BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ Türkiye’de Hareketlilik ve Erasmus 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR Pırıl AKIN YÖK AB ve Uluslararası İlişkiler Birimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Erasmus+ Eğitim,öğretim, gençlik ve spor konularında neler sağlıyor?
Advertisements

 1. Giden Öğrenci: Bu sene itibariyle 30 olan Erasmus giden öğrenci sayısını, akademik yılı sonunda 45’e çıkarmayı, önümüzdeki 4 yılda da yapılacak.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
ERASMUS OFİSİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Hayatboyu Öğrenme Programı
ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
Lifelong Learning Programme (LLP) Erasmus
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM ve GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ Şubat 2007.
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
15 Ekim 2008, Prof. Dr. A.S.Gökalp Uluslararası İlişkiler ve AB Ofisi ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ VE YERLEŞTİRME.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMINA HOŞGELTİNİZ Erdoğan ERDOĞAN AR-GE Uluslararası Projeler Sorumlusu Ocak 2014.
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Dr. Armağan Erdoğan TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMALARı VE GELECEĞE BAKıŞ SOSYAL BOYUT KAVRAMı: UYGULAMALAR VE ÖNGÖRÜLER Dr. Armağan Erdoğan.
Avrupa Birliği Eğitim Programları
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ DIŞİLİŞKİLER OFİSİ. Erasmus Programı Neler Kazandırır? Öğrencilere Kazandırdıkları Yurtdışı deneyimi Çok kültürlü ortamda ders işleme.
YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I Prof. Dr. Ömer Demir Akdeniz Üniversitesi.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
T. C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI AR-GEREFORMPAKETİ Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun ve Bazı Kanun Hükmünde.
BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ERASMUS+ ÖĞRENCİ DEĞİŞİM PROGRAMI Yrd. Doç. Dr. Derya Yılmaz EEM Erasmus Koordinatörü.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
2017/2018 AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Sunum transkripti:

BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ Türkiye’de Hareketlilik ve Erasmus 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR Pırıl AKIN YÖK AB ve Uluslararası İlişkiler Birimi Uzman

2 Hareketlilik (Mobilite) Nedir? Yükseköğrenimde Hareketlilik Bologna Sürecinin temel yapı taşlarından olup, reformların başarıya ulaşmasındaki en önemli parametrelerden biridir.

3 Hareketliliğin Önemi Sürecin her ayağıyla yakından ilişkili olan harekelilik unsuru, sosyal boyut konusu için de hayati önem taşımaktadır. Hareketlilik, daha açık ve hoşgörüye dayalı bir Avrupa toplumu yaratması ve Xenofobi’nin (yabancı korkusu) ortadan kalkması açısından da son derece önemlidir.

4 Hareketlilik Bologna Süreci temelde hareketliliğe katkı sağlar. Hareketlilik ise; Öğrencilerin özgüven duygusunu geliştirir. Yeni kültürler tanımasına olanak sağlar. Öğrencilerin ekonomik durumlarını gözetmeksizin aynı eğitimi almasını hedefler.

5 Hareketlilikte Ana Hedef Bologna Sürecinde Hareketliliğin esas hedefi; “herkes için hareketlilik” tir.

Londra Bildirgesi Londra Bildirgesi; -Kişisel gelişim için fırsatlar yaratma, -bireyler ve kurumlar arasında uluslararası işbirliğini geliştirme, -yükseköğretim ve araştırma kalitesini artırma ve -Avrupa boyutuna gerçeklik kazandırma konularında önemli rol oynayan öğrenci, mezun ve öğretim görevlilerinin hareketliliği, Bologna Süreci’nin temel unsurlarından bir tanesidir.

Leuven Bildirgesi Leuven Bildirgesi -Hareketlilik, kişisel gelişim ve istihdam edilebilirlik için önemlidir. -Çeşitliliğe saygı duyma ve diğer kültürlerle iletişim kurma kapasitesinin gelişmesine yardım eder. -Dilsel çoğulculuğu teşvik eder, böylece Avrupa yükseköğretim alanının çok dilli geleneğini destekler ve yüksek öğretim kurumları arasında işbirliği ve rekabeti arttırır.

Leuven Bildirgesi “2020’de, Avrupa yükseköğretim alanına dahil olan ülkelerdeki mezunların en az %20’si yurtdışında bir süre eğitim veya staj amaçlı bulunmuş olmalıdır.”

9 Hareketliliğin Çeşitleri Hareketliliğin bir çok varyasyonu vardır: -yurtiçi -yurtdışı -kısa dönemli -uzun dönemli -dereceler içi -dereceler arası -değişim programları ya da ortak programlar yoluyla, -Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA) içinde ya da dışında vb.

10 Hareketliliğin Özendirilmesi Hareketliliği teşvik edici ve hareketliliğin kalitesini artırmaya yönelik alınması gereken önlemler: Ulusal boyutta, - kabul edilmiş tanıma araçları ve prosedürlerinin tam olarak uygulanması -öğretim elemanları ile öğrenci hareketliliğini teşvik edici yolların bulunmasının sağlanması -ortak programların sayısının artırılması -yurtdışında geçirilen eğitim-öğretim sürecinin tanınmasının kolaylaştırılması -gönderen ve misafir eden kurumlar arasında işbirliklerinin güçlendirilmesi, geliştirilmesi ve teşvik edilmesi -esnek eğitim proramlarının oluşturulması ve yükseköğretim kurumlarımızın Avrupa Yükseköğretim Alanı’nda yer alan ülkeler arasında daha dengeli bir öğrenci ve öğretim elemanı hareketliliği konusunda sorumluluk almaya yönlendirilmesi

11 Yeşil Bildiri (Green Paper) Yükseköğrenimde hareketlilik konusunda Avrupa Komisyonu “Gençlerin Öğrenme Amaçlı Hareketliliğini Özendirmek” amacıyla 2009 yılında bir Yeşil Bildiri hazırlamaktadır. Bu bildirinin asıl amacı gençlerin bilgi ve becerilerini yurtdışına çıkarak nasıl geliştirebileceklerine dair fırsat yaratmak ve geliştirmektir.

12 Yeşil Bildiri’nin Ana Düşüncesi Bildiri, Avrupa Birliği Konseyi’nin Kasım 2008’de kabul ettiği “ Her genç kişinin eğitim-öğretim ya da stajı süresince, gönüllü olarak ya da bir değişim programıyla belirli bir süreliğine hareketlilikten faydalanma fırsatına/ hakkına sahip olduğu” prensibi temeline dayanmaktadır.

13 Türk Yükseköğretiminde Yurtiçi Hareketlilik FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI Hareketlilik konusunun Türk Yükseköğretim sisteminde uygulanma örneği Farabi Programıdır. -üniversite ve yüksek teknoloji enstitüleri bünyesinde ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim-öğretim yapan yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim üyesi değişim programı

14 FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI Farabi Değişim Programı, öğrenci veya öğretim üyelerinin bir veya iki yarıyıl süresince kendi kurumlarının dışında bir yükseköğretim kurumunda eğitim ve öğretim faaliyetlerine devam etmelerini amaçlamaktadır.

15 ERASMUS Türk Yükseköğretiminde Yurtdışı Hareketlilik ERASMUS –Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır (31 ülke katılıyor). –Türkiye’nin katılımı 2004 –Yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile ortak projeler üretip hayata geçirmeleri; kısa süreli öğrenci ve personel değişimi yapabilmeleri için karşılıksız mali destek sağlamaktadır. –Yükseköğretim sistemini iş dünyasının gereksinimlerine uygun olarak geliştirmek ve üniversite mezunlarının iş dünyasında istihdam edilebilirliğini arttırmak amacıyla yükseköğretim kurumları ile çalışma çevreleri arasındaki ilişkilerin ve işbirliğinin arttırılmasını da teşvik etmektedir.

16 Erasmus – Özel hedefleri –Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın oluşmasına destek vermeyi ve –Yenilik sürecinde yükseköğretim ve mesleki eğitime desteği artırmayı hedeflemektedir.

