BLG 368 Yöneylem Araştırması Serkan Türkeli. İlk hikayemiz Biri Thales’e sorar: “Sana göre dünyada biricik devamlı olan şey nedir?” –“Ümit” der; “zira.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
SIZMA TEST İ, E Ğİ T İ M VE DANIŞMANLIK H İ ZMET İ VEREN PERSONEL VE F İ RMALAR İ Ç İ N YETK İ LEND İ RME PROGRAMI KORAY ATSAN SIZMA TEST İ, E Ğİ T İ M.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Deneysel Yöntem BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Bireysel Entegrasyon Ödevi Hayrunnisa Demirci.
Öğretmen Merkezli Egitim
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Neden Yabancı Dil Öğreniriz?
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
SİMÜLASYON Yrd Doç. Dr. Halil İbrahim KORUCA Pazartesi : Sınıf :
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ISTATİSTİK I FIRAT EMİR DERS II.
Okul Deneyimi Dersi-II «Öğretmenlik Uygulaması»
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Öğretimin Uyarlanması
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ESER ELEMENT ANALİZ METOTLARI
ARAŞTIRMA METOTLARI ÖDEV:
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
İleri Algoritma Analizi
SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ
TEST GELİŞTİRME.
Kaynak Gösterme Teknikleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÜRETEÇLERİN BAĞLANMASI VE KIRCHOFF KANUNLARI
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
BİL 112 Programlamaya Giriş
Rastgele Nesneler Dersi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
META-ANALİZ KURSU Eğitim Bilimleri Bölümü katkılarıyla aşağıdaki kurs tüm fakültemiz akademisyenlerine ve doktora öğrencilerine açık bir biçimde sunulacaktır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Bitirme Çalışması Başlığı
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bilgi Yönetimi ve Matematik Kümeler
Uygulamalı Örneklem Seçimi BBY606 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan
Sunum transkripti:

BLG 368 Yöneylem Araştırması Serkan Türkeli

İlk hikayemiz Biri Thales’e sorar: “Sana göre dünyada biricik devamlı olan şey nedir?” –“Ümit” der; “zira bizi en son bırakan şey ümittir”. “Peki öyle ise en kolay olan şey nedir?” –“Başkasına nasihat vermek” Bu dersi birlikte yapacağız ki nasihate dönüşmesin

Dersin Amacı Yöneylem Araştırması kapsamında geçen matematiksel modelleme tekniklerini öğrenirken, yazılımlar yardımıyla bu modellere çözüm üretmektir. Kısıtlı olan rasyonelliğimizin sınırlarını genişleterek karar verme yöntemlerini öğrenmek, optimizasyon ile uygun çözümü bulmayı öğrenmektir.

Önerilen Kaynaklar Winston W.L. (2004) “Operations Research: Applications and Algorithms” Prof. Dr. İlker Topçu Ders Notları

Değerlendirme Yöntemi Vize: Yazılı ve bilgisayar yazılımı destekli uygulama şeklinde yapılır. Proje: Final projesi derste anlatılan konuları kapsayacak şekilde grup halinde yapılır. Final Notu: Vize(1 tane) %30, final %40, Proje %20, Derse Devam %10 ’dur. Not: Finalden 100 üzerinden 40 alınması temel başarı koşuludur.

Ders Müfredatı 1. Hafta Yöneylem Tarihi ve Temel Kavramlar 2. Hafta Modelleme (Doğrusal Programlama ve Formülasyonu) 3. Hafta Grafik Çözüm ve Simpleks Yöntemi 4. Hafta,5. Hafta, Büyük M Yöntemi, Doğrusal Programlama çözüm türleri, Dualite 6. Hafta Orta ve İleri Düzey Excel Uygulamaları 7.Hafta Orta ve İleri Düzey Excel Uygulamaları 2 Çözücü (Solver) Uygulaması 8. Hafta Vize

9.Hafta Duyarlılık Analizi 10. Hafta Ulaştırma Modelleri 11. Hafta Ulaştırma Modelleri Hafta Ağ modelleri 13. Hafta Proje Sunumları 14. Hafta Genel Tekrar

Sizden beklentilerim Derslerinize tam katılım sağlamanızı (%10 eksik not ile değerlendirmeye alınmamanız için), Ödevlerinizi sizi yansıtacak kalitede yapmanızı, Ödevlerinizde kullandığınız kaynakları göstermenizi, Size verilecek grup ödevlerini herkesin eşit katkı sağlayarak yapmanızı bekliyorum.

İlk yapmanızı istediğim çalışmalar Bir sorunu nasıl tanımlıyorsunuz? Sorun nedir? Çözüm aşamaları nelerdir? (Derse katılımınız ve örnek soruların çözümü ile yapılacaktır) Karar nedir? Kısıtlı rasyonellik nedir? (Herkes 10 slayttan oluşan sunum hazırlayacak, rastgele seçilen bir öğrenci derste sunum yapacaktır)

İletişim yollarımız ve bazı notlar İletişimSerkan Türkeli E-posta: Ofis saatleriSalı (Gelmeden önce e-posta ile randevu alınız) Notlar 1Serkanturkeli.nasnim.com adresinden erişebileceksiniz. Dersteki uygulamalarınızın büyük çoğunluğu tarafımızca veya kitabınızın yazarı tarafından hazırlanmıştır. Bilgisayar uygulamalı yapılacak dersi uygulama yapmaksızın başarmanız zor olacaktır. Notlar 2Sunumlar olabildiğince sade olarak hazırlanmıştır. Fotokopi veya çıktı alırsanız ekonomik olması düşünülmüştür. Sizlerin hazırlayacağı sunumların daha etkili olması beklenmektedir.