SİZCE KÜLTÜRÜ OLMAYAN TOPLULUK VEYA MİLLET VAR MI ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEŞVİK ÖDÜLLERİ.
Advertisements

SANAT VE SANAT DALLARI HAZIRLAYAN:EMRE BOYUN
Mimaride kimlik.
DEĞİŞİK YERLER VE FARKLI YAŞAMLAR
DİL- KÜLTÜR İLİŞKİSİ
e) Tanışma ve Tanıştırılmada Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
ORTAÖĞRETİM DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ
1. İnönü Savaşı’nda Türk Milleti aşağıdaki devletlerden hangisine karşı savaşmıştır? A)İtalya B) Rusya C) Yunanistan D) Almanya.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
OLAY ÇEVRESİNDE OLUŞAN METİNLERİ TANIMA VE GRUPLANDIRMA
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
6. EYLEM KİPİNDE ANLAM KAYMASI.
Kazanım 6. Kültürümüzün sözlü ve yazılı öğelerinden yola çıkarak doğal afetlerin toplum hayatı üzerine etkilerini örneklendirir.
Kültür Analizi ve Olgubilim
Kültür.
9. Sınıf Dil ve Anlatım MAYIS.
TİYATRO ve GÖLGE OYUNU.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
YANSITICI DÜŞÜNME.
Hacivat: -Hayrola Karagöz’üm,ne işin var buralarda?
Halk Kültürü Türkiye’deki Geleneksel giyim-kuşam-süsleme Hazırlayan:
Kültür ve Dil Hüdayi Can Çankırı, 2014.
DÖRT MEVSİM.
TÜRKÇE / Olay Yazıları (Fabl-Fıkra-Tiyatro)
Hacivat: _Hayrola Karagöz’üm,ne işin var buralarda?
Gözlerine Selam Söyle gözlerine selam söyle benden Selamlarımı söyle benden O güzel gözlerine Dalıp dalıp gidersem.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
MATEMATİKSEL KAVRAMLARA GİRİŞ
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
HAYATIN ANLAMI.
İBRETLİK BİR HİKAYE.
DÜNYANIN HAREKETLERİ.
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
GELENEKSEL TÜRK TİYATROSU
Etkili İletişimde Ortamın Yeri ve Önemi KÜLTÜREL ORTAM
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
DEĞİŞEN AİLE Kazanım: Aile yaşamında değişen kadın erkek rollerini fark eder. 12. Sınıf 61 nolu kazanım etkinliği.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
DİL-KÜLTÜR-UYGARLIK İLİŞKİSİ
GELENEKSEL T ÜRK TİYATROSU
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Yönleri Öğreniyorum.
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
KÜLTÜR NEDİR? İnsana ilişkin bir kavram olarak kültür, tarih içerisinde yaratılan bir anlam ve önem sistemidir. Bir grup insanın bireysel ve toplu yaşamlarını.
Kılış (İş) Eylemleri : Öznenin kendi iradesiyle bir nesne üzerinde gerçekleşen ve bu eylemden nesnenin etkilendiği tüm eylemler iş-kılış anlamlıdır. Kadın.
GELENEKSEL TÜRK TİYATROSU
FOTOĞRAF: MR.CAN AKIN Bugün İstanbul’da hayat bir başka Sevgililer, aşıklar kıskandıramıyor beni! Sevmiyor deniz, görmüyor gökyüzü, Beni ve sevdiğimi.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
TÜRKİYE.
Temel Kavramlar Hastalık Nedir? Modern Tıp Geleneksel Tıp-Yerel Tıp
19-25 EYLÜL 2016 TEOG DERS ÇALIŞMA PROGRAMI
KAZANIMLAR 1.Destan, yazıt ve diğer belgelerden yararlanarak, Orta Asya ilk Türk toplumlarının siyasal, ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin çıkarımlarda.
Sağlık ve Kültür Doç.Dr. Melike KAPLAN.
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Alıştırma Hocası: Mr.Muhittin KAHVECİ.  Aile psikolojisi; birey, eş ve ailelerin ilişkilerinde yaşadığı duygu, düşünce ve davranışlara odaklanır. Ve.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
TÜRK BEŞLERİ.
1. Seyirlik yer antik tiyatro Tiyatro sözcüğü Yunanca'da "seyirlik yeri" anlamına gelen "theatron"dan türetilmiş, dilimize İtalyanca'daki "teatro" sözcüğünden.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
26 Nisan 1986 Ukrayna’da meydana gelen kazada Hiroşima'ya atılan bombanın 350 katı kadar toplam 450 çeşit radyonüklid havaya karıştı. İnsan hataları.
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
ORTAÖĞRETİM DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

SİZCE KÜLTÜRÜ OLMAYAN TOPLULUK VEYA MİLLET VAR MI ?