17 Erasmus - Hedefler -Yükseköğretimde kaliteyi artırma -Öğrenci ve öğretim elemanı hareketliliğini artırma 2012’ye kadar 3 milyon öğrenci hedefine doğru! -Yükseköğretim-iş dünyası işbirliğini (staj hareketliliği) sağlama

18 Erasmus Üniversite Beyannamesi -Tüm Erasmus faaliyetlerine giriş bileti ve kalite taahhüdüdür –Ulusal mevzuatca tanınmış kurumlar müracaat edebilirler –Dünya çapında mevcut 3200 civarında kurum

19 Erasmus Ülke Merkezli Faaliyetler Ulusal Ajanslar tarafından yürütülen Öğrenci Hareketliliği - Öğrenme - Staj (Placement) Personel Hareketliliği - Ders verme - Eğitim alma Yoğun Programlar (IP) Hareketliliği destek Hareketlilik Organizasyonu (HO/OM) Erasmus Yoğun Dil Kursları (EYDK/EILC)

20 Erasmus- Öğrenci Değişimi Bu program öğrencilere bir veya iki dönem Avrupa üniversitelerinden birinde öğrenim desteği veriyor Zaman ve emek kaybı olmuyor Gidilen üniversitede alınan dersler kendi üniversitesinde de tanınıyor Dil becerisi için ilave destek veriyor Gidilen üniversiteye öğrenim harcı ödenmiyor

21 Erasmus Öğrencisi Olmak İçin Ön lisans – Doktora öğrencisi olmak (1. sınıf hariç/ 1.sınıf öğrencisi gidemez ancak 2.sınıfa geçtiğinde gidebilmek için başvuruda bulunabilir) Seçilme kriterleri –Akademik ortalama % 50 –Yabancı dil % 50 –Mülakat yok Asgari: Ön lisans & lisans 2.0/4.0 veya 70/100 lisans üstü 2.5/4 veya 75/100 (Ancak bir kez Erasmus öğrencisi olabilirsiniz!)

22 Verilen Hibeler Gidilecek ülkeler çeşitli kriterlere göre (yaşam standartları vb.) kategorilere ayrılmıştır. Her bir kategorideki ülke için verilen hibe miktarı değişiklik göstermektedir.

23 Verilen Hibeler

24 Öğrenci – Öğrenim Hareketliliği

25 Personel – Ders Verme Hareketliliği

/08 Akademik Yılı Hareketlilik Alanları Çalışma Alanları Öğrenci - öğrenim Oran Öğrenci - staj Oran Personel - ders verme Oran Ziraat Bilimleri2874,58%10313,88%1348,78% Mimarlık, Şehir & Böl. Planlama2734,35%101,35%694,52% Sanat ve Tasarım2113,36%243,23%714,65% İşletme ve Yönetim Bilimleri95115,16%18024,26%1368,91% Eğitim, Öğretmen Eğitimi4296,84%456,06%16410,75% Mühendislik, Teknoloji124019,77%10013,48%23215,20% Coğrafya, Jeoloji540,86%60,81%191,25% Beşeri Bilimler1191,90%20,27%724,72% Diller ve Filoloji Bilimleri4256,78%233,10%1207,86% Hukuk2163,44%131,75%110,72% Matematik, Bilişim2083,32%344,58%563,67% Tıp Bilimleri2493,97%506,74%1519,90% Fen Bilimler2594,13%445,93%915,96% Sosyal Bilimler112217,89%567,55%1328,65% İletişim ve Bilgi Bilimleri1502,39%172,29%332,16% Diğer Çalışma Alanları791,26%354,72%352,29% Toplam

27 Hareketliliğin Üniversitelere Kazandırdıkları Uluslararası tecrübe ve Prestij Çok Kültürlü ve milletli ortamda eğitim Tolerans ve Kültürler arası diyalog Üniversitenin tanıtımı Araştırma ve bilimin gelişimine katkı Projelere ve Değişime Ek kaynak temini Ekip Ruhunu Kazandırmak Üniversiteler arası rekabet, gelişim için itici güç

28 Hareketliliğin Öğrencilere Kazandırdıkları Yabancı dili yerinde öğrenme/geliştirme olanağı Çok kültürlü ortamda eğitim görme 3-12 ay arasında yurt dışı eğitim Eğitim sonrası iş/mesleki bağlantılar Değişik kültürleri tanıma Tüm bunların sonucu olarak esnek düşünebilen birey olma

29 Hareketliliğin Topluma Kazandırdıkları Globalleşen Dünyaya Entegrasyonu kolaylaştırması Xenofobinin(Yabancı Korkusu) Ortadan Kalkması Eğitimde Kalitenin Artması Üniversite Şehrine Canlılık Kazandırması (Turizm, ekonomiye, kültür tanıtımına katkı) Üniversite+Vatandaş+İş dünyası yakınlaşması Türkçenin yaygınlaştırılması Kültürlerin Etkileşimi Türkiye’nin tanıtımı

TEŞEKKÜRLER!