Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
DİJİTAL VATANDAŞLIK VE E - DEVLET
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Gözde Ocak, Yasemin Koçak Usluel, Günnur Uzunbeycan, Galip Kaya
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
İNTERNET BAĞIMLILIĞI ve SİBER ZORBALIK
SANAL ZORBALIK.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
GİRİŞ Bağlanma doğumdan itibaren gelişen ve yaşam boyu devamlılık gösteren bir fenomendir. Bowbly bağlanmayı özellikle gerilim yaratan durumlarda bakım.
BİLGİ TOPLUMU NEDİR?.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Bugün ne öğreneceğiz ??? Dijital Vatandaş Nasıl Olunur?
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
Çocuklarımızı internette ne gibi tehditler bekliyor?
Zorbalık Nedir? Bir kişinin, kendisinden daha güçlü bir ya da daha fazla kişi tarafından, kasıtlı olarak, sürekli biçimde olumsuz eylemlere maruz bırakılmasıdır.
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
Dijital Vatandaşlık ve E Devlet
Dijital Vatandaşlik.
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
3.Hafta Bağımsız Örneklem t Testi (Independent t Test) Mann Whitney U
Sunum transkripti:

Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Giriş Bilişim teknolojileri, günümüz toplumlarında bilginin üretilmesi, paylaşılması, iletişim, alışveriş gibi çok çeşitli durumlarda kullanılmaktadır. Bireylerin yaşamına kolaylıklar sağlaması nedeniyle de bu teknolojilerin kullanımı her geçen gün yaygınlaşmaktadır Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Problem Durumu Teknolojinin yaygın kullanımı ise bazı sorunları da beraberinde getirmektedir. Sanal zorbalık da bu problemlerden biridir. Sanal zorbalık;  bilgi ve iletişim araçları vasıtasıyla zararlı ve kırıcı mesajlar yollayarak diğerlerini taciz etme;  diğer kişilere zarar vermek amacıyla, bir birey ya da grup tarafından,  elektronik posta,  telefonu,  çağrı cihazı,  kısa mesaj servisi ve  web siteleri gibi bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımını içeren,  kasten, tekrarlayıcı bir şekilde ve düşmanca davranışları destekleyen davranışlar olarak tanımlanmaktadır Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Problem Durumu Sanal zorbalık, zorbalığın sanal ortam üzerinde gerçekleştirilmesi olarak tanımlanabilir. Alanyazında sanal zorbalık, ▫ tekno zorbalık, ▫ elektronik zorbalık, ▫ çevrimiçi zorbalık gibi terimlerle ifade edilmektedir Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Problem Durumu Sanal zorbalık türleri (Willard, 2004): ▫ Çevrimiçi kavga etme ▫ İftira ▫ Başka bir kimliğe bürünme ▫ Zarar verme ▫ Başkasının bilgilerini internet ortamında izinsiz kullanma Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Araştırmanın Amacı ve Önemi Öğrenciler arasında giderek yaygınlaşan ve büyük bir kitlesel soruna dönüşme eğilimi gösteren sanal zorbalığın görünümlerinin, farklı gruplarla yapılacak yeni çalışmalarla irdelenmesinin alanyazına ve konuyla ilgili uygulamalara katkı getirebileceği düşünülmektedir Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Araştırmanın Amacı ve Önemi (2) Çalışma kapsamında ortaokul öğrencilerinin ▫ sanal zorbalık, ▫ internet saldırganlığı, ▫ sanal mağduriyet durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Araştırma Soruları Öğrencilerin sanal zorba olma sıklıkları nedir? Öğrencilerin sanal zorba kurbanı olma sıklıkları nedir? öğrencilerin ‘sanal zorba olma’ durumları; ▫ cinsiyet, ▫ sınıf düzeyi, ▫ bilgisayar ve internete erişim, ▫ bilgisayar ve interneti kullanma durumlarına göre farklılaşmakta mıdır? öğrencilerin ‘sanal zorba kurbanı olma’ durumları; ▫ cinsiyet, ▫ sınıf düzeyi, ▫ bilgisayar ve internete erişim, ▫ bilgisayar ve interneti kullanma durumlarına göre farklılaşmakta mıdır? Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Yöntem Araştırma kapsamında genel tarama modeli kullanılmıştır. ▫ Tarama modelleri yaklaşımı ile geçmişte ya da halen var olan bir durumu var olduğu şekliyle betimlemek amaçlanır, araştırmaya katılan birey ya da nesneleri değiştirme ya da etkileme çabası gösterilmez (Fraenkel & Wallen, 2006; Büyüköztürk, 2009) Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Çalışma Grubu Araştırmanın çalışma grubunu elverişli örnekleme yöntemi ile ulaşılan Ankara’nın iki merkez okulunda öğrenim görmekte olan ve 8. sınıfta okuyan toplam 119 öğrenci oluşturmaktadır. 10 DeğişkenlerSeçenekler f% Cinsiyet Kız 5344,5 Erkek 6655,5 Toplam Sınıf Düzeyi 5. Sınıf 23 19,3 6. Sınıf 3327,7 7. Sınıf 3428,6 8. Sınıf 2924,4 Toplam Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Veri Toplama Süreci Araştırma kapsamında yanıtı aranan sorulara ilişkin veriler Hinduja ve Patchin (2009) tarafından geliştirilen ve Türkçeye uyarlanan (Özdemir & Akar, 2011) ‘Siber Zorbalık ve İnternet Saldırganlığını Tarama Ölçeği-SZİSTÖ’ ile toplanmıştır. ▫ Araştırma verilerinin toplanmasında kullanılan veri toplama aracı araştırma sürecinde ele alınan araştırma problemlerine yanıt bulabilme yeterliliğinde olduğu göz önünde bulundurularak seçilmiştir Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

