İTÜ-Lisansüstü Eğitim Sürekli Kalite İyileştirme Çalışmaları 25 Ocak 2011.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Bilgi Paketi Çalışmaları
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI

Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ. Amaç: Ankara Üniversitesi’nde eğitim-öğretim sistemlerinin farklılıklarını ve özgünlüklerini koruyarak, toplumun ihtiyaçlarını.
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ PROJE KOORDİNASYON OFİSİ BİRİMİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
BOLOGNA BİRİM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI OCAK, 2016 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
28 Mayıs 2010 Maltepe Üniversitesi Eğitimde Kalite Çalışmaları, BTA Dönemi Bolonya Uzmanları Ulusal Takımı Projesi “Yeni Kurulan Yükseköğretim.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ERASMUS PERSONEL HAREKETLİLİĞİ
KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ MEVZUATI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

İTÜ-Lisansüstü Eğitim Sürekli Kalite İyileştirme Çalışmaları 25 Ocak 2011

Bologna Süreci Neden Başlatılmıştır? Yükseköğretim alanı bugün tarihte hiç olmadığı kadar Küreselleşmiştir, Şeffaflaşmıştır, Uluslararası rekabete açık hale gelmiştir. Özellikle ABD ve Japonya’nın ekonomik gelişmişlik düzeyleriyle rekabet etmek amacıyla Avrupa’da bir Yüksek Öğretim Alanı (AYA) oluşturmak üzere başlatılmıştır.

Temel Hedefler Kolay anlaşılır ve birbirleriyle karşılaştırılabilir yükseköğretim diploma dereceleri oluşturmak (Diploma Eki Uygulaması) 3 aşamalı (lisans-yüksek lisans-doktora) öğretim sistemine geçmek Ortak derecelerin oluşturulması ve tanımlanması AKTS (European Credit Transfer System-ECTS) uygulamak Öğrenci/Öğretim elemanlarının mobilitesini sağlamak ve yaygınlaştırmak Yükseköğretimde kalite güvencesi sistemleri ağını uygulamaktır.

Globalleşme Bologna Süreci sadece AB ülkelerini değil, dünyanın pek çok bölgesini (ABD, Avustralya, Latin Amerika, Uzakdoğu ve kısmen Afrika) kapsamaktadır. Bu haliyle Bologna Süreci küresel bir boyuta doğru yol almaktadır.

Faaliyet Alanları Yükseköğretimi çağın gerekliliğine uygun şekilde yeniden yapılandırmak Uluslararası yükseköğretim eğilimlerinin ve yaklaşımlarının içinde aktif rol oynamak Uygun araçlar ve kriterler belirleyerek, yükseköğretim programlarının kalitesini izlemek, iyileştirmek ve kalitelerinin sürekliliğini sağlamak

Faydalar Ölçme ve değerlendirme süreçlerinin öğrenme çıktılarıyla ilişkilendirilmesi sonucunda ders başarısının ve etkinliğinin geliştirilmesine yardımcı olur Ders içeriğinin ulusal ve uluslararası düzeyde daha kolay anlaşılmasını ve tanınmasını sağlar Öğrencilere ve öğretim elemanlarına farklı ülke ve üniversitelerde kısa süreli çalışma fırsatı sunarak diğer ülkelerde ortak projeler ve bilimsel çalışmalar yapılmasını kolaylaştırır Öğrenci merkezli bir öğretim sistemini desteklediği için daha bilinçli ve aktif öğrencilerin yetişmesini sağlar İş dünyasının beklentilerinin daha fazla sağlanmasına yardımcı olur

Türkiye’deki Çalışmalar Türkiye’de Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi YOK tarafından tarihinde tamamen onaylanmıştır.

Kalite Güvence Mekanizması Olarak İç Değerlendirme Süreci Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulları (ADEK) Başlıca görevi, ilgili yükseköğretim kurumunun stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda akademik ve idari hizmetlerinin kalitesini geliştirmek, iç ve dış değerlendirme çalışmalarını yürütmek ve buna bağlı olarak iç değerlendirme raporunu hazırlamak.

