcı ve Manipülatif Oyunlar

2. Yapı-İnşa Oyunları Yapı-inşa oyunları zihinsel oyun basamaklarında ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Bu bölümde sadece bu oyun türünde kullanılan araç-gereçler konusunda bilgi verilmiştir. Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri

Yapı-İnşa Oyunları İçin Gerekli Malzeme, Araç ve Oyuncaklar Yapım ve inşaat için kullanılabilecek, iç içe geçen tahta ya da diğer maddelerden yapılmış her tür büyük ve küçük bloklar, oyuncaklar, tuğlalar. Ayrıca silindir, kare, üçgen şekillerinden oluşan bloklar. Her boy legolar vb. inşaat oyunları. Küçük arabalar, gemiler, oyuncak bebekler vb. Oyuncak vida-çekiç gibi araçlar Küçük ve büyük kutular, ambalaj kartonları, kapaklar, bu amaç için biriktirilmiş çeşitli nesneler Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 2. Yapı-İnşa Oyunları

3. Doğa Malzemeleri ile Oyun Deniz kenarında çocukları izlemiş olan herkes, çocukların kum ve su ile oynarken ne derecede ilgili ve kendini vermiş olduklarını bilir. Kum ve vb doğa malzemeleri ile oynamak çocukların çok hoşuna gider. İstedikleri şekilleri vermeyi denerler, yaptıklarını da bozmak ve yıkmak özgürlüğüne sahiptirler. Doğa malzemeleri ile oyunun sınıf ortamında da kullanımı önerilmektedir. Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri

Duyulara dayalı, keşif yapmaya fırsat verecek, düşsel yaratıcılığı geliştirecek her tür ve çeşitlilikte doğa malzemeleri sınıf ortamında kullanılabilir. Doğa malzemelerinin hepsi aynı anda sınıfta yer almayabilir. Haftalık program içinde malzemelerde değişiklik yapılarak etkinlikler sunulabilir. Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 3. Doğa Malzemeleri ile Oyun

Doğa Malzemeleri İle Oyun İçin Gerekli Malzeme, Araç ve Oyuncaklar Islak ve kuru kum, kumu koymak için geniş bir kum teknesi, Su; ılık//sıcak su, soğuk su, gıda boyası ile renklendirilmiş su, köpüklü su, su tenekesi Çamur, seramik çamuru, oyun hamuru Tahta Deniz kabukları, taşlar, mantar tıpa Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 3. Doğa Malzemeleri ile Oyun

Doldurma, boşaltma gibi hacim kavramlarına ve ölçümlerine fırsat sağlamak üzere çeşitli boylarda kaplar ve kovalar, Kürek, tırmık, tarak, çeşitli kalıplar, her türlü şekil ve boyutlarda delikli ve deliksiz kaplar, elek ve süzgeç Kayık, tekne, yüzen hayvanlar gibi batan ve su sütünde yüzen çeşitli malzemeler Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 3. Doğa Malzemeleri ile Oyun

Çamur ve hamur için araçlar, oklava, merdane ve kalıplar Ünite etkinliklerinde kullanılan meyveler ve sebzeler, kuru yapraklar, çiçekler vb Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 3. Doğa Malzemeleri ile Oyun

4. Hayali Oyunlar Okulöncesi eğitim alanında çalışan uzmanlar, çocukların zihinsel becerilerinin, sosyal becerilerinin, dil ve özellikle de yaratıcılıklarının gelişimini desteklemede en etkin yolun hayal gücü, hayalde ve düşüncede simgeler (semboller) yaratmak olduğunu kabul etmektedirler. Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri

Hayali Oyunlarda Çocukların Sevdikleri Roller ve Etkinlikler a.Aile içindeki rolleri oynayabilirler: Örneğin anne, baba ya da kardeş olurlar. b.Bir iş ya da eylemle ilgili olan roller seçerler: Örneğin şoför otobüs kullanır, bebekler biberondan süt içer. c.Mesleklerle ilgili karakter rolleri oynayabilirler: Ev ortamından sonraki aşamada doktorculuk, itfaiyecilik gibi çocuğu çevresinde tanışık olduğu meslekler ve sosyal yaşamlar konu olarak işlenir. d.Bilinen hikaye, televizyon ya da sinema film karakterlerini oynamak isteyebilirler: Örneğin pamuk prenses, superman olurlar. Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 4. Hayali Oyunlar

Kılık Değiştirme ve Karakter Rolü Oynama Örnekleri İTFAİYECİ Araç-Gereçler: İtfaiyeci ceketi (Eski bir siyah ceket ya da yağmurluk kullanılabilir) İtfaiyeci botu (kar botlar, lastik botlar vb) Yangın şapkası, kemer, itfaiyeci arması, baltası ve telsizi (plastik oyuncak seti kullanılabilir) Yangın hortumu (atlama ipi ya da bahçe hortumu kullanılabilir) Raflar ve rafların üzerinde oyuncak hayvan maketleri ve bebekler Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 4. Hayali Oyunlar

