KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI 2014-2020 -2007-2013 Dönemi Projelerinde Sıklıkla Karşılaşılan Hatalar - Sıklıkla Karşılaşılan Hatalar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sabancı Vakfı Hibe Programı
Advertisements

Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Nisan 17 Kırsal Kalkınma Sektör Programı Rekabet Gücünü, Çeşitlendirmeyi Ve Sürdürülebilirliği Artırmak Hibe Programı Başvuru Hazırlama Eğitimi Şubat-Mart.
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
TÜBİTAK TÜBİTAK 1513 Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı (TEYDEB)
PROJE NEDİR? Proje; Proje; belirli bir yerde, belirli süre içinde, belirli bir bütçe ile, net olarak tanımlanan amaçların gerçekleştirilmesine yönelik.
Kırsal Kalkınma Destek Ekibi EU Turkish Cypriot community support Doğu Mesarya Bölgesi Yerel Kalkınma Stratejisi Hazırlanma Süreci Serdarlı, 01 Nisan 2011.
GAP GIDEM Projesi AB’nin mali desteği ile UNDP tarafından GAP BKİ ile işbirliği içerisinde yürütülmektedir GAP – GİDEM PROJESİ GİRİŞİMCİ DESTEKLEME.
Proje Hazırlık Aşamaları Sabancı Vakfı Hibe Programı.
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
ÖZELLİKLE KIZ ÇOCUKLARININ OKULA DEVAM ORANLARININ ARTTIRILMASI HİBE PROGRAMI TAM BAŞVURU FORMU PAKETİ HAZIRLAMA EĞİTİMİ Eylül 2013 GİRİŞ.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ OLARAK BİZ NE YAPACAĞIZ?
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Kaynak Geliştirme ve STK’lara Yönelik Hibe Programları (AB ve KA Tecrübeleri) Tayyar Doğan Planlama Uzmanı Kalkınma Bakanlığı.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
Bütçe Formunun Doldurulması
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
SEKTÖREL YATIRIM ALANLARINDA GENÇ İSTİHDAMININ DESTEKLENMESİ II HİBE PROGRAMI TAM BAŞVURU FORMU PAKETİ HAZIRLAMA EĞİTİMİ Kasım 2013 GİRİŞ.
Avrupa Birliği Eşgüdüm Merkezi Proje Döngüsü Yönetimi
PROJE NEDİR? Proje; Proje; belirli bir yerde, belirli süre içinde, belirli bir bütçe ile, net olarak tanımlanan amaçların gerçekleştirilmesine yönelik.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı İşbirliği Projeleri( Dizin )
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
Proje Başarısı. Hangi Nedenler Projeleri başarısızlığa sürükler? Mevcut durumun yetersiz analizi Projelerin hedef gruplarla ilgili olmaması Doğru stratejilerin.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
Comenius Okul Ortaklıkları
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Comenius Okul Ortaklıkları Projeleri Comenius Okul Ortaklıkları Eğitimde kaliteyi arttırmak ve Avrupa boyutunu geliştirmek amacıyla, Avrupa’nın farklı.
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
1 TR-AB MALİ İŞBİRLİĞİ AB MALİ YARDIMLARI ve HİBE PROGRAMLARI Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı MİLLİ.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
YATIRIM PROJE TEKLİFİ NASIL HAZIRLACAK?
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Uygunluk ve Ortaklık Şartları - - Uygunluk ve Ortaklık Şartları -
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ HİBE PROGRAMI
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
İnceleme Dairesi Başkanlığı
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
2019 YILI TEKNİK DESTEK PROGRAMI Bilgilendirme Sunumu
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı
Sunum transkripti:

KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Dönemi Projelerinde Sıklıkla Karşılaşılan Hatalar - Sıklıkla Karşılaşılan Hatalar -

