Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi MEŞRUTİYET Halk Meclisi (Meclis-i Mebusan) Anayasa (Kanun-i Esasi) Padişah (Saltanat ve Hilafet) MEŞRUTİYET.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tarih bilimi araştırmayı ve öğretimi kolaylaştırmak amacıyla,
Advertisements

Türkçülük akımının nazariyatçısı / sosyolog / fikir adamı/ eğitimci
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
DURAKLAMA DEVRİ ISLAHAT HAREKETLERİ (17.yüzyıl)
“BİR KAHRAMAN DOĞUYOR” BATIYA ERKEN AÇILAN KENT SELANİK
OSMANLI DEVLETİ’Nİ KURTARMAYA YÖNELİK FİKİR AKIMLARI
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ÇAĞDAŞ DEVLETE DOĞRU
OSMANLI DEVLETİ’NDE ISLAHATLAR
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
OSMANLIDA DEVLET YÖNETİMİ
BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI ÖNCESİ’DE OSMANLI DEVLETİ’NİN GENEL DURUMU
5N 1K Değerlendirme Aracı
DEMOKRASİ YOLUNDA TÜRKİYE
CUMHURİYET DÖNEMİNDE HUKUK
CUMHURİYET DÖNEMİNDE HUKUK Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi
I.Dünya Savaşı Öncesi Gelişmeler
MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE OSMANLI DEVLET ANLAYIŞI
20. YÜZYIL BAŞLARINDA OSMANLI DEVLETİ.
DÜNYA ÜZERİNDE VAR OLAN YÖNETİM BİÇİMLERİ.
ANAYASA HUKUKUNA GİRİŞ
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİNİ HAZIRLAYAN ETKENLER
SİYASİ PARTİ NE DEMEKTİR?
Yeni Osmanlılar Fuat Paşa ve Ali Paşa Süveyş Kanalı’nın Açılması(1869) İngiltere ve Fransa için Mısır’ın önemi.
II. MEŞRUTİYET DÖNEMİ.
MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE OSMANLI DEVLET TEŞKİLATI
TANZİMAT DÖNEMİ.
TANZİMAT VE ISLAHAT FERMANLARI
Tanzimat ve Islahat Fermanları
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
SİYASİ ALANDA YAPILAN İNKİLAPLAR
MEHMET KÜÇÜKYILMAZ TARİH ÖĞRETMENİ BİREY DERSANELERİ.
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR.
ULS1040 Türk Sİyasal HayatI - I
TÜRK MODERNLEŞME TARİHİ
TÜRK MODERNLEŞME TARİHİ
MEŞRUTİYET DÖNEMİ Meşrutiyetin ilan edilmesinde;
AİT ve 3. Ders - Çalışma Soruları. 1. Tanzimat Fermanı’nda, aşağıda verilenlerden hangisinde ıslahat yapılması öngörülmemiştir? A. Yargı B. Vergi.
Osmanlıcılık Nedir? Osmanlıcılık, Meşrutiyet veya Anayasal Monarşi rejimini benimseyen ve hükümdarın yetkilerinin anayasa ve halkoyuyla seçilen meclis.
AİT Ders - Çalışma Soruları. 1. I. Meşrutiyetle beraber Türk Tarihinin ilk anayasası olan Kanun-i Esasi ilan edilmiştir. Milletvekillerini halk.
TC İNKİLAP TARİH.
AİT Ders çalışma notları. Amasya Görüşmeleri sonunda İstanbul hükümeti aşağıdakilerden hangisinin varlığını tanımıştır? A. TBMM hükümetinin varlığını.
Osmanlı Devleti 17. yüzyıldan itibaren toprak kaybetmeye başlamıştır
NAMIK KEMAL.
Islahat Fermanı (1856) Islahat Fermanı,
Tanzimat Fermanı (3 Kasım 1839)
ATATÜRK İNKILAPLARI.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR.
XIX. Yy Sonu ve XX. Yy Başında Osmanlı Devletinde Fikir Hareketleri
ATATÜRK’ÜN HAYATININ KRONOLOJİSİ 1893:Askeri Rüştiye'ye girdi ve Kemal adını aldı.1893:Askeri Rüştiye'ye girdi ve Kemal adını aldı. 1895:Selanik Askeri.
Beyşehir Mesleki Teknik ve Anadolu Lisesi
İKİNCİ MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ
19. YÜZYIL OSMANLI DEVLETİ ISLAHATLARI
TOKİ TURGUT ÖZAL İMAM HATİP ORTAOKULU
 Osmanlının yıkılı ş ına do ğ ru devleti ve milleti kurtarmak için birtakım fikir akımları olu ş mu ş tur.  Bunlar Osmanlıcılık, İ slamcılık, Batıcılık.
GÜZ-VII: OSMANLI DEVLETİ’NDE YENİLEŞME HAREKETLERİ Tanzimat Dönemi İngilizlerden yardım istiyoruz, iki şart: 1- Balta Limanı Ticaret Anlaşması (1838) Osmanlı.
19. Yüzyılın Sonlarında Osmanlı Devleti 19. yüzyılın sonlarına doğru Osmanlı Devleti parçalanma sürecine girmişti. Bu dönemde Osmanlı sınırları içinde.
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR.
Mustafa KEMAL’İN Çocukluğu Ve Eğİtİm HayatI
KURULTAYDAN MECLİSE “Egemenlik” kavramı
II. MEŞRUTİYET DÖNEMİ 1908.
TANZ İ MAT FERMANI. TANZ İ MAT NED İ R ?  Tanzimat kelimesi “düzenleme” anlamına gelmektedir.
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
I.Dünya Savaşı Öncesi Gelişmeler
VII. Yasama yetkisi Yasama yetkisi Türk Milleti adına Türkiye Büyük Millet Meclisinindir. Bu yetki devredilemez.
ADI : M.FARUK SOYADI: GÖKTAŞ SINIF : 10/D NO : 639 DERS: OFİS PROGRAMLARI KONU: OSMANLI DÖNEMI PADIŞAHLARI.
Sunum transkripti:

Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi MEŞRUTİYET Halk Meclisi (Meclis-i Mebusan) Anayasa (Kanun-i Esasi) Padişah (Saltanat ve Hilafet) MEŞRUTİYET

Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi I. Meşrutiyet (23 Aralık 1876) Etkili Grup Osmanlıcılık Namık Kemal Ziya Paşa Ali Suavi Ahmet Rıza Genç Osmanlılar Fikir Akımı Mithat Paşa

Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi I. Meşrutiyet  Bütün Osmanlıların eşittir (Osmanlıcılık) ve hakları anayasa ile güvence altındadır.  Meclis-i Mebusan ve Meclis-i Ayan olarak iki meclis kurulmuştur.  Padişahın saltanat ve hilafet yetkisinin korunmaktadır.  Kanunların yapılmasında son söz padişahındır.  Hükumet başkanı ve nazırları padişah seçer. Hükumet meclise değil, padişaha karşı sorumludur.  Padişahın sürgüne gönderme yetkisi vardır. Kanun-i Esasi’nin Temel Özellikleri

Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi I. Meşrutiyet Padişah iradesi Kanun-i Esasi’ye göre yasama süreci Şura-yı Devlet tanzimi Mebusan Meclisi onayı Ayan Meclisi onayı Padişah iradesi

Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi I. Meşrutiyet  Padişahın yetkileri ilk kez anayasa ile, halka verilen haklarla kısıtlandı.  Sınırlı da olsa halk yönetime katılma hakkı elde etti.  Kişi hakları anayasa ile güvence altına alındı.  İlk kez anayasalı ve parlamenter sisteme geçilmiştir. Önemi

Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi I. Meşrutiyet Meşrutiyete son verildi. Mutlak Monarşi’ye dönüldü. İstibdad Dönemi ( ) başladı. Sansür, baskı ve sürgünler başladı. İslamcılık tekrar egemen oldu. Sultan Abdülhamid Osmanlı-Rus Savaşı’nın sonuçlarını bahane ederek Kanun-i Esasi’yi askıya aldı, Mebusan Meclisi’ni kapattı.

Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi II. Meşrutiyet (24 Temmuz 1908) Etkili Fırka İttihad ve Terakki Fırkası Fikir Akımı Osmanlıcılık - Türkçülük İbrahim Temo Abdullah Cevdet

Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi II. Meşrutiyet Makedonya’da başlayıp bütün Rumeli’ye yayılan halk hareketleri 1908 Devrimi

Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi 31 Mart İsyanı (13 Nisan 1909) İİsyan “Hareket Ordusu” tarafından bastırıldı. İİttihat Terakki güç kazandı, baskısını daha da arttırdı. III. Abdülhamid tahttan indirildi, yerine V. Mehmed (Reşâd) getirildi. Sonuçları

Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi II. Meşrutiyetin I. Meşrutiyetten Farkları PPadişah yetkileri daha fazla sınırlandırılmıştır. Artık padişah bütün bakanları değil, sadece şeyhülislam ve sadrazamı atayabilecektir. BBakanlar kurulu artık padişaha değil, meclise karşı sorumludur. PPadişahtan izin alınmadan meclise yasa tasarısı sunulabilecektir. Yasamada etkili olan Şura-yı Devlet kaldırılmıştır. MMeclisin yetkileri arttırılmıştır. Daha önce meclislerden çıkan metin sadece bir kanun tasarısı iken, artık meclislerin kabul ettiği metin bir kanundur. KKişi hak ve özgürlükleri genişletilmiştir madde kaldırılmıştır. OOsmanlı tarihinde ilk kez çok partili siyasi hayata geçilmiştir. İttihat Terakki iktidarına karşı pek çok siyasî fırka kurulmuştur Anayasa Değişikliği ile

Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Meşrutiyet Dönemi Fikir Akımları Osmanlıcılık İslamcılık Türkçülük Batıcılık

Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Osmanlıcılık " Ben tebaamın Müslüman olanını camide, Hıristiyan olanını kilisede, Yahudi olanını havrada fark ederim. Aralarında ba ş ka bir fark yoktur. Cümlesi hakkındaki muhabbet ve adaletim havidir ve hepsi gerçek evladımdır.” II. MAHMUD

Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Osmanlıcılık I. Meşrutiyet dönemi ve II. Meşrutiyet döneminin başlarında Jön Türkler tarafından uygulanmıştır. Din, mezhep, ırk, milliyet farkı gözetilmeksizin bütün Osmanlıların eşit haklara sahip olması ve “Osmanlı” kabul edilmesidir. Namık Kemal, Ziya Paşa, Mithat Paşa, Şinasi, Ali Suavi gibi Genç Osmanlılar

Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi İslamcılık İstibdad döneminde padişah II. Abdülhamid tarafından uygulanmıştır. Osmanlı İmparatorluğu’nun çöküş sebeplerini İslamî kural ve esaslardan ayrılmaya bağlayan; imparatorluğun İslama ve halifeye bağlılıkla kurtulabileceğine inanan ve bütün Müslümanları halife etrafında toplamayı hedefleyen düşünce akımıdır. Aşırı İslamcılar Ilımlı İslamcılar (Musa Kazım, Mahmud Esad) (Mehmet Akif, Mehmet Şemseddin, Said Halim)

Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Türkçülük II. Meşrutiyet döneminde İttihad ve Terakki tarafından savunulmuştur. İçte Türklerin dil, din ve kültür değerleriyle birbirine bağlanması, ekonomik ve siyasi olarak güçlendirilmesi, dışta da Kafkas ve Orta Asya’daki Türk topluluklarının biraraya getirilerek bir “Turan”ın kurulmasını savunan fikir akımıdır. Ziya Gökalp, Yusuf Akçura, Ömer Seyfettin, Necip Asım…

Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Batıcılık Özellikle II. Meşrutiyet döneminde savunulmuştur. Bir bütün olarak batı medeniyetinin kabul edilmesi, batılılaşılması gerektiğini, köklü yeniliklere ihtiyaç olduğunu savunan İnkılapçı bir fikir akımıdır. Abdullah Cevdet, Celal Nuri, Kılıçzade Hakkı…