Engelliler İçin Teknoloji Destekli Eğitim Ali Ekrem ÖZKUL 17 Mayıs 2010 Ankara ENGELSİZ ÜNİVERSİTE BİRİMLERİNİN YAPILANDIRILMASI VE İŞLEYİŞİ TOPLANTISI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Page  1 Hoşgeldiniz. TARİHODASAAT 14:00 SUNUM HAZIRLAYAN İzmir 60. Yıl Anadolu Lisesi İEÜ -EEM Konferans Salonu.
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
KULLANILABİLİRLİK.  ‘Bir kapıyı açmasını öğrenemeyen insan bu dünyada ne diye yaşar bilmem ki…’ Aziz Nesin ‘ İSTANBUL’UN HALLERİ’
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Hazırlayan : İ hsan ÇET İ N Erzincan Dijital Vatandaşlık.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Şube Md Yılı Faaliyet Raporu Sunumu.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
DEMOKRASİ EĞİTİMİ ve DEMOKRATİK EĞİTİM
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
+ Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ VE MATERYAL TASARIMI DOÇ.DR.HAT İ CE AKKOÇ.
UZAKTAN E Ğİ T İ M – 2 “Internet’e Dayalı UE” “E-Ö Ğ RENME”  E-Ö ğ renme  Temel Kavramlar  Tanımı  E-ö ğ renme Ortamları  Ö ğ renme Yönetim Sistemi.
Herkese Eşit Hizmet Meltem Hepsağ. Kaynakça Atılgan, D. (2003). Demokratikleşme sürecinde halk kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, 17(4), Demir,
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
WEB TABANLI ÖĞRENME.
DİJİTAL VATANDAŞLIK Dr. Ekmel ÇETİN.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI(GÖRME ENGELLİLER İÇİN)
Uzaktan eğitim; - eğitim sisteminden doğan yüksek maliyeti düşürme, geleneksel eğitim modelinden daha yüksek verimin alındığı sanal sınıf ortamında.
PressReader Connecting People Through News
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
DRAMANIN ENGELLİ ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Bütünleştirme uygulamaları
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
BİLGİ TOPLUMU.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Hazırlayan: Büşra KÜÇÜK CEIT380
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
UZAKTAN EĞİTİM.
SAVUNMA TEKNOLOJİLERİ KAPSAMINDA UYDULARIN GELİŞİMİ VE SINIFLARININ İNCELENMESİ
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
AKILLI SINIF NEDİR? Görsel ve işitsel elektronik teknolojilerin kullanılarak, bir sınıfın özel olarak tasarlanmasıyla, derslerin daha anlaşılabilir ve.
Nazan Duran Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
BİLKENT ÜNİVERSİTESİ “e-Campus” Sistemi Bir Sanal Kampüs Çalışması
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Osman ÖZKARACA Gazi Üniversitesi, Elektronik-Bilgisayar Eğitimi Bölümü
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
UZAKTAN EĞİTİM.
Dijital kütüphanelerin değerlendirilmesi nedir?
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Poster Başlığı Birinci YAZAR Bulunduğu eğitim düzeyi (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora), Lisans için bulunduğu sınıf, öğrenim gördüğü kurum, lisansüstü öğrenciler.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Grafikler Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
ENGELLİ ÇOCUKLARIN KAYNAŞTIRILMASINDA DRAMANIN KULLANIMI
Sunum transkripti:

Engelliler İçin Teknoloji Destekli Eğitim Ali Ekrem ÖZKUL 17 Mayıs 2010 Ankara ENGELSİZ ÜNİVERSİTE BİRİMLERİNİN YAPILANDIRILMASI VE İŞLEYİŞİ TOPLANTISI

Kapsam  Küresel Dönüşümler Işığında Eğitim : Ulaşılabilirlikten Erişilebilirliğe  Eğitimde e-Dönüşüm ve Bileşenleri  Engellier için Erişim: Yardımcı (Assistive) Teknolojiler

