NORM KADRO YÖNETMELİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TATVAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ.
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
KONTENJANLAR Toplam Atama Sayısı Sınırları Merkezi Yönetim Bütçe Kanununda belirlenir.
573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname. Madde 3 “Kaynaştırma”, özel eğitim gerektiren bireylerin diğer bireylerle karşılıklı etkileşim içinde bulunmalarını.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ. ÖZEL EĞİTİMİN TANIMI Özel eğitim nedir? Özel eğitim; özel eğitim gerektiren bireylerin eğitim gereksinimlerini karşılamak için.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
1 Konu 20: YENİ TARIM KANUNU. AMAÇ ; Tarım sektörünün ve kırsal alanın, kalkınma plân ve stratejileri doğrultusunda geliştirilmesi ve desteklenmesi için.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
DESTEK EĞİTİM ODASI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENCİLERİN KILIK KIYAFET YÖNETMELİĞİ ELLİBAŞ ORTAOKULU.
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. Ankara’da orta öğretim çağ nüfusu ’dir öğrencimiz orta okullarımızın 8. sınıfından muzun oldu. 9. sınıf.
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Politikaları Dairesi Ağustos 2016 Kuşadası Fatih BAŞAK Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
6745 SAYILI “YATIRIMLARIN PROJE BAZINDA DESTEKLENMESİ İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN”DA YER ALAN ÖNEMLİ.
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
VARDİYALI ÇALIŞMA VE GECE ÇALIŞMASI
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
ÖZ GELİRLER.
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Destekleme ve Yetiştirme Kursları (EK DERS UYGULAMALARI)
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
Görev ve Sorumluluklar
VERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Dersi Planlama.
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NORM KADRO YÖNETMELİĞİ

NORM KADRO NEDİR ? - 1 Norm Kadro, kamu kurum ve kuruluşlarının, görevlerini etkin ve verimli bir şekilde yerine getirebilmeleri için, olması gereken (ne daha az, ne de daha fazla) personel kadrosunun nitelik ve sayısal yönüyle belirlenmesidir.

NORM KADRO NEDİR ? - 2 Günümüzde artık her alanda maliyet hesabı yapılmaktadır. Hizmetlerden sağlanacak kamu yararının, maliyetinden daha fazla olması halinde anlam taşıyacağı vurgulanmaya başlanmıştır.

NORM KADRO NEDİR ? - 3 Personel sayısının gerektiğinden fazla olması, kamu hizmetlerinde maliyet unsuruna olumsuz yönde etki etmektedir. Bu durum bir taraftan kamu hizmetlerindeki verimliliğin azalmasına diğer taraftan da personel ücretlerinde düşüklüğe neden olmaktadır. Öyleyse, devletin yürüttüğü kamu hizmetlerinin gerektirdiği kadro sayısının rasyonel bir şekilde belirlenmesi, kamu personel rejiminin en önemli problemlerinden birisi olarak ortaya çıkmaktadır

NORM KADRO NEDİR ? - 4 Devletimiz bu konuda önce kalkınma plânlarında, daha sonra çeşitli kanun ve yönetmelikler bazındaki düzenlemelerle somut önlemler almaya başlamıştır. Bu önlemlerin gereği olarak Bakanlığımız en önde harekete geçmiş, Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumların Yönetici ve Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına ilişkin Yönetmeliğin çıkarılması ve uygulamasında ilk ve örnek olmayı başarmıştır. Bunun kıvancı, Bakanlığımız ve Bakanlığımız çalışanlarına aittir. Çünkü Bakanlığımız; en fazla personeli olan bir kurum olması ve bu konuda hiçbir uygulama bulunmadığı halde reform niteliği taşıyabilecek bir uygulamayı başlatma gücünü kendinde görebilmiştir.

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDA NORM KADRO -1 Ülkemiz, Atatürk‘ün gösterdiği çağdaş uygarlık düzeyinin üzerine çıkma yolunda sosyal, kültürel ve ekonomik olarak kalkınma çabası içindedir. Bu hedefe ulaşabilmek için, planlı çalışmak ve kaynaklarımızı ülke gerçeklerine uygun kullanmak gerekmektedir. Bunun yolu, geleceğimizin teminatı olan çocuklarımızın, gençlerimizin ve hatta yetişkinlerimizin eğitiminden geçmektedir. Bu görev, Türk Milli Eğitiminin vazgeçilmez unsurlarından biri olan öğretmenler eliyle gerçekleştirilmek durumundadır. Bu nedenle öğretmenlerin yetiştirilme ve istihdamları eğitim sistemi içinde çok önemli bir yer tutmaktadır.

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDA NORM KADRO -2 Anayasamızın 42.maddesi ―Kimse eğitim ve öğretim hakkından yoksun bırakılamaz- hükmü ile 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu‘nun ―Eğitimde kadın erkek herkese fırsat ve imkan eşitliği sağlanır- yönündeki hükümlerinin bir gereği olarak eğitimin yurdun her köşesine adil ve dengeli olarak sunulması kaçınılmaz bir zorunluluktur

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDA NORM KADRO -3 Ülkemizde bir taraftan tüm alt yapı imkanlarına karşın öğretmensiz öğrencilerin, vekil öğretmenlerle eğitim ve öğretim faaliyetlerini sürdürmekle karşı karşıya kalan okulların, diğer tarafta da haftada aylık karşılığı okutmakla yükümlü olduğu ders saatini dahi dolduramayan öğretmenlerin bulunduğu bilinmektedir.

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDA NORM KADRO -4 Norm kadro uygulaması; ülke düzeyinde insan gücü (öğretmen) kaynaklarının yerinde ve verimli kullanımını sağlayacak, eğitim yönetimi ve çalışmalarında niteliği çağdaş normlara yükseltecektir. Demokratikleşmeye katkıda bulunacak, çünkü eğitimde fırsat ve imkân eşitliği sağlanacaktır. Öğretmenlerin yer değiştirmelerinin tarafsız, adil, nitelikli, verimli ve ekonomik gereklere uygun biçimde yürütülmesine katkıda bulunacaktır. İş-emek-ücret dengesine katkı sağlayacak, öğretmenlerimizin hak ettikleri ücreti alabilmelerinde somut gösterge oluşturacaktır. İşte, bu nedenle eğitim-öğretim hizmetlerinin etkin ve verimli bir biçimde yürütülebilmesi için, norm kadro çalışmasının yapılması zorunlu görülmüştür

NORM KADRO İLE İLGİLİ YASAL DAYANAK -1 3797 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 3.4.1998 tarihli ve 4359 sayılı Kanunla değişik 62 maddesinde “Milli Eğitim Bakanlığına tahsis edilmiş bulunan serbest kadrolar; Milli Eğitim Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığınca birlikte hazırlanacak norm kadro sayılarının tespit edildiği yönetmeliğe uygun olarak merkez ve taşra birimleri, öğretmen kadroları ise branşlar bazında okul ve kurumlar itibariyle dağıtılır” hükmüne yer verilmiştir.

NORM KADRO İLE İLGİLİ YASAL DAYANAK -2 Bu hüküm doğrultusunda Bakanlığımızca sözü edilen kurumlarla birlikte hazırlanan “Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumların Yönetici ve Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yönetmelik” 16.7.1999 tarih ve 99/13184 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ekinde 10.8.1999 tarih ve 23728 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmişti.

NORM KADRO İLE İLGİLİ YASAL DAYANAK -3 Ancak, bu uygulamanın ilk defa yapılmış olmasından kaynaklanan eksikliklerin giderilmesi amacıyla uygulamadan alınan geri bildirimler de değerlendirilerek anılan Yönetmeliğin bazı maddelerinin yeniden düzenlenmesine ihtiyaç duyulmuştur.

NORM KADRO İLE İLGİLİ YASAL DAYANAK -4 Bu noktadan hareketle, Bakanlığımızca yapılan değişiklik çalışmaları tamamlanarak Yönetmelik değişikliği 5/11/2003 tarih ve 2003/6445 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ekinde 30/11/2003 tarih ve 25302 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

YÖNETMELİĞİN TEMEL İLKELERİ -1 Personel boyutunda atıl kapasite yaratılmaması, var olan atıl kapasitenin ihtiyaç duyulan okul ve kurumlara yönlendirilmesine zemin oluşturularak verimliliğe dönüştürülmesi, Eğitim yönetiminin her sürecinde, edinilen çağdaş teknolojiden en etkin ve verimli biçimde yararlanılmasının gerekliliği,

YÖNETMELİĞİN TEMEL İLKELERİ -2 Bir öğretmene düşecek haftalık toplam ders yükünün yasal boyutta öngörülen sınırlar içinde kalması, Okul ve kurumların tür ve derecelerine göre her bir sınıf, şube veya gruptaki öğrenci sayısının uluslararası normlarda kabul edilen sınırlar içinde olmasıdır.

YÖNETMELİĞİN TEMEL İLKELERİ -3 Türk Milli Eğitim Sisteminin genel yapısı içerisinde yer alan örgün ve yaygın eğitim kurumlarının öğretim programlarını belirleme, inceleme, geliştirme görevi Bakanlığımızca yerine getirilmektedir. Bu kurumlarda eğitim programlarına dayalı olarak okutulacak dersler ders dağıtım çizelgeleriyle belirlenmektedir. Bir okul veya kurumda verilecek eğitimin haftalık ders yükü, derslik ve şube sayısı o okul veya kurumda o alanda bulunması gereken öğretmen norm kadrosunun belirlenmesine temel ölçüt olmaktadır. Dolayısıyla norm kadro belirlemesinde de bu ölçütler temel alınmıştır.

… EĞİTİM KURUMLARIMIZIN YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİNİN NORM KADRO SAYILARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK ESAS VE YÖNTEMLER

Yönetmelik 2 Başlıktan Oluşur 1-Yönetici norm kadrolarının belirlenmesine ilişkin esaslar 2-Öğretmen norm kadrolarının belirlenmesine ilişkin esaslar

YÖNETİCİ NORM KADROSU-1 A-MÜDÜR 1.Ana Okulu, 2.6-8 inci sınıfları olmayan,ancak öğrenci sayısı 150‘den fazla olan ilköğretim okulları, 3.6-8 inci sınıfları bulunan ilköğretim okulları, 4.Her türdeki orta öğretim kurumları, 5.Halk Eğitim Merkezi ve ASO, 6.Rehberlik ve Araştırma Merkezleri, 7.Mesleki Eğitim Merkezleri, 8.Olgunlaşma Enstitüleri, 9.Pratik Sanat Okulları, 10.Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezleri, 11.Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulları için müdür norm kadrosu verilmektedir.

YÖNETİCİ NORM KADROSU-2 B-MÜDÜR BAŞYARDIMCISI 1.Müdür yardımcısı sayısı 3 ve daha fazla olan her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarına, 2.Yatılı veya pansiyonlu okullara, 3.Öğrenci sayısı 500 ve daha fazla olan; a) Her türdeki Anadolu Liselerine, b) Fen Liselerine, c) Çok Programlı Liselere, 4.3308 sayılı Çıraklık ve Mesleki Eğitim Kanunu çerçevesinde işletmelere beceri eğitimi için en az 100 öğrenci gönderen mesleki ve teknik öğretim okullarına, 5. Bünyesinde ilköğretim okulu ve lisenin birlikte bulunduğu özel eğitim okullarına, müdür başyardımcısı norm kadrosu verilir.

YÖNETİCİ NORM KADROSU-3 MÜDÜR YARDIMCISI NORMU: Anaokulları, ilköğretim okulları, orta öğretim okul/kurumları, özel eğitim okul/ kurumlarında öğrenci sayısı esas alınarak, Mesleki ve teknik eğitim merkezleri , olgunlaşma enstitüleri, pratik sanat okulları ve Mesleki eğitim merkezlerinde öğrenci/çırak / kursiyer sayısı esas alınarak, Rehberlik ve araştırma merkezlerine seyyanen, müdür yardımcısı norm kadrosu verilmesi benimsenmiştir.

MÜDÜR YARDIMCISI NORMU-1 ANAOKULLARINDA: Öğrenci sayısı: 100- 201‘e kadar -1 201 ve daha fazlası -2

MÜDÜR YARDIMCISI NORMU-2 İLKÖĞRETİM OKULLARINDA; Öğrenci sayısı: 601‘e kadar -1, 601 - 1401‘e kadar -2, 1401 –2201‘e kadar 3, 2201 ve daha fazla 4,

MÜDÜR YARDIMCISI NORMU-3 ORTAÖĞRETİM OKULLARINDA; Öğrenci sayısı: 501‘e kadar 1, 501- 1201‘e kadar 2, 120l - 2001‘e kadar 3, 2001 ve daha fazla 4,

MÜDÜR YARDIMCISI NORMU-4 ÖZEL EĞİTİM OKUL VE KURUMLARINDA (Hastane ilköğretim okulları hariç); Öğrenci sayısı: 51‘e kadar 1, 51- 126‘ya kadar 2, Sonra gelen her 150 öğrenci için 1,

MÜDÜR YARDIMCISI NORMU-5 MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM MERKEZLERİ İLE OLGUNLAŞMA ENSTİTÜLERİ, PRATİK KIZ SANAT OKULLARI VE MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİNDE (Akşam sanat okulu statüsünde olanlar dahil); Öğrenci –çırak-kursiyer sayısı: 401‘e kadar -1, 401- 801‘e kadar-2 801 - 1201‘e kadar -3, 1201 ve daha fazla- 4,

MÜDÜR YARDIMCISI NORMU-6 REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZLERİNDE; Her merkez için-1 müdür yardımcısı norm kadrosu verilmektedir

MÜDÜR YARDIMCISI NORMU-7 Ayrıca okul ve kurumların; a) Yatılı ve pansiyonlu olması, b) Döner sermayeli olması, c) Tam gün tam yıl eğitim uygulaması yapılması, halinde her özellik için ilave bir müdür yardımcısı norm kadrosu verilmektedir.

MÜDÜR YARDIMCISI NORMU-8 Birden fazla okul ve kurumun bir müdüre bağlı olarak örgütlendiği kurumların müdür yardımcısı kadrolarının belirlenmesinde; bu okul ve kurumların öğrenci sayıları ayrı ayrı, müdür başyardımcısı ve ilave müdür yardımcısı verilmesini gerektiren özellikler ise birlikte değerlendirilir. Ancak, bir okul veya kurumdaki müdür yardımcısı sayısı hiçbir şekilde 7‘den fazla olamaz.

ÖĞRETMEN NORM KADROSU Okul öncesi öğretmenliği, Sınıf öğretmenliği Genel bilgi ve meslek dersleri öğretmenliği Atölye ve laboratuar öğretmenliği Rehber Öğretmenlik, alanlarında farklı ölçütlere bağlı olarak belirlenmektedir.

OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ Çocuk sayısı 10 dan az 20 den fazla olmamak üzere; • Anaokulu • Anasınıfı • Uygulama sınıflarında oluşturulan her grup (Şube) için bir okul öncesi öğretmen norm kadrosu verilmektedir. Ancak özel eğitim kapsamında açılan anaokulu ve ana sınıflarında çocuk sayısı; 7 ye kadar 1, 7-13 e kadar 2, 13-19 a kadar 3 Okul öncesi öğretmen norm kadrosu verilmektedir. Zihinsel engellilerle ilgili gruplarda ise kadro sayısı bir misli artırılarak belirlenir

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ İlköğretim okullarında; 1-5 inci sınıflar için temel olarak her sınıf/Şubeye 1 öğretmen norm kadrosu verilmesi benimsenmiştir. Ancak sınıf veya Şube oluşturulmasında öğrenci sayısının 10’ dan az olmamak koşulu getirilmiştir

BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ NORMU Bir derslikli ilköğretim okullarında öğrenci sayısı; a) 10-40 olanlara 1. b) 41 ve daha fazla olanlara 2, İki ve daha fazla derslikli ilköğ. okullarında öğrenci sayısı; 10-30 olanlara 1, 31-60 olanlara 2, 61-80 olanlara 3, 81 ve daha fazla olanlara 4 Sınıf öğretmeni norm kadrosu belirlenmektedir.

Özel Eğitim Sınıf Öğretmenliği Özel eğitim okul ve kurumlarının sınıf öğretmenliği norm kadrosu görme, işitme ve zihin engelliler yönüyle bu engel durumlarının gerekleri dikkate alınarak farklı ölçütlere göre belirlenmektedir.

GENEL BİLGİ VE MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENİ Örgün ve yaygın eğitim okul ve kurumlarında, genel bilgi ve meslek derslerinden haftalık toplam ders yükü; 6-31 saate kadar 1, 31-42 saate kadar 2, 42‘den fazla olması halinde her 21 saat için 1, öğretmen norm kadrosu verilir. Bu şekildeki hesaplama sonrasında artan ders yükünün en az 15 saat olması halinde ilave olarak 1 öğretmen norm kadrosu daha verilir.

Atölye ve Laboratuar Öğretmeni-1 Örgün ve yaygın eğitim okul ve kurumlarında (halk eğitim merkezleri hariç) Atölye ve laboratuar dersleri için haftalık toplam ders yükü; 15-41 saate kadar 1, 45-81 saate kadar 2, 81-121 saate kadar 3, 121-161 saate kadar 4, 161-201 saate kadar 5, Ders yükünün 200‘den fazla olması halinde her 40 saat için 1, öğretmen norm kadrosu verilir. Hesaplama sonucu artan ders yükü en az 20 saat olması durumunda da ilave 1 öğretmen norm kadrosu daha verilir.

Atölye ve Laboratuar Öğretmeni-2 Anadolu ve fen liseleri, mesleki ve teknik eğitim merkezleri, özel eğitim okul/ kurumları ile eğitim bölgesi dışında kalan (bağımsız) okul ve kurumların genel bilgi ve meslek dersleri ile atölye ve laboratuar dersleri öğretmeni norm kadroları yukarıda belirtilen ders yüklerine göre belirlenmektedir. Aynı yerleşim merkezinde bulunan okul ve kurumların alanlar itibariyle öğretmen norm kadrosunun belirlenmesinde; o yerleşim merkezindeki (birden fazla eğitim bölgesi oluşturulmuşsa her bir eğitim bölgesindeki) okul ve kurumların aynı alanlardaki ders yükü toplamı dikkate alınır. Belirlenen kadroların okul ve kurumlar itibariyle dağıtımı, toplama dahil edilen her bir okul veya kuruma o alandaki ders yükü en fazla olandan başlanılarak yapılır. Bu şekilde yapılacak dağıtımda artan norm kadro, bakiye ders yükü en fazla olan okul veya kuruma verilir.

REHBER ÖĞRETMEN Okul rehberlik servisleri için; öğrenci sayısı veya yatılı/pansiyonlu olması durumuna göre belirlenir. Rehberlik araştırma merkezlerinde ise il veya ilçe nüfusu dikkate alınmaktadır.

NORM KADRO FAZLASI YÖNETİCİ Okul/kurumun yönetici norm kadro sayısının azalması durumunda, mevcut yöneticilerden değerlendirme puanı en az olan norm kadro fazlası olarak belirlenir. Görev yaptığı okul/kurumda iki öğretim yılı hakları saklı tutulur. Bu süre içerisinde okul/kurumun yönetici norm kadro sayısının artması halinde norm kadro ile ilişkilendirilir. İki yıl bekleme süresi sonunda norm kadro sayısında değişiklik olmaması durumunda ise; görev yaptıkları okul/kurumda alanları itibariyle açık öğretmen norm kadrosu bulunması halinde bu norm kadro ile ilişkilendirilir. Bunun mümkün olmadığı durumlarda okul/kurumunda norm kadro fazlası öğretmen olarak bırakılırlar.

NORM KADRO FAZLASI ÖĞRETMEN Okul/kurumun öğretmen norm kadro sayısının azalması durumunda, o alanda görev yapan öğretmenlerden hizmet puanı en az olanlar norm kadro fazlası öğretmen olarak belirlenir. Mevcut norm kadrolarla ilişkilendirilen öğretmenler ile norm kadro fazlası öğretmenler arasında ders bütünlüğü de dikkate alınarak dersler eşit şekilde dağıtılır. Bu durumdaki öğretmenlerden istekli olanlar il içinde veya il dışındaki okul ve kurumların açık bulunan öğretmen norm kadrolarına yer değiştirme suretiyle atanabilirler. İhtiyaç olması halinde, aynı eğitim bölgesi veya yerleşim merkezi içindeki okul/kurumlarda ders görevinde ve eğitim öğretimle ilgili diğer etkinliklerde görevlendirilirler.

NORM KADROLARIN DEĞİŞMESİ Norm kadro sayılarındaki olası değişiklikler, yılda bir defa Eylül ayında yapılmaktadır. Öncelikle okul/kurumlarca veri güncellemeleri yapılır. İlçe/il milli eğitim müdürlüklerince kontrol edildikten sonra Bakanlıkça güncel veriler doğrultusunda yeniden okul/kurumların norm kadro sayıları belirlenir. Yeni okul veya yeni derslik açılması durumunda Eylül ayı beklenmeksizin öğretmen norm kadroları belirlenir.

NORM KADROLARIN ONAYLANMASI Norm kadrolar, okul ve kurumlar itibariyle Bakanlıkça onaylanması ile yürürlüğe girmektedir

BAŞARI DİLEKLERİMLE Ramazan GÖZEN İlköğretim Müfettişi