WEB QUEST. Günümüzün gelişen teknolojisiyle birlikte artık ödevler tozlu ansiklopedilerden değil de derya- deniz internetten yapılır oldu. Buna ayak uydurmak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Advertisements

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
Neden ve Nasıl Kullanılır?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
WEBQUEST Ali ÇİMEN.
BİLGİ KAYNAKLARIM VE EMEĞE SAYGI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Liderlik Davranış ve Standartlarını İncelemek 3. MODÜL DEĞERLENDİRME RAPORU.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Öğrenme-Öğretme Süreci
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Portfolyo Nedir ? İş başvurularında çoğu zaman cv yeterli olmaktadır. Ama bazı işler vardır ki Portfolyo sunmanız gerekebilir. Peki nedir bu Portfolyo?
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
ÖĞRETİM TASARIMI VE GÜNCEL TEKNOLOJİLER
PORTFOLYO KÜBRA SANCAK.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Bilgisayar Destekli Öğretim
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Orijinallik. Orijinallik; ilk defa ortaya konma, özgün olma anlamlarına gelmektedir. Orijinal olanı düşünebilme, yaratıcı düşünmenin temel bileşenlerinden.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Hazirlayan: Zeynep Turan Atatürk Üniversitesi BOTEB-III
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Probleme Dayalı Öğrenme
SG501-Siber Güvenliğe Giriş
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
SINIF YÖNETİMİ.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
7th International Congress of Research in Education
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Öğretim Yazılımı Tasarımı Rehberi
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

WEB QUEST

Günümüzün gelişen teknolojisiyle birlikte artık ödevler tozlu ansiklopedilerden değil de derya- deniz internetten yapılır oldu. Buna ayak uydurmak ve öğrencileri hem internette bilgiye erişmeye alıştırmak hem de daha güncel ve çeşitli bilgilere ulaştırarak, daha zengin içerikli ödevler hazırlamalarını sağlamak amacıyla eğitimciler Webquest 'i keşfetti!

Web Quest Nedir? Web Macerası, öğrencilerin kullandıkları bilgilerin bir bölümünün veya tamamının Internet kaynaklarından edinildiği, araştırmaya ve sorgulamaya yönlendiren bir etkinliktir. Bu etkinlik sayesinde öğrencilerin internetteki kaynaklarla etkileşim sağlaması ve tamamen bu kaynaklardan öğrenmesi amaçlanır. Web Maceraları genellikle grup etkinliklerinden oluşur, öğrenciler için rol oynama içerir ve tek veya birden fazla öğrenme alanını kapsayabilir. Kısa Süreli Web Maceraları Uzun Süreli Web Maceraları

Neden Web Quest? Web, Dünyanın en büyük ansiklopedisidir. Web, bilgi otoyoludur. Web işe yaramayan, önemsiz bilgilerle doludur. Öğrenci Motivasyonu ve Orijinallik İşbirlikli Öğrenme Düşünme becerilerini geliştirme

Web Macerası Adımları Web Macerasının etkili olması ve amacının anlşaılabilmesi için aşağıdaki bölümleri içermesi gerekir. Giriş İşlem Bilgi Kaynakları Süreç Değerlendirme Sonuç

Giriş Öğrenciyi konuya ve kendisini nelerin beklediğine yönlendirmelidir. Farklı fikir, anlatım ve yöntemlerle öğrencinin ilgisini uyandırmalıdır. Durumu ortaya koymalı ve duruma ilişkin ön bilgi sunmalıdır.

İşlem Yapılabilir, ilginç, güdüleyici, özgün ve öğrenci tarafından yönlendirilebilir olmalıdır. Etkinliğin sonunda öğrencinin ne yapması gerektiğine ilişkin bir açıklama içermelidir.

Derleme İşlemleri Kendini ifade etme işlemleri Gizemli İşlemler Gazetecilikle ilgili işlemler Tasarım işlemleri Yaratıcı Ürün İşlemleri Ortak karar verme işlemleri İkna etme işlemleri Kendini sorgulama işlemleri Analitik İşlemler Yargılama İşlemleri Bilimsel İşlemler

Bilgi Kaynakları Öğrenci işlemi gerçekleştirirken yardımcı olması amacıyla öğretim üyesi tarafından belirlenmiş Web sitelerinin adreslerinden oluşur. Web ortamı dışındaki kaynakları da içerebilir.

Bilgi Kaynaklarının Hazırlanması Konunuz hakkında iyi düşünün. Arama terimleri ile ilgili bir “3O” listesi hazırlayın. Arama motoru optimizasyonundan olabildiği ölçüde yararlanın.

Süreç Açık bir şekilde tanımlanmış işlem adımlarından oluşur. İşlemi başarmak için gerçekleştirilmesi gereken sürecin gözden geçirilmesini sağlar. Öğrenmeye ilişkin tavsiyeler sunabilir.

Web Macerası tasarım süreci İyi bir sonuç, proje kapmasının doğru seçilmesi ile yakından ilişkilidir. Proje seçiminde dikkat edilmesi gereken 5 önemli kriter bulunmaktadır. –Bir Web Macerası, –eğitim programlarına uygun olmalıdır. –konuyu öğretmenin en iyi yöntemi olmalıdır. –Web sayfalarını iyi kullanmalıdır. –kavramanın ötesindeki üst düzey düşünme becerilerini kullanmayı gerektirmelidir. –daha önce öğretilen fakat öğrencilerin başarısız olduğu bir konuda hazırlanabilir.

Değerlendirme Elde edilen bilgilerin ne şekilde organize edileceğini, sonuçların nasıl değerlendirileceğini, değerlendirme kriterlerinin neler olduğunu içerir. Değerlendirme, genelde dereceleme ölçeği (rubrik) kullanılarak gerçekleştirilir.

Sonuç Web Macerasını sonlandırmak için kullanılır. Öğrenciler, ne öğrendikleri ve ne başardıklarına ilişkin özet bilgiyi bu bölümde bulabilirler. Deneyimlerini diğer alanlara genişletmeleri konusunda teşvik edilirler. Sonuçlar ve başarılar üzerinde düşünceler burada öğrencilerle paylaşılır.