İNKÜBASYON HAKKINDA TEMEL KAVRAMLAR 18.01.2016 / ANKARA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Advertisements

1507 KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Üniversite - Sanayi İşbirliği Destek. Programa Etken Olan Temel Sorular
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
TÜBİTAK 1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
ÖRNEKLERLE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
Doç. Dr. Esvet AKBAŞ YYÜ Rektörlüğü PDO Koordinatörü 2013-VAN.
6. SANAYİ KONGRESİ Üniversitelerin teknoloji tabanlı inovasyon sürecindeki rolü ve teknolojiye dayalı ekonomiye geçişte tetikleyici model arayışı Doç.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
Mayıs 2013 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ (TTO)
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
“IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY investor 1 “IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
GİRİŞİMCİLİKTE İŞ PLANI (Yapım - Uygulama)
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
İNOVASYONDA KADIN TÜBİTAK MARMARA TEKNOKENT VE KADEM İŞBİRLİĞİNDE KADIN GİRİŞİMCİLİK KAMPI 31 Ağustos – 4 Eylül 2015.
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
Uluslar arası İşletmecilik İlk Bakış
Öğrenen Bölgelerin Gelişiminde Teknoparkların Rolü A. Mete ÇAKMAKCI Altan KÜÇÜKÇINAR A. Fırat ÖZPINAR Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı Gazi Mağusa TGB.
Hızlandırma Programı ‘Fikirden Girişime En Hızlı Yol’
Hacettepe Teknoloji Transfer Merkezi (HT-TTM) Girişimcilik Ofisi
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Girişimcilik.
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
ULUSLARARASI KULUÇKA MERKEZİ VE HIZLANDIRICI DESTEK PROGRAMI 2016 / ANKARA.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Teknopark İstanbul Teknopark İstanbul, Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ile İstanbul Ticaret Odası (İTO)’nın ana ortaklığında, yerli ve yabancı girişimcilerin.
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
VE HIZLANDIRICI DESTEK PROGRAMI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
Kuluçka Merkezleri Cüneyt Çinkılınç Yaşar Üniversitesi
BÜMED Business Angels (BUBA
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi Dr. Çağatay ORÇUN.
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

İNKÜBASYON HAKKINDA TEMEL KAVRAMLAR / ANKARA

İÇERİK TEMEL KAVRAMLAR  Ön İnkübasyon  İnkübasyon  Hızlandırıcı

ÖN İNKÜBASYON  Daha çok işini kurmamış, bir fikri olan girişimcileri destekler,  Süreç;  Fiziksel imkanlar,  Finansman (her zaman olmayabilir),  İş fikrinin geçerliliğinin değerlendirilmesi-iş fikrinin onaylanması (alıcısı var mı/üretilebilir mi),  İş ile ilgili temel eğitimler (pazarlama, start-uplar için hukuk, iş modelini tasarlama/iş planı hazırlama, sınai mülkiyet hakları, vs.),  Danışmanlık (iş planı hazırlama), mentörlük hizmetlerini içerir.

ÖN İNKÜBASYON Ön İnkübasyondan çıkan girişimci; Firma kurma aşamasındadır. İş planı hazırdır. Elinde örnek bir ürünü vardır.(prototip/taslak prototip, pilot satışı gerçekleşmiş bile olabilir.) Potansiyel müşterilerini biliyordur. İnkübatörlerde yer alabilir.

TEKNOLOJİ İNKÜBATÖRÜ (KULUÇKA MERKEZİ) NEDİR? Teknoloji odaklı girişimcileri/start-upları, erken dönem iş süreçlerinde destekleyen, finansal, fiziksel ve entellektüel katkı sağlayan yapılardır.  Üniversitelerle organik bağları vardır. Akademik camianın fikirlerinin güncel ürünlere dönüştürülmesi Üniversitenin yönetim veya seçim süreçlerinde yer alması  Son dönemde yatay sektörlere etkisi olacak ürün potansiyeli olan erken aşama firmalara odaklanılmıştır (nano-teknoloji, malzeme, mobil teknolojiler).  Yöneticisinin olmaması düşünülemez.  Yöneticisi ve personeli uzmanlaşmıştır (uluslararası inkübatör sıralamalarında yöneticinin kapasitesinin ağırlıklı puanı önemli seviyededir)

HIZLANDIRICILAR (ACCELERATORS)  Dış finansmana hazır ve belli bir seviyeye ulaşmış firmalara destek olan ileri aşama inkübatörler,  İnkübatörden mezun olmuş firmaların pazara girmeleri sürecine yardımcı olan hizmetler sunan yapılar,  Start-up firmaları, uzun dönemli başarı için konumlandıran yapılar,  Modern zamanların ilk hızlandırıcısı Y-Com olarak bilinen; Y Combinator (2005)

NİÇİN HIZLANDIRICILAR VAR?  Sıkıştırılmış hizmetler,  Yatırımcılarla iletişim imkanı sağlarlar,  Kritik Mentörlük hizmetlerine ulaşırlar,  BU İŞ OLMAZ!  BU YENİLİK DEĞİL, ŞU YENİLİK!  ÜRÜNÜNÜ KORUMAK İÇİN ŞU STRATEJİYİ İZLE!  (Başarılı) bir hızlandırıcıya kabul edilme, işletmenin ticari başarı şansının yüksek olduğunun göstergesi, prestij  Özellikle mobil teknolojiler gibi hızlı gelişme ve büyüme karakteri olan firmalar için hızlı ve güvenilir çözümler