Tarım Toplumu Sanayi Toplumu Bilgi Toplumu Ağ Toplumu Küresel Dönüşüm

Eğitimde Paradigma Değişikliği PARADIGM SHIFT IN HIGHER EDUCATION B. Gültekin Çetiner 1, Nedim Türkmen 1 and Oğuz Borat 2 1 Dr, King Abdulaziz University Jeddah, 2 Dr, Marmara University Istanbul PARADIGM SHIFT IN HIGHER EDUCATION B. Gültekin Çetiner 1, Nedim Türkmen 1 and Oğuz Borat 2 1 Dr, King Abdulaziz University Jeddah, 2 Dr, Marmara University Istanbul Constructivist Learning System: A New Paradigm Weiqi Li, Michigan Technological University Constructivist Learning System: A New Paradigm Weiqi Li, Michigan Technological University August 1998August 1998 // VisionVision Online Education: New Paradigms for Learning and Teaching by Greg KearsleyGreg Kearsley August 1998August 1998 // VisionVision Online Education: New Paradigms for Learning and Teaching by Greg KearsleyGreg Kearsley M-Learning – a New Paradigm in Education M-Learning – a New Paradigm in Education THE NEED FOR A PARADIGM SHIFT IN EDUCATION THE NEED FOR A PARADIGM SHIFT IN EDUCATION A new educational paradigm for the new millennium - Consciousness-based education Author: Grant J. A new educational paradigm for the new millennium - Consciousness-based education Author: Grant J. YÜKSEK ÖĞRETİMDE PARADİGMA DEĞİŞİMİ B. Gültekin Çetiner 1, Nedim Türkmen 1 ve Oğuz Borat 2 1 Dr, King Abdulaziz University Jeddah, 2 Dr. Marmara Universitesi İstanbul

Eğitimde Paradigma Değişikliği e-Dönüşüm Eğitimin bilgi ve iletişim teknolojileriyle bütünleşmesi e-Öğrenme Uzaktan Öğretim

e-Öğrenme Modelleri Yüz Yüze Eğitim Web Destekli Öğrenme Sanal Sınıf Web Portalı Web Günlüğü (Blog) Wiki Sohbet Anlık Mesaj Tartışma Grupları Podcast/ webcast CD-ROM / DVD Video yayını Anlık Eşzamanlı (Senkron) İstendiğinde Eşzamansız (Asenkron) / Çevrim Dışı (Offline) Çevrim İçi (Online) Videokonferans Basılı Yayın

e-Üniversite Üniversite Geleneksel Üniversite (Kampüs) e-Üniversite (Sanal Kampüs)

Aile Araç ve İçerik Geliştirici Gruplar 21.yy’da Eğitimci Çevrimiçi Topluluklar Sayısal Görsel Paylaşımı Basılı ve Sayısal Kaynaklar Görüntülü Görüşme Anlık Görüşme Öğretim Programı Meslektaşlar “Viki”ler Sosyal Ağ Hizmetleri Kişisel Günlük Beğenilen Yayınlar

Engellilerin Eğitiminde e- Öğrenme e- Öğrenme (engelli) bireylerin eğitim olanaklarına erişmesinde şimdiye kadar sağlananların çok ötesinde olanaklar sunmaktadır. Bu olanaklardan yararlanabilmek için engellilerin bilgisayar kullanmalarının önündeki zorlukları aşmaları gerekmektedir.

Engellilerin Eğitiminde e- Öğrenme Bilgisayar Kullanımında Karşılaşılan Zorluklar  Bilgisayar girdisi (input)  Bilgisayar çıktısı (output)  Destek materyallerin okunması

Yardımcı (Assisstive/ Adaptive) Teknolojiler Yardımcı (Assistive/Adaptive) Teknolojiler  Alternatif klavye  Elleri kullanmadan ekran imlecini hareket ettirme  Nefes yoluyla aktive olan sistemler  Okuma kalemi yada joystick’ ler  Dokunmatik ekranlar  Brail baskı yapan cihazlar  Ekran klavyesi  Ekranı büyütme  Ses tanıma  Metni sese dönüştürme

Engellilerin Eğitiminde e- Öğrenme Universal Tasarım (Universal Design) Özel bir tasarım yada adaptasyon gerekmeden, mümkün olan en çok sayıda kişinin kullanabileceği ürün yada ortamların tasarımı

 Kullanımda eşitlik  Esneklik  Basit ve sezgiye dayalı kullanım  Algılanabilir enformasyon  Düşük fiziksel güç gereksinimi  Hataları tolere edebilme  Alan ve hacim uygunluğu Universal Tasarım İlkeleri

 DO-IT (Disabilities Opportunities Internetworking Technologies)  EASI (Equal Accessto Software and Information) Örnekler

Teşekkür ederim !