TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI 30.05.2016 1 Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ETKİN SUNUŞ TEKNİKLERİ
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
SÖZLÜ SUNUM Zeynep DOĞAN - Müge ALNIAÇIK.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Sunum Araçlarının Kullanımı
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI SÖYLEYİŞ VE TELAFFUZ HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Hepsini bir araya getirmek 4. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
İletişim ve Empati.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ SEMİNERİ 08-10/12/2009
ETKİLİ İLETİŞİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Hekim-Hasta İletişimi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
HOŞGELDİNİZ Bayram KOÇ.
Etkili Sözlü Sunu/bilimsel sunu HazIrlama teknikleri
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
S U N U M T E K N İ K L E R İ B A Ş A R I L I S U N U M Yaşamımızın her noktasında düşüncelerimizi aktarır, destekler, karşılaştırır, alırız. Bu iletişim.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
Etkili Eğiticinin Özellikleri Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
SUNUMUN KAPANIŞI KONUŞMANIN SONUÇ BÖLÜMÜ
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
SUNUM / SUNUŞ.
İLETİŞİM.
ETKİLİ SUNUM. SUNUM NEDİR Bir konunun, bir bildirinin, bir araştırma sonucunun dinleyicilere aktarılmasına sunum denir. Sunumda bir çalışma sonucunu açıklama,
Sunum ile iilgil bilgiler. Sunumda Yapılması Gerekenler İnsan hayatı, bir toplumun içinde mevcuttur. Bu toplumda her an insanlarla iletişim içindeyiz.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
İLETİŞİM NEDİR??.
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ. Dinle beni Bulursun bir bilmediğini Konuş benimle Bulurum bir bilmediğimi.
Sunum transkripti:

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Eğitim : Okul Konuya odaklanır, öğretmen merkezlidir Kişisel gelişime yöneliktir Bilgi ağırlıklıdır, Daha teoriktir Daha uzun zamana yayılır Çoğunlukla deneyiminin yerini tutar Gençlere ve yeni yetişenlere verilir “Öğrenci neyi bilmeli” sorusu ile başlar Öğretmenler ve Akademisyenler tarafından verilir İçsel motivasyon önemlidir, (ilgi,istek) Biçimsel boyutları oldukça fazladır

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Eğitim : Yetişkinler İşe, göreve odaklıdır Beceri geliştirmeye yöneliktir Pratiktir, uygulamaya dönüktür Genellikle bir zaman sınırı vardır Deneyimler üzerine geliştirilir Daha yaşlı ve olgun insanlara verilir “Katılımcı neyi yapabilmeli” sorusu ile başlar Uygulamacılar ve eğitimcilerin tarafından verilir Dışarıdan sağlanan motivasyon önemlidir. (para,terfi,güç,ödül gibi) Biçimsel olmayan yönleri fazladır

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Konuşma : Sunum Tarzları Konuşmacı Speaker Sunucu Presenter Öğretmen Teacher Eğitimci (Yetiştirici) Trainer (Eğitici) Kolaylaştırıcı Faclitator Toplantı Yöneticisi Moderator Müzakereci Negotiator Medyatör Uzlaştırıcı Sizin Tarzınız Hangisi?

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Yetişkin Eğitimi: Nasıl ve Niçin İstedikleri zaman öğrenirler İhtiyaç duydukları zaman öğrenirler Yaparak öğrenirler Sorunlarıyla bağlantı kurarak öğrenirler Deneyimlerle pekiştirerek öğrenirler Rahat ve güvenli ortamda öğrenirler Önce hızlı, sonra yavaş, sonra hızlı öğrenirler.