Sosyal Bilgiler Geleneksel Tiyatrosu İlişkisi Toplumların kültürel ögeleri geçmişleri ve karakterleri hakkında bilgi verebilir. Toplumların yaşayışları, alışkanlıkları hakkında en çok bilgiyi gelenek ve göreneklerinden elde edebiliriz.

Sosyal Bilgilerde Geleneksel Tiyatrosu Kültür kuşaktan kuşağa iletilir. Gençleri milletin ortak kültürel değerleriyle hazırlamak için geleneksel Türk tiyatro türleri kullanılabilir. Sosyal bilgiler dersinde de öğrencilere halk kültürü sevdirecek uygulamalar yapılabilir.

Karagöz Ve Sosyal Bilgiler Kazanımlar 5.3.2.Yaşadığı bölgede görülen iklimin, insan faaliyetlerine etkisini, günlük yaşantıdan örnekler vererek açıklar 6.2.3. Dünyanın farklı doğal ortamlarındaki insan yaşantılarından yola çıkarak, iklim özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur. 6.2.4. Haritalardan ve görsel materyallerden yararlanarak Türkiye’de görülen iklim türlerinin özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur. 6.2.5. Haritalardan ve görsel materyallerden yararlanarak Türkiye’deki iklim tiplerinin dağılışında, konum ve yeryüzü şekillerinin rolünü açıklar.

Karagöz Ve Sosyal Bilgiler 7.1.1. İletişimi, olumlu olumsuz etkileyen tutum ve davranışları fark ederek kendi tutum ve davranışlarıyla karşılaştırır. 7.1.2 İnsanlar arasında kurulan olumlu ilişkilerde iletişimin önemini fark eder.

Karagöz Ve Sosyal Bilgiler PARAYI KİM BULDU Karagöz iş bulur. Yedi gün çalışır ve ilk haftalığını alır. Akşamüstü evine dönerken haftalığını kaybeder. Geldiği yoldan geriye döner ve düşürdüğü paralarını aramaya başlar. Diğer yandan da söylenmektedir: " Paracıklarım, paracıklarım, gitti paracıklarım. Keşke paralarım cebimde dursaydı da ben kaybolsaydım. " Aynı saatte evine dönmekte olan Hacivat Karagöz'le karşılaşır. Hacivat: " Hayrola Karagözüm, yanımdan geçersin beni görmezsin. Paracıklarım dersin. Para mı kaybettin? " Karagöz: " Hiç sorma Hacivat. Haftalık almıştım, onu kaybettim. " Hacivat: " Bir gören, bir bulan yok mu? " Karagöz: " Dört gören, beş bulan var. Canımı sıkma, canını yakarım. "  Hacivat: " Aman Karagözüm kızma. Para kaybedince ararsın bulamazsan, kadıya gidersin. "  Karagöz: " Hı. " Hacivat: " Para kaybettin, aradın bulamadın, ne yaparsın? Kadıya gidersin. " Karagöz: " Demek paramı kadı bulmuş. "  Hacivat: " Kadının para falan bulduğu yok. Parayı bulan kadıya bırakır. Kaybeden kadıya gider. Para kadıdaysa parasını alır. "  Karagöz: " Ya para kadıda yoksa. "

Meddah Ve Sosyal Bilgiler 4.2.4. Tarihte Türklerin yaygın olarak oynadığı oyunlardan günümüzde de devam edenlere örnek verir. 4.2.5. Kültür ögelerinin geçmişten bugüne değişerek taşındığına ilişkin yakın çevresinden kanıtlar gösterir. 4.6.2Ön bilgi ve yaşantısını kullanarak çevresindeki belli başlı sosyal problemler ya da ihtiyaçlarla grup, kurum ve sosyal örgütleri ilişkilendirir.

MEDDAH ÖRNEĞİ

Köy Seyirlik ve Sosyal Bilgiler 4.2.2. Ailesi ve çevresindeki millî kültürü yansıtan ögeleri fark eder. 4.6.4. Okulunda ve yakın çevresinde katılacağı sosyal ve eğitsel etkinliklere karar verir. 4.6.5. Okul yaşamında gerekli gördüğü eğitsel- sosyal etkinlikler önerir.

Köy Seyirlik Örnek(Kirpi Oyunu)

Köy Seyirlik Örneği(Halat Çekme)