Proje Tasarımında  Projenin faaliyet planının gerçekçi olmaması (Programın uygulama alanına dikkat edilmeksizin uygulama alanı dışında faaliyetler eklenmesi) ve faaliyet zamanlamasının uygun olmaması (İlk aylara faaliyet eklenmesi, tatil günlerinin dikkate alınmaması, vb.).  Proje hazırlanırken, planlanırken ortak ülkelerdeki ilgili mevzuat araştırılmadan projeye idealist faaliyet ve çıktılar konulması. (Uluslararası bir kuruluşun kurulması, uluslararası sertifika verilmesi vb.)  Projenin ve bütçenin bütün ortaklarca birlikte hazırlanmaması. Proje, genelde Ana Yararlanıcı veya danışmanlık firması tarafından hazırlanmakta ve bu nedenle ortaklar projeye ilgisiz olabilmektedir. Ortak için tahsis edilen bütçe de yeterli ve tutarlı olamamaktadır.  Projenin başarısını ve Programa katkısını ölçen iyi göstergeler seçilmemesi.  Proje ortaklarının proje yürütme konusunda farklı düzeylerde tecrübe ve kapasiteye sahibi olmaları.  Projeye tahsis edilen bütçenin yetersiz olması ve bazı faaliyetler için bütçe ayrılmaması.

Proje Uygulamasında  Proje başvurusunda hazırlanan mantıksal çerçeve matrisi (LogFrame) proje uygulama aşamasında bir yönetim aracı olarak kullanılmamaktadır.  Ortaklar arasında ve ortaklarla Program yönetim yapıları (MA, JTS, NA) arasında iletişim sorunlarının olması. Ortaklar arasında sorunlar olduğunda yönetim yapılarının derhal bilgilendirilmemesi. Proje uygulama sürecinde iletişim eksikliği ve diğer nedenlerden ortak değiştirilmesi.  Proje uygulama süreçlerinde Program yönetim yapılarından onay ve destek alınmaması (harcamalar, alımlar, görünürlük kuralları, vb.).  Sözleşme imzalanır imzalanmaz ihale prosedürünü gerektirecek satın alımların tespit edilmemesi nedeniyle ihale dokümanlarının geç hazırlanması ve ihale sürecinin en az 1 aylık sürebileceğinin dikkate alınmaması.  Projenin uygulama aşamasında Program uygulama alanı dışında faaliyet önerilmesi durumunda Sözleşme Makamından buna ilişkin görüş/onay alınması prosedürü işletilmek zorunda kalınması.  Proje personelinin proje yönetimi ve proje konusuna vakıf adaylardan seçilmemesi, personelin tamamıyla proje ile ilgilenmemesi ve sık personel değişikliği yapılması.

Karadeniz Havzasında Sınır Ötesi İşbirliği Programı Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar - - Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar -

Proje Yazım Aşaması için  Kurumun ve bölgenin ihtiyaç ve öncelikleri göz önüne alınarak proje geliştirilmelidir. Sırf proje yapmak veya AB’den fon almak için proje başvurusunda bulunmak sağlıklı değildir.  Proje, Programın amaç ve öncelikleriyle uyumlu olmalıdır (Turizm ve kültür alanında girişimcilik faaliyetleri, tarım ve ilgili sektörlerde ticaret olanakları ve modernizasyonu ile çevresel izleme ve nehir/deniz kirliliğinin azaltılması gibi önceliklerle ilgili olmalı).  Projeye konu sorunlar veya çözüm yolları için yereldeki veya bölgedeki etkin kurum ve kuruluşların (kamu kurumları, yerel yönetimler, üniversiteler, STK’lar) görüşleri alınmalı ve mümkünse proje faaliyetlerine dahil edilmeleri faydalı olur.  Proje, sonuç odaklı yaklaşımla hazırlamalıdır. Bütçeyi usulüne göre harcamaktan çok hedeflenen sonuç ve çıktılara ulaşmak daha önemlidir. Projenin uygulamada izlemesi de bu yaklaşımla olacaktır.