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Eğitim Hazırlığı (5H Kuralı) Eğitimcinin Hazırlığı Eğitim Planının Hazırlığı Eğitim Materyallerinin Hazırlığı Eğitim Araç ve Gereçlerinin Hazırlığı Eğitim Ortamını hazırlığı

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Eğitimcinin Hazırlığı Bilgi yönünden hazırlık *Odaklanma/Bilgi-belge derleme Giyim-kuşam-görünüm yönünden hazırlık Psikolojik yönden hazırlık *Olumlu Zihinsel tutum/Coşku Fiziksel yönden hazırlık *Uyku, dinlenme, yemek-içki, sağlıklı yaşam Zamanlama yönünden hazırlık Araç-gereç, ekipman yönünden hazırlık

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Eğitim Planının Hazırlığı Amaç cümlesi Ana Başlıkların Belirlenmesi ve Sıralanması Alt Başlıklar Ana Mesajlar İçeriğin Hedef Kitleye Uyarlanması Zamanlama Aktiviteler/Uygulamalar/Grup Çalışmaları

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Eğitim Notlarının Hazırlanması Açık, net, amaca uygun Çok uzun değil – Çok kısa değil Not almaya uygun Sistematik: Akla-mantığa uygun Estetik: Göz zevkine hitap eden Yorulmadan ve sıkılmadan izlenen / okunan

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Eğitim Araç ve Gereçleri Laptop /PC/ BarCo (projeksiyon Cihazı) Tepegöz (OHP) Flip Chart (Beyaz Kağıt) Beyaz Tahta Video Teyp-CD çalar Panolar

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Eğitim Ortamının Hazırlanması Oturma Düzeni Aydınlatma Isıtma ve Havalandırma Salonun Konuma ve Dekorasyonu Araç Gereçlerin Varlığı ve Çalışması Eğitimcinin Masası ve Hareket Alanı İkramlar/Lojistik Destek Yaka/Masa Kartları Karşıma ve Olumlu İlk izlenim

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Katılımcıları Tanımak Ortalama bir profil çıkarın Bu tür eğitimlerin önceki katılımcılarıyla konuşun Bu tür eğitimlerin önceki eğitimcileriyle konuşun Düzenleyen firma yetkilisiyle konuşun Katılımcıların listesini isteyin, bilgi alın.

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Katılımcılar Mahkumlar Tatilciler Öğrenciler Mezunlar

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Katılımcıların bilinçaltındaki yedi arzusu Ait olmak Saygı duyulmak Güvende olmak Sevilmek Başarmak Olumlu duygular yaşamak Coşku, heyecan duymak

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Olumlu Zihinsel Tutum Başarıya inanmak İşini sevmek, işinden gurur duymak Kendini ve başkalarını sevmek, saygı duymak Hata yapmaktan korkmamak Hatalardan ders almak Olumsuz sözlerden, düşüncelerden kaçınmak Şikayet etmemek Eleştirmemek ve suçlamamak

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı İlk Dakikalar … Grubun bütünleşmesini sağlayın Önceki fiziksel ve zihinsel uğraşları bitirin Grubun dikkatini toplayın Olabildiğince çok kişiyle göz teması sağlayın Grubu selamlayın, kendinizi tanıtın Kısa profesyonel bir giriş yapın Etkili bir açış yapın

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı İlk Dakikalar… Katılımcıların dikkati en üst düzeydedir Sizi tanımak istemektedir Endişeleri vardır DİKKAT… “İlk izlenimi yaratmak için ikinci bir şansınız olmayacaktır.” “İlk dakikalar, tüm eğitimin başarısını etkiler.”

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Etkili Açış… Güncel bir olay Esprili bir anekdot Kısa bir alıntı Samimi bir itiraf ya da iltifat Ders alınacak kısa hikaye Zor bir soru İlginç bir istatistik, bir oran Önceki bir eğitime ya da konuşmacıya atıf Samimi bir itiraf ya da iltifat Ders alınacak kısa bir hikaye Zor bir soru İlginç bir istatistik, bir oran Önceki bir eğitime ya da konuşmacıya atıf İlgi çekici olmalı Ses tonu

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Sunumun Yapısı Açış Ana Tema Özet ve Öneriler Kapatma

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Uygun Öğrenme Ortamı PBBN’ yi açıklayın (Peki Bundan Bana Ne?) Rahat, samimi ve doğal olun Öğrenmenin amaçlarını sıkça hatırlatın Göze, kulağa duygulara hitap edin Katılımı sağlayın Geribildirimlerde bulunun Sorular sorun, soru sormayı cesaretlendirin Öğrenilenlerin kullanılmasını vurgulayın Eğitim Monolog değildir.