HIZLANDIRICILAR En Bilinen Hızlandırıcılardan Bazıları;

HIZLANDIRICI ≠ İNKÜBATÖR Hızlandırıcıİnkübatör İleri aşama firmalar, ya da hızlı büyüme potansiyeli olan ve bir ön inkübasyon sürecinden geçmiş teknoloji firmaları (genelde mevcut odaklanma bu şekilde) Erken aşama start-uplar Maks. 1 yıl dense de genelde 1-3 ay arası.1-5 yıl arası. Ortalama 3 yıl Sıkıştırılmış bir programKurum Seçim aşaması çok rekabetçi (Dünyadaki fiili durum; başvuranların %3ü kabul ediliyor) Seçim aşaması çok rekabetçi değil. Başvuranlar küreselGenelde yerel firmalar Yatırımın hızlı geri dönüşüne ve büyümeye odaklıEkonomik büyümeye odaklı (yerel, bölgesel, ulusal hedeflere paralel misyonlar) Kar-amaçlı (firmalara %4-8 arası oranlarda ortak)Genelde kar amaçsız olsa da 2010 sonrası kar amaçlı eğilim var (ağırlıklı olarak kira gelirleri; firmaya hisse ya da hizmetleri satma şeklinde). Gruplar halinde çalışma (programlara aynı anda birden fazla firma katılır) Tek tek firma odaklı çalışma Hızlı ikna edici değerler sunması gerekmekte; özellikle (değer) networkü önemli (fon kaynakları, kritik mentörlük ağları, tedarikçi, muhtemel alıcılar, gibi). Hızlı büyüme eksenli çalışmaz. Süreçte koçluk, danışmanlık, mentörlük var. Dengeli büyümeye odaklı.

Hızlandırıcı ve inkübatörler için ortak nokta;  Yatırımcılar ve diğer piyasa aktörleri, başarılı bir hızlandırıcı ya da inkübatöre katılan/mezun olan işletmenin; (Hızlı) büyüme potansiyeli olduğu, Ürününün ticarileşebilirliğinin test edildiği, Ekibinin güçlü olduğu, Başarı şansının çok yüksek olduğunu, baştan kabul ediyorlar.  Bu nedenle girişimciler ve start-uplar başarısını kanıtlamış yapılara katılmayı arzu ediyorlar.  Bu da kaliteyi artıran bir rekabeti doğururken,  Yatırımcı için dolaylı olarak riski azaltıyor.

HIZLANDIRICILAR Kaynak: Regmi, Ahmed, Quinn, Data Driven Analysis of Startup Accelerators, 2015

HIZLANDIRICILAR Kaynak: Regmi, Ahmed, Quinn, Data Driven Analysis of Startup Accelerators, 2015

NİÇİN ULUSLARARASI KULUÇKA MERKEZİ (UKM) KURULMASINI İSTİYORUZ ?  Aslında UKM’ler de bir nevi hızlandırıcı programıdır.  Hızlandırıcı programlarının tamamlayıcı unsurudur.  Ön inkübasyonla başlayan bir sürecin nihai amacına ulaşmasını sağlayan kritik öğedir. (Firmanın uluslararasılaşması)  Girişimcinin/start-up’ın iş fikrinin büyüme kapasitesine göre ön inkübasyonun sonuna yaklaşıldığı dönemden itibaren her an hızlandırıcı programa katılabilir.

NİÇİN ULUSLARARASI KULUÇKA MERKEZİ (UKM) KURULMASINI İSTİYORUZ ?  Karşılıklı öğrenme (onlardan bize-bizden onlara)  Yerinde ve yaşayarak öğrenme (hedef ülkenin iş kültürü ile doğrudan iletişim)  Küresel bilgi ve sermaye birikiminden faydalanma şansı (Uluslararası mentörler/yatırımcılar)  Küresel zeminlerde yerel değerler yaratmak ve geliştirmek KOSGEB’in hayata geçirdiği son destek ile yapmak istedikleri bunlardır. KAMU ADINA TEKNO GİRİŞİMCİLER İÇİN

NİÇİN ULUSLARARASI KULUÇKA MERKEZİ (UKM) KURULMASINI İSTİYORUZ ? HIZLANDIRICI HİZMETLER ÖZEL HIZLANDIRICI HİZMETLER ÖZEL KOSGEB, oyun kurucu olmak için, (ön) inkübasyon ve hızlandırıcılarla ilgili olarak yeni destekler tasarlamaktadır.

ULUSLARARASI KULUÇKA MERKEZİNİN FONKSİYONLARI Sürekli Yönetim Desteği ULUSLARARASI KULUÇKA MERKEZİ Altyapı ve Ofis Hizmetleri Danışmanlık ve Mentör lük Uluslararasılaştırma ve Ağ (Networking) Hizmeti Fon Tedarik Desteği Start-up İş Geliştirme Desteği

TEŞEKKÜRLER