SZISTÖ, dokuzar maddeden oluşan ▫ ‘Siber Zorba Kurbanı Olma’ ve ▫ ‘Siber Zorba Olma’ olmak üzere iki ayrı alt-ölçekten oluşmaktadır. ▫ Orijinal ölçeklerin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları kapsamında  ‘Siber Zorba Kurbanı Olma’ alt-ölçeğinin alfa değeri.74,  ‘Siber Zorba Olma’ alt-ölçeğinin alfa değeri.87 olarak hesaplanmıştır.  Altölçeklerin yapı geçerliği ise faktör analizi ile sınanarak her iki alt-ölçeğin de 1 faktör altında toplandığı saptanmıştır. Veri Toplama Süreci Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Verilerin Analizi Araştırma verilerinin analizinde frekans, yüzde gibi betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır. Ayrıca araştırma verilerinin (‘siber zorba olma’ ve ‘siber zorba kurbanı olma’ durumları) normal dağılmadığı tespit edildiği için verilerin analizinde parametrik olmayan testlerden Kruskal Walllis ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Bulgular ve Tartışma

Bulgular ve Yorumlar Araştırmanın birinci sorusu ▫ “Öğrencilerin Sanal Zorba Olma Sıklıkları Nedir? Bu soru kapsamında yapılan analizler sonucunda öğrencilerin bir kısmının en azından bir defa sanal zorba oldukları görülmüştür. 15 Öğrencilerin sanal zorba olma sıklıkları Hiçbir zaman Bir defa Bir iki defa Çok kez Pek çok defa Toplam f %54,625,216,00,83, Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Bulgular ve Yorumlar (2) Araştırmanın birinci sorusu ▫ “Öğrencilerin Sanal Zorba Kurbanı Olma Sıklıkları Nedir? Bu soru kapsamında yapılan analizler sonucunda öğrencilerin bir kısmının en azından bir defa sanal zorba kurbanı oldukları görülmüştür. 16 Öğrencilerin sanal zorba kurbanı olma sıklıkları Hiçbir zaman Bir defa Bir iki defa Çok kez Pek çok defa Toplam f %58,832,85,02,50, Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Bulgular ve Yorumlar (3) Araştırmanın sorusu ▫ “Öğrencilerin sanal zorba olma durumları cinsiyete göre farklılaşmakta mıdır?” Yapılan analiz sonucu erkek ve kız öğrencilerin sanal zorba olma durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür (U= ; p=0,414; p>0,05). ▫ Balakrishnan (2015); Hinduja ve Patchin (2008); Özdemir ve Akar (2014) tarafından yürütülen çalışmalarda da benzer şekilde sanal zorbalık ile cinsiyet arasında anlamlı fark bulunmamıştır Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Bulgular ve Yorumlar (4) Araştırmanın sorusu ▫ “Öğrencilerin sanal zorba olma durumları sınıf düzeyi değişkenine göre farklılaşmakta mıdır?” Yapılan analiz sonucu sınıf düzeyine göre sanal zorba olma durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür [χ2(2)=6,621; p=0,085; p>0,05] Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Bulgular ve Yorumlar (5) Araştırmanın sorusu ▫ “Öğrencilerin sanal zorba olma durumları bilgisayar ve interneti kullanım durumlarına göre farklılaşmakta mıdır?” Öğrencilerin sanal zorbalık durumlarının; ▫ bilgisayarı ve interneti kullanım düzeylerine (başlangıç, orta, ileri) ▫ bilgisayarı ve interneti kullanım deneyimlerine göre farklılaşmadığı görülmüştür Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Öğrencilerin sanal zorbalık durumlarının; ▫ evlerinde bilgisayara sahip olma ve internet erişimi olma durumlarına, ▫ bilgisayarı ve interneti kullanmayı nereden öğrendiklerine (okul, akraba, arkadaş veya kendi kendine deneyerek) göre farklılaşmadığı görülmüştür. Bulgular ve Yorumlar (6) Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Bulgular ve Yorumlar (7) Araştırma sorusu ▫ “Öğrencilerin sanal zorba kurbanı olma durumları cinsiyete göre farklılaşmakta mıdır?” ▫ Yapılan analiz sonucu erkek ve kız öğrencilerin Sanal zorba kurbanı olma durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu görülmüştür (U=1233,500; p=0,004; p<0,05) Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Bulgular ve Yorumlar (8) Sıra ortalaması değerlerine bakıldığında erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre daha çok sanal zorba kurbanı oldukları görülmektedir. ▫ Araştırmadan ulaşılan bu bulgu ile Erdur-Baker ve Kavşut’un (2007) çalışmalarından ulaştıkları erkeklerin daha çok sanal zorba kurbanı oldukları bulgusu ile benzerlik göstermektedir. 