Oyun Davranışları:  İtfaiyeci giysilerini giyme (giysileri ve araç-gereçleri tanıtma)  İtfaiyecilerin neler yaptıkları ile ilgili konuşma  İtfaiyecilerle ilgili şarkı söyleme  Yangının olduğu yere gelme  Yangın yerine doğru aracı sürme (sürme ve siren sesini canlandırma)  Suyu püskürtme (yangın hortumundan su püskürtmeyi canlandırma)  Merdivene tırmanma (sandalyeler ya da çocukları boyuna uygun basamaklı merdiven)  Bebekleri ve hayvanları binadan kurtarma (yüksek raflarda bulunan hayvan maketlerini ve bebekleri raflardan alın)  İtfaiye merkezine geri dönme  Giysileri çıkarma ve dinlenme Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 4. Hayali Oyunlar

Daha Sonraki Oyun Fikirleri: Bir telefonla itfaiye merkezini arama İtfaiye aracını hazırlama Yanan evi hazırlama Yangını keşfetme Yangın alarmını düğmeye basarak haber verme İtfaiyeyi çağırma Giyinme ve itfaiye aracına binme. Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 4. Hayali Oyunlar

Hayali Oyunlar İçin Gerekli Malzeme, Araç ve Oyuncaklar Sınıf içinde hayali oyunlar için ayrıca bir alanın ayrılması gerekir. Gerekli malzemelerin sağlanması yanında ve bu malzemelerin çocuklar tarafından ele alınabilir, kullanılabilir ve daha sonra toplanarak yerlerine kaldırılabilir olması gerekir. Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 4. Hayali Oyunlar

Evcilik köşelerinde, gerçek nesnelerin mümkünse çocukların boylarına uygun olması, ayrıca çeşitli araçlarında bulundurulması oyunun gelişmesine yardımcı olacağı gibi, ev ortamı ile eğitim ortamı arasındaki bağlantıyı da sağlayacaktır. Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 4. Hayali Oyunlar

Hayali oyun kapalı alanda olduğu gibi açık hava oyun alanında da yer alabilir ve ilgili malzeme ve araçlar dışarıya çıkarılabilir. Evcilik köşesi dışında kuaför, inşaat alanı, garaj, hastane gibi diğer hayali oyunlar için gerekli malzemelerin bulundurulması gerekir. Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 4. Hayali Oyunlar

Çok çeşitli küçük ölçekli oyuncaklar: Garaj, arabalar, yol ile ilgili malzemeler, bebek evleri gibi. Kuklalar: Kuklalar çocuğun arkadaşı olabilir, çekingen çocuk için bir aracı olabilir. Ele takılan kuklalar 7 yaştan küçük çocuklar için uygundur. Bu amaçla hazır alınabilir, dikilebilir, eski bir eldivenden ya da çoraptan dönüştürülebilir. Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 4. Hayali Oyunlar

Temsili oyun canlandırmasına olanak verecek türde gündelik çeşitli giysiler bulunmalıdır. Makyaj malzemeleri, peruklar, kravatlar, her boy farklı modellerde ayakkabılar. Kum, bloklar, seramik çamuru, kağıt ve pastel boyalar, renkli boyalar, oyun hamuru ve su gibi yapılandırılmamış, esnek kullanımı olan malzemeler de hayal gücüne ve doğaçlamaya olanak vermesi bakımından kullanışlı olur. Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri 4. Hayali Oyunlar

5. Kurallı Oyunlar Kurallı oyunlar zihinsel oyun basamaklarında ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri

Okulöncesi Eğitime Dayalı Günlük Program Örneği: Malzemeler: Büyük ve küçük toplar, Farklı büyüklükte battaniyeler, Çim, Kum, Çamur, Büyük ve küçük taşlar, Kaydırak, Salıncak, Merdiven, Plastik çiçekler Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri

Gelişim Alanları: I.Kaba Motor: Merdiven inip çıkma Battaniye üzerinde sürünme ve emekleme Taşlarla düz olmayan yüzeyler oluşturma ve üzerinde yürüme Tırmanma II.İnce Motor: Çim ve çiçekleri yerden toplama ve sepetin içine bırakma Top atıp-tutma Plastik çiçekleri ıslatılmış kum içine dikme Islak kumun içinde saklı olan taşları bulma Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri

III.Öz Bakım: Dışarıya çıkmadan önce ve sonra ceket/süveter giyip çıkarma Kum ve çamurla oynadıktan sonra elleri yıkama IV.Bilişsel Gelişim: Kumun içinde saklı olan nesneleri bulma Boyutlarına göre taşları ayırma Renklerine göre çiçekleri ayırma Battaniyelerle çadır kurma ve salıncak takımı ile çatı oluşturmak V.Sosyal Gelişim: Topu ileri ve geri yuvarlamak için arkadaşını seçme Arkadaşlarını taklit etme Diğer çocuklar ve yetişkinlerle etkileşimde bulunma Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri

VI.İletişim Becerileri: Merdiven inip çıkarken ‘’yukarı, aşağı’’ ifadelerini kullanma Salıncakta sallanırken daha yavaş ve daha hızlı kavramlarını vurgulama Salıncak, kaydırak ve topların isimlerini öğrenme Sesli ve sözlü taklit ve talimatları yerine getirme Oyun Türleri ve Oyun Türleri İçin Gerekli Olan Oyun Malzemeleri