Bilgisayar Temelli Materyaller Arş. Gör. Esin ERGÜN Dr. Ümmühan AVCI YÜCEL Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
Advertisements

Sunum Teknikleri Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Aralık, 2010.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Beşinci hafta. Müfredat programı Ödev teslim Projelerini teslim edenler; Belediye Projesi -> Tamam Ulaşım Projesi -> Geldi ama kavramsal tasarım yerine.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Strogami (Storytelling+Origami)
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
Program Tasarım Modelleri
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Etkili Öğretmen Kimdir?
KAVRAM HARİTALARI.
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
UZAKTAN EĞİTİM.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Tezin Olası Bölümleri.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
BELLEK.
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Sunum transkripti:

Bilgisayar Temelli Materyaller Arş. Gör. Esin ERGÜN Dr. Ümmühan AVCI YÜCEL Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme

Bu bölümü tamamladıktan sonra;  Bilgisayar temelli materyallerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olabilecek,  Bilgisayar temelli materyal örnekleri hakkında bilgi sahibi olabilecek,  Bilgisayar temelli materyal hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususları tartışabileceksiniz.

Kavram Haritası  Kavram haritaları,  bireylerin önceden edindikleri bilgilerle yeni öğrendikleri arasında köprü oluşturan, bireylerin zihinlerinde kavramları nasıl ilişkilendirdiğini gösteren şemalar olarak tanımlanmaktadır.  kavramlar arası ilişkilerin görselleştirildiği ve aralarındaki bağlantıların somutlaştırıldığı öğrenme araçlarıdır.  kavramlar arasında ilişkilendirme ve sınıflandırma yapılmasını, kolaylaştırır.

Kavram Haritası  Kavram haritalarının dijital olarak hazırlanması amacıyla kullanılan çeşitli programlar vardır:  bilgisayar üzerine kurulabilen (Örn. Inspiration)  web üzerinden erişilebilen (Örn: Webspiration)

Kavram Haritası  Kavram haritası hazırlarken dikkat edilmesi gereken noktalar şunlardır:  Öğretilecek konunun kavramları listelenmelidir.  Öğretilecek konunun kavramlarıyla ilgili açıklama yapılmasına gerek yoktur.  Kavramlar haritadaki değer sözcüklerden kolayca ayırt edilebilmelidir. Bunun için kavramlar kutu veya yuvarlak içine alınarak ayırt edilmesi sağlanmalıdır.  Kavram haritasında iki kavram arasındaki ilişkiyi göstermek üzere iki kutu bir çizgi ile bağlanmalıdır.  İlişki bu çizginin üzerine fiil kullanılarak yazılmalıdır.  Bu ilişki haritadaki kavramlardan en az birini ilgilendiren kapsamda olmalıdır.  Bazı durumlarda ilişkinin yönü önemli olduğu için belirtilecek ilişki yönü ok ile gösterilir.  İlişkileri içermeyen bir kavram haritası bir akış diyagramına benzer.

Kavram Haritası Örnek 1

Kavram Haritası - Örnek 2

Zihin Haritası  Zihin haritası,  Kelimeleri ve düşünceleri birbirine bağlamak ve bunları bir anahtar kelime veya düşünce etrafında toplamak için kullanılan bir diyagramdır.  Bilgiler arasındaki bağlantıları gösteren ortası resimli bir diyagramdır.  Genellikle, diyagramlar, resimler, sözcükler ve çizgiler içerir.  Bir zihin haritası genellikle ilişkili fikirler, kelime ve kavramları eklendiği merkeze yerleştirilmiş tek bir kelime veya metin etrafında oluşturulur.  Başlıca kategoriler merkez bir düğümden yayılır.

Zihin Haritası - Örnek

Örümcek Harita  Örümcek haritalar bir fikrin ana hattının oluşması sürecinde doğrusal olmayan süreçleri içeren bir düşünce biçimidir.  Harita üzerinde merkeze temel bir kavram yerleştirilir ve bu kavram ile ilgili özellikler çevresine yerleştirilir.  Haritanın ortasında bir fikir yer alır, dallarında ise destek fikirler, örnekler ve detaylar yer alır.  Örümcek haritaların en önemli avantajı yapılışının çok kolay ve hızlı olmasıdır.  Görünüşü örümcek ağı gibidir.

Örümcek Harita Örnekler

Akış Şeması  Akış şemaları, bir sürecin nasıl gerçekleştiğini adım adım gösteren şemaların bir araya gelmesiyle oluşur.  Akış içerisinde bulunan işlemleri oklar ile birbirine bağlayan bir şemadır.  Öğrencilerine bir olayın ya da problemin nasıl çözüleceği konusunda büyük resmi göstermek isteyen öğretmene büyük kolaylık sağlar.  Akış şeması ile adımlar arasında karar vermek zorunda olan öğrenciye kritik noktaları gösterir.  Böylelikle öğrenci atacağı adımın olası sonuçlarını görebilmektedir.

Akış Şemalarında Kullanılan Simgeler ve İşlevleri

Akış Şeması - Örnekler

Bulmaca  Eğitim amaçlı yapılan bulmacalar öğrencilere eğlenceli zaman geçirmelerinin yanında birçok yarar sağlamaktadır.  Kelime bilgilerini geliştirir  El-göz koordinasyonlarını geliştirir.  Hafıza becerilerini geliştirir.  Problem çözme becerilerini artırır.  Eğitim amaçlı bulmaca hazırlayabilmede yardımcı birçok web sitesi ( vb.) bulunmaktadır.

Bulmaca - Örnek 1

Bulmaca - Örnek 2

Bulmaca Örnek 2 (devam)

Çalışma Yaprağı  Öğrencilerin bir konu hakkında öğrendiklerini ders dışında tekrarlamalarını sağlayan öğretim materyalleridir.  Çalışma yaprakları öğrencilere ödev olarak verileceği gibi, ders içerisinde alıştırma-uygulama yapmak, konunun özetlenmesi, tekrarlanması ya da pekiştirilmesi amacıyla kullanılabilmektedir.  Hazırlanması kolay ve pratik olan çalışma yapraklarında bulunması gereken üç bölüm bulunmaktadır.  Dikkati Çekme ve Güdüleme  Etkin Uğraşı  Değerlendirme

Çalışma Yaprağı - Örnek 1

Çalışma Yaprağı - Örnek 2

Çalışma Yaprağı Örnek 2 devam

Ders Notu  Öğretmenler tarafından eğitim amacıyla derslerde kullanmak üzere hazırlanan farklı görsellerle desteklenmiş metinlerin bulunduğu öğretim materyalleridir.  Hazırlanan ders notunda konu hakkında geniş bilgilere yer verilmez. Konunun genel hatları, önemli görülen noktaları yer almalıdır.  Özellikle bilgi yoğunluğu ve kavramların fazlaca olduğu konularda hazırlanmış ders notları sayesinde öğrenci kendisine fayda getirmeyecek bilgi yığınlarıyla uğraşması önlenebilir.

Ders Notu Örnek 1

Ders Notu Örnek 2

Sunu  Bilginin kolay ve etkili aktarılması, kalıcı hale gelmesi, görselleştirilmesi için aynı anda birçok duyu organına hitap eden yöntemlerden faydalanmak gereklidir.  Sunu ile sayfalarca yazılmış olan bir konunun özeti yapılmış olur hem de bu özet görselleştirilmiş, ses ya da video ile desteklenmiş olur.  Bilgisayar destekli öğretim ortamlarında kullanılan çok sayıda sunu hazırlama yazılımları bulunmaktadır (Microsoft PowerPoint, Open Office Powerpoint, Prezi vb.).

Etkili sunu hazırlama teknikleri  Slaytlara farklı kaynaklardan aldığınız bilgileri kopyalayıp yapıştırmayın.  Tasarımı basit ancak etkili tutun.  Yazı tipi olarak okunması kolay olanı seçin.  Başlıklar ve metin için farklı yazı boyutları seçin.  Vurgulamalardan faydalanın.  Bütün slaytlarda kullandığınız yazı tipi ve boyutları yönünden tutarlı olun.  Renkleri birbirine uygun seçerek, okunabilirliği kuvvetlendirmek amaçlı kullanın.

Etkili sunu hazırlama teknikleri devam  Renkleri mesajınızı vurgulamak için doğru kullanın.  Zıtlıklardan faydalanın.  Dikkat çekmek için çok sayıda rengi kullanmayın.  Konu anlatımını basit ve düz tutun.  Sadece anahtar kelimler kullanın.  Cümlelerden ve uzun paragraflardan kaçının.  Aynı slaytta birden çok konu anlatmaya çalışmayın.  Metinden daha çok görsellerden faydalanın.  Mesajınızı doğru vermek adına doğru ve birbiriyle tutarlı görsellerden faydalanın.

Sunu Örnek

Poster  Poster kullanımı her zaman göz alıcıdır ve büyük gruplar ile iletişim kurmakta mükemmel bir yoldur.  Ancak posterler sadece metin tabanlı olduklarında insanlar tarafından fazla ilgi görmemektedirler.  Eğer bir postere ilgi çekici görseller eklenirse, öğrencinin yapılan sunumdaki mesaja daha iyi odaklanması sağlanabilir.  Bu nedenle daha etkileşimli ve görseli olan posterlerin tasarlanması gereklidir.  Bunun için etkileşimli elektronik posterler hazırlamaya yardımcı olan çeşitli web siteleri yer almaktadır (

Poster Örnek

Karikatür  Dijital karikatürler ile yazma ve yaratıcı okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesi, öğrenmeyi birçok açıdan destekler.  Karikatür kullanarak öğrencilerin yaratıcı fikirleri geliştirilebilir, uzun uzun ders işlemek yerine verilmek istenen mesaj kısa yoldan verilebilir.  Karikatürler ile öğrenciler bir yandan eğlenerek öğrenirken diğer yandan öğrendiklerini düşünerek sorgulamayı öğrenirler.  Make Belief Comix, ToonDoo vb. gibi internet üzerinde basit dijital karikatür araçları bulunmaktadır.  Bir ders içinde karikatürler ile öğrenilen kavramları tekrarlamak, kültürel yaşam ve sosyal olayları incelemek ve yorumlamak için kullanılabilir.

Karikatür Örnek 1

Karikatür Örnek 2

Dijital Öykülendirme  Dijital öykülendirme anlatılmak istenen fikirlerin resim, ses, video gibi dijital medyanın kullanılarak kısa öyküler oluşturularak aktarılmasını sağlar.  Dijital öyküler bireylere yaratıcı olabileceği alanlar sağlar.  Bireylerin internet üzerinden çalışabileceği Ourstory, Voki gibi dijital öykü oluşturma araçları yer almaktadır.

Dijital Öykülendirme Örnek

Dijital Öykülendirme Örnek devam