 Motivasyon en basit anlamıyla “bir şeyleri yapma arzusudur”. Hedef temelli davranışları başlatan, rehberlik eden ve devam ettiren süreçtir. Motivasyon.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
GERÇEKLİK TERAPİSİ.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
BİLGİ ve VERİ GÜVENLİĞİ
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
Program Tasarım Modelleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
İngilizce Kelime Öğrenme Teknikleri Öğr. Ertuğrul TAŞKIN.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
FRAJEL-X
ZAMIRLER(ADILLAR). ZAMİR (ADILLAR) İsimlerin yerine kullanılan sözcüklerdir. Bütün zamirler sıfatlardan farklı olarak isim çekim eki alabilir.
SEMİNER ÇALIŞMASI 23 Haziran 2017
KİRAZ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
3 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
1. RİP Kıyıdan / Plajdan denize doğru olan bir akıntıdır.
EŞSİZ YUVAM TEMASI ETKİNLİKLERİ 2
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
Ödev yapma alIşkanlIğI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Bugün neler öğreneceğiz?
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İNTERNETTE ARAMAYI ÖĞRENİYORUM
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Bilinçli Tercih Seminerine
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Bilgisayarlara komut verme Remzi ÖZ
Etkili Öğretmen Kimdir?
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Eğitsel Rehberlik.
SOSYAL DAVRANIŞ.
DÜŞÜNME.
KABUL DİLİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli.
seyahat zeyno zeyno seyahat
Gelişim ve Temel Kavramlar
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sunum transkripti:

 Motivasyon en basit anlamıyla “bir şeyleri yapma arzusudur”. Hedef temelli davranışları başlatan, rehberlik eden ve devam ettiren süreçtir. Motivasyon harekete geçmemizi sağlayan şeydir. Susadığınızda suya uzanmak, sevgilinizi memnun etmek için ona hediye vermek, iyi görünmek için güzel kıyafetler almak, bilgi elde etmek için kitap okumak motivasyon sâyesinde olur.

 Motivasyon biyolojik, duygusal, sosyal ve bilişsel (idrak ile ilgili) güçleri içerir. Bu etmenler davranışın oluşmasını sağlarlar. Suya uzanmak biyolojik, sevgilinize hediye vermek duygusal, güzel kıyafetler almak sosyal ve kitap okumak bilişsel bir gücün neticesidir.  Günlük kullanımda motivasyon bir insanın bir şeyi neden yaptığıdır. Örneğin, bir öğrenci iyi bir üniversiteye girmek konusunda o kadar motive olmuştur ki, her gününü çalışarak geçirmektedir.

 Harekete geçme (aktivasyon)  Devamlılık (ısrar)  Yoğunluk

 Devamlılık (ısrar) engeller ortaya çıksa da hedefe ulaşmak için çaba harcamaya devam etmektir. Psikoloji örneğinden devam edersek, bu zorluklar iyi bir not almanın çok fazla enerji ve zaman gerektirecek olması olabilir.

 Motivasyon nereden ilham alındığına göre ikiye ayrılır: dış motivasyon ve iç motivasyon. Dış motivasyon insanın çevresinde ortaya çıkar ve genellikle kupalar, para, ün ve övgü gibi ödülleri içerir. İç motivasyon ise kişinin içinde ortaya çıkanlardır. Örneğin, zor bir bulmacanın sonucunu bulmak sadece bir problem çözmenin kişisel hazzı içindir.

 Motivasyonu Artırma Yolları  Dış motivasyon genellikle ödülü kazanmak üzerine kuruludur ve anlamsız da olsa bir şeye ulaşma isteği verir. Dış motivasyonun tersine iç motivasyon kişinin düşünmesini ve daha yaratıcı bir şekilde durumu ele almasını sağlar. Araştırmalar bir amaca sahip olmanın bize iç motivasyon sağladığını gösteriyor. Bir amaca sahip olmak tutku kıvılcımını yaratıyor, ki bu da başarının yakıtı.