Kurumlar, geliştirdikleri süreçlerin açıklığını ve yaygınlaştırılabilmesini garanti edebilmeleri için dış kalite süreçlerinin tüm paydaşların katılımı ile geliştirilmesi önerilmektedir. Bir yükseköğretim kurumu kendi iç değerlendirme sürecini Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi’ne sahip bağımsız bir ulusal/uluslararası kurum (MÜDEK/ABET), kuruluş veya kurul ile birlikte yürütebilir. Kalite Güvence Mekanizması Olarak Dış Değerlendirme Süreci

İTÜ Lisansüstü Eğitimde daha şeffaf, kaliteli, tanınır, ve rekabet edebilir bir yapıya kavuşması için izlenecek yol haritası

İTÜ-Lisansüstü Eğitim Sürekli Kalite İyileştirme Çalışmaları 2011 Yol Haritası

İTÜ-Lisansüstü Eğitim Sürekli Kalite İyileştirme Sürecinde Görev alacak Birimler, Komisyonlar ve Kişiler İTÜ bünyesinde yer alan tüm Enstitüler İTÜ-Lisansüstü Eğitim Sürekli Kalite iyileştirme Süreci Komisyonu (İTÜ-LESKİS) ABD Başkanları ve Program Koordinatörleri Program Yürütme Kurulları Program LESKİS Komisyonu Üyeleri Lisansüstü Eğitimde Ders veren Tüm Öğretim Üyelerimiz

İTÜ-Lisansüstü Eğitim Sürekli Kalite İyileştirme Süreci Komisyonu (İTÜ-LESKİS KOMİSYONU) Üyeleri Prof.Dr. Derin URAL-Rektör Yardımcısı (Onursal Bşk.) Prof.Dr. İsmail YILMAZ-FBE Müdürü Prof.Dr. Fatma KÜSKÜ AKDOĞAN-SBE Müdürü Prof.Dr. Yılmaz TAPTIK-İTÜ Öğrenci İşleri Dekanı Prof.Dr. Lerzan ÖZKALE-Bologna Uzmanı Prof.Dr. Yaşar YILMAZ-Fizik Mühendisliği Bölüm Bşk. Prof.Dr. Nebiye MUSAOĞLU-Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü Prof.Dr. Semra AYDINLI-Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi Prof.Dr. İdil ARSLAN ALATON-FBE Müdür Yrd.

Adım I: İTÜ Enstitülerinin Misyon ve Vizyonlarının Revize Etmeleri Enstitülerin İTÜ LÜ Ortak Program Çıktılarını Dikkate alarak mevcut Misyonlarını, Vizyonlarını, Hedeflerini ve Stratejilerini revize etmeleri

Adım II: Planlanan Çalışmalara Örnek teşkil etmesi amacıyla Pilot Programların Hazırlanması (1) Fizik (Temel Bilimler, Prof.Dr. Yaşar YILMAZ Koordinatörlüğünde) (2) İşletme Mühendisliği (Prof.Dr. Lerzan ÖZKALE Koordinatörlüğünde) (3) Metalurji ve Malzeme Mühendisliği (Prof.Dr. Yılmaz TAPTIK Koordinatörlüğünde) (4) Sosyal Bilimler Enstitüsü (Bir ABD programı, Prof.Dr. Fatma KÜSKÜ AKDOĞAN Koordinatörlüğünde) (5) Bilişim Enstitüsü (Bir ABD programı) (6) Enerji Enstitüsü (Bir ABD programı) (7) Disiplinlerarası Alanlar ile ilgili bir ABD Programı (Savunma Teknolojileri, Doç.Dr. Gökhan İnalhan Koordinatörlüğünde) (8) Mimarlık ABD’den bir Program (Prof.Dr. Semra Aydınlı Koordinatörlüğünde)

Pilot LÜ Programı Neler İçermeli? 1.Anabilim Dalının Misyonu ve Vizyonu 2.Programın Hedefleri ve Çıktıları 3.Seçilen Programın tüm dersleri için AKTS Kredilerini ve İş Yükünü gösteren Çizelgeyi de içeren Ders Katalog Formları NOT: Pilot LÜ Program ve LESKİS Komisyonunun oluşturulması için Adım No. III-IV izlenecektir