22 CinsiyetN Sıra Ortalaması Sıra Toplamı UP Kız5350,272664, ,5000,004 Erkek6667,814475, Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Bulgular ve Yorumlar (9) Araştırma sorusu ▫ “Öğrencilerin sanal zorba kurbanı olma durumları sınıf düzeyi değişkenine göre farklılaşmakta mıdır?” Yapılan analiz sonucu sınıf düzeyine göre sanal zorba kurbanı olma durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür [χ2(2)=4,714; p=0,194; df=3; p>0,05] Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Bulgular ve Yorumlar (10) Araştırma sorusu; ▫ Öğrencilerin sanal zorba olma durumları bilgisayar ve interneti kullanım durumlarına göre farklılaşmakta mıdır? Öğrencilerin sanal zorba kurbanı olma durumlarının internet kullanım düzeyine göre farklılık göstermediği belirlenirken bilgisayarı kullanım düzeylerine (başlangıç, orta, ileri) göre farklılaştığı görülmüştür [χ2(2)=6,043; p=0,04; df=2; p<0,05] Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Bulgular ve Yorumlar (11) Sıra ortalamalarına bakıldığında ileri düzeyde bilgisayar kullananların sanal zorba kurbanı olma durumlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. 25 Sınıf Düzeyi N Sıra Ortalaması SDχ2P Başlangıç2858,41 26,0430,04 Orta6755,37 İleri2474, Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Öğrencilerin sanal zorba kurbanı olma durumlarının bilgisayarı ve interneti kullanmayı nereden öğrendiklerine (okul, akraba, arkadaş veya kendi kendine deneyerek) internete eriştikleri yere (ev, okul, internet kafe) göre farklılık göstermediği görülmüştür. Bulgular ve Yorumlar (12) Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Sonuç ve Öneriler

Araştırmadan ulaşılan sonuçlara göre bilinçli ve doğru internet kullanımı konusunda çocukların erken yaşlarda bilgilendirilmeleri gerekliliği gündeme gelmektedir Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Sonuç ve Öneriler (2) Bireylerin interneti amaçlarına uygun bir şekilde kullanmaları için ailelere ve eğitimcilere önemli görevler düşmektedir. ▫ Örneğin; ailelerin çocuklarının internet kullanımlarını bilinçli bir şekilde takip etmeleri onların sağlıklı birey olarak gelişimleri için oldukça önemlidir Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Sonuç ve Öneriler (3) Aileler ve çocukların daha etkili ve iyi iletişim kurmaları sağlanarak sanal mağduriyet ya da zorbalık durumlarının ve nedenlerinin paylaşılması için güven ortamı oluşturulması konusunda aileler bilinçlendirilebilir Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Sonuç ve Öneriler (4) Bu bağlamda okullarda verilecek bilinçli internet kullanımı konusundaki eğitimlere ailelerin de dahil edilmeleri gerektiği önerilebilir Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Sonuç ve Öneriler (5) Özellikle de çocukların; ▫ bilinçli, ▫ doğru ve ▫ güvenli internet kullanımı konusunda erken yaşlardan itibaren bilgilendirilmeleri ve bilinçlendirilmeleri ile olası sanal zorbalık, sanal mağduriyet gibi sorunların yaşanma ihtimali en aza indirgenebilir Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya

Teşekkürler Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK) / Nisan 2016, Antalya