DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı Kullanılabilirliğin Ana Bileşenleri.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Gereksinim Analizi ve Varlık Ba ğ ıntı Diyagramı Sibel SOMYÜREK.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
İ ve D Sistemlerinin Temel bileşenları. İ ve D sistemlerinin Temel bileşenları Dünya Bankasındaki deneyim, İ ve D sistemlerinin temel bileşenlarının belirlenmesi.
04/02/2011İhsan DEMİREL1. GELİŞTİRİLEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ aylık çocuklara yöneliktir. Çocuk merkezlidir. 04/02/2011İhsan.
Öğretmen Merkezli Egitim
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Okul Deneyimi Dersi-II «Öğretmenlik Uygulaması»
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Entegre Müfredat Modeli
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
EĞİTİM , Öğretimde planlama
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitimde Proğram Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Eğitim öğretim çalışmalarının planlanması ile ilgili ortak hükümler şunlardır:
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Planlama DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ

Günlük yaşantımızda niçin plan yaparız Günlük yaşantımızda niçin plan yaparız? Plan yapmamızın bize ne gibi faydaları vardır?

Planlama... Zaman yönetimi Etkili öğretim (Ne? Nasıl? Ne zaman? Nerede?) Etkili iletişim Etkili sınıf yönetimi Konuların etkin bir şekilde tamamlanması Düzenli çalışma ....

Planlama... ...öğretmenin bir öğretim etkinliğini uygulamaya koymadan önce, o etkinliklerle ilgili olarak öğrencilere kazandıracağı bilgi, beceri, tutumları nasıl kazandıracağını belirlemek için yaptığı tasarıyı ve çabayı içerir

Plan Türleri Yıllık Plan Ünite Planı Günlük Plan Ders Planı Gezi-gözlem planı GÜNLÜK PLAN DERS PLANI GEZİ-GÖZLEM P. ÜNİTE PLANI YILLIK PLAN

Plan Yaparken Dikkate Edilecek Hususlar… Öğrencilere neler kazandırılacak? Nasıl kazandırılacak? Öğrenilecek konular nasıl sıralanacak? Ne kadar sürede kazandırılacak? Öğretim nerede yapılacak Öğretimin başarılı olduğu nasıl anlaşılacak?

Ünitelendirilmiş Yıllık Plan ...belli üniteleri ve konuları hangi aylarda ve ne kadar zamanda işleneceğini gösteren bir plandır. ...belli bir zaman dilimi içinde, öğrencilere belli kazanımları elde etmelerini amaçlayan bir plandır ...zümre öğretmenleri veya şube öğretmenler kurulu tarafından hazırlanır

Ünitelendirilmiş yıllık planda; Öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve önbilgileri Okulun ve çevrenin koşulları Zümre öğretmenler kurulu kararları Öğretim yılı içindeki iş günü süresi Ünitelerin hazırlandığı düzey Öğrenme kazanımları Ünite konuları Öğretim yaklaşımları, yöntemler ve teknikler Yardımcı kaynaklar ve araç-gereçler Deneyler, gezi ve gözlemler Belirli gün ve haftalar, Atatütkçülük konuları

Günlük Plan Bir günde gerçekleştirilmesi planlanan farklı derslerin uygulanmasını gösteren plan Ünitelendirilmiş yıllık plana göre daha detaylıdır, ve yıllık plan dikkate alınarak hazırlanır Günlük plan hazırlanırken Kazanımların saptanması İçeriğin belirlenmesi Öğrenme etkinliklerinin planlanması Öğrenme materyallerinin seçimi Değerlendirme

Ders Planı Belli bir derste işlenmesi düşünülen konu veya konuların öğretimini gerçekleştirmek için gerekli olan öğrenme yaşantılarının düzenlenmesidir “Ders planı bir ders için o dersle ilgili eğitim programlarında yer alan ve birbiri ile ilişkili öğrenci kazanımlarını bir ya da birkaç ders saati işlenecekkonu örüntüsünü, konu ile ilgili deney, tartışma soruları, proje ve ödevleri, uygulama çalışmalarını, ders araç-gerecini içine alan birinci derecede sorumlu olduğu, zümre öğretmenleri ile şube öğretmenlerinin ortak katkısı ile ders öğretmenlerince önceden hazırlanan plandır” (Madde 12)

Ders planı, öğretmenin; Öğretim faaliyetlerini kolaylaştıran Öğretime yön veren Öğrencinin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlayan nitelikte olmalıdır.

1) Dikkat Çekme; Öğretmenin öğrencilerin yeni konuya odaklanması için yapacağı etkinlikleri içerir. 2) Güdüleme; Kazanılacak bilgilerin ne işe yarayacağı ve neden öğrenilmesi gerektiği üzerinde durulur 3) Gözden Geçirme; Derste kazandırılacak olan kazanımların sunulduğu kısım, yol göstericidir. Öğrencilerin derste kazanacağı bilgiler üzerinde durulur.

4) Derse Geçiş; İçerik genel hatları ile tanımlanır 4) Derse Geçiş; İçerik genel hatları ile tanımlanır. Bir önceki derste kazanılanlar, bir sonraki derse geçişte kullanılabilir. 5) Bireysel ve Grupla Öğrenme Etkinlikleri: Yeni konu ile ilgili kazanımların elde edildiği ve öğrencilerin materyalle etkileşime girdiği bölümdür.

En iyi plan en iyi uygulanabilen plandır...

Ön Bilgiler ile İlişki Kurma; eski bilgileri harekete geçirmek yeni öğrenilecekler için kolaylık sağlar Kazanımlardan Haberdar Etme: öğrencilerin derse olan ilgisini arttırır Öğrenci Dikkatini Sağlama: öğrencilerin dikkatini derse yönlendirmek amacı ile örneklerin kullanılması Güdüleme: öğrencinin öğrenmeyi merak etmesi onun öğrenme düzeyini yükseltir

Gerçek Yaşam ile Bağlantı Kurma: gerçek yaşam örnekleri ve problemleri sınıfa taşınmalı ve öğrencilerin öğrenmelerini gerçek yaşamda nasıl kullanacakları gösterilmelidir Etkili bir İletişim Ortamı Kurma: Öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen arasında etkili bir iletişim için demokratik bir öğrenme ortamı oluşturulmalı Süreci Değerlendirmeye Önem Gösterme: değerlendirme öğrenmeden bağımsız değil öğrenmeye yardımcı bir etkinliktir.

Plan Yapmanın İlkeleri Öğrenme-öğretme sürecini daha etkin kullanabilmek için; Çevre özellikleri Öğrencilerin bireysel gelişim özellikleri Okul-çevre ilişkisi Eğitimdeki yeni gelişme ve yaklaşımlar Plan, standartlaştırılmış değil, esnek bir yapı içermelidir Her plan belli bir süreyi kapsayacak şekilde olmalıdır Öğretim niteliğine ve seviyesine, konuya, öğretim dalına ve amacına uygun olmalıdır.