Doç. Dr. İlhan Kaya 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Advertisements

Nevşehİr Ünİversİtesİ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
Bilgi Paketi Çalışmaları
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
1/8 Bologna Sürecinde Yönetişim Kırklareli Üniversitesi 3 Ekim 2012 Yrd.Doç.Dr. Mustafa Turan
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Mesleki Uzmanlık Alanlarının Gelişiminde Kurumsallaşmanın Önemi
Mustafa Kemal Üniversitesi
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
LLP / Erasmus Bilgi Paylaşım Toplantısı Meslek Yüksek Okulu Yrd.Doç.Dr. Çetin GENÇER AB Uluslararası İlişkiler ve Erasmus Kurumsal Koordinatörü.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
AKTS (ECTS): Avrupa Kredi Transfer Sistemi
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ
1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.
5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
5. ULUSAL MESLEKYÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLERİ TOPLANTISI 2.KOMİSYON: BOLOGNA SÜRECİ VE MESLEK YÜKSEKOKULLARI MODERATÖRLEREŞ MODERATÖR Prof.Dr.Vecihi KIRDEMİRProf.Dr.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI Ocak 2009.
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ERASMUS PERSONEL HAREKETLİLİĞİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ORGANİZASYON (TEŞKİLAT) ŞEMASI
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

Doç. Dr. İlhan Kaya 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi

Temel Perspektif ve Süreç Üniversitelerin yeniden yapılanması ve kalite güvencesi – Akademik – İdari – Eğitimsel – Ve toplumla ilişkiler Üniversitelerde uluslararasılaşma süreci – Değişim programları (başta Erasmus olmak üzere LLP) – AB eğitim alanının oluşturulması Programların yeniden yapılandırılması ve AB ülkeleri ile uyumlu hale getirilmesi Derecelendirme ve kredilendirmenin karşılaştırılabilir hale getirilmesi – AKTS ve DE 2 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi Bologna Toplantısı

Süreç: Kurumun Kendisini Tanıması Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı Öğrenci başına düşen bilgisayar sayısı Kapalı alan ve açık alan durumları Öğrenci ve personel memnuniyetleri Başka üniversiteler ile karşılaştırma imkanları Dil eğitiminin öneminin yeniden keşfedilmesi Kurumsallaşmanın düzeyinin görülmesi 3 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi Bologna Toplantısı

Süreç: Zorluklar Geniş kitlelerin ve farklı kesimlerin katılımını zorunlu kılması – Öğretim elemanları Akademik personelin direnci ve süreci anlamada eksik kalması – İdari birimler İdari personelin eğitimi – Öğrenciler Hak ve sorumluluklarının bilincinde olmaması Eğitimdeki yeni yaklaşımlara kültürel olarak yabancı olma – İç ve dış paydaşlar Diğer fakülte ve bölümler Meslek örgütleri, Kamu Kurumları ve STK’lar 4 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi Bologna Toplantısı

Süreç: Zorluklar Çok farklı alanlarda değişimi kapsaması ve bu alandaki sorunlar – Alt yapı Mevzuat – Ek ders ödemeleri ve AKTS – Koordinatörlüklerin personel ve maaş problemleri Teknik (personel, otomasyon, web) 5 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi Bologna Toplantısı

Süreç: Zorluklar Sürecin yanlış algılanması – Yapılanların yapısal değişiklerden ziyade, prosedürsel işler olarak görülmesi Temel eksiklikleri – Temel perspektiflerin ortaya konmaması Ulusal, sektörel ve alan yeterlikleri tespit edilmeden işe başlamak zaman ve motivasyon kaybı demek – Net bir yol haritasının ortaya konulmaması Adım adım yapılması gerekenler Somut örnekler ve şablonlar – Yapılan çalışmalar hakkında kurumlara yeteri düzeyde geri dönütün sağlanmaması – Gerekli yerinde denetim ve izlemelerin yapılmaması – Bu iş için kaynak ve personelin sağlanmaması 6 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi Bologna Toplantısı

Kurumsallaşma Sorunları Sürekli değişikliklerden kaynaklı olarak kurumsal kültürün oluşmaması Programların esnek olmaması – A ve B bölümleri arasında ders almak zor – Zorunlu seçmeli derslerin olması Rektörlerin yeterince sürece dahil edilmemesi – Birçok şey ayrıntılarda gizli – Taşların yerine oturması için rektörlerin bizzat ayda bir kez toplantı yapılması – Sürecin aşırı bir şekilde zamana yayılması motivasyon kaybına neden olmaktadır 7 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi Bologna Toplantısı

Bizim deneyimimiz Uzun süre yaz-boz süreci – Şu üniversite model alınsın, bu alınsın derken kaybolan yıllar ve emekler En sonunda bir yol haritası oluşturduk ve kendi üniversitemiz için temel ilkler belirledik Öyle bir programlar ve yapılanma oluşturulmalı ki yıllarca sorunsuz gitmeli 8 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi Bologna Toplantısı

Yol Haritası ve Temel İlkeler Bologna Çalışma Kılavuzu ve ona ek örnek belgeler hazırlandı Birim BEK temsilcilikleri kuruldu Her programın tanımlanması istendi Programın amacı Hedefleri Mezunların haiz olması gereken yeterlikler/nitelikler – Bunların ulusal ve sektörel yeterlikler ve ilkeler ile uyumlu olması istendi – Programın amaç, hedef ve mezun yeterlikleri tanımlamalarına uygun olarak programda açılan derslerin yeniden düzenlenmesi istendi – Açılan dersler ile bu amaç, hedef ve yeterlikler arasında ilişkilerin kurulması istendi 95 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi Bologna Toplantısı

10

Yol Haritası ve Temel İlkeler Programlara esneklik tanımak amacıyla derslerin en az %20’sinin seçimlik olması herkesçe kabul edildi – %10 Kendi alanından – %10 İstediği bölümden/fakülteden – Bir bölüm öğrencisi için açılan dersler bölüm öğrencisi için seçimlik derstir bu yüzden ayrıca seçimlik ders açmaya gerek yoktur – Bir bölümün ön şartsız derslerini diğer bölüm öğrencileri alabilir – Seçimlik dersler ikinci sınıftan itibaren alınabilir Seçimlik ders oranlarının artışı ile – Öğrencinin ilgi ve becerilerine uygun ders alma olanaklarının tanınması sağlandı – Değişim programlarından faydalanan öğrencilerin kredi kayıpları sıfıra indirilmesi hedeflendi 11 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi Bologna Toplantısı

Yol Haritası ve Temel İlkeler Bir yarıyılın uzunluğu kararlaştırıldı – 75 iş günü (yaklaşık 15 hafta) Otomasyon alt yapısının program esneklikleri ve yeni değişiklikleri uygulamayı kolaylaştıracak şekilde yenilenmesi süreci başlatıldı Türkçe ve İngilizce web siteleri gözden geçirilerek amaca uygun bir şekilde yeniden düzenlenmesi süreci başlatıldı 12 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi Bologna Toplantısı

Yol Haritası ve Temel İlkeler Ders bilgi paketleri örnekleri hazırlanarak bütün programlardaki dersler için bu paketlerin hazırlanması istendi Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı ile bir ders için öngörülen ders içi ve ders dışı etkinliklerin not dağılımına eskisinin sağlanacağı ilkesi benimsendi AKTS: Kredilendirmede ders iş yüklerinin dikkate alınmasını ve bunun nasıl yapılacağına dair örnek bir çizelge hazırlandı ve paylaşıldı Diplomaların ve Diploma Eklerinin yeniden tasarımı için güzel sanatlar bölümünden destek istendi 13 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi Bologna Toplantısı

Yapılması Gerekenler Yasal boşluklar giderilmesi – Mobility ve Farabi programındaki sorunlar – Koordinatörlükler ve dış ilişkiler ofislerinin statülerinin ve finansal yapılarının iyileştirilmesi – Programlardaki ders sayılarının azaltılması ve iş yüküne dayalı kredilendirmenin kolaylaştırılması Ek ders ücretleri: öğretim elemanı neden o kadar yükün altına girsin? Üniversitelerin otomasyon alt yapılarını geliştirmeleri ve blackboard gibi programları edinmeleri için finansal kaynakların tahsis edilmesi Sürecin çok uzatılması ciddi sorunlar oluşturulmaktadır. – En önemli süreç programların yeniden düzenlenmesi 14 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi Bologna Toplantısı

Sorular???? Teşekkürler 15 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi Bologna Toplantısı