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Katılımcılarla Olumlu Etkileşim Kendinize güvenin. Bunu sesiniz ve bedeninizle belli edin Katılımcıları aktif ve empatik dinleyin Eğitimin bir diyalog olduğunu unutmayın İletişim tarzınızı zenginleştirin Sürekli olarak geribildirim alın ve verin Beden dilinizi etkili kullanın Enerjik + Espirili + Empatik + Etkili Olmak

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Topluluk Önünde Konuşma Heyecanlanmak doğaldır,korkmayın Heyecanınız enerji verir,performansınızı artırır Heyecanınızı belli etmeyin, itiraf etmeyin Asla özür dileyerek başlamayın Yüksek sesle açık / net konuşun Psikolojik olarak aynı, fiziksel olarak farlı düzlemde konuşun Programa titizlikle uyun

Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Konuşma Korkusunu Yenmek Hazırlıklarınızı tam yapın Başarılı olacağınıza inanın Başarıyı hayal edin Doğal olun / Kendiniz olun Derin nefes alın Gerinin / Esneyin Canlanın /hareketli olun Katılımcılara yakın olun TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI

Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Etkili Sunuş Teknikleri Duruş Hareket Göz teması Yüz ifadesi Jestler / eller ve kollar Ses Sözcükler Mizah ve canlılık Her slayt 7 satır olması gerek, her satırda 8 kelime olmalı

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Etkili Sunuş Teknikleri Duruş:Dik, rahat, güvenli,katılımcıya dönük Hareket: Canlı,enerjik,ölçülü Göz teması : Samimi, dostça ve herkesle Yüz ifadesi :Gülümseyen, mesaj ileten Jestler /eller ve kollar : Doğal,ölçülü amaçlı( açıklayıcı,güçlendirici veya hazırlayıcı ) Ses: Tonunu, hızını, rengini,sıcaklığını ayarlayın Sözcükler: Doğru söz telaffuz,duraklamalar Mizah ve canlılık: Kişisel örnek,uygun espriler

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Ses ve Nefes… Sesinizi herkes duysun Açık, akıcı güvenli konuşun Nefes almanızı baştan düzenleyin Doğru düzgün ve derin nefes alın Sesinizi kaydedin, dinleyin ve terbiye edin Nane, limon bitki çayları ılık içecekler için Alkol, sigara kirli havadan uzak durun Sesinizi, boğazınızı zorlamayın Boynunuzu ve boğazınızı soğuktan koruyun

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Ses ve Söz Kullanımında Hatalar Parazit sesler Asalak sözcükler Ses kalitesi. ince çatlak kaba nefessiz Ses düşüşü ; sözcüklerin sonunun yutulması Hatalı telaffuz ve yöresel lehçeler Argo ve Jargon kullanma Vurgulama ve duraklama hataları Monoton ses tonu

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Beden dilini kullanmak Dış görünüş Duruş Yakınlık Göz teması Baş hareketleri Yüz ifadeleri / mimikler Jestler / eller ve kollar Beden teması

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Etkili /Empatik Dinleme Konuşan kişiye değer verin Söylenmeyeni dinleyin ve duyun Gerçeği işitmeye çalışın Konuştuğunuz süreyi sınırlandırın Katılımcı sustuktan sonra ne söyleyeceğinizi düşünmekten vazgeçin Katılımcının bakış açısını yakalayarak dinleyin Söylediklerini anladığınızdan emin olması için katılımcının sözlerini tekrarlayın