 Hedefler belirlemek motivasyonu artırmak için mükemmel bir yoldur. Bazı insanların iş yapmaya karşı dirençleri vardır. İşte bunun üstesinden gelmenin yolu düşünce sürecini değiştirmekten geçer.  Ne olmak, ne yapmak istediğimizi hayal ederek ve görselleştirerek işe koyulabiliriz.  Dilekler tutmak hedef belirlemeyi daha kolay ve daha eğlenceli hâle getiren başka bir yoldur. 2) Büyük Düşünün ve Dilekler Tutun

 Hedeflerinizi yazmayı unutmayın. Bir şey zihindeki bir düşünceden çıkıp, somut hâle gelirse fiziksel gerçeklikte yer kaplar ve enerjiyi kendine çeker. Ayrıca hedeflerimizi düzenli bir şekilde hatırlamak için de önemlidir. Yazmanın diğer bir faydası ise böylece gidiş yolunu takip edebilecek olmanız.

Hayatımda, kendi istediğin şeyler için başkalarına bağlı kalmamak gerektiğini öğrendim. Dışarı çıkıp, sahip olmak için korkamazsın. Büyük hayal etmelisin, güçlü dileklerin olmalı ve hedeflerinin peşinden gitmelisin, çünkü bunu kimse yapmayacak senin için.” Cee Lo Green

 Hayal edebiliriz, dileriz, hedefler belirleriz ve yapmak istediğimiz şeyler hakkında konuşabiliriz. Ama gerekli iş yapmaya başlayana kadar çok fazla sonuç görmeyiz. Eğer işi sürekli ertelemeye başlarsak, kendimize basit bir söz verebiliriz ve görevi yerine getirdiğimizde kendimizi ödüllendireceğimizi söyleyebiliriz. İster rahatlama amaçlı olsun, ister lezzetli bir yemek olsun, isterse bir maceraya atılmak olsun. Bunu yaptığımızda, bir dış motivasyon yaratırız. Böylece işi yapmak için daha motive oluruz.

Ödüllendirdiğin şeye sahip olursun. Neye sahip olmak konusunda açık ol ve sistemli olarak onu ödüllendir.” Bob Nelson

 Korku motivasyonumuzu artırabilir. Ayrıca korktuğumuz şeye göre düşürebilir de. Korkularımızla temasta olmak bariyerleri ortadan kaldırmak ve bizi geride tutan, sınırlayan inançlardan kurtulmak için mükemmel bir yoldur. Kendimize yalan söylemek ve korkularımızın varlığı inkar etmek yerine, onlarla yüzleşelim, sevgi ve anlayış ile kucaklayalım onları. Bunun bir yolu korktuğumuz şeylerin listesini yapmak ve kendimizi olduğumuz gibi kabullenmek olabilir.

Sabaha sadece gölgeler eşliğinde gelebilirsiniz.” J.R. R. Tolkien

 Doğru beslenme ve düzenli egzersiz mutluluğun anahtar bileşenleridir. Eğer vitamin, mineral ve diğer besin maddeleri açısından zengin bir diyetle beslenirsek, daha berrak bir zihnimiz olacaktır.  Egzersiz yapmak endorfin düzeyini artırır ve doğal bir “iyi hissetme” sağlar. Daha iyi hissettiğimizde kaynağımıza daha bağlı olur ve kendimiz yaratıcı bir şekilde ifade edip, hayatın tadını efor harcamadan tadabiliriz.endorfin

Fiziksel egzersiz sadece sağlıklı bir vücudun en önemli anahtarlarından biri değildir, ayrıca yaratıcı ve dinamik bir düşünsel faaliyetin temelidir.” John F. Kennedy

 Sevdiğiniz şeylerin bir listesini yapın ve onlar için teşekkür edin. Ne kadar sevgi ve minnettarlık durumunda kalırsak, o kadar olumlu düşünür ve hayatımızda o kadar doğru yöne gideriz.  Küçük şeyler için üzülmemeyi öğrenebiliriz.