Adım III: Her İTÜ LÜ Programının LESKİS Komisyonunu Oluşturması Her Programın Yürütme Kurulu, ilgili Program Koordinatörünün başkanlık edeceği Program- LESKİS Komisyon Üyelerini belirleyerek ABD başkanlığının onayına sunar

Program LESKİS Komisyon Üyeleri Kimlerden Oluşacak? Program Yürütme Kurulu Üyelerini içerecek şekilde en az 4 Kişi (Program Yürütme Kurulu Koordinatörü LESKİS Komisyonu Başkanıdır) Komisyonun Dış Paydaşları: ABD dışından 1 öğretim üyesi Program Danışma Kurulunu Temsilen Üniversite dışından (İTÜ LÜ program mezunları, endüstri, sanayi, sivil toplum kuruluşları, odalar, odalar birliği gibi kurum ve kuruluşlarda görev alan) tercihen Doktora Unvanlı 2 kişi Program LESKİS Komisyonu ilgili ABD Başkanı tarafından Enstitüye bildirilir.

Program Danışma Kurulu Yapısı Programla ilgili başlıca sektörlerin tercihen doktora unvanlı temsilcileri tarafından meydana gelir. Program Danışma Kurululun aralarından seçeceği 2 kişi Danışma Kurulunu Program LESKİS Komisyonunda temsil edecektir. Amacı Sektörün ihtiyaç duyduğu donanıma sahip insanların yetiştirilmesinde Sektörün teknik sorunlarının çözülmesinde AR-GE/ÜR-GE/GE-UY süreçlerinde programın faaliyetleri ile ilgili sektörün eleştirilerini, görüşlerini, fikirlerini ve katkılarını alarak program ve sektör arasında işbirliği sağlamaktır. İşleyiş Biçimi, Yetki ve Sınırları Belirli aralıklarla programın düzenleyeceği toplantılara katılarak görüş, öneri ve eleştirilerini programa iletmek Uygun göreceği konu ve içerikteki AR-GE/ÜR-GE/GE-UY sorunlarını gizlilik anlaşması çerçevesinde araştırma/tez konuları olarak programa önermek Program ve yeni açılacak derslerle ilgili görüşlerini programa iletmek, gerektiğinde program ve derslerin güncellenmesini, yeni program ve derslerin tasarlanmasını ve geliştirilmesini teşvik etmek.

Adım IV: Program LESKİS Komisyon Üyelerinin Çalışmaları / Görev Tanımı İTÜ LÜ Programları Ortak Çıktılarını dikkate alarak programın Hedeflerini/Çıktılarını belirlemek/revize etmek Program için Ders Katalog Formlarının hazırlanmasını sağlamak ve buna bağlı olarak Program Dosyasını oluşturmak Programların Hedefleri ve Çıktılarıyla Programda yer alan derslerin Öğrenme Çıktıları arasındaki İlişkiler Matrislerini oluşturmak Program Dosyasını ilgili Enstitüye iletmek

Adım V: Program Dosyalarının İlgili Enstitü ve İTÜ- LESKİS Komisyonu tarafından İncelenmesi

Adım VI: Yeni LÜ Programların Resmileştirilmesi Program Dosyaları incelendikten sonra SENATO LÜ Eğitim Komisyonuna onayı için sunulması Programların Senato tarafından onaylanması Bundan sonra Programların Yeni Ders Katalog Formları WEB’e aktarılması Program WEB sayfalarında ilgili değişiklikler/güncellemeler yapılması.

Çalışma Takvimi 14 Şubat 2011 Pazartesi Tüm İTÜ LÜ Programlarının Program LESKİS Komisyonlarını Oluşturup ilgili Enstitülere bildirmeleri 14 Şubat 2011 Pazartesi Seçilen LÜ Pilot Programlarla ilgili örnek çalışmaların tamamlanması ve ilgili Enstitülere bildirilmesi

Çalışma Takvimi (devamı) 28 Mart 2011 Salı Tüm İTÜ LÜ Programlarının revizyon/iyileştirme çalışmalarını tamamlayıp bir Çalışma Dosyası halinde ilgili Enstitülere göndermeleri (Çıktı + CD olarak)

I-VI Adımları olarak tanımlanan tüm Çalışmaların önümüzdeki 9 ay içinde ( Güz YY’na kadar) tamamlanması hedeflenmektedir.