, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

ÇOCUK EĞİTİMİNDE DRAMANIN YARARLARI
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Yaratıcı Drama Atölyesi
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Öğrenci Merkezli Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ROL OYNAMA.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
OEE – Drama Dramanın Eğitiminin Avantajları
PARMAK OYUNLARI.
DRAMA Drama ;bireyler arasında dolaysız bir iletişim ve etkileşim sağlar. Drama bir olayı,oyunu,yaşantıyı tiyatro tekniklerinden yararlanarak,geliştirerek.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ.
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
OYUN OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİ
Öğretim Teknikleri - III
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Rol Oynama Nedİr ? Rol oynama yöntemi, öğrencilerin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kimliğe bürünerek ifade etmelerini sağlayan bir öğretim tekniğidir. 
KONUŞMA HALKASI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
Oyunun Özellikleri ve Önemi
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Zekâ Oyunları.
Etkileşime Dayalı Teknikler
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Müzede Yaratıcı Drama.
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle yaptıkları, ifade etmeye, rol oynamaya, canlandırmaya ve tartışmaya dayalı grup etkinlikleridir. Eğitici Drama Ne Değildir? -Psiko-drama değildir -Çocuk tiyatrosu değildir -Oyun değildir -Tek amacı yaratıcılığın gelişmesi değildir

*Eğitim amaçlı drama; özel olarak düzenlenen yaşantıları somut bir şekilde hissetme yolu ile, . sosyal, Evrensel ve soyut kavramların, tarih, edebiyat gibi konuların canlandırılarak anlamlı hale getirildiği, öğrenildiği bir eğitim tekniğidir.

*Eğitici drama, mümkün olduğunca esnek olmakla birlikte, temel kuralları önceden ve dışarıdan belirlenmiş, bir grupta yaşanan, yetişkin bir lider(örneğin bir öğretmen) tarafından yönlendirilen ya da en azından başlatılan ve çocuklar tarafından bir grup oyunu gibi algılanabilen etkinlikler bütünüdür.

*Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle yaptıkları, ifade etmeye, rol oynamaya, canlandırmaya ve tartışmaya dayalı grup etkinlikleridir.

*Daha işe vuruk bir şekilde tanımlanırsa; eğitici drama: bir eylemin, bir olayın, duygununun, çeşitli rollerin, bir kavramın, konunun ya da öykünün, hatta şiirin, canlı ya da cansız varlıkların, sözel ya da sözsüz, kendiliğinden davranışlarla, taklit yolu ile, temsili olarak ifade edilmesi canlandırılmasıdır

OYUN. Oyun , çocuk için sevgiden sonra gelen ikinci ihtiyaçtır OYUN Oyun , çocuk için sevgiden sonra gelen ikinci ihtiyaçtır. Drama oyuna katılmak, yaşamak, tartışmak ve çocukluk oyunlarıdır. Oyun çocuklarda kendiliğinde içgüdülerle ortaya çıkar, çocukların hayal güçlerini geliştirir. Yaratıcı olurlar, oyun içinde çeşitli teoriler geliştirirler. Çocuklar oyun oynarken , yetişkin bir işadamının işini önemsemesi gibi oyunu önemser ve ileriki iş yaşantısında , iş adamının sahip olması gereken özellikleri oyunda kazanır. Çocukları kısa bir süre gözlediğinizde , çocukların oyunu ciddi bir iş gibi yaptıklarını görürsünüz. Oyunun içten gelen güdü olması oyunun ayıt edici özelliğidir.

OYUNUN ÖZELLİKLERİ. Oyun , içten gelen motivasyondur OYUNUN ÖZELLİKLERİ * Oyun , içten gelen motivasyondur. * Oyunda ,ben bu nesneyle ne yapabilirim ? sorusu çocuğu harekete geçirir. * Yapılmadığı halde yapılıyormuş gibi davranılır( karakterizedir). * Dış Dıştan uygulanan krallardan bağımsızdır. * Zevkli ve hoşlanılan davranıştır. * Şekil ve içerik olarak çok zengin içeriğe sahiptir

OYUNUN ÇOCUK GELİŞİMİNE KATKILARI 1 OYUNUN ÇOCUK GELİŞİMİNE KATKILARI 1.Zihin ,dil, sosyal, duygusal,öz bakım, motor gelişimi desdekler. 2.Sorumluluk geliştirir. 3.İş birliğini geliştirir. 4.Disiplinli olmayı geliştirir. 5.Kendine güveni geliştirir

6. Kendini tanıma ve vücudunu fark etmeyi geliştirir. 7 6.Kendini tanıma ve vücudunu fark etmeyi geliştirir. 7.Dikkat süresini ve gücünü gelişimini sağlar. 8.Kişilik gelişimini sağlar. 9. Karar verme gücünü artırır. 10.Çeşitli deneyimler kazandırır

11.Faklı tecrübelerden faydalanmayı , kedi fikir ve becerilerine katmayı geliştirir. 12.Farklı insanlara olumlu tavır takınma ve uygun iletişim becerisi kazanma.

Taklit edebilme, drama etkinliğine katılabilmenin en temel ön şartıdır * Taklit edebilme, drama etkinliğine katılabilmenin en temel ön şartıdır. Taklit edemeyen bir çocuk drama etkinliğine katılamaz.Taklit edebilme drama için temel bir davranıştır.

*Taklit etme davranışıyla ilişkili olan dikkat ve bellek yetenekleri de gereklidir. Çevresinde olup bitenlere, işittiği ve gördüğü olaylara, kişilere, nesnelere dikkatini veremeyen, onları belleğinde tutamayan bir çocuğun drama etkinliğine katılabilmesi olanaksız olmasa da güçtür

*Taklit etme davranışının ilişkili olduğu diğer bir yetenek de zihinsel olarak simgeleştirebilmektir. Zihinde canlandırma, hareket yolu ile simgeleştirme de taklit etme ve dolayısı ile drama etkinliğine katılabilme, ile ilişkilidir.

* Drama etkinliğine katılabilme konusunda yalnızca bazı zihinsel yetenekler değil, bazı sosyal becerilerin de kazanılmış olması gerekir. Çocuğun kendi yaşıtları ile işbirliğine, etkileşime dayalı kurallı oyunlar oynama sosyal becerisini de elde etmiş olması, onun drama ya katılmasını ve drama dan yararlanmasını kolaylaştırabilir.

*Sözü edilen zihinsel ve sosyal yeteneklere sahip olma yaşının, ortalama olarak 3-3,5 yaş civarı olduğu kabul edildiğine göre, drama etkinliğine başlama yaşının 3,5 yaşından sonra olması gerektiği ortaya çıkar.

EĞİTİCİ DRAMA NE TÜR ÖĞRENME SAĞLAR EĞİTİCİ DRAMA NE TÜR ÖĞRENME SAĞLAR ? -YAŞANTIYA DAYALI ÖĞRENME - HAREKET YOLUYLA ÖĞRENME - AKTİF ÖĞRENME -ETKİLEŞİM YOLU İLE ÖĞRENME -SOSYAL ÖĞRENME -TARTIŞARAK ÖĞENME -YARATICI ÖĞRENME -DUYGUSAL ÖĞRENME