Minnettarlık hayatın bütünlüğünün kilidini açar. Böylece sahip olduklarımız bizim için yeterli, hatta fazla olurlar. İnkar kabullenmeye, kaos düzene, şaşkınlık açıklığa döner. Bir yemek ziyafete, bir ev yuvaya, bir yabancı arkadaşa döner. Minnettarlık geçmişi anlamlandırır, bugün için huzur getirir, yarın için bir vizyon yaratır.” Innerspace

 Zihin haritalama basitçe anlatmak gerekirse konseptlerin birbirine bağlanmış biçimde gösterilmesidir. Örneğin, bir yuvarlağın içine bir madde yazıyorsunuz ve onu diğer bir maddeyle bir çizgi ile ilişkilendiriyorsunuz. Beynimiz çağrıştırma ve hayal etme ile çalıştığı için, zihin haritası düşünme sürecine yardım ediyor. Renkler, kavisli çizgiler ve resimler kullanarak zihin haritasını göz için çekici hâle getirin. Zihin haritalama birçok şey için kullanılabilir. Fikirlerinizi genişletmek ve daha organize olmak için mükemmel bir yoldur. 7) Zihin Haritalama ve Görselleştirme

 Görselleştirme yine benzer bir fikirden hareketle düşüncelerin görsel bir temsilidir. Yapmak istediğimiz şeylerin resimlerini bir araya getirip, onlardan bir kolaj yaratarak görselleştirme yapabiliriz. Görselleştirdiğiniz şeylere düzenli bir şekilde bakarsanız, emin olun iyi sonuçlar alacaksınız.

İyi iş dünyası liderleri bir görüş yaratırlar, onu açık bir şekilde ifade ederler, tutkulu bir şekilde ona sahip olurlar ve bıkıp usanmadan onu sonuna getirirler.” Jack Welch

 Olumsuz da olsalar, düşüncelerinizi yazmaya kendinizi adarsanız açığa çıkmanıza izin vermiş olacaksınız. Bir zaman sonra düşünce biçimlerinizi fark edecek ve engelleri ortadan kaldırmak için bir fikre sahip olacaksınız. Bazen sadece yazarak problemlerimizi çözebiliriz. Negatif olan her şeyin bir listesini yapmayı deneyin ve onları pozitif bir şekilde okuyun. İnanmanıza gerek yok, ama zamanla bu negatif şeylere karşı bağışıklık kazanmış olacaksınız.

 Yaratıcı ifade motivasyon sağlamak için başka bir yoldur. Yaratıcı olmak ve sevdiğimiz şeyi yapmak bir amacı takip etmenin büyük bir parçasıdır. Yapmaktan hoşlandığımız şeyler için vakit ayırmaya ihtiyacımız var. Bir enstrüman çalmak, yemek hazırlamak, resim yapmak, yoga veya dans etmek olabilir. Tutkularımızı takip etmek bizi hem daha ilgi çekici yapar hem de yaşamımızı daha dolu hale getirir.

Soluklanmayan at yol almaz.” Atasözü

 Bazen rutinin içinde kısılıp kalmış gibi hissederiz. Yeni şeyler öğrenmek için zaman yaratın. Hayatlarımızda kullanmak için araçlarımız olmadan, bulunduğumuz yerde sınırlı oluruz. Büyüme, öğrenme, yeni bilgiler keşfetme ve kendimizi geliştirmeyle, hedeflerimize ulaşmak için ne öngörüler kazanabiliriz.  Önemli konuşmacıları dinleyin, kitap okuyun, araştırın, film seyredin, kurslara katılın, dışarı çıkın ve gerçek hayat tecrübesi kazanın

Delilik aynı şeyleri sürekli sürekli yapmak ve farklı sonuçlar ummaktır.” Albert Einstein

 Doğa mükemmel bir iyileştiricidir. Taze hava koklayarak, çıplak ayaklarımızı toprağa basarak, yürüyerek, koşarak, güneş ışığını hissederek, yüzerek, kuşları dinleyerek stresimizi azaltabilir ve potansiyelimizin kilitlerini açabilir.  Doğaya yakın bir şekilde yaşamak neşe, sağlık, yaratıcılık getirecek ve çevremizdeki bolluğu görmemizi sağlayacaktır. Bazen doğada bir nefes almak motive olmak ve ilham almak için yeterlidir.

Doğa acele etmez, hem de her şey başarıya ulaşmıştır.” Lao Tzu