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Soru Sorma Nedenleri & Teknikleri İlgiyi canlı tutmak / Katılımı özendirmek Öğrenmeyi kolaylaştırmak Öğrenilenleri pekiştirmek Açık sorular Kapalı sorular Çoklu sorular Yönlendirici sorular Tamamlayıcı – derinleştirici sorular

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Cevaplama Teknikleri Sakin ve soğukkanlı olun Soruyu tam anlayın. Anlamazsanız tekrarlatın Anlamadığınız soruyu cevaplamayın Bilmediğiniz soruda bilmediğinizi söyleyin İlgisiz soruları nezaketle erteleyin Tek kişiyle soru-cevap-soru sürecine girmeyin Kişilerin gizli gündemlerine fırsat yaratmayın Duygusal tartışmalara girmeyin Konunuzdan, mesajlarınızdan uzaklaşmayın

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı İlginin Sürdürülmesi Asla okumayın Çok uzun konuşmayın Uzun cümleler kurmayın İsteksiz, heyecansız, sessiz olmayın Özetleri, tekrarları ve geçişleri unutmayın Belirlenen süreleri aşmayın Öğrenirken eğlenmeyi de ihmal etmeyin İlgiyi dağıtanlara izin / fırsat vermeyin

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Eğitimi Yönetmek Geçişleri yapmak, konuları birbirine bağlamak Özetleme Talimatlar Değer katmak Tüm gruba seslenme Etkileşimli sunumlar Soruları cevaplandırma Zor durumlarla başetme

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Zor Durumlarla / Zor Katılımcılarla Baş Etme Her şeyi bilenler / Çok fazla konuşanlar Zor sorularla sıkıştıranlar / Saldırganlar Sıkıntı duyanlar / Alınganlar / Sizi Suçlayanlar Sessizler / Konuşmayanlar / Katılmayanlar Aralarında konuşanlar / Fısıldayanlar İlgisizler / İlgiyi dağıtanlar / Sabote edenler

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Kötü Kapanış Soru cevapla bitirmek Özür dilemek Atladığınız unuttuğunuz bölümlerden bahsetmek Sözü uzatmak, konuyu dağıtmak Heyecanı, enerjiyi yitirmek Şu ifadelerden birini kullanmak * “Galiba zamanımız bitiyor.” * “Benim söyleyeceklerimin hepsi bu.” * “Benim şimdi bitirmemi söylediler…”

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Etkili Kapanış Katılımlı bir özet Düşündürücü sorular Etkileyici, cesaretlendirici alıntılar Mesajı vurgulayan kısa anekdotlar Yaşanmış hikayeler Ana noktaları vurgulayan benzetmeler Eylem çağrısı / Eylem Planı Amacı ve sonucu birleştiren özetlemeler

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Eğitimin Değerlendirilmesi Amaç: Açık ve katılımcılara uygun olması İçerik: Konuların seçimi, sıralanması Yöntem: Anlatım-uygulama Eğitim Materyalleri: Kitaplar, görseller Süre: Toplam süre, oturum süreleri, aralar Yer: salon, ortam, dekorasyon, ısı, ışık, araçlar Lojistik: Ulaşım, yönlendirme, ikramlar Sonuç: Öğrenme ve gelişmeye katkılar

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı Eğiticinin Değerlendirilmesi Konu hakkında bilgisi Sunuş becerileri Katılımcılara duyarlılığı Katılımı ve öğrenmeyi sağlaması Süreyi iyi kullanması Eğitim materyallerini, araç gereçleri kullanması Farklı eğitim yöntem ve tekniklerini kullanması

Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Katılımcının Değerlendirilmesi Devamlılığı, zamana duyarlılığı Katılımı, eğitim aktivitelerine istekliliği Öğrenme istek ve kapasitesi Yeni ve farklı fikirlere açıklığı Eğitimci ile iletişimi Eğitimdeki arkadaşlarıyla ilişkileri Öğrenme düzeyi Öğrendiklerini uygulama düzeyi

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Dr. Bekir Tarık YİĞİT – Eğitim Dairesi Başkanı