Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ A.Kişi-Kişi (İnsan - İnsana) İletişim B.Kişilerarası İletişim C.Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim D.Örgüt.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEDEN DİLİ.
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
 zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam.
Algılayanın Özellikleri 1. Beklentiler 2. İlgiler 3. Gereksinimleri 4. Bilişsel stilleri 5. İnançları 6. Bireysel değerleri.
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
Prof. Dr. RANA ÖZEN KUTANİS
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
SÖZCÜKTE ANLAM.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
7. BASAMAK İlişki Yönetimi
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Bölüm I Hüseyin İlhan.
STRES YÖNETİMİ.
KONUŞMADA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
Toplantıları önemli hale getirin. Harika ekiplerin temelinde çok iyi iletişim vardır. Temel.
Çin ile ilgili resimler Çin ile ilgili yazılar Çin ile ilgili karikatürler.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (Microsoft Word Programı)
Metinlerin Sınıflandırması
TELEFONDA İLETİŞİMDE ADAB-I MUAŞERET.
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
MESLEKİ GELİŞİM DERNEĞİ
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
Bölüm 5: Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
BİLGİ TOPLUMU.
ANKET HAKAN KALYONCU ESRA ŞEN BERKAY ÇAMLICA
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
TUTUM VE ALGILAR.
Fare Biyomedikal çalışmalarda için uygun ve en çok kullanılan türdür. 400’ün üzerinde farklı soyu vardır. Başlıca kanser, antikor, ilaç ve aşı araştırmalarında.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
İLETİŞİM TÜRLERİ VE TEKNİKLERİ
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
EMPATİK İLETİŞİM 1.
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
BEDEN DİLİ (Sözsüz İletişim)
YAVRU YETİŞTİRME Su Ürünleri Yetiştiriciliğinin Temel Esasları
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
KENDİNİ TANIMA.
KABUL DİLİ.
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
SINIF YÖNETİMİNDE İLETİŞİM-I
5 Kasım 2013 Yıldız Teknik Üniversitesi İşletme Kulübü
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Ege Akgün.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
I. Hafta Dil Nedir? Dilin Kökeni
Sunum transkripti:

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ A.Kişi-Kişi (İnsan - İnsana) İletişim B.Kişilerarası İletişim C.Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim D.Örgüt İçi ve Örgütler Arası İletişim

A. Kişi içi iletişimde insanlar kendi içlerinde birtakım mesajlar üretirler ve bunları kendi bilinçlerinde yorumlayarak kendileri ile iletişim kurarlar Bir insanın düşünmesi, duygulanması, bireysel gereksinimleri fark etmesi, iç gözlem yapması, kendine sorular sorarak bunlara cevaplar üretmesi kişi içi iletişim sayılabilir.

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis B. Kişilerarası İletişim Kişiler arası iletişimin temel özelliği, kaynak ile alıcının aynı zaman ve aynı mekanı paylaşarak, sözlü-sözsüz, yazılı çok sayıda kanaldan yararlanarak, karşılıklı gözlem ve etkileşim içinde iletişim kurmalarıdır. Kişiler arası iletişim sürecinin gerçekleşmesi ve başarılı olabilmesi; gönderici ile alıcının ortak deneyim, ortak yaşam alanı v.b ortak paydalar altında toplanabilmesi ile ilintilidir. 1.Sözsüz İletişim 2.Sözlü İletişim 3.Yazılı İletişim

Alaplı Mesleki Eğitim Merkezi 4 İletişim Türleri Yazılı İletişim Sözsüz İletişim Sözlü İletişim

Alaplı Mesleki Eğitim Merkezi 5 Sözsüz (Beden Dilinde) İletişim Kavramı Sosyal psikologların uzun yıllar sürdürdükleri çok sayıda araştırmanın sonucuna göre insanların birbirleriyle yüz yüze kurdukları ilişkilerde sözsüz mesajların etkisi %90 oranındadır.

Alaplı Mesleki Eğitim Merkezi 6 Çevrede Olumlu İzlenim Yaratacak Beden Dili Özellikleri Göz İlişkisi Yüz İfadesi Baş Hareketleri Jestler Beden Duruşu Yakınlık Yöneliş Bedensel Temas Dış Görünüş

Akgün Keskin Yüz İfadeleri İnsan vücudunun en dikkat çeken yeri yüzdür..

 Yüz İfadesi: Canlı olun. Mümkün olduğu kadar sıcak ve dostça tebessüm edin ve gülün.Yüzünüz, çevrenize olan ilginizi yansıtsın. Donuk ve ifadesiz gözükmekten kaçının.

Jestler: El ve Kol Hareketleri El ve kol hareketleri, duygularımızın en güzel belirtileridir..

Tokalaşma Tokalaşma şekliniz sizin karşınızdaki insana göre statünüzü belli eden hareketlerdir.

Giysilerimiz Giydiğimiz elbiseler, hakkımızda bilgi verir..

Söyleyiş Tarzı Söyleyiş tarzı, kelimeleri söylerken kullanılan sesler, konuşan hakkında bilgi verir.

Yakınlık: İnsanlara daima, onları rahatsız etmeyecek, mümkün olan en yakın mesafede durmaya gayret edin. Yöneliş: Daima konuştuğunuz veya sizinle konuşan insana dönük durun. İkiden fazla insanla bir grup oluşturuyorsanız, sizin için önemli olanların dışındakilere merkezinizi kapatmayın. Mümkün olduğu kadar çok kişiye merkezinizi açık tutun.

Beden Duruşu: Ayaktaysanız, dik durun. Oturuyorsanız sandalye ve koltuğunuzu tam olarak doldurun ve arkanıza yaslanın. Birisiyle konuşurken öne eğilin ve ilginizi gösterin.

Alaplı Mesleki Eğitim Merkezi 16 Sözlü İletişim Sözlü iletişim, karşılıklı olarak konuşma ve dinleme etkinliklerini kapsar. Sözlü iletişimin başarısı, konuşan ve dinleyen arasında ortaklaşa bir temele dayanır.

Alaplı Mesleki Eğitim Merkezi 17

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis Sözlü İletişim Araçları Konferanslar Toplantılar Seminerler Mülakatlar Telefon görüşmeleri Radyo, tv

Alaplı Mesleki Eğitim Merkezi 20 Yazılı İletişim Mesajı, katılımcıların anlayabileceği ortak simgeler aracılığı ile (tahta, slayt vb.) iletmemizdir. Burada iletişim aracı yazıdır. İçerik, destek materyaller ve ortamlarla sunulur.

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis Yazılı İletişim Araçları Mektuplar İşletme gazeteleri Broşürler Bültenler El kitapları Yazılı raporlar v.b (Özkalp, 1999)