Proje Yazım Aşaması için  Proje başvuru formu hazırlanmadan önce mantıksal çerçeve matrisi (LogFrame) hazırlanmalı ve proje uygulama aşamasında projenin yönetimi mantıksal çerçeveye göre olmalıdır.  Mantıksal çerçeve yaklaşımının da temeli olan önce sorun belirlenmeli ve daha sonra diğer bileşenler belirlenmelidir (Önce faaliyet veya bütçe kalemi hazırlayıp sonra mantıksal çerçeveye uydurmak için hedef ve sorunların yazılması sağlıklı olmayan bir yaklaşımdır).  Proje göstergeleri güçlü ve gerçekçi olmalı ve bunun yanında proje yürütülürken göstergelerin gerçekleşme durumları takip edilmelidir. Göstergelerin hazırlanmasında SMART (Specific, Measurable, Assignable Realistic, Time-related) kuralı dikkate alınmalıdır.  Hibe başvuru rehberi çok iyi okunarak iyi anlaşılmalı. Başvuru formu ve proje rehbere göre hazırlanmalıdır.

Proje Yazım Aşaması için  Projede ana yararlanıcı (başvuran) veya yararlanıcı (ortak) olurken kurumsal ve mali kapasitenin önerilen proje faaliyeti için yeterli olması gerekmektedir. Ortağı olunan projedeki ana yararlanıcı ile diğer ortakların da mali ve kurumsal kapasiteleri değerlendirilerek ona göre projeye ortak olunmalıdır.  Projenin sorunsuz bir şekilde uygulanması ve sonuçlarına ulaşabilmesi için güçlü ve ilgili ortaklıklar kurulmalıdır. Sorunlu ortaklar daha sonra projeden çıkarılabilmekle birlikte bunun için 8 ülke Ulusal Otoriteleri ve Yönetim Makamı izni gerekmektedir.  Kurumsal olarak daha önce çalışılan veya iletişim ve işbirliğinin iyi olduğu ortakların dahil edilmesi projenin başarısını artıracaktır.  Güçlü ve ilgili ortaklıklar kurulabilmesi için olası ortaklarla iletişim ve işbirliği artırılarak proje birlikte geliştirilmelidir. Proje bütçesi de birlikte hazırlanmalıdır.

Proje Yazım Aşaması için  Projeyi yürütecek ekibi belirlerken proje yönetimi ve proje konusuna hakim en azından bir veya birkaç uzman personel görevlendirilmelidir. Bu personel başvuru sürecinden nihai rapor aşamasına kadar projede tutulmalı ve rotasyondan kaçınılmalıdır.  Proje faaliyetleri ile önerilen bütçe kalemleri arasında uyum ve tutarlılık olmalıdır.  Kurumun tabi olduğu mevzuat uyarınca harcama ve alım usulleri önceden araştırılarak bilgi sahibi olunmalı ve ona göre proje başvurusunda bulunulmalıdır.  Projede küçük ölçekli yatırım, ekipman veya mal/hizmet alımı varsa, önceden fizibilite çalışmaları yapılmalı ve teknik özellikler belirlenmelidir.

Projenin Değerlendirme ve Seçimi Süreci için  Projenin ilgililiği: Projenin ne kadar gerekli olduğu çok iyi gerekçelendirilmeli,  Sınır ötesi işbirliği etkisi: Proje ile geliştirilecek işbirliği nasıl katma değer sağlayacağı iyi anlatılmalı,  Ortaklığın ilgililiği: Oluşturulan ortaklık yapısının önerilen proje ile ne derece ilgili olduğu açıkça izah edilmeli,  Operasyonel kapasite: Kurumun yönetim yapısının projenin boyutu, süresi ve ihtiyaçlarına ne derece uygun olduğu göz önünde tutulmalı,  İletişim: İletişim faaliyetleri uygun olmalı ve ilgili hedef gruplara ve paydaşlara ulaşabilmeye katkı sağlamalı,  İş planı: İş planı gerçekçi, tutarlı ve uyumlu olmalı,  Bütçe: Proje bütçesi, paranın karşılığı (value for money) ilkesini karşılamalı ve ayrıca faaliyetlerle uyumlu ve tutarlı olmalı.

Daha fazla bilgi için: