Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, 2016. Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Mastarlar.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Staj Bilgilendirme 2016 Lütfen Sitemizde Bulunan Staj Açıklamalarını Dikkatlice Okuyunuz!
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ÖĞRENCİ ÜRÜN DOSYASI.
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
TÜRKİYE BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU 17. ULUSAL İLKÖĞRETİM MATEMATİK VE 20. ULUSAL BİLİM OLİMPİYATLARI SINAVLARI NİSAN 2012.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
Program Tasarım Modelleri
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
2013 SBS SİSTEMİ. Yeni sınav sisteminde yapılan önemli değişiklikler şöyle; sınavdan alınacak puanın 500 değil, 700 tam puan üzerinden hesaplanması,
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
SİMÜLASYON Yrd Doç. Dr. Halil İbrahim KORUCA Pazartesi : Sınıf :
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ESER ELEMENT ANALİZ METOTLARI
ARAŞTIRMA METOTLARI ÖDEV:
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
ABDULLAH ACAR ortaokulu
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet Küçük
TEOG SINAVI.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
BİLİM ve SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
UZEM KULLANIM KILAVUZU
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Dersi Planlama.
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, 2016

Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son teslim tarihi; dönemin son dersidir. Hazırlanacak materyal iki şekilde olabilir: 1- Üç boyutlu, çeşitli maddelerden (kağıt, karton, plastik, tahta, tel, boncuk vs.) yapılmış bir ders aracı, model, maket. 2- Powerpoint, prezi slayt sunumu. Bu iki ödev türünden birisi tercih edilecek. Materyal Hazırlama

Materyal Ödevi3 Materyal Hazırlama Slayt ödevleri; –Ortaokul ya da lisede kendi branşınızda bir konunun işlenmesinde öğretmene yardımcı olacak bir materyal şeklinde hazırlanacak. Ya da; –Öğrenciye yönelik olarak; programlı öğretim ilkelerine göre tasarlanıp öğrencinin belli bir konuyu kendi kendine öğrenmesine hizmet edecek şekilde hazırlanacak. Materyal Hazırlama

Materyal Ödevi4 Materyal Hazırlama Materyal konularının belirlenmesinde öğrenciler serbest olacak. Konular, ortaokul ya da lisede okutulan kendi branşınıza ilişkin dersten olsun. Seçilen konular mümkün mertebe her öğrenci için farkı olacak. Aynı konu birkaç öğrenci tarafından alınmışsa; hazırlanan materyal farklı olacak. Materyal Hazırlama

Materyal Ödevi5 Üç boyutlu materyal hazırlamada dikkat edilecekler: Materyali kendimiz yapacağız. Belli oranda başkasından yardım alabiliriz. Materyalin yapım aşamaları 9-10 fotoğraf karesine alınacak. Materyalin tanıtımına ilişkin sayfalık bir word dosyası hazırlanacak. Word dosyasında, materyalin yapımında kullanılan malzemeler, materyalin nasıl yapıldığı, eğitimsel değeri (Materyalin amacı, öğretmene, öğrenciye sağlayacağı faydalar) yazılacak. Materyalin yapım aşamalarını gösteren fotoğraflar eklenecek. Materyal Hazırlama

Materyal Ödevi6 Materyal sınıfa getirilip tanıtılacak. Bu tanıtımda; Word dosyasında yazdıklarınızdan yararlanılacak. Materyal tanıtımı için dakika süre ayrılacak. Üç boyutlu materyalin değerlendirilmesinde, eğitimsel değeri, öğretmen ve öğrenci tarafından kullanışlılığı, özellikle öğrencinin katılımını sağlaması, ekonomikliği (ucuza mal etme), dayanıklılığı dikkate alınacak. (Bakınız: son slayt) son slayt Materyal Hazırlama

Materyal Ödevi7 Slayt hazırlamada dikkat edilecekler: Slayt ödevi öğretmene yönelik hazırlanan 20 slayttan az olmamalı. Öğrenciye yönelik slayt ödevi de 35 slayttan az olmamalı. Slayt ödevi de sınıfa getirilip tanıtılacak. Bu tanıtıma ilişkin bir word dosyası da (Bakınız: slayt 5) olacak. Slayt ödevi için yapım aşamalarını gösteren fotoğraflara gerek yok.slayt 5 Materyal Hazırlama

Materyal Ödevi8 Slayt ödevinin değerlendirilmesinde, Slayt hazırlama tekniklerine dikkat edilecek. Dikkat çekicilik, renk uyumu, ses uyumu, animasyonlar, resim/fotoğraf kullanımı, yazı miktarı, video klibi kullanımı vb. Slaytların değerlendirilmesinde, gerek duyulursa, slaytın hazırlanmasına ilişkin sorular da sorulacak. Örneğin: slaytın zemin rengini değiştir. Başlığın animasyonunu değiştir. Resim ekle, resmin yerine değiştir, vb. Materyal Hazırlama

Materyal Ödevi9 Materyal Hazırlama Materyallerin sınıfa getirilip tanıtımı Aralık ayı içinde yapılacak. Her hafta yaklaşık 6 öğrenciye görev verilecek. Her hafta, sunu yapacak olanlar önceden belirlenen takvime göre belirlenecek. Belirlenen tarihte sunu yapmayacak olanlar; kendi yerlerine sunu yapacak bir başka öğrenciyle yer değişikliği yapmaları gerekir. Aksi halde sunu yapmayan öğrencinin vize notundan 30 puan düşülecek. Her öğrenciye sınıftaki tanıtım için yaklaşık dakikalık süre verilecek: Tanıtım: hazırlanan materyalin gerçek bir ders ortamında nasıl kullanıldığını gösteren örnek bir ders işleme tarzında olacak. Materyal Hazırlama

Materyal Ödevi10 Sunu yapanların teslim edileceği dosyalar (Son teslim tarihi dönemin son dersidir): Üç boyutlu materyal hazırlayanlar için: –materyali tanıtan word dosyası, Slayt materyali hazırlayanlar için: –Slayt ödevi dosyası (ppt) Yapılan üç boyutlu materyaller öğretmen tarafından toplanmayacak. Bunlar, gelecekte kullanılmak üzere öğrencilerde kalacak. Materyal Hazırlama

Materyal Ödevi11 Teslim edilecek dosyalar; sunum yapıldıktan sonra, dersin hocasına yolu ile teslim Gönderilen de; gönderenin kimliği, sınıfı/grubu açık bir şekilde belirtilecek. Materyal Hazırlama

Materyal Ödevi12 Hazırlayan:Tarih: Materyal türü:Hedef kitle: ÖlçütlerYüksekOrtaDüşükYorumlar Taşıdığı eğitsel değer Amaçlara uygunluğu Mativasyon ve ilgiliyi sağlaması Öğrenenin katılımı Kullanım kolaylığı Teknik sağlamlık Dayanıklılık Taşınabilirliği Gerçeği yansıtma Tasarım ilkelerine uygunluk (Biçim, renk, vurgu, doku,ekonomiklik vb.) Materyal De ğ erlendirme Formu