5 DAKİKADA BELLEK EĞİTİMİ Aka Uluğ TRAKYALI Şifa Üniversitesi SMYO 03.09.2015.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
Altı Uygulama Ayakkabısı
O R T L G İ M A A Ve Problem çözme.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
Dil seçeneği mevcut Sınıf ekleyelim Dikkat : Oluşturacağınız sınıfın bitiş tarihini ileri tarih olması yararlı olacaktır. oluşturacağınız dersi.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ KÖRCÜL TARİF
AVCILAR (PREDATÖRLER)
İstatistiksel proses kontrolü
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Bakire Hastada Endoservikal Polip İçin Histeroskopi Kullanımı
FNP GRUBU: fatma ışık, nagehan öztürk, pınar sevindik
İMAL USULLERİ PLASTİK ŞEKİL VERME
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Alakart kuverde bulunması gereken servis takımları nelerdir?
KUVER AÇMA Diğer takımlar kuver tabağının çevresinde yer alır. Bazı restoranlarda kuver tabağı kullanılmayabilir. Bu durumda peçete kuver tabağından.
BİLİŞİM SİSTEMLERİ GÜVENLİĞİ (2016)
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
YAŞLILIKTA DEMANS (BUNAMA)
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 7. DERS : HASTA DOSYALARI ARŞİVİ 2
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
BİLGİSAYAR ÇEŞİTLERİ.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Karşılaştırmalı Eğitim
BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MATERYALİ TASARIMI STEM İLİŞKİLENDİRMESİ
Nesneye Dayalı Kavramlar Uygulama 2
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Benzetim 11. Ders İmalat Yönetimde Benzetim.
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
MADDEYİ TANIYALIM.
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Projenin sonlandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
BELLEK.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
OKÇULUK RUMEYSA ÇETİN.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
Sunum transkripti:

5 DAKİKADA BELLEK EĞİTİMİ Aka Uluğ TRAKYALI Şifa Üniversitesi SMYO

 Tanım  Bellek tipleri  Bellek geliştirmek için önemli kurallar  Bellek geliştirmek için yöntemler AMAÇ 2

 Bir organizmanın bilgiyi depolama, saklama ve sonrasında ise geri çağırma yeteneği olarak tanımlanmıştır. Tanım 3

 Kodlama ve kaydetme (Alınan bilginin işlenmesi ve birleştirilmesi)  Depolama (Kodlanan bilginin sürekli bir kaydının oluşturulması)  Geri çağrılma veya hatırlama (Aktivite veya işlem sonucu oluşan ipucunun bilgiyi depodan geri çağırması veya hatırlatması) Bellek aşamaları 4

 Edinilen Bilginin Saklanması ve Geri Çağrılmasına Göre  Tanımlanabilir (deklaratif) bellek  Refleksif bellek  Süreye Göre  Kısa Süreli Bellek  Orta Uzun Süreli Bellek  Uzun Süreli Bellek Bellek tipleri 5

 1-Renk  2-Hayal gücü  Büyütme  Küçültme  Tuhaflık  3-Ritim  4-Hareket  5-Beş duyumuz  6-Cinsellik  7-Sıralama ve düzen  8-Rakamlar  9-Boyut Kurallar 6

 Çağrışım sistemi  Rakam-şekil  Rakam-kafiye  Oda sistemi  Alfabe sistemi  Temel sistem  Özel sistemler Yöntemler 7

 Gümüş kaşık  Altı su bardağı  Muz  Bir kalıp beyaz sabun  Yumurta  Çamaşır deterjanı  Diş ipliği  Kepek ekmeği  Domates  Bir demet gül Çağrışım sistemi 8

1.direk, kalem 2.kuğu, ördek 3.çene, dağ 4.masa, sandalye 5.çengel, hamile kadın 6.golf sopası, kiraz 7.balık oltası, bumerang 8.kardan adam, kum saati 9.tenis raketi 10.Laurel ve Hardy Rakam-şekil 9

 Senfoni  Dua  Karpuz  Yanardağ  Motorsiklet  Güneş ışığı  Elmalı pasta  Çiçekli bir dal  Uzay gemisi  Buğday tarlası 10

 Belleğimiz olağanüstüdür.  Nasıl yapıldığını bilirsek belleğimizi daha iyi kullanmanın ne kadar kolay olduğunu görebiliriz… Sonuç 11

Teşekkürler….. 12