İKİ pisa YETERLİ Mİ? Dr. Ayhan URAL Gazi Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Advertisements

EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Eğitimden veriler.... Düzey Toplam Kadın Erkek Fark İlköğretim
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ULUSLARARASI CAMBRIDGE PROGRAMLARI
Aile Atölyeleri Projesi
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
1- İmam Hatip Okulları nedir?
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
Sunum transkripti:

İKİ pisa YETERLİ Mİ? Dr. Ayhan URAL Gazi Üniversitesi urala@gazi.edu.tr

Hacettepe Üniversitesi Beytepe Yerleşkesi’nden –fotoğraf:Selma GÜLTEKİN- urala@gazi.edu.tr

…görümsetme -clip- Lütfen Görümsetmeyi -clip- Another Brick in The Wall* -Pink Floyd- *http://www.youtube.com/watch?v=M_bvT-DGcWw Lütfen Görümsetmeyi -clip- İzledikten Sonra Devam Ediniz. -İzlemeden Devam Edenler İçin Sunu Herhangi Bir Anlam İfade Etmeyecektir- urala@gazi.edu.tr

…ve alssbsdgs yçslgsokskpssössöosdgsüdsydstus kpssyçslgsdpysokstusdgsydsalesalsydskpds össsbsyduslessbsüdsdpysössüdsydssbsales urala@gazi.edu.tr

sbs oks öss yds kpss als sbs dgs yçs lgs oks kpss öss öos dgs dgs yds tus kpss yçs lgs dpys oks tus dgs yds ales als yds kpds öss sbs ydus les sbs üds dpys öss üds yds sbs öbbs ales kpss sbs urala@gazi.edu.tr

…eğitim bilimci göz hekimi …göz hekimi tarafından gösterilse, görme yetimizle ilgili bir değerlendirilmeden geçirildiğimizi anlarız… …eğitim bilimci tarafından gösterilirse ne anlam ifade eder? urala@gazi.edu.tr

…lütfen dikkatle bakınız. alssbsdgs yçslgsokskpssössöosdgsüdsydstus kpssyçslgsdpysokstusdgsydsalesalsydskpds össsbsyduslessbsüdsdpysössüdsydssbsales urala@gazi.edu.tr

sbs oks öss yds kpss als sbs dgs yçs lgs oks kpss öss öos dgs dgs yds tus kpss yçs lgs dpys oks tus dgs yds ales als yds kpds öss sbs ydus les sbs üds dpys öss üds yds sbs öbbs ales kpss sbs urala@gazi.edu.tr

ile bir ilişkisi olabilir mi? …çözümleme …ne görünüyor? …ne görün müyor? “TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ” ile bir ilişkisi olabilir mi? urala@gazi.edu.tr

insanı …eğer …göremiyorsam …göremiyorsan …göremiyorsa …göremiyorsak …göremiyorsanız …göremiyorsalar insanı bireyi çocuğu urala@gazi.edu.tr

olarak tanımlanabilir. …yorum bu olgu; “eğitim tutulması” olarak tanımlanabilir. urala@gazi.edu.tr

*İçerik, yarışmacı eğitim anlayışı yanlıları için uygun olmayabilir. …ne anlama geliyor? …bu sunum, bir ülkede “eğitim tutulması” ile ne gibi olumsuz sonuçlar doğabileceğini gösteren açıklamalar içermekte*dir. *İçerik, yarışmacı eğitim anlayışı yanlıları için uygun olmayabilir. urala@gazi.edu.tr

…korkunç mu? …doğal mı? …bir araştırma sonucu; Türkiye’de üniversiteyi bitirene kadar girilen sınav sayısı: 739* *http://www.cnnturk.com/TURKIYE/haber_detay.ap?PID=318&haberID=439448 urala@gazi.edu.tr

yarışma …yaşamın her alanında 2007 yılında, sadece 10 ulusal televizyon kanalında gösterilen yarışma programı sayısı: 30* *http://www9.gazetevatan.com/haberdetay.asp?tarih=25.12.2007&Newsid=153505&Categoryid=4&wid=132 urala@gazi.edu.tr

eğitimde …yaptığımız …yapmadığımız …yarışma …sınav …eleştiri …sorgulama urala@gazi.edu.tr

“yarışmacı eğitim anlayışı” …egemen anlayış “yarışmacı eğitim anlayışı” urala@gazi.edu.tr

…yarışmacı eğitim anlayışı …okullar -toplum- sadece akademik başarıyı değerli buldukça… …ayrımcılık …incitme …aşağılama urala@gazi.edu.tr

…sınavların gölgesinde tartışmamız böyle bir ortamda gerçekleşecek… bu koşullar altında konuşacağız… urala@gazi.edu.tr

Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı …amaç Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı Programme for International Student Assessment 2003-2006 Araştırmalarının Türkiye’ye İlişkin Sonuçlarını Tartışmaya Açarak Eğitimin-Bireysel ve Toplumsal-Değerine Dikkat Çekmektir. urala@gazi.edu.tr

Bu sonuçlardan hareketle; Türkiye’deki …sunum planı PISA’nın genel tanıtımı ve 2003, 2006 araştırmaların Türkiye’ye ilişkin genel sonuçları. Bu sonuçlardan hareketle; Türkiye’deki temel eğitim uygulamalarının bireysel ve toplumsal gelişimi destekleme yeterliğini -sorun çözme becerisi kazandırma yeterliği özelinde- tartışma. urala@gazi.edu.tr

…aktarıcı olarak algılanmamak …önsavunma …aktarıcı olarak algılanmamak urala@gazi.edu.tr

Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı pisa …kısa bilgi Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı Programme for International Student Assessment Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı – PISA (Programme for International Student Assessment), Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü OECD’nin üç yıllık aralarla düzenlemekte olduğu ve 15 yaş grubu öğrencilerin kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik yapılan bir tarama araştırmasıdır. Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü-OECD-, 1997 yılından itibaren üye ülkeler arasındaki eğitim işbirliğini geliştirmek ve kullanılan eğitim yöntemlerini standartlaştırmak amacıyla, 15 yaşındaki öğrencileri bazı yeterlikleri açısından karşılaştırmaya başlamıştır. urala@gazi.edu.tr

…karıştırma pisa …araştırma …sınav değil urala@gazi.edu.tr

…pisa ile ölçülen PISA’da amaçlanan; …öğrencilerin, program içeriklerini başarmada ve hedeflere ulaşmada ne derece iyi oldukları değil, bilgi ve becerilerini gerçek yaşam koşullarına ne derece iyi uyguladıklarıdır. …belirlenmek istenen, temel eğitimin -okulların- öğrencileri geleceğe ne derece hazırladığıdır. urala@gazi.edu.tr

KARŞILAŞTIRMA ALANLARI ODAKLANILAN ALAN okuma-anlama- matematik fen bilimleri PISA 2000 PISA 2003 PISA 2006 urala@gazi.edu.tr

2003’te katıldı üye:30 Toplam:41ülke katılım değerlendirmeye OECD üyesi olmayan ülkelerin de katılımı sağlanıyor Türkiye; 2000’de katılmadı. 2003’te katıldı üye:30 Toplam:41ülke 2006’da katıldı üye:30 Toplam:57ülke urala@gazi.edu.tr

örneklem TÜRKİYE 2003 159 okulda okuyan 4855 öğrenci 2006 urala@gazi.edu.tr

4. Australia, Liechtenstein and Macao 525 …fen alanı 2000 2003 2006 1. Korea 552 1. Finland and Japan 548 1. Finland 563 2. Japan 550 2. Hong Kong 539 2. Hong Kong 542 3. Finland 538 3. Korea 538 3. Canada 534 4. England 532 4. Australia, Liechtenstein and Macao 525 4. Taipei 532 5. Canada 529 5. Netherlands 524 5. Estonia and Japan 531 - 28-36 Türkiye 434 29-43 Türkiye 424 urala@gazi.edu.tr

4. Australia and Liechtenstein 525 …okuma alanı 2000 2003 2006 1. Finland 546 1. Finland 543 1. Korea 556 2. Canada 534 2. Korea 534 2. Finland 547 3. New Zealand 529 3. Canada 528 3. Hong Kong 536 4. Australia 528 4. Australia and Liechtenstein 525 4. Canada 527 5. Ireland 527 5. New Zealand 522 5. New Zealand 521 - 28-36 Türkiye 441 28-37 Türkiye 447 urala@gazi.edu.tr

…matematik alanı 2000 2003 2006 - 28-36 Türkiye 423 29-41 Türkiye 424 1. Japan 557 1. Hong Kong 550 1. Taipei 549 2. Korea 547 2. Finland 544 2. Finland 548 3. New Zealand 537 3. Korea 542 3. Hong Kong and Korea 547 4. Finland 536 4. Netherlands 538 4. Netherlands 531 5. Australia and Canada 533 5. Liechtenstein 534 5. Switzerland 530 - 28-36 Türkiye 423 29-41 Türkiye 424 urala@gazi.edu.tr

…karşılaştırmalar …sorun çözme alanı 2003; Kore, Hong Kong, Finlandiya, Japonya, Yeni Zelanda ilk sıraları paylaşıyor. Türkiye 28. sırada yer almıştır. urala@gazi.edu.tr

…destekleyen çalışmalar TIMSS* Üçüncü Uluslararası Matematik ve Fen Çalışması -Third International Mathematics and Science Study- Türkiye 38 ülke arasında; Fen Bilimlerinde 33., Matematikte 31. sırada. *http://earged.meb.gov.tr/htmlsayfalar/dokumanlar/dokumanlar/dokumanlar.htm urala@gazi.edu.tr

…destekleyen çalışmalar PIRLS* Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim -Progress in International Reading Literacy Study "Okuma Becerileri Araştırması" Türkiye 35 ülke arasında 28.sırada -ilköğretim 4.sınıf öğrencileri- *http://earged.meb.gov.tr/htmlsayfalar/dokumanlar/dokumanlar/dokumanlar.htm urala@gazi.edu.tr

…destekleyen çalışmalar UNDP* Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı 2008 İnsani Gelişme Raporu Türkiye Eğitim Endeksi sıralamasında; 177 ülke arasında 104. *http://www.undp.org.tr/Gozlem3.aspx?WebSayfaNo=328 urala@gazi.edu.tr

dünya bankası eğitim raporu ’06* destekleyen çalışmalar sistemin uluslararası normları yok, okulöncesi eğitimde geri kalınmış, ortaöğretimde AB'nin çok gerisinde, ÖSS, eğitim sisteminde kaliteyi düşürüyor, öğretmen kalitesi düşük, okulların kaynak, yetki ve özerkliği yok, yaşam boyu öğrenmeye karşı ilgisiz, ulusal eğitim sektörü stratejisine ihtiyaç var, Kızların ve yoksul aile çocuklarının eğitimi özendirilmeli, okul performans sonuçlarını kamuoyuna bildirmeli, tüm ortaöğretim öğrencilerine yükseköğrenime ve vasıflı istihdama hazırlanmaları için fırsat sağlamalı. *http://www.worldbank.org.tr/WBSITE/EXTERNAL/COUNTRIES/ECAEXT/TURKEYEXTN/0,,contentMDK:20848223~pagePK:141137~piPK:141127~theSitePK:361712,00.html urala@gazi.edu.tr

Bilimci-eğitimci-ler, …tartışma …bu bulguları KİM NE YAPAR? Bilimci-eğitimci-ler, Politikacılar, Uygulayıcılar, ve… urala@gazi.edu.tr

…yok bilimci-eğitimci- bekliyorduk demek* öykünme yılgınlık kabullenme benimseme kader olarak yorumlama teslim olma beklemek bekliyorduk demek* …yok urala@gazi.edu.tr

…var bilimci-eğitimci- öğrenme aracı çözümleme, sorgulama, eleştiri, araştırma, bireşim, öneri, yorumlama… -karşılaştırma -kıyaslama- -benchmarking- -değişim-dönüşüm-gelişim- -yenilenme-yenidenkurma-evrilme-... …var urala@gazi.edu.tr

…’bilimci tartışması’ndan …korkmamalı …desteklenmeli …özendirilmeli urala@gazi.edu.tr

…özeleştiri …eleştiri yapanları eleştiririz, öneri üretmiyor diye… bu olgu, eleştirel düşünceyi -eleştiri kültürünü- önemli ölçüde yok ediyor… ...veya eleştiriyi; eleştirinin doğasına aykırı sıfatlarla-olumlu, hafif, yumuşak, yapıcı gibi- eleştiri olmaktan çıkarır... urala@gazi.edu.tr

…çözümleme …niçin böyle oldu? …Türkiye neden gerilerde kaldı? …önde olanlar neyi farklı yapıyorlar? …Türkiye ne yaptı? …neyi yapamadı? …ve diğer birçok soru? urala@gazi.edu.tr

…bilimin-eğitimin- gücüne inanç …odak noktası …bilimin-eğitimin- gücüne inanç urala@gazi.edu.tr

egemen eğitim anlayışı belirleyici egemen eğitim anlayışı amaçlar urala@gazi.edu.tr

sorun çözme becerisi kazandıramama …temel sorun sorun çözme becerisi kazandıramama urala@gazi.edu.tr

…mini sınav …bir gönderme Saygın üniversite-bilimin-eğitimin-merkezi- yerleşkelerinde; karayolu üzerlerinde görülen kasisler, girilmesi istenmeyen yollar üzerine konulan kapanlar; …işlevleri nedir? …ne öğretirler? …neyi var, neyi yok ederler? urala@gazi.edu.tr

…bütün düşünülenleri; öğretiyor olmasınlar… …ve öğreniyor olmayalım! …dikkat KORKUTUCU …bütün düşünülenleri; eğitim aracılığıyla yapamayacağımızı …yapılamayacağını öğretiyor olmasınlar… …ve öğreniyor olmayalım! urala@gazi.edu.tr

sorun çözme becerisi …karşılaştırma DÜŞÜK Ortalama yurttaş Politik karar verici Bürokratik uygulayıcı Okul yöneticisi Okul denetçisi Öğretmen Öğrenci Veli …ve herkes… …sorgulayan kültürden uzak ...kutsayan kültüre sahip YÜKSEK Ortalama yurttaş Politik karar verici Bürokratik uygulayıcı Okul yöneticisi Okul denetçisi Öğretmen Öğrenci Veli …ve herkes… …sorgulayan kültüre sahip ...kutsayan kültürden uzak urala@gazi.edu.tr

…karşılaştırma anlam yükleme kutsama-sorgusuz- DÜŞÜK koruma DÜŞÜK yalıtma DÜŞÜK okula şarkı DÜŞÜK okul bizim yuvamız yaşasın okulumuz okulu sorgulaMA! ????? urala@gazi.edu.tr

…karşılaştırma Anlam Yükleme Değer veren -nedir- niçindir-kimindir? Okulu koruma kimden, …neden? –paylaşma YÜKSEK Okul şarkısı Another Brick in The Wall -Pink Floyd- Okulu sorgulama Okulsuz Toplum -Ivan Iliç- Özgürlük Okulu -A.S.Neill- YÜKSEK Ezilenlerin Pedogojisi -Paulo Freire- Zorunlu Eğitime Hayır -Catherine Baker- Barbiana Öğrencilerinden Mektup -Barbiana Öğrencileri- Özgür Eğitim -Jeol Spring- 1984 -George Orwell- Hapishanenin Doğuşu - Michel Foucault- Ölü Ozanlar Derneği-N.H.Kleinbaum- Mutlu Çocuk -Steven Harrison- Eğitim ve İktidar -Michael W. Apple- YÜKSEK urala@gazi.edu.tr

…birey-öğrenci- sorun çözme düzeyi EDİLGEN BAĞIMLI BOYUNEĞEN özgür özgün etken sorgulayan yorumlayan değerlendiren çözümleyen eleştiren anlayan birleştiren öngören … urala@gazi.edu.tr

…karşılaştırma sorun çözme bilimin gücüne inanç - - - - ayrılan kaynak oranın - - - ekonomik göstergeler - - - - sosyal göstergeler - - - - - - gönenç düzeyi - - - - - - bilimin gücüne inanç + + + ayrılan kaynak oranı + + + ekonomik göstergeler + + + sosyal göstergeler + + + gönenç düzeyi + + + + + urala@gazi.edu.tr

…-en- ÜST DÜZEY bir PISA değerlendirmesi* …yorumsuz Genel lise sayısı Türkiye'de çok daha fazla olduğu için lise türlerini önlerine alan OECD yetkilileri 71 genel liseden öğrenci seçerken, 17 Anadolu lisesinden öğrenci seçmişlerdir. Böyle olunca, PISA sınavına giren başarısız öğrenci sayısı oranı çok daha fazladır. *http://www.meb.gov.tr/haberler/haberayrinti.asp?id=1325 erişim 27.04.2008 urala@gazi.edu.tr

…öndekilerin ortak özelliği …diplomatik bir yorum* Finlandiya'nın Ankara Büyükelçisi Maria Serenius Finlandiya'nın PISA araştırmalarında birinci olmasını; bilim, araştırma ve eğitime ayrılan kaynağa koşut geliştiğini belirtti. "Eğitim ve bilim Finlandiyalı vatandaşların refahının kilit noktasıdır. Eğitim, rekabet gücünün artırılması için de kilit noktadır" diyen Serenius, Finlandiya'daki bütün çocuklara eğitim fırsatı verildiğini, çocukların bulunduğu yerin ve maddi durumlarının eğitim hakkından yararlanmak için önem taşımadığını kaydetti. Serenius, çocukları eğiten öğretmenlerin de çok iyi eğitimden geçirildiğini belirtti. …yanıt hepimize *http://www.meb.gov.tr/haberler/haberayrinti.asp?id=1325 Erişim 27.04.2008 urala@gazi.edu.tr

yabancı uzman raporları, meb, dpt, oecd, unesco raporları… eğitim seviyesini artırmak eğitim kalitesini artırmak eğitime erişimi iyileştirmek eğitimci niteliğini artırmak … urala@gazi.edu.tr

yarışmacı eğitim anlayışı …temeldeki çatışma geleneksel eğitim yarışmacı eğitim anlayışı ayrımcılık sınavlar kazananlar aşağılama … yeni-özgür-çağdaş ve demokratik eğitim* eğitim hakkı bireysel farklılıklar seçme yetkisi sevgi, saygı öğrenciyi ölçmeme … *BİLGEN. H.N. (1994). Çağdaş ve Demokratik Eğitim. MEB Yayınevi. Ankara. urala@gazi.edu.tr

…herkes …hepimiz …çözüm üretecekler …taşıdığı yetki, …sorumluluk, …güç oranında …herkes …hepimiz urala@gazi.edu.tr

…sadece merak neredeler? İlköğretime giren İlköğretimi tamamlayan Ortaöğretime giren Ortaöğretimi tamamlayan Yükseköğrenime giren Yükseköğrenimi tamamlayan Kaç kişiler? Diğerleri? urala@gazi.edu.tr

ulusal ve uluslararası araştırmalar …ve sonrası …bilinenler …bilinmeyenler ulusal ve uluslararası araştırmalar ve sonuçları… ve… urala@gazi.edu.tr

…öneri yerine bireyi özgürleştirerek özgünlüğünü desteklemek öğrenilenleri yaşamla ilişkilendirecek fırsatlar sunmak demokratik öğrenme ortamları sunmak kendilerini özgürce ifade edebilecek ortam sunmak güvenli bir öğrenme ortamı sunmak için urala@gazi.edu.tr

problem tanımlayıcı eğitim …öneri Freire’den bankacı eğitimin yerine problem tanımlayıcı eğitim urala@gazi.edu.tr

amaç-yapı-süreç-iklim amaçlar tartışmasını başlatmak… amaçları hatırlamak, amaçlara dönmek… tartışmamak sınavlara yönelen akımı geliştirir… düzeneği -örgütsel yapıyı- işlevselleştirmek... uygun yapıyı oluşturmak… yok olma… süreci yenilemek… eylem ve işlemleri gözden geçirmek…eskimek çalışanların mutluluğunu öncelemek… çalışanları iyi eğitmek, çalışma ortam ve koşullarını çağdaş bir duruma getirerek mesleği saygın kılmak… tükenmişlik urala@gazi.edu.tr

doğan görünümlü şahin programı değiştirerek ÇÖZMEK …çözüm gibi …diğer bileşenler aynı, sadece programı değiştirerek ÇÖZMEK doğan görünümlü şahin urala@gazi.edu.tr

bilimin -eğitimin- gücüne inanç …öneri bilimin -eğitimin- gücüne inanç ve herkese iyi eğitim urala@gazi.edu.tr

…ahhh ÖZGÜRNLÜK SINAVLAR SEÇKİNLER İHLALLER ESARET urala@gazi.edu.tr

…bazı kaynaklar BİLGEN. H.N. (1994). Çağdaş ve Demokratik Eğitim. MEB Yayınevi. Ankara. HARRISON, Steven. (2003). Mutlu Çocuk. Çev. Murat Sağlam. Dharma Yayınları. İstanbul. NODDINGS, Nel. (2006). Eğitim ve Mutluluk. Çev.Zuhal Bilgin. Kitap Yayınları. İstanbul. URAL, Ayhan. (2006). Hafif Ağır Deneceler. Detay Yayıncılık. Ankara. http://www.pisa.oecd.org http://www.pisa.oecd.org/document/2/0,3343,en_32252351_32236191_39718850_1_1_1_1,00.html#video_clips http://earged.meb.gov.tr/ urala@gazi.edu.tr

…ilginize …teşekkür ederim. http://websitem.gazi.edu.tr/urala Dr.Ayhan URAL Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Gölbaşı Yerleşimi 06540 GÖLBAŞI-ANKARA-TÜRKİYE http://websitem.gazi.edu.tr/urala urala@gazi.edu.tr

Hacettepe Üniversitesi Beytepe Yerleşkesi’nden –fotoğraf:Selma GÜLTEKİN urala@gazi.edu.tr