- Kötü alışkanlıklar edinilmesine engel olur.. - Planlı hareket etmenin önemini ve gerekliliğini kavratır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
“Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
SATRANÇ KULÜP TANITIMI
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Problem Çözme Süreci.
REHBERLİK.
Çocuğun başarısını yükseltmede ailenin rolü
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
Öğrenmeye Hazır Bulunuşluluk
REHBERLİK DERSİ III.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Çatışma ve Çatışma Çözme
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
BAŞARI VE MOTİVASYON.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÖLÇME TÜRLERİ Feyza DEREKÖY. Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Ölçme doğa bilimlerinde çok.
SINAV KAYGISI.
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
ZEKA , BAŞARI VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA
ÖZGÜVENLİ GELECEK PROJESİ
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
BAŞARI VE MOTİVASYON PSİKOLOJİK DANIŞMAN ZEYNEP HATUN ÜNAL.
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
SINAV KAYGISI.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
LİDERLİK VE ÖZGÜVEN.
SANAT EĞİTİMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN.
Haklarımı Biliyorum, Düşüncelerimi Açıklıyorum
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
SInIf ÖĞretmenleri Sibel Elmas Ülfet Özten
Sosyal Etkinliklerin Amacı
Zekâ Oyunları.
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Bireysel Çalışma Yöntemi
C SPORUN TOPLUM ÜZERINDEKI ETKILERI. Yeni bir gün ve faaliyete istekli ve kuvvetli başlamayı sağlar. Toplumsal sorumluluğu geliştirir. Kendini kontrol.
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
REHBERLİK DERSİ III.
ÖĞRENME.
Hazırlayan: HACİ KARAKUŞ
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ SATRANÇ ÇALIŞMALARI SATRANCIN ÇOCUK EĞİTİMİNDEKİ ROLÜ VE ÖNEMİ.
Sunum transkripti:

- Kötü alışkanlıklar edinilmesine engel olur.

- Planlı hareket etmenin önemini ve gerekliliğini kavratır.

Süratli, doğru ve çabuk düşünebilmeye yardımcı olur, olaylara doğru yorumlarla yaklaşabilme yeteneklerini geliştirir. Süratli, doğru ve çabuk düşünebilmeye yardımcı olur, olaylara doğru yorumlarla yaklaşabilme yeteneklerini geliştirir.

- Kişiliği ve karakteri olumlu yönde etkiler ve geliştirir.

- Kişiliği ve karekteri olumlu yönde etkiler ve geliştirir.

-"Kendine güven" duygusu aşılar ve bunu geliştirir.

- Kendi güç ve yeteneklerini daha iyi tanıyarak, bireysel güç ve yetenekleri açığa çıkarmaya ve bireysel doğru kararlar alabilmeye yardımcı olur. - Kendi güç ve yeteneklerini daha iyi tanıyarak, bireysel güç ve yetenekleri açığa çıkarmaya ve bireysel doğru kararlar alabilmeye yardımcı olur.

- Dikkatini tek konu üzerinde yoğunlaştırabilm e alışkanlığı kazandırır.

-Diğer ders konularının daha iyi anlaşılıp kavramasına yardımcı olur.

-Bilimselliği ön plana alarak araştırmalar yapmaya yönlendirir.

- Konulara karşı şüpheci yaklaşımı benimsetir, onları ezberci zihniyetten arındırır.

-Kişileri düşünen, araştıran, yargılayan varlıklar haline getirir ve yaratıcılıklarında özgür bırakan bir ortam hazırlar.

- Başarıya ancak ve ancak sistemli ve disiplinli bir çalışmayla varılabileceğini gösterir. - Başarıya ancak ve ancak sistemli ve disiplinli bir çalışmayla varılabileceğini gösterir.

- Mücadeleci bir ruh yapısına sahip olmanın gerekliliğini benimsetir.

- Başarısızlıklar karşısında yılmamayı, başarı için daha da çok çalışmanın gerekli olduğunu öğretir.

- Başarılardan büyük hazlar duyarak daha da başarılı olmaya yönlendirir.

- Yepyeni hedefler göstererek bu yeni hedefler doğrultusunda motivasyon sağlar.

- Kişilerin olumsuz bir yönünü, eksikliğini, veya bir davranış bozukluğunu hızlıca ortaya çıkarır. - Kişilerin olumsuz bir yönünü, eksikliğini, veya bir davranış bozukluğunu hızlıca ortaya çıkarır.

- Kurallara uymayı, dostça oynamayı, kaybetmeyi kabullenmeyi, kazananı kutlamayı öğretir.

- Yakın dostluklar kurup daha çok sosyalleşmeye ve sosyal yaşamının zenginleşmesine yardımcı olur.

- Satrancın yararlarını gösteren bütün bu maddeler, Milli Eğitimin de temel amaçlarındandır, Türk Milli Eğitimi’nin öğrenciler tarafından kazanılmasını istediği temel davranışlardır.

-Bu kadar pozitif etkisi olan bir araç kesinlikle bir 'EĞİTİM ARACI'dır.

-Yeryüzünde başka hiçbir araç, bu kadar olumlu davranışların hepsini birden bireylere kazandıramaz! Öyleyse, çocuklarımızın olabildiğince küçük yaştan başlayarak 'Kişilik gelişiminde satrancın pozitif etkilerinden yararlanma’ amaçlanmalı, çocuklarımızın olumlu davranışlar sergilemelerini sağlamaya çalışmalı bu amaç bir 'görev' olarak benimsenmelidir. -Yeryüzünde başka hiçbir araç, bu kadar olumlu davranışların hepsini birden bireylere kazandıramaz! Öyleyse, çocuklarımızın olabildiğince küçük yaştan başlayarak 'Kişilik gelişiminde satrancın pozitif etkilerinden yararlanma’ amaçlanmalı, çocuklarımızın olumlu davranışlar sergilemelerini sağlamaya çalışmalı bu amaç bir 'görev' olarak benimsenmelidir.