M.Seray URAL Dr. Binnaz Ege Dr. Rıdvan Ege Anadolu Lisesi ANKARA Genç Matematikçiye Mektuplar I an Stewart Çeviren: Zeynep ERTAN Profil Yayıncılık. İstanbul.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Advertisements

Değişkenler.
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV İPUÇLARI.
NASIL ÖĞRENİYORUM?.
OLGUNLAŞMAK Can DÜNDAR.
Kitap Okumanın Önemi....
Bir süre önce, başka bir kadınla çıkmaya başladım ve bu aslında
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
Matematik Günleri.
BOŞANMA SEBEBİ.
NOKTALAMA İŞARETLERİ.
PARAGRAFTA ANLAM.
Tatilde Yapılacaklar.
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
Zor insanla başa çıkma yolları
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
Evet, bildiniz: “Bismillahirrahmanirrahim” yazıyor.
Durum çalışması: birçok sorusu ve az cevabı olan bir kadın girişimci.
EWAN 22 YAŞINA O YIL BASMIŞTI, KENDİNDEN EMİN, ZEKİ VE ÇEKİCİ BİR GENÇ ADAM OLMANIN GURURUNU TAŞIYORDU. EWAN 22 YAŞINA O YIL BASMIŞTI, KENDİNDEN EMİN,
Yıl Sonu Veli Toplantısı
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2 AYŞE DARICI
OLAYLARI OLUŞ SIRASINA KOYMA Mustafa BİLGE Yenişehir/MERSİN
Bilimsel Araştırma Yapıyorum
OLGUNLAŞMAK Can DÜNDAR.
DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI EDANUR ACAR
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
ZAMİRLER (ADILLAR). ZAMİRLER (ADILLAR) Bu konuda seni uyarmıştım. Şunları bahçeye bırakır mısın? Aşağıdaki cümlelerdeki zamirleri bularak türlerini.
9. Sınıf Dil ve Anlatım MAYIS.
türkçe performans ödevi
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
Geceydi seni bana taşıyan. sen geceye yakındın, bende sana..
Okulun ilk günü, ilk derste profesörümüz, önce kendini tanıttı, sonra 'Bu yıl, yepyeni bir öğrencimiz var. Çok ilginç biri bakalım bulabilecek misiniz'
Şiddetle itiraz ettim: "Ama ben seni seviyorum!!!"
Cümlede Anlam.
Hazırlayan: Serkan Aslan
BAŞARI VE MOTİVASYON.
KÜTÜPHANECİLİK HAFTASI
CÜMLEDE ANLAM İLİŞKİLERİ - 1
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
Giriş Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar
Afyon Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Büyük düşün, küçük adımlarla başla...
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
YAZIM KURALLARI.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI.
3-B Sınıfı Veli Toplantısına Hoşgeldiniz
CÜMLEDE DE ’NİN YAZIMI.
İmza: Kızın Babamıza söylemek isteyip de söyleyemediklerimiz... İmza : Kızın.
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
SESLİDİR Beyin, insan vücudunun %2'si ağırlığında olmasına rağmen, geriye kalan %98'i yönetiyor. Başarının da mutluluğun da kaynağı beyin. Öğrenirken,
TEŞEKKÜR EDERİM Cem Yurtsev
LİSE HAYATI HAKKINDA BİLGİLER. KİMYA BİYOLOJİ TARİH COĞRAFYA DİL VE ANLATIM İNGİLİZCE ÇİNCE MATEMATİK FİZİK EDEBİYAT Beden eğitimi Temel dini bilgiler.
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 17 Mart 2009 Salı Matematik =10 6+4= -4=6 -6=4 7+5=12.
HABERLEŞME ARAÇLARI MESLEKLER.
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
HANGİ DERSE NASIL ÇALIŞMALIYIM?
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
Kaybetsem de Vazgeçmem
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
PARÇADA ANLAM Parçada anlam şiir ve paragraftan oluşur.
ÜNİTE:VERİ KONU: MERKEZİ EĞİLİM VE YAYILIM ÖLÇÜLERİ
ÖN AD (SIFAT). Adıları niteleyen veya belirten sözcüklerdir. Bir sözcüğün sıfat olabilmesi için adın önüne gelerek onu nitelemesi veya belirtmesi gerekir.
REHBERLİK SERVİSİ motivasyon semineri.
ZAMİRLER HAZIRLAYAN UMUT ÖZBEY TÜRKÇE ÖĞRETMENİ. 1- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir kullanılmamıştır? A) Onları geçen gün gördüm. B) Bu soruyu kim.
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
Sanat Felsefesi Sanata felsefi bakış. Sanat nedir?
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Sunum transkripti:

M.Seray URAL Dr. Binnaz Ege Dr. Rıdvan Ege Anadolu Lisesi ANKARA Genç Matematikçiye Mektuplar I an Stewart Çeviren: Zeynep ERTAN Profil Yayıncılık. İstanbul. 2007

GENÇ MATEMATİKÇİYE MEKTUPLAR Kitapla tanışmam babam sayesinde olmuştu. Eline geçen her felsefi kitabı bana önerdiği için bunu da onlardan biri sanmıştım. Açıkçası pek ilgilenmemiştim. Kütüphanemde okunmayı bekleyenlerin en sonunda tozlanmaya başlamıştı bile… Dönem ödevleri dağıtılırken aklımda bir ampul parladı adeta. Kitap özeti, kitap sunusu… Kütüphanemde bekleyen genç matematikçiye mektuplar… Artık dönem ödevimin konusu belliydi. Ama bırakın sunuyu; kitaba dair hiçbir fikrim yoktu… Okumaya başladım… Başlarda “ben neden Ayşe Kulin’ime devam etmiyorum?” diye kendime sormadım değil. Ancak okudukça zevk aldım, okudukça öğrendim. Musluğun havuzu kaç saatte doldurduğunu değil; neden matematik öğrendiğimizi, matematiğin doğamızda olduğunu, matematiğin doğada olduğunu öğrendim. Hayatımızın matematikle devam ettiğini öğrendim. Altını çizdim beğendiğim cümlelerin. Kitap bittiğinde ne kadar çok çizdiğim cümle olduğunu fark ettim… Bu güzel bir şeydi. Kitabın işe yaradığını hissettim çizgilere bakarak… Sunuya başlamam bir faciaydı. Hiçbir şeyi toparlayamıyordum. Hiçbir şekilde anlatamıyordum istediklerimi. Bir hafta geçti… İki hafta geçti… Hala ortada sadece başlık vardı. Kitabı elime tekrar aldım, altını çizdiklerimi tekrar okudum, tekrar düşündüm ve artık hazır olduğumu anladım. Şimdiden teşekkür ederim. İyi seyirler… Seray Ural

EY MATEMATİK! NE SENLE, NE DE SENSİZ

İlkokulda başlar matematikle mücadele. Yıllar geçtikçe zorlaşan(!) konular içinden çıkılmaz bir hal alır ve matematikten kaçmaya başlar insan…Bir anda en zor ders matematik olur, 2+2=? ‘den bile korkmaya başlarsın. İlkokulda başlar matematikle mücadele. Yıllar geçtikçe zorlaşan(!) konular içinden çıkılmaz bir hal alır ve matematikten kaçmaya başlar insan…Bir anda en zor ders matematik olur, 2+2=? ‘den bile korkmaya başlarsın.

Birkaçımız belki de çoğumuz 10. sınıfın başında düşünmüştük alan değiştirmeyi. Bizim bu düşüncemizin temelinde içimizdeki matematik korkusu mu yatıyordu?

Amaç: Amacım genel anlamda tüm toplumlarda korkulan bir konu, bir ders olan matematiğin aslında bu kadar korkutucu, zorlayıcı ya da sevimsiz bir ders olmadığını anlatmak. Okuduğum ve bana matematiğin korkunç olmadığını kanıtlayan bu kitapla fikirlerinizi değiştirmeyi amaçlıyorum.

Bir matematikçi Bir matematik öğrencisi Ve bir kitap… GENÇ MATEMATİKÇİYE MEKTUPLAR

Ian bir matematik profesörüdür. Meg matematik seçip seçmemekte kararsız bir lise öğrencisidir. Kitap matematikçinin Meg’e gönderdiği mektuplardan oluşmaktadır. Meg ilk mektuplarda bir lise öğrencisiyken son mektupta uzmanlaşmış bir matematikçi olmuştur.

İçindekiler Önsöz Neden matematik? Bir avukat olmaktan son anda nasıl vazgeçtim? Matematiğin kapsamı Hepsi bitmemiş miydi? Her yanım matematik Matematikçiler nasıl düşünür? Matematik nasıl öğrenilir? İspat korkusu Bilgisayar her şeyi çözemez mi? Matematikte hikayeler Can damarından vurmak Bomba etkisi yaratanlar İmkansız problemler Kariyer merdiveni Saf mı uygulamalı mı? Bu çılgınca fikirleri de nereden buluyorsun? Matematik nasıl öğretilir? Matematik camiası Domuzlar ve kamyonlar Birlikte çalışmanın tehlikeleri ve faydaları Tanrı bir matematikçi mi?

“Hayatın her alanında matematik vardır. İçinde gezdiğimiz alışveriş merkezleri, giydiğimiz kıyafetler, oturduğumuz evler hep bir matematik teoreminin sonucudur. Ne var ki sadece bizde değil tüm dünyada matematik öğrenilmesi en zor derslerden biri olarak kabul edilir. Acaba öyle mi?”

Sorular, sorular, sorular… Ne işimize yarar matematik? Neden öğrendiğimiz en zor(!) şeydir? Neden bir musluğun kaç saatte havuzu doldurduğunu hesaplarız? Biz matematikle ne yaparız? Ve birçok soru…

Başka sorular Bir matematikçi test- formül-konu anlatımı kitapları dışında başka bir kitabı nasıl yazar? Bir matematikçi test- formül-konu anlatımı kitapları dışında başka bir kitabı nasıl yazar? Haftada zaten 4 saat matematik dersi görüyorum, bir de neden matematik romanı okuyayım ki? Haftada zaten 4 saat matematik dersi görüyorum, bir de neden matematik romanı okuyayım ki?

Birinci sorunun cevabı kitapta gizlidir. İkinci soru yanlıştır çünkü haftada dört saat değil günde 24 saat, haftada 24x7=168 saat matematik görüyoruz. Matematikle yaşıyoruz..

Güncel hayatımızda çoğu zaman matematiğin işe yaramayacağını düşünürüz fakat hayatımızdaki matematik bizimle birlikte doğar. Matematik bizim genlerimizde vardır, DNA’larımızın dizilişi bile matematiksel kurallara göredir.

Hatta matematiğin tarihimizde bile büyük yeri vardır. Kazandığımız tüm zaferler matematik sayesindedir. Tüm savaşlarda ordular vardır ve ordular belirli kurallara göre hareket ederler. Orduların onluk düzeni de matematiğin bu alandaki rolünü göstermektedir.

Futbol oynamak, basketbol oynamak, dans etmek, hatta kavga etmek…

Genç Matematikçiye Mektuplar okuyucuya Ian Stewart’ın bir öğrenciyken neleri bilmeyi arzuladığını anlatmaktadır. Felsefeden uygulamaya matematik nedir ve neden değerlidir, mantık ile ispat arasındaki ilişki, matematiksel düşüncede güzellik ve estetiğin rolü, matematiğin geleceği, matematik camiasının tuhaflıklarıyla nasıl başedilebileceği gibi birçok konuyu can damarından, ustalıkla, ince bir mizah anlayışı ve çekici bir üslupla işleyerek bir araya getirmektedir.

ANNE VE BABASININ ANISINA: