ISG YÖNETİM SİSTEMLERİ OHSAS 18001İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi ISO 9001Kalite Yönetim Sistemi ISO 14001Çevre Yönetim Sistemi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İş Sağlığı ve Güvenliği
1 2 3 Toplam 4 Saat 2 Saat Yüzyüze Eğitim 2 Saat Uzaktan Eğitim.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
1=) “CE” İŞARETİ  “CE” işareti Fransızcada Avrupa normlarına uygunluk anlamına gelen “Conformite Europeenne” sözcüklerinin baş harflerinden oluşmaktadır.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İSTATİSTİKLERİMİZ ULUSLARARASI STANDARTLARA UYGUN MU? Alper GÜCÜMENGİL Dış İlişkiler Daire Başkanlığı Projeler Grup Sorumlusu.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
İSG Yönetim Sistemleri İSG YÖNETİM SİSTEMLERİ OHSAS 18001İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi ISO 9001Kalite Yönetim Sistemi ISO 14001Çevre Yönetim.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
5 Uzun-vadeli Sadakat İlişkilerinin Yaratılması 1.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE GENEL BAKIŞ VE GÜVENLİK KÜLTÜRÜ.
Türk Standartları Enstitüsü ’ nün Belgelendir me Faaliyetler i Resmiye Kulu
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.
GOODYEAR LASTİKLERİ Ergonomi Ekip Çalışmaları
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Proje Entegrasyon Yönetimi
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ STANDART TEMEL EĞİTİM NOTLARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMLERİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ÜRETİM YÖNETİMİ.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KARŞILAŞTIRMA ÖLÇÜTLERİ
OHSAS İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMLERİ
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
Hayvancılık İşletmelerinde Sürü Yönetimi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL VE DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YBS 4004 Sistem Güvenliği.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çevre Yönetim Sistemi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ISG YÖNETİM SİSTEMLERİ OHSAS 18001İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi ISO 9001Kalite Yönetim Sistemi ISO 14001Çevre Yönetim Sistemi

Yönetim sistemleri; kuruluşların faaliyetlerinin genel stratejileri ile uyumlu olarak sistematik bir şekilde ele alınıp sürekli iyileştirme yaklaşımı çerçevesinde çözümlenmesini amaçlar.  OHSAS 18001:İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ DEĞERLENDİRME SERİSİ-İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ SPESİFİKASYONU &  OHSAS 18002:İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMLERİ-OHSAS UYGULAMA REHBERİ Yönetim Sistemi Nedir?

TS 18001(OHSAS) STANDARDI  OHSAS 18001, BSI (British standarts Institute) tarafından yayınlanmış olan "İş Sağlığı ve Güvenliği" standardıdır.  OHSAS 18001; ISO 9000 ve ISO gibi bir ISO standardı değildir.  OHSAS diğer uluslararası standartlardan farklı olarak bazı ulusal standart kuruluşları ve belgelendirme kuruluşlarının birlikte çalışmasıyla gerçekleştirilmiştir. –1996’da BS 8800 Mesleki sağlık ve güvenlik yönetim sis.rehberi –1997’de Technical report NPR 5001 –1999’da BS tarafından (İngiltere’de) –2004’de TS olarak yayınlandı

TS 18001(OHSAS) STANDARDI (TANIMLAR)  İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ: Kuruluşun faaliyetleri ile ilgili İSG riskleri yönetimin kolaylaştıran, tüm yönetim sisteminin bir parçasıdır. Bu kuruluş yapısını, faaliyet planlarını, sorumlulukları, deneyimleri, prosesleri,prosedürleri ve kuruluşun İSG politikasının geliştirilmesi, uygulanması, iyileştirilmesi, başarılması, gözden geçirilmesi ve sürdürülmesi için kaynakları kapsar.  İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ: Çalışanların, geçici işçilerin, müteahhid personelin, ziyaretçilerin ve çalışma alanındaki diğer insanların refahını etkileyen faktörler ve şartlar.  KAZA: Ölüme, hastalığa, yaralanmaya, hasara veya diğer kayıplara sebebiyet veren istenmeyen olay.  ZARAR: İnsanların yaralanması, hastalanması, malın, çalışılan yerin zarar görmesi veya bunların birlikte gerçekleşmesine neden olabilecek potansiyel kaynak ve durum.  RİSK DEGERLENDİRMESİ: Tüm proseslerde, riskin büyüklüğünü tahmin etmek ve riske tahammül edilip edilemeyeceğine karak vermek.

TS 18001(OHSAS) FAYDALARI  Karlılığı arttırmak  İSG çalışmalarını diğer faaliyetlere entegre ederek kaynakların korunmasını sağlamak  Yönetimin taahhüdünün sağlandığını göstermek  Motivasyon ve katılımı arttırmak  Ulusal yasa ve dünya standardlarına uyum süresini ve maliyetini azaltmak  Paydaşların istek ve beklentilerini karşılayarak rekabeti arttırmak  Kuruluşlar tarafından sürdürülmekte olan İSG faaliyetlerinin sistematik olarak yayılımını sağlamak

1.KAPSAM 2.ATIF YAPILAN STANDARDLAR 3.TERİMLER VE TARİFLER 4.İSG YÖNETİM SİSTEMİ UNSURLARI 4.1 GENEL ŞARTLAR 4.2 ISG POLİTİKASI 4.3 PLANLAMA 4.4.UYGULAMA VE ÇALIŞTIRMA 4.5. KONTROL VE DÜZELTİCİ FAALİYET 4.6.YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMESİ TS 18001(OHSAS) BÖLÜMLERİ

4.1. Genel Şartlar  Kuruluş bu standardın şartlarına uygun olarak bir İSG Yönetim sistemi oluşturmalı, dokümante etmeli, uygulamalı, devamlılığını sağlamalı ve sürekli iyileştirmeli ve bu şartları nasıl karşıladığını belirlemelidir.  Kuruluş kendi İSG yönetim sistemi kapsamını tarif etmeli ve dokümante etmelidir.

4.3.2 Yasal ve Diğer Şartlar  Kuruluş kendisine uygulanabilen yasal yasal ve diğer İSG şartlarını (uymayı taahhüt ettiği diğer şartlar) belirlemek ve bunlara ulaşmak için prosedür oluşturmalıdır.  Bu bilgiler güncel tutulmalıdır.  İlgili taraflara yasal ve diğer şartlar hakkında ilgili bilgiler iletilmelidir.

Yasal ve diğer şartlar  Türk İş Hukuku mevzuatı  Ürünün ihraç edildiği ülkenin mevzuatları  Organize sanayi bölgelerinde bulunan işletmeler için OSB yönetiminin kendi kuralları  Genelgeler  Kamu ve sivil toplum kuruluşlarıyla yapılan anlaşmalar,  Bağlı olunan üst kuruluşun kamuya karşı taahhütleri,  Topluluk şirketlerinin, müşterilerin şartları

4.3.3 Hedefler ve Programlar  Uygun fonksiyon ve seviyelerde İSG hedefleri oluşturulmalı, uygulanmalı ve devamlılığı sağlanmalıdır.  Hedefler ölçülebilir olmalı, yasal ve diğer şartlara uyma, sürekli iyileşme ve yaralanma ve sağlığın bozulmasının önlenmesi taahhütlerini içermeli, İSG politikasıyla tutarlı olmalı,  Önemli İSG risklerinin yanı sıra teknolojik seçenekler, mali, işletme ve iş hayatının gerekleri ile ilgili tarafların görüşleri dikkate alınmalıdır.  Hedefleri gerçekleştirmek için kaynaklar, sorumluk, yöntem ve terminin belirtildiği programlar oluşturulup, uygulanmalı, sürekliliği sağlanmalıdır. Programlar düzenli olarak gözden geçirilmeli ve gerektiğinde yeniden düzenlenmelidir.

İSG PROGRAMLARI HEDEFLER HEDEFLER SORUMLULUKLAR ARAÇLAR ZAMAN PROGRAMLAR

PolitikaHedef Güvenli bir çalışma ortamı sağlamak Risk skoru 6 ve üzerinde olan tehlikelerin risk skorunu aşağı çekmek İş Kazalarını minimumda tutmak 2008 yılında X adet olan iş kazasını Y adede indirmek İş Hukuku mevzuatına ve diğer tüm şartlama uymak 2008 sonuna kadar izin verilen değerlerden sapmanın sıfırlanması

İSG Programı PolitikaHedefUygulanacak faaliyet SüreSorumlu İş Kazalarını en az düzeyde tutmak X adetten Y adede indirilmesi Kaza sebeplerini ve tekrarlayan kazaları tespit ederek kaynağında yok etmek 6 ay... Bölümü

4.5.5 İç Tetkik  İSG Yönetim sisteminin bu standardın şartları ile planlanan düzenlemelere uygunluğunu,  Gereğince uygulandığının ve sürekliliğinin sağlandığını tayin etmek  Politika ve hedefleri karşılama etkinliğini takip etmek ve  Yönetime performans ile ilgili bilgi sağlamak için planlanan aralıklarla iç tetkik yapmalıdır.

İç Tetkikte;  Tetkiklerin planlanması, uygulanması, sonuçlarının bildirilmesi, kayıtlarının tutulması ile ilgili sorumluluk ve yetkiler ile şartlar tanımlanmalıdır.  İç tetkik programı hazırlanmalıdır.  Tetkik kriterlerinin; kapsamı, sıklığı ve metodu belirlenmelidir.  Seçilen tetkikçiler tetkik edilecek prosesten bağımsız olmalıdır.

 Üst yönetim, planlanan aralıklarla, İSG Yönetim Sisteminin uygunluğunun, yeterliliğinin ve etkinliğinin sürekliliğini sağlamalıdır.  Gözden geçirmeler, İSG politikası, ve hedefleri de dahil olmak üzere İSG’ye ilişkin değişiklik ihtiyacı ve iyileştirme fırsatlarını da içermelidir.  Kayıtlar muhafaza edilmelidir Yönetimin Gözden Geçirmesi

YGG’de görüşülecek konular:  İç tetkik sonuçları ile kuruluşun uymakla yükümlü olduğu yasal ve diğer şartlara uygunluğun değerlendirilmesi,  Katılım ve danışma sonuçları,  İlgili taraflarla yapılan iletişim (şikayetler dahil)  Kuruluşun İSG performansı  Hedeflere ulaşma derecesi,  Olayların araştırılmasının, düzeltici ve önleyici faaliyetlerin durumu,  Önceki YGG’ye ait faaliyetlerin izlenmesi,  İSG ile ilgili yasal ve diğer şartlardaki gelişmeler ve değişen durumlar,  İyileştirme ile ilgili tavsiyeler